Tedd fel magadnak a kérdést:

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
SZOCIÁLPEDAGÓGIA INTÉZETI TANSZÉK
Advertisements

KÖZÖSSÉGI HÁZ KISVASZAR 2012.
A Hallgatói Mentorprogram működése
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
Differenciált tanulásszervezés 3. Szervezési módok, munkaformák
Az iskolai szociálismunka
Önkéntesség Miért is jó a Nyíregyházi Főiskola diákjaként önkéntes munkát vállalni és miért különösen jó ez egy Tanodában? Készítette: Hajdu Zsolt és Dudás.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
Szociálpedagógia szak (BA). A képzés célja: • olyan szociálpedagógusok képzése, • akik képesek a gyermek és ifjúsági korosztály • tanulási, szociális.
Az ÉFOÉSZ Támogatott Lakhatási Programja
KOMPLEX TANÁCSADÓI RENDSZER
Kisvállalkozói Szakirány Belső vállalkozásokkal dinamizálni a nagyvállalatokat! Kisvállalkozói Szakirány!
„SZAKMÁVAL AZ ÉLHATŐBB JÖVŐÉRT”
TÁMOP / készítette: Udvorka Tiborné projekt tanácsadó.
(Familiaris Consortio 17.). 1.0 A SZEMÉLYEK KÖZÖSSÉGÉNEK MEGVALÓSÍTÁSA SEGÍTSÉG, TÁMOGATÁS AKADÁLY, GÁT 1,1Egy férfi és egy nő életre szóló, felbonthatatlan.
HÁLÓZATSZERŰ EGYÜTTMŰKÖDÉSEK A KOMPLEX SEGÍTSÉGNYÚJTÁSBAN
Pályaorientáció ÁMK Báta Hunyadi János Általános Iskola
Pedagógusok és tanárjelöltek felkészültsége az integrált nevelésre
Mentortanárképzés eLearning támogatása
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
A gyakorlatvezető mentor
Képzések a pécsi bölcsészkaron
DEBRECENI EGYETEM Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok
Bevezető előadás ANDRAGÓGIA IFJÚSÁGSEGÍTŐKNEK Az akkreditált, iskolai rendszerű, felsőfokú szakképzésben 1. előadás.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
DECEMBER 3. A FOGYATÉKKAL ÉLŐK VILÁGNAPJA A másság elfogadása
A moduláris szerkezet szervezési problémái az iskolai rendszerű és az iskolarendszeren kívüli képzések esetén Tóth Lászlóné Vitaindító.
Tudományos konferencia Nyíregyháza Október
Resztoratív módszerek az iskolában
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Dr. Tóbiás László: A szociális képzők és a szociális szakma egészének hozzájárulása az inkluzív társadalom és a társadalmi részvétel fejlesztéséhez Inclusive.
A Varga Tamás Általános Iskola és az SZTE Neveléstudományi Intézet együttműködése a TAMOP pályázat keretében Fejes József Balázs
Simon Gabriella A papíralapú portfólió
Jó szülő vagyok? Foglalkozások fogyatékkal élőket gondozó szülőkkel
A HITOKTATÁSRÓL „…Jézus ezt mondta: „Engedjétek, és ne akadályozzátok, hogy hozzám jöjjenek a kisgyermekek, mert ilyeneké a mennyek országa.” (Mt 19,14)
Szociálpedagógus a „SÉF” Szakképző Iskolában „Fontos vagy nekünk” QALL – Végzettséget mindenkinek! Regionális konferencia Székesfehérvár 2013.
AZ ISKOLAI KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT.  NAT 2012, EMMI-rendelet 2012  2016-tól az érettségi vizsga megkezdéséhez 50 óra közösségi szolgálat teljesítése szükséges.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Elektronikus Munkaerőpiaci Adatbázis és Karrierpont Hálózat TÁMOP / ,,e-KARRIER” CSAT Egyesület Cím: 4025 Debrecen, Arany János utca.
Hanák Zsuzsanna PhD Eszterházy Károly Főiskola
1 Eötvös Loránd Tudományegyetem Kémiai Tanszékcsoport Nyílt nap január 23. Kémiatanári szak.
 Sajó Képzési és Humán Fejlesztési Központ Alapítvány  Bükk 900 Természetbarát Egyesület Jókai Mór Református Magyar - Angol Két Tanítási Nyelvű Általános.
Bemutatkozik az iskolapszichológus …
Munkatársak alkalmasságának vizsgálata „Szolgálni, mint a fény”
1 Gyermekvédelmi képzések a Sapientia Szerzetesi Hittudományi Főiskolán.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola Kecskemét Bethlen krt. 63. Mérés-értékelés Konferencia Mezőtúr
„FIGYELJÜNK EGYMÁSRA!” KOMPLEX MEGELŐZŐ, EGÉSZSÉG ÉS KOMPETENCIA FEJLESZTŐ MODELL PROGRAM a Szent József Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumban Berényi.
Esélyteremtés az iskolarendszerben hátrányos helyzetű fiatalok számára Schön Brigitta.
Idegenforgalmi, Kereskedelmi és Vendéglátó Szakképző Iskola Sopron Kompetencia mérések azok visszajelzései és hatása a napi munkára.
Tájékoztató előadás a szakról ELTE PPK Nyílt Nap január 29. Sportszervező BSc.
Pályaválasztási napok Pszichológia képzés Pálinkás Brigitta Károli Gáspár Református Egyetem.
A szakképzés jövője.
A pszichológiai mérés alapjai
Tehetséggondozás mozgóképkultúra és médiaismeret
DARUS a gyermekekért.
Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
Közös feladataink az önérvényesítéshez kapcsolódóan
„Mert mi Kolping művén dolgozunk…”
Szociálpedagógia BA szak, Nappali és levelező tagozat
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
DARUS a gyermekekért.
Tájékoztató a Győri tanoda-klubról a toborzó önkéntes munkára s 2018
Tájékoztató a csillagfény tanodáról toborzó Győr, Széchenyi Egyetem február 07. efop
Csecsemő- és kisgyermeknevelő Alapszak
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
Család – és Gyermekjóléti Központ
Előadás másolata:

Tedd fel magadnak a kérdést: SZOCÁLPEDAGÓGIA Tedd fel magadnak a kérdést: „Jó helyen vagyok?” Mi megadjuk a választ: IGEN!

Bemutatkozunk: Mudri Kitti Katalin vagyok harmad éves szociálpedagógia szakos hallgató, azért esett a választásom erre a szakra, mert édesanyám is szociális szférában helyezkedett el, valamint a családomon keresztül érintett vagyok a témában, mivel két fogyatékkal élő unokatestvérem is van. Talán ennek köszönhetem liberális nézeteim. Másrészről pedig világéletemben készségesen álltam embertársaim szolgálatában. Harcos temperamentumom pedig, inkább előny lehet a segítő szakmában, mivel a mottómon: nem sajnáld őket, csak fogadd el a másságuk!

Nagy Bernadett vagyok szintén harmad éves szociálpedagógia szakos hallgató. A szüleim rám is nagy hatással voltak hiszen, ők is ezen a területen dolgoznak. Így, mondhatni, ebben cseperedtem fel. Minden nyáron fogyatékosok táboroztatásában veszem részt, így akarva akaratlan a szívügyemmé vált a velük való törődés, valamint édesanyám hatására, érzékenyebb és liberálisabb nézeteket vallok a romákkal való előítéletekkel szemben is!

MIÉRT PONT ITT? Aki ezt a szakot választja, az valószínűleg olyan indíttatást érez magában ami arra utal, hogy képes és akar másoknak segíteni! - A szakma itt nem csak munka, de hivatássá válik. Előny a szociálpedagógia szakon, hogy a szociális segítés a pedagógia tudományával kiegészül. - Ez a szak ahhoz kell, hogy a segítést szakemberként tudja végezni.

1. ELMÉLET Előadások / Szemináriumok Az előadás anyagát általában a szeminárium keretei között beszéljük át, vitatjuk meg, tehát itt lehetőség nyílik véleményünk, érveink prezentálására is. Tréningek önismeretet és együttműködési képesség fejlesztés, játékosan! Az órarendünket magunk állítjuk össze, a neptunban feltüntetett időpontok közül válogatva.nagyobb az önállóság! Sok érdekes (kötelező) óránk van pl.: pszichológia, közjog, média pedagógia, szociológia …stb. Ezek mind olyan tantárgyakból tevődnek össze, amelyekkel az elméleti tudásunkat bővíthetjük. TIPP: Készítsetek egy közös Facebook csoportot és egy e-mailcímet, ahol tudjátok cserélgetni az órai jegyzeteket egymás között.

2. GYAKORLATOK A félévek során egynapos és 30-45 órás gyakorlatokon vehetünk részt. Illetve a hetedik félévet egy az egyben egy gyakorlati helyen tölthetjük. Néhány gyakorlati tantárgyunk: Szociális professzió Egyéni esetkezelés Közösségi szociálismunka Romológia Iskolai szociálismunka Integrált nevelés

Tanár- Diák kapcsolat Az elmúlt félévek során megtapasztalhattuk, hogy a számonkérések alkalmával tanáraink igen kemények. Mindezek mellett elmondhatjuk, hogy bármilyen téren segítőkészek, megértőek ( családias atmoszféra). Illetve más helyekkel ellentétben, itt név szerint ismernek minket, és nemcsak neptun-kódok vagyunk a számukra. 

Iskolai szociálismunka (gyakorlat) Apáczai Csere János Gyakorló Általános Iskola

Differenciáló pedagógia Magdaléneum Fogyatékos Református Ápoló-gondozó Otthona

CSOPORTUNK (egy része) Tréning és csoportos terepnapló készítése során készültek a képek

Honnan- hová? Kitti A jövőt, vagy a büntetés végrehajtásban képzelem el, mint pártfogó, vagy felügyelőtiszt esetleg börtön nevelő, vagy pedig valamilyen addigtológiai intézményben. Az idén került sor a Közjog óra keretein belül börtön látogatásra, és a BTK tanulmányozására, megtetszett ez a világ. Más oldalról megközelítve pedig a társadalomba való visszaintegrálás foglalkoztat igazán.

Honnan- hová? Berni: „Nagyon sok helyen kipróbáltam magam, de ami igazán közel áll hozzám, az a fogyatékkal élő gyerekek/emberek segítése. Emellett még szeretnék foglalkozni olyan gyermekekkel, akik szülők vagy otthon nélkül nőnek fel. Egyre nagyobb számban lesznek ezekből a gyerekből „csellengők”. Úgy érzem, visszakell szorítani ezt a jelenséget.”

NEM ADOM FEL! ( A kép a Damján táborban készül )

Köszönjük a figyelmet!  Mudri Kitti Nagy Bernadett