Készítette: Werb Józsefné Regionális konferencia: KECSKEMÉT Külföldi tanulmányút: Mérés-értékelés fejlesztési terület NORVÉGIA OSLO 2007. október 14 -

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Kaposvár.
Advertisements

Esélyt az esélyteleneknek
Terézvárosi Kereskedelmi és Közgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Belvárosi Térségi Integrált Szakképző Központ 1074 Budapest Dohány utca 65.
Kossuth Lajos Kéttannyelvű Fővárosi Gyakorló Műszaki Szakközépiskola
Szakmatanulás érettségi után a Belvárosi Térségi Integrált Szakképző Központban (BeTISZK) 1073 Budapest Dohány utca 65.
A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás (LLL)
A közoktatás általános és területi folyamatai a különböző hierarchiaszintű térségekben PTE TTK FÖLDTUDOMÁNYOK DOKTORI ISKOLA BLAHÓ JÁNOS.
A FELNŐTTKÉPZÉS SAROKKÖVEI:
3. alprojekt A hátrányos, ill. halmozottan hátrányos helyzetű, a sajátos nevelési igényű illetve tanulási nehézségekkel küzdő tanulók fejlesztésére létrehozandó.
„Lépj feljebb! Tanulj tovább! Segítünk! A sarkadi Ady Endre - Bay Zoltán Középiskola és Kollégiumban”
„SZAKMÁVAL AZ ÉLHATŐBB JÖVŐÉRT”
Szakmai előkészítő képzési modul a Jugendaufbauwerk Szakképző Intézményben a 2004/2005 évben.
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
A pedagógusok valós igényei, a digitális tananyagfejlesztés aspektusai Eger, október 12.
A gyakorlatvezető mentor
Középfokú képzés Magyarországon Nagy Mária szerk. (2003): Mindenki középiskolája. Országos Közoktatási Intézet, Bp.
Új skála – új lehetőségek Egy kis ízelítő. Egységes skála (1)
Date: in 12 pts Krémó Anita, DG EAC A.3 anita.kremo(at)ec.europa.eu Lifelong learning programme Nemzeti képesítési keretrendszerek NKKR szint 10 NKKR szint.
Iskolai könyvtárak külföldön. Kezdetben közös fejlődés  USA és Európa – sz. közös fejlődés a közművelődési könyvtárakkal Németország, Dánia, Franciaország,
SZTE BTK Spanyoltanár MA
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
Informatikai fejlesztés a Somogy megyei TISZK részére Karsai László Commitment Zrt.
Primer tapasztalatok, Cardiff országos, állami ösztönzések (The Learning Country, Flying Start, stb.) önkormányzati feladat és erőforrás – többszektorú.
Kecskemét, június 20. Szemerey Szabolcs HÍRÖS BESZÁLLÍTÓI KLASZTER
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
A szaktanácsadó segítő szerepe
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
1 A kötöttpályás szakma perspektívái – Egész életen át tartó tanulás?! Perspektíva és jövőkép Zsoldos Marianna Humán Erőforrás Igazgató MÁV Zrt.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Horváth Zsuzsanna – Ütőné Visi Judit Az OKKR bevezetésének feltételei és szabályozási környezete a közoktatás nézőpontjából Javaslatok az Országos képesítési.
FELVÉTELI, avagy hogyan jelentkezünk középiskolába
Kamara – a gazdaság hangja a szakképzésben Berettyó – Körös TISZK Nyitórendezvény Mészárosné Szabó Anna szakképzési osztályvezető BMKIK.
OKM 2014 iskolai elemzés Készítette: Fülöp Anna.
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Készítette : Fürtön Tamás 1 Mérés –értékelés a Norvég szakképzésben.
Kereskedelmi és Idegenforgalmi Középiskola Tokaj2007. január 31.
Szakmai tanulmányút NORVÉGIA ( – ) A bemutatót készítette: Dr. Csermák Károly Ph.D.
Norvég Oktatási és Kutatási Főigazgatóság - Megyei Önkormányzat Oktatási Hivatala - Városi Önkormányzat Oktatási Hivatala Intézményfenntartói rendszer.
Gyakorlás – gyakorlat – gyakornok Sokszor egyetlen élmény egész életére megnyitja a fiatal lelket a zenének. Ezt az élményt nem lehet a véletlenre bízni:
Készítette: Nyul Gábor1 Mérés-értékelés Norvégiában Parlament Oslo felülről.
A norvég szakmai út képekben ( – ) Készítette: Dr. Csermák Károly Ph.D
Írország, Dublin november Kontra Éva Széchenyi István Idegenforgalmi, Vendéglátóipari Szakképző Iskola és Kollégium Kecskemét, Nyíri út 32.
Középiskolai továbbtanulás 2016/17
A szakiskolások továbbtanulási esélyei Kecskemét, Dr Liskó Ilona OFI
TÁMOP-6.2.2/A-09/ Képzési díjak támogatása a Borsod-Abaúj- Zemplén Megyei Kórház és Egyetemi Oktató Kórházban Sürgősségi szakápoló képzés munkahelyi.
Köszöntjük a konferencia résztvevőit! Szakiskolai fejlesztési program Mérés-értékelés projekt konferenciája november 5. Pilisborosjenő.
„Lépj feljebb. Tanulj tovább. Segítünk
Mérés-értékelési gyakorlatok tanulmányozása az európai szakképzésben
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
Varró István Szakiskola, Szakközépiskola és Kollégium
Mérés – értékelés 2006/2007 Gál Ferenc augusztus 31.
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
Önfejlesztés és horizontális tanulás
Szociális terület képzési rendszerének tervezett módosításai
MÉCS konferencia március 21. Mezőtúr
Csecsemő- és gyermekápoló képzés munkahelyi gyakorlat
Norvégiai szakmai út október
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
IRÁNY A PÁLYA! november 14. „Az emberi nemnek az a hivatása, hogy munkáljon, alkosson, teremtsen.” Széchenyi István.
TÁJÉKOZTATÓ A FAKULTÁCIÓ VÁLASZTÁSHOZ
Mérés –értékelés a Norvég szakképzésben
Kompetencia alapú szakoktatás
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
Horváth Cz. János Személyes adatok kezelése az intézményben
Sugárterápiás szakasszisztens képzés
Előadás másolata:

Készítette: Werb Józsefné Regionális konferencia: KECSKEMÉT Külföldi tanulmányút: Mérés-értékelés fejlesztési terület NORVÉGIA OSLO 2007. október 14 - 21

Tények és számok 168 000 tanuló (16 – 19 éves)‏ 462 iskola 19 megye 168 000 tanuló (16 – 19 éves)‏ 462 iskola 22 000 tanár 7,5 tanuló/ tanár 47 % nő 434 város 617 000 tanuló (6 – 16 éves) 3 209 iskola 50 000 tanár 12,2 tanuló/ tanár 70% nő

Felső középiskolai oktatás és gyakorlat (1)‏ Általános képzés (3 program): Vg 1 – 1. év Vg 2 – 2. év Vg 1 – 3. év Szakképzés és gyakorlati oktatás (9 program): Vg 3 – 3. év Vg 1 – 1. év (iskola)‏ Vg 2 – 2. év (iskola)‏ 2 éves munkahelyi gyakorlat Előkészítő felsőfokú továbbtanulásra (1 éves)‏ Képesítések: Mesteri vagy szakmunkás bizonyítvány VAGY felső középfokú oktatási bizonyítvány

Felső középfokú oktatás és képzés rendszere

Mérés-értékelési rendszer Tanulásért (For learning) Hogyan tanuljunk? (As learning) Amiért tanulunk (For learning)

Mérés-értékelési rendszer Oktatási Tükör

„Oktatást mindenkinek!” A legfontosabb jellemzők: Bizalom Egyenjogúság A tanulók egyéni fejlődésének biztosítása A megfelelő feltételek biztosítása Azonosulás a helyi közösséggel