A szakképzés tartalmának, szerkezetének és módszertanának változása,

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Emelt- vagy középszintű felkészítés? Tájékoztató a felsőoktatási felvételi eljárásról és az emelt szintű képzés választásról február 17.
Advertisements

– A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény – A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény – A nevelési-oktatási intézmények működéséről.
Innovációk a szakképzésben OKJ A kompetenciaalapú, moduláris szakképzési szerkezet Központi programok Szakmai vizsgák.
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
Gazdálkodó egységek képviselőinek tájékoztatása Készítette: Majzer Mária augusztus 30.
Pedagógus Hivatás Munkacsoport dr. Liptai Kálmán az MRK alelnöke dr. Gloviczki Zoltán az MRK Pedagógusképzési bizottságának elnöke.
A Hulladékgazdálkodási technológus FSZ átjárhatósága és kredit beszámíthatóság KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI AGRÁRMÉRNÖKI BSc.
Környezettan-tanári mesterszak 1. A szakirány célja: A szak célja olyan tanárok képzése, akik képesek a környezettannal, környezetvédelemmel, természetvédelemmel.
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
Új helyzet a felsőoktatásban: a bolognai folyamat László Gyula PTE KTK november 15.
TÖRTÉNELEM ÉRETTSÉGI A VIZSGA LEÍRÁSA VÁLTOZÁSOK január 1-től.
MESZK Gyermekápolási Szakmai Tagozat Beszámoló Bognár Lászlóné tagozatvezető.
1 „Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, július.
1 A SZAKMAI ÉS VIZSGAKÖVETELMÉNYEK JOGSZABÁLYI KÖRNYZETE, ÚJ FOGALMAI Laczkovich Jánosné Budapest, május 17.
A kamara szerepvállalása a felnőttképzésben évi LXXVII. tv. főbb rendelkezései Tv. hatálya elsődlegesen az állam által elismert vizsgával záruló,
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
AZ ELEKTRONIKUS KÉPZÉS MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA INFORMATIKA A FELSŐOKTATÁSBAN DEBRECEN DR. ZÁRDA SAROLTA GÁBOR DÉNES FŐISKOLA.
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési rendszer A képzett szakemberekért Információgyűjtés.
A moduláris, kompetencia alapú szakképzés Budapest február 17.
Egységes, központi elektronikus nyilvántartás jön létre a korábbi széttagolt, és egymással nem kompatibilis, adathiányos korszerűtlen nyilvántartások.
A vállalatok marketingtevékenysége és a Magyar Marketing Szövetség megítélése Kutatási eredmények az MMSZ részére (2008. július)
KÉPZŐ- ÉS IPARMŰVÉSZET ISMERETEK ÁGAZATI SZAKMAI ÉRETTSÉGI VIZSGA (középszintű) május-június.
A év értékelése és a év újdonságai
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
A 2017-es felsőoktatási felvételi pontszámítás
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
Lendületben a Pénziránytű Iskolahálózat
Tájékoztató a felsőoktatási felvételi eljárásról és az emelt szintű képzés választásról február 22.
A szerkezetátalakítási programban bekövetkezett változások
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Barcsák Marianna KPSZTI
Ötletbörze Név.
Részekre bontás tilalma
Az OKJ kialakításának elvei és az új szakképesítések bevezetése
Pályaválasztási tanácsadás
Dr. Kovács László Főtitkár
Új továbbképzési lehetőségek tanároknak és oktatóknak
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
AZ ISKOLÁSKORBA VEZETŐ
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
Mayer József Budapest február 27.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
Kispálné Horváth Mária
Első magyarországi EUCIP konferencia Számalk-Szalézi Szakgimnázium Budapest, október 20. EUCIP ITAF 4 modul, 200 vizsgázó ̶ a EUCIP ITAF képesítés.
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
A kétszintű érettségi.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
és ami ebből következik moduláris szakképzési szerkezet
A szakképzési rendszer modellje
Intézmény-akkreditáció szakképző intézmények kérelme esetén
HHR.
A szakmai programkövetelmény és a képzési program kapcsolata
Előadó: Daka Zsolt ügyvezető Gyulahús Kft.
főigazgatóhelyettes, NSzFI
INFOÉRA Zsakó László Informatikai tanárszak problémái ELTE Informatikai Kar Juhász István-Zsakó László: Informatikai.
A komplex szakmai vizsgáztatás jogszabályi háttere
Kétszintű érettségi vizsga
Új Nemzeti Kiválóság Program Ösztöndíjak
Dr. Bánky Tamás Építésfelügyeleti szakmai nap július 5.
Vasbeton falvasalás megadása és ellenőrzése EC2 szerint
Tárgy és kurzus hirdetés 2018/19/2
Kimeneti mérés – OKJ rendszerű szakmai vizsgák
Belügyi Rendészeti Ismeretek
Felvételi a középfokú iskolákban a 2016/2017. tanévben
Az innovációs célú beszerzések gyakorlata
Tájékoztató KGNB_NETM004.
Gyker.uni-eszterhazy.hu A külső szakmai gyakorlatok adminisztrációját támogató rendszer használatának bemutatása EKE  Kutatáshasznosítási Iroda Gyakorlati.
A részekre bontás tilalma és annak gyakorlati alkalmazása
Előadás másolata:

A szakképzés tartalmának, szerkezetének és módszertanának változása, a 2007-2008. tanév szakképzési feladatai 2007. augusztus 28.

Az NSZFI szervezeti felépítése

A követelménymodulok és a tananyagegységek kapcsolata Cél 1. Feladatprofil 1. F F Feladatok C C Tananyagegység 1. Követelménymodul 1. TM TM T T Tanulói munkaforma 1. Tulajdonságprofil 1. C C F F TM TM Tananyagegység 2. Követelménymodul 2. C C T T TM TM Tananyagegység 3. Tulajdonságok F F C C Tananyagegység 4. maximális képzési idő TM TM Követelménymodul 3. T T C C Tananyagegység 5. TM TM F F Követelménymodul 4. C C T T Tananyagegység 6. TM TM ? ~15% szabad Követelmények Kompetenciaprofil Képzési program

A moduláris központi program felépítése helyi programban meghatározott időkeret Követelménymodulok 0220 A központi programban nem szereplő tananyagmodulok felvételére és/vagy a KP-ban meghatározott tananyagmodulok időkeretének növelésére használandó 0221 0225 3. 8. 12. 16. 0346 11. 0345 2. 7. heti óraszám 0111 10. 14. központi programban meghatározott időkeret 0110 1. 6. 13. 15. 5. 9. 4. 1. félév 2. félév 3. félév 4. félév képzési idő

A szakmai vizsgák

Gyakorlati vizsgarész Szakmai vizsga Szóbeli vizsgarész Írásbeli vizsgarész Gyakorlati vizsgarész A írásbeli tantárgy 1. gyakorlati tantárgy A szóbeli tantárgy C írásbeli tantárgy B szóbeli tantárgy 2. gyakorlati tantárgy D írásbeli tantárgy E szóbeli tantárgy Szakmai elmélet Szakmai gyakorlat

Szakmai vizsga 2. vizsga-rész 4. vizsga-rész 1. vizsgarész

2. követel-mény-modul 4. követel-mény-modul 3. követelmény-modul Gyakorlati vizsgatevékenység Gyakorlati vizsgatevékenység tulajdonság12 tulajdonság11 12. feladat 11. feladat tulajdonság10 tulajdonság7 tulajdonság6 10. feladat 7. feladat 6. feladat tulajdonság4 1. feladat 3. feladat tulajdonság9 tulajdonság8 tulajdonság5 tulajdonság3 tulajdonság2 tulajdonság1 9. feladat 8. feladat 5. feladat 2. feladat Írásbeli vizsga-tevékenység Szóbeli vizsga-tevékenység Írásbeli vizsgatevékenység Interaktív vizsgatevékenység Szóbeli vizsgatevékenység 1. vizsgarész 2. vizsga-rész feladata 3. vizsgarész 4. vizsga-rész feladata 1. feladat 2. feladat 3. feladat 1. feladat 2. feladat 2. követel-mény-modul 4. követel-mény-modul 3. követelmény-modul 1. követelménymodul

ÖSSZEGZÉS KÖVETELMÉNY FOLYAMAT Szakmai vizsga SZVK KP vizsgatevékenység Követelménymodul feladatprofil Szakmai vizsga tanulói munkaforma Tananyag- egység tulajdonság-profil cél kompetencia mérés

Köszönöm a figyelmet NAGY LÁSZLÓ nagy.laszlo@nive.hu www.nszfi.hu