Iskolabútorok Készítette: Ramocsa Andrea tanító – levelező hallgató

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A Széchenyi István Általános Iskola Készítette: Nagy Melinda 8. c
Advertisements

Gyere velem! Sétáljuk végig együtt az iskolámat!
TASKI swingo 455 Erős. Tömör. Kényelmes.. Fő tulajdonságok • optimalizált gépmagasság, hogy az asztalok alá is beférjen • erőteljes gépezet a nehezen.
KÉPERNYŐS MUNKAHELYEK ERGONÓMIÁJA
Interaktív táblák Bevezetés.
Alberobello kisváros Olaszország Puglia tartományának Bari megyéjében. Jellegzetes építményei a trullók, melyek különleges, habarcs nélkül, csupán a.
Magasságmérés és Műszeri
Ergonómia A számítógépes környezet tudatos kialakítása
Számítógépes ergonómia
Borostyán Természetvédő Óvoda bővítés, felújítás Ideiglenes helyszín biztosításának lehetőségei a munkálatok ideje alatt.
Készítette: Fülöp Roland
MUNKAHELYI SZOCIALIZÁCIÓ
Vizuális nevelés tantárgypedagógia Sándor Zsuzsa 11. A tanítás (fizikai) feltételei.
1. szabály: A játéktér Alapfokú játékvezetői tanfolyam 2013/14.
KÉPERNYŐ ELŐTTI MUNKAVÉGZÉS
Vázrendszer.
ALAKZATOK TRANSZFORMÁCIÓJA ÚJ KÉPSÍKOK BEVEZETÉSÉVEL
A földfelszín domborzata
Ismerkedés a szintezéssel
PETŐFI SÁNDOR ÁLTALÁNOS ISKOLA, GIMNÁZIUM és SZAKKÖZÉPISKOLA Tovább.
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
A LOVAS BEFOLYÁSA A LÓRA
A GERINCOSZLOP SZERKEZETE ÉS FELÉPÍTÉSE
1 Balesetmentes, az élethelyzetnek megfelelő környezet.
1. Szabály A játéktér. 1. Szabály – A játéktér A játéktér borítása A versenyszabályoknak megfelelően természetes és mesterséges borításon is lehet mérkőzéseket.
1. Szabály A játéktér. 1. Szabály – A játéktér A játéktér borítása A versenyA játéktér felületének simának, egyenletesnek kell lennie, érdes felület nem.
Húshasznosítású tehenek küllemi bírálata (francia rendszer)
A Helytelen Testtartás
Helytelen testtartás.
A gerinc felépítése, mozgásai
A mozgásszervrendszerünk
Tanítók: egy szakmacsoport az adatok tükrében Nagy Mária, Országos Közoktatási Intézet Tanítóság: szakma, mesterség, hivatás Előadóülés. MTA, június.
Az állványos dinamikus tárolási rendszer
AZ ÁRUK ELADÓTÉRI ELHELYEZÉSÉNEK SZEMPONTJAI ÉS SZABÁLYAI.
A számítógépes munkahely ergonómiája
Az ember idegrendszere
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
A számítógép ergonómiája
Szék és helyes testtartás
A monitor Fábián Balázs.
A törzs csontjai Humánbiológia gyakorlat 1. by Ősz Brigitta.
Matematika feladatlap a 8. évfolyamosok számára
AquaTerr Kft. Készítette: Tóth Péter. Profil: Az AquaTerr Kft. elsődleges célja olyan terráriumok és akváriumok készítése, amely mind működésbélileg,
3. Szoftver-ergonómiai alapismeretek
Számítógépes ergonómia
Gerincvédelem a mindennapokban
A mozgásszervrendszerünk
Út a sikeres tanuláshoz
Torre pendente di Pisa elhajlástörténete harangjai adataileírása.
ALAKZATOK TRANSZFORMÁCIÓJA ÚJ KÉPSÍKOK BEVEZETÉSÉVEL
 Sajó Képzési és Humán Fejlesztési Központ Alapítvány  Bükk 900 Természetbarát Egyesület Jókai Mór Református Magyar - Angol Két Tanítási Nyelvű Általános.
AZ EMBERI FEJL Ő DÉS HÁTTÁMASZ CSUKLÓ TÁMASZ KÉPERNYŐ- MAGASSÁG LÁMPA IRATTARTÓ LÁBTÉR LÁB TÁMASZ LÁTÓTÁVOLSÁG 46 –76 CM SZÉK- MAGASSÁG ASZTAL, ÁLLÍTHATÓ.
Ergonómia Számítógépes munkakörnyezet kialakítása, egészségmegőrzés.
«PATKÁNYETETŐ LÁDA» 1. 2 cm 26.5 cm 19 cm 11,5 TARTALMAZ: -1 KULCS -1 HOSSZÚ PÁLCA -2 RÖVID PÁLCA SZTENDERD ® Súly: 430 g.
Gerinc és biomechanikája
rendellenességei, betegségei
Alberobello Olaszország.
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Juicy Salif citrusfacsaró
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A Kézmosás Világnapja A Kossuth Lajos Gimnázium Tiszaigari Általános Iskolájában
Intézményi szülői munkaközösségi ülés
rendellenességei, betegségei
A SZEPSI MAGYAR TANNYELVŰ ALAPISKOLA ÉS GIMNÁZIUM RÖVID TÖRTÉNELME
Országos kompetenciamérés 6. évfolyam (2017)
Matematika verseny nyolcadik osztályosoknak a Vasváriban
Előadás másolata:

Iskolabútorok Készítette: Ramocsa Andrea tanító – levelező hallgató

Az adott terem berendezésénél figyelembe kell venni a gyermekek életkorát, hiszen az elsőtől nyolcadik osztályos korosztályban a méretbeni és testalkatbani különbségek igen nagyok. Ideális esetben az alsó és felső tagozatos diákok külön termet használnak, többemeletes épület esetén az alsósok termei a földszinten, a felsősöké az emeleten találhatók. A terem berendezését az alábbi bútorok alkothatják: Iskolapad (asztal), Szék, Tanári asztal, Tantermi tábla (zöld-fehér, interaktív), Egyéb bútorok, (taneszközök, ruhák, tornafelszerelés, stb. tárolására) Projektor, laptop állvány, Számítógépasztal, műhelypadok (technikaterem),

A különböző korosztályok számára készülő iskolabútoroknak alapvetően két fontos szempontnak kell megfelelni, az ergonómiának és a hosszú időtartamú üzemeltetésnek. Néhány fontos adat melyeket az iskolabútorok megtervezésénél (a gyermekek fejlődését követve) figyelembe kell venni: 1-4. osztályig a gyermekek - magassága: kb.: 106-150 cm - testtömege: kb.: 16-46 kg 5-8. osztályig a gyermekek - magassága: kb.: 130-180 cm - testtömege: kb.: 28-70 kg felett is lehet

Néhány példa a helyes és a helytelen testtartásra. Az így megtervezett kényelmes iskolabútorok használatával nem alakulnak ki a tanulóknál testtartással kapcsolatos deformációk és a figyelmük összpontosítása is jelentősen meghosszabbodik. a nagy különbségek miatt célszerű állítási lehetőségekkel ellátni a széket és az asztalt, hogy minden diák kényelmes és egészséges testtartást vehessen fel az órán. arra is hangsúlyt kell fektetni, hogy a diákokat a megfelelő testtartásra neveljük, hiszen hiába tökéletes az ergonómiája egy szék-nek, ha nem a megfelelő testtartás-ban használjuk.

A szék és az asztal legoptimálisabb kialakítására azért van szükség, mert az ember csontrendszere és izomzata íráskor olyan terhelésnek van kitéve, mely rendkívül fárasztó, és csak rövid ideig elviselhető. A jó ülőhely kialakításának kulcskérdése, hogy a gerinc megfelelő helyzetben legyen. A gerinc csigolyákból áll. Az ember gerince nem egyenes, hanem jellegzetesen S alakú. A gerinc a nyaki szakaszon előre domború, a háti szakaszon hátra domború, az ágyéki szakaszon ismét előre domború alakzat. A csigolyák összecsontosodásából kialakult keresztcsont kapcsolódik a medencecsontokhoz. A medencecsont, és az alsó gerinccsigolyák Üléskor a felsőtest súlyát az utolsó ágyéki csigolya a keresztcsontra továbbítja. A keresztcsont és a medencecsontok által továbbított nyomóerő az ülőgumókon keresztül hat a szék lapjára. Az ülőgumók tehát alátámasztási pontokként is szerepelnek.

Az iskolapadok régen és napjainkban

A gyermekek testmagasságát figyelembe véve a bútorok több méretben készülnek.

Különleges iskolapadok, székek

Az ideális szék a következő feltételeknek kell, hogy megfeleljen: a lábszárak kényelmesen, közel függőlegesen helyezkednek el, a talpak kényelmesen megtámaszkodnak a padlón, a combok közel vízszintesek, a gerincoszlop oldalról nézve ívelt és kissé előre dőlt, a felkarok (laza tartásban) közel függőlegesek. A szék ülése elég széles és mély (combhossz 2/3-a) A jó széken az ülés elülső pereme nem egyenes, hanem két sarkán legömbölyített, elöl pedig lefelé görbülő ívben végződik. Legjobb, ha a függőlegeshez képest 10-20 fokos szögben dőlünk hátra, tehát a széktámla dőlésszöge az üléshez képest 100-110 fok.

Az iskolaszék többek között lehet: fix beállítású, állítható, forgószék. Ezen belül a székek lehetnek: fémvázasok, favázasok.

Az általános iskolákban alkalmazott táblák jellemző mérete 2x1 méter Az általános iskolákban alkalmazott táblák jellemző mérete 2x1 méter. A tábla alja rendszerint 1 méter magasan van, alkalmazkodva ezzel a gyermekek antro-pometriai igényeihez. Az alsó tagozatban gyakran használnak négyzetrácsos, vagy vonalas kiegészítő táblát. Ezek a táblák kisebbek, 1x1 méter alatt maradnak. zöld – fehér interaktív

eszközök, dolgok tárolására szolgáló szekrények, polcok) is hozzátartoznak. A szekrények nagyságánál is a gyerekek méreteit kell figyelembe venni. Fontos, hogy a szekrényt biztonságosan lehessen csukni, stabilan kell elhelyezni, lehetőleg a falhoz vagy a padlóhoz kell rögzíteni. Más tárgyak, például polcok, virágcserepek elhelyezését is úgy kell megoldani, hogy a gyerekek a lehető legnagyobb biztonságban legyenek.

Az osztályterem berendezési tárgyai közé tartoznak még a különböző technikai eszközök elhelyezésére szolgáló állványok (írásvetítő, projektor, laptop állvány, vetítővászon). Ügyelni kell arra, hogy ezeket az eszközöket, ha az órán nincs rájuk szükség az osztályterem olyan sarkában tároljuk, ahol nem akadályozzák a gyerekek mozgását.

Szaktantermek berendezései: Számítógépasztal, Műhelypad,