Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Advertisements

Szervezetfejlesztési Program
A „MODULFÜZET” készítette B a l á z s T a m á s. - T U D J U K…, - M E R J Ü K…, - T E S S Z Ü K.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
A menedzsment tanácsadás egy tapasztalt ügyfél szemével November 17. Kapus István Senior Tanácsadó– Nestlé Hungária Kft. Üdvözöljük a világában!
A tervezés mint menedzsment funkció
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
A stratégiai tervezés módszertana
Karrierfejlesztés lehetőségei és dilemmái
Dr. Nyitrai Ágnes, AVKF Paradigmaváltás a családi napközi ellátásra való felkészítésben június 1.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Projektmenedzsment Erőforrás tervezés.
Sikeres, egészséges vagy örömteli szervezet? Készítette: Frank Ádám.
Szervezetfejlesztés Töviskes Imre.
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
Emberierőforrás-ellátás
A sikeres tréning jellemzői A képzés szükségessége  gazdasági igények  piaci viszonyok  a munkakör is más lesz  vezetői, munkatársi elvárások.
Emberi erőforrás menedzsment
Karrier és tudásmenedzsment a VIP Humánpolitikai Rendszerben
Teljesítményértékelés a VIP Humánpolitikai Rendszerben
Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória.
Péczeli Katalin előadása
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
Fejlesztési, stratégiai útmutató
A postai képzés lehetséges irányai a felnőttképzésben és a szakképzésben április 5. Előadó: Szűts Ildikó Humánerőforrás vezérigazgató helyettes.
SZEMÉLYZETI MARKETING
Robert S. Kaplan – David P. Norton Csanádi Gábor Tamás C8ITGY 2007.
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
Tudásmenedzsment eredmények és tapasztalatok a MOL Csoportban Tóth Róbert Tudásmenedzsment vezető, MOL Csoport Budapest, 2006.február 23.
Dr. Éri Vilma igazgató, Környezettudományi Központ
Munkaasszisztensi tevékenységek Regionális Szociális Forrásközpont Nonprofit Kft. ___________________________ Integrált Foglalkoztatást Segítő Szolgálat.
Minőségdíjak.
Emberi erőforrás fejlesztés
Emberi erőforrás menedzsment Munkakörök elemzése, tervezése
Emberi Erőforrás Menedzsment Kiválasztás - Alkalmazás
Emberi Erőforrás Menedzsment Stratégia, politika, tervezés az emberi erőforrások menedzsmentjében EEM. 02.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Az EEM helye a menedzsmentben
A hálózati szociális munka koncepciói (R. Brake) I. Hálózat orientált tanácsadás -a kliensek környezetében lévő erőforrások mozgósítása és támogatása -a.
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Primer tapasztalatok, Cardiff országos, állami ösztönzések (The Learning Country, Flying Start, stb.) önkormányzati feladat és erőforrás – többszektorú.
A MENTORÁLÁS TAPASZTALATAI (3.1.3) Veszprém, február 26.
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
Családbarát munkahelyek és települések kialakításának támogatása Milyen értéket kínál a pályázónak a program?
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
Stratégiai emberi erőforrás gazdálkodás Hajdúnánás Város Önkormányzatánál (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a Hajdúnánási Közös.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadásról.
VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.
11. Előadás Az emberi erőforrások fejlesztése. Az emberi erőforrások fejlesztése 1.Az alkalmazottak fejlesztése (development ) 2.Továbbképzés, betanítás.
A MUNKAKÖRI LEÍRÁS.
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
1/38 Elkötelezettség a Kiválóságért /38 Elkötelezettség a Kiválóságért A Kiválóság európai elismerési szintjei Elismerés a Kiválóságért 300 pont.
Kamarai HR Konferencia GYMSKIK 2012.április 19..
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
Az üzletek operatív működtetése
Értékelő és Fejlesztő Központ
A Gyulahús Kft. szerepe a projekt megvalósításban
Az emberi erőforrás menedzsment (EEM)
avagy a megismerési folyamatok probléma alapú tervezése
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
SEEM alapok.
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Egészségügyi ellátás tárgyi és humán erőforrás feltételeinek szabályozása.
Benedek András, BME Felnőttképzés és iskola – a szakértői kompetenciafejlesztés lehetőségei december 1.
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint ADOTTSÁGOK 4. 3
A teljesítménymenedzsment stratégiai kérdései
Előadás másolata:

Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés Kun András SEEM

Fogalma Olyan integrált fejlesztési rendszer működtetése, amelyben a stratégia megvalósításához szükséges kompetenciákat figyelembe véve határozzák meg az üzleti stratégiából levezetett fejlesztendő területeket, és jelölik ki az egyéni és csoportos fejlesztési akciók irányát.

Jellemzői Figyelem a hosszú távon. A fejlesztést a szervezet mindennapi működésébe integrálja. Segít az egyéni karriercélok elérésében, a motiváció fenntartásában.

Stratégiai kihívások A fejlesztés integrációja A fejlesztés proaktívvá tétele Fejlődési motiváció, szervezeti és egyéni szükségletek összhangba hozatala A szervezeti változ(tat)ásokhoz illeszkedő fejlesztés program Belső fejlesztés vagy külső felvétel

A fejlesztési rendszer illeszkedése más EEM rendszerekhez Kiemelten: Emberierőforrás-áramlás: make or buy Teljesítményértékelés: visszacsatolás

Alanyai Különbözőségek a formális oktatástól: kor, tanulóképesség, cél, motiváció Orientációja: egyéni vagy csoportos A felnőttképzés sajátosságai: A tanuló szerepe: belső igény Előzetes tapasztalatok szerepe Motiváció: munkahelyi megfelelés, belső motiváció Irányultság: alkalmazható tudás

A fejlesztés folyamata Képzési szükségletek felmérése, képzési célok Megtervezés Lebonyolítás Értékelés

Képzési iránti szükséglet megfogalmazása Munkavállaló Egység, csoport vezetője Valamely EEM rendszer Technológiai változás Szervezetalakítás, -fejlesztés Külső környezet változásai

Szükséglet-felmérés kérdései Képzést igénylők száma és jellemzőik Munkafeladatok, -körök komplexitása Fontosság, kiterjedtség Idő Kliens elkötelezettsége Erőforrások

Információforrások Egyének és vezetőik A munkakört jelenleg betöltők Egyéb érintettek (belső és külső vevők, munkatársak stb.) Egyéb EEM rendszerek információi

Tervezés kérdései Általános és konkrét célok Képzés tartalma Módszer Erőforrások Értékelés módja, ütemezése Résztvevő személyzet Támogató média Részvétel (elő)feltételei Képzés szervezetbe illesztése

Lebonyolítás On-the-job eszközök Off-the-job eszközök Akciótanulás Mentorálás Coaching Részvétel projektben Rotáció Off-the-job eszközök Formális képzés Tréningek: szimulációk, helyzetgykorlatok, outdoor, Tanulmányutak, konferenciák E-learning

Értékelés Résztvevők Elsajátított ismeretek, attitűdök (tartalom) Megváltozott viselkedés Eredmények