Készítette: Werb Józsefné Regionális konferencia: KECSKEMÉT Külföldi tanulmányút: Mérés-értékelés fejlesztési terület NORVÉGIA OSLO 2007. október 14 - 21
Tények és számok 168 000 tanuló (16 – 19 éves) 462 iskola 19 megye 168 000 tanuló (16 – 19 éves) 462 iskola 22 000 tanár 7,5 tanuló/ tanár 47 % nő 434 város 617 000 tanuló (6 – 16 éves) 3 209 iskola 50 000 tanár 12,2 tanuló/ tanár 70% nő
Felső középiskolai oktatás és gyakorlat (1) Általános képzés (3 program): Vg 1 – 1. év Vg 2 – 2. év Vg 1 – 3. év Szakképzés és gyakorlati oktatás (9 program): Vg 3 – 3. év Vg 1 – 1. év (iskola) Vg 2 – 2. év (iskola) 2 éves munkahelyi gyakorlat Előkészítő felsőfokú továbbtanulásra (1 éves) Képesítések: Mesteri vagy szakmunkás bizonyítvány VAGY felső középfokú oktatási bizonyítvány
Felső középfokú oktatás és képzés rendszere
Mérés-értékelési rendszer Tanulásért (For learning) Hogyan tanuljunk? (As learning) Amiért tanulunk (For learning)
Mérés-értékelési rendszer Oktatási Tükör
„Oktatást mindenkinek!” A legfontosabb jellemzők: Bizalom Egyenjogúság A tanulók egyéni fejlődésének biztosítása A megfelelő feltételek biztosítása Azonosulás a helyi közösséggel