A Szakképzésben és a Felnőttképzésben

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
STRATKOM Kft ÖSSZEFOGLALÓ A SZAKKÉPZÉS IRÁNYAIRÓL ÉS ARÁNYAIRÓL FOLYÓ ESZMECSERÉKRŐL "A kormány szakképzés-fejlesztési koncepciója az új szakképzési törvény”
Advertisements

Ifi István ügyosztályvezető november 2 4. Esélyegyenlőség a fővárosi TISZK-ekben.
ÚJ TENDENCIÁK A MAGYAR SZAKKÉPZÉSBEN
„VIVANT PROFESSORES” 2010/2011 NEMZETI ERŐFORRÁS MINISZTÉRIUM Közoktatásért Felelős Helyettes Államtitkár.
1 Hasznosítható pedagógiai konzekvenciák a K+F területén Veszprém Workshop Prof. Dr. Bábosik István Prof. Dr. Bábosik István
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Az Európai Foglalkoztatási Stratégia pillére: Az alkalmazkodóképesség növelése Soós Roland Igazgató ÉRÁK.
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
AZ ÚJRAIPAROSÍTÁST TÁMOGATÓ INTÉZMÉNYI KÖRNYEZET
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
„A szakképzés koordinációjának lehetőségei a Dél-Dunántúli Régióban” Egy konferencia „beharangozója”
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
A Magyar Regionális Tudományi Társaság V. Vándorgyűlése Az ipar szerepe a regionális fejlődésben Alternatívák a regionális innovációs rendszer továbbfejlesztésére.
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
A FELNŐTTKÉPZÉS AKTUÁLIS KÉRDÉSEI Soós Roland ÉRÁK május 29.
SZAKKÉPZÉS A FEJLESZTÉS ESZKÖZE
A képzett szakemberekért Fejlesztés és szolgáltatás a szakképzésben. Budapest augusztus 27.
Tanulási partnerségek kezdeményezése A NYITOK hálózatfejlesztési program bemutatása Balázs Ákos Szövetség az Életen Át Tartó Tanulásért június 22.
Dr. Fodor Imréné Pécsi Regionális Képző Központ igazgatója
Program- és tananyagfejlesztés rendszertípus Modern Üzleti Tudományok Főiskolája.
Mi a TISZK? T: Térségi I: Integrált SZ: Szakképző K: Központ.
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
Nógrád TISZK sajtótájékoztató 2009 december 14. A Nógrád TISZK fejlesztése.
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
. Negyedik Partner Közép-Dunántúli Foglalkoztatási Hálózat 4P KDFH Alapítva: Gere János
Kormányszóvivői tájékoztató 1 Tanulni és versenyben maradni felnőttkorban is.
A szakképzés helyzete Magyarországon
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
INTEGRÁCIÓ A SZAKKÉPZÉSBEN (avagy TISZK?)
A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása TÁMOP /2-2F A projekt az Európai Unió támogatásával,
A projekt az Europai Unio támogatásával, az Europai Szociális Alap társfinanszírozásával valósult meg.
A Calderoni Program helye és szerepe a HEFOP-ban Záró-konferencia március 27. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Telefon:
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
A felnőttképzés, szakképzés fejlesztése és a gazdaság igényei november 21. DAT 2006 Konferencia S2 – Gazdaság vezérelt informatikai szakképzés Szociális.
Szakképzési közfeladatok a Kamarában
Az új köznevelési rendszer jellemzői és várható eredményei
Learning by working! Dualizáció Magyarországon „A holisztikus megközelítés” Dr. SZILÁGYI JÁNOS Képzési igazgató Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Magyar.
Milyen Kamarát akarunk? A Győr-Moson-Sopron Megyei Kereskedelmi és Iparkamara legyen a gazdaságszervezés és irányítás valamennyi szintjének (kistérségi,
P e r f e k t 2010/ október szakképzés - felnőttképzés stratégia szervezet problémák megoldások szervezés.
TÁRSADALMI INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM A pedagógiai, módszertani reformot támogató informatikai infrastruktúra fejlesztése.
Fényreklámgyártó szakma hivatalos szakképzési lehetőségei Csányi Róbert NSZFH
Társadalmi tudatformálás
Nagyvállalatok nagy pályázati lehetősége!
A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatal szerepe a GINOP 6
Barcsák Marianna - KPSZTI
Foglalkoztatáspolitika a gazdaságfejlesztés szolgálatában
TÁMOP pályázati lehetőségek a szak-és a felnőttképzés területén - 2
Zöld óvodák és Ökoiskolák a köznevelési intézményekben
Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott támogatás összege:
PROCSEE projekt 1. Szakértői Fórum disszeminációs esemény Racsko Réka
Tervezési folyamat.
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
Az informatikus képzés és az ipari kapcsolatok jövője a SZE-n
Lorem ipsum.
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
Varga Júlia MTA KRTK KTI
Napirendek Megnyitó Együttműködési megállapodás megvitatása, elfogadása Irányító Csoport megválasztása, Irányító Csoport elnökének megválasztása Egyebek.
A Székesfehérvári Foglalkoztatási StrAtégia Javasolt célrendszere
Kamarai gyakorlati oktatói képzés és vizsga
Szakiskolai fejlesztési program
Előadás másolata:

A Szakképzésben és a Felnőttképzésben Kihívások és Válaszok A Szakképzésben és a Felnőttképzésben Pölöskei Gáborné szakképzésért és felnőttképzésért felelős helyettes államtitkár

A szakképzési rendszerrel szembeni munkaerőpiaci elvárások

A munkaerővel szemben támasztott követelmények változnak: felértékelődnek az emberi együttműködéssel kapcsolatos készségek 2015-ben 2020-ban5 Komplex problémamegoldás Csapatmunka Emberek kezelése Kritikus gondolkodás Tárgyalás Minőségellenőrzés Szolgáltatás orientáció Ítélet és döntéshozatal Aktív hallgatás Kreativitás Komplex problémamegoldás Kritikus gondolkodás Kreativitás Emberek kezelése Csapatmunka Érzelmi intelligencia Ítélet és döntéshozatal Szolgáltatás orientáció Tárgyalás Kognitív rugalmasság 5 Future of Jobs Report, World Economic Forum

2014 óta a munkanélküliség kevesebb mint felére csökkent, míg az üres álláshelyek száma megkétszereződött nemzetgazdasági szinten, azaz a gazdasági szereplők jelentős szakképzett munkaerő-hiánnyal szembesülnek Munkanélküliek és üres álláshelyek száma 2018 (fő)53 364.101 79.428 ~2x 177.911 36.118 53 KSH

Az OECD-átlagnál 15 százalékponttal kevesebben szereznek Magyarországon középfokú szakképzettséget, míg az érettségit szerzők aránya 12 százalékponttal magasabb 2014-ben 54 OECD

Munkaerőpiac Szakképzés, felnőttképzés

Munkaerőpiac Szakképzés, felnőttképzés

Digitális kompetenciafejlesztés – VÁLLALATI KÉPZÉSEK Országosan közel 44 Mrd Ft fejlesztési forrás munkahelyi képzések megvalósítására Mikro- és KKv-k; Nagyvállalatok. Fókuszban az IPAR 4.0 képzések, informatikai képzések, Idegennyelvi képzések, Vállalati Képző Központok létrehozása. Vállalati Képző Központ KKV-k, beszállítói kör Nagyvállalat Nagyvállalatok bevonása külső munkavállalók, többlet munkaerő képzésébe Vállalati Képzőközpontokon keresztül Belső képzések fogalmának a kiterjesztése a beszállítói körre Középvállalat

Iskolarendszerű képzés Az OKJ-s képzések egyes moduljainak oktatása „B”-körös képzések keretében lehetőséget biztosít a rövid ciklusú, vállalati igényeknek megfelelő képzések indítására OKJ VIZSGA Iskolarendszerű képzés B Felnőttképzés Javaslat: A „B”-körös képzések esetén egyes OKJ-s képzés modulok oktatásának lehetővé tétele, valamint a „D” –körös képzések szabályozásának az átalakítása  

„D” képzési körös programengedélyek száma programengedélyek száma Időszak „D” képzési körös programengedélyek száma „B” képzési körös programengedélyek száma 2017.01.01-2017.04.28 összesen 1197 db 34 db ebből 30 óra képzési időt nem meghaladó időtartamú képzés 495 db - 2018.01.01-2018.04.26 2105 db 31 db 1444 db

Digitális szakképzés MÓDSZERTANI MEGÚJULÁS ÉS TANÁRTOVÁBB-KÉPZÉS TANÜGYIGAZGATÁSI RENDSZER INFRASTRUKTÚ- RA WIFI, KORSZERŰ IKT ESZKÖZÁLLO-MÁNY

Digitális Közösségi alkotóműhelyek Országosan minden Szakképzési Centrumban; Robotika, 3D nyomtatás; Programozás, CNC, lézervágás; IKT eszközök, szélessávú internet; Pedagógusok módszertani megújulása; Pályaorientáció, pályaszocializáció; GINOP-6.2.3, VEKOP-8.6.3 keretében összesen közel 23 Mrd fejlesztési forrás biztosításával valósul meg a DIGITÁLIS KÖZÖSSÉGI ALKOTÓMŰHELYEK LÉTREHOZÁSA Az SZC-k a maximum 500 millió Ft-os pályázati forrás 20%-át fordíthatták intézményi IKT eszközfejlesztésre, a DKA kialakítására. A program előírása szerint szakképzési centrumonként legalább egy iskolában rendelkezni kell a készségfejlesztésre épülő matematika oktatás, a programozás és a robotika oktatási rendszerére épülő programozási (informatika) kísérleti pedagógiai programok megvalósításához szükséges tárgyi/eszköz infrastruktúrával, és humán erőforrással az új módszerek és az eszközök használatának tanításba történő integrálása érdekében. A Digitális Közösségi Alkotóműhely egy olyan speciális oktatási tér, amelyben projekt alapú oktatás, saját motivációból eredő kísérletezés, nem ipari, hanem egyedi, gyors prototipizálás és oktatás zajlik. A DKA a tanórai és tanórán kívüli foglalkozások, szakkörök, versenyek megvalósítására, tanulócsoportok foglalkoztatására szolgál; valamint oktatási és ismeretterjesztési céllal nyitottnak kell lennie a helyi vállalkozások, partnerek, felsőoktatási intézmények számára is. A digitális közösségi alkotóműhely pedagógiai módszertanának bevezetése és a pedagógusok digitális kompetencia fejlesztése érdekében pedagógus továbbképzésre biztosított forrást a pályázat.

Válaszok lehetséges területei: I. Az Ipar 4.0 kihívásaira hatékonyan reagáló képzési rendszer II. Keresletvezérelt duális modell erősítése III. Vonzó szakmai karriert nyújtó szakmai képzés IV. Rugalmas tanulási lehetőséget kínáló felnőtteknek V. Professzionálisan működő intézményrendszer

Szakképzési Innovációs Tanács Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) Amerikai Kereskedelmi Kamara (AmCham) Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) Ipartestületek Országos Szövetsége Építési Vállalkozók Országos Szakszövetsége Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetsége Agrárminisztérium Belügyminisztérium Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatal Klebelsberg Központ Magyar Református Egyház Piarista Rend Magyar Tartománya Szent Istvánról elnevezett Magyar Szalézi Tartomány Baptista Szeretetszolgálat Egyházi Jogi Személy Szakképzési Innovációs Tanács Kamarák, Szövetségek Nagy-vállalatok Szakértők Tanulók képviselete Szak-szervezetek, érdekképvi-seleti szervek MTA Kormányzati szervek Oktatási szervezetek, fenntartók Siemens Zrt. Magyar Olaj- és Gázipari Nyrt. Nemak Győr Aluminumöntöde Kft. Mercedes-Benz M. Hungary Kft. Audi Hungária Zrt.  Nestlé Hungária Kft. Innovációs és Technológiai Minisztérium Emberi Erőforrások Minisztériuma Pénzügyminisztérium Euroskills résztvevők közül 1 fő delegált tanuló 1 fő felkészítő oktató Pedagógusok Szakszervezete Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete Magyar Közoktatási és Szakképzési Szakszervezet Nemzeti Pedagógus Kar

„ A tanulásnak soha nincs vége „ A tanulásnak soha nincs vége. Minden életszakasznak megvannak a maga leckéi, amelyek várnak rád, ha megéred azt a kort.” Cherie Carter-Scott