BME Ergonómia és Pszichológia Tanszék

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mit lehet tudni a célcsoportról?
Advertisements

AZ EPICT TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS HATÁSVIZSGÁLATA IKT-METRIA FELVÉTELEK ALAPJÁN Az IKT-metria mérőeszköz.
Előadó: dr. Lengyel László Magyar Nemzeti Tanács Felsőoktatási ügyekkel megbízott Tanácsos.
E-learning alapú távoktatás tapasztalatai a Széchenyi István Egyetemen
Mit mond a pályatanácsadás a családnak/ról?”
Pályaorientáció: a fiatalok minőségi munkaerő követelményeinek biztosítása a munkaerőpiacon A pályaorientáció jelenlegi helyzetének és a jövőre vonatkozó.
Önkéntes menedzsment Előzmények Toborzás Szűrés, kiválasztás
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
PALLÓ zárókonferencia BMK, január 30. A közművelődési intézmények szerepe és lehetőségei a felnőttképzésben Felnőttképzési információs és segítő.
Beszámoló a fenntarthatósági időszakban végzett feladatokról TÁMOP – 2.2.3–07/1–2F–2008–0008 „Mércénk az ember” Bókay János Humán Szakközépiskola.
Pályaorientációs és álláskeresési tanácsadói szolgáltatások
Speciális szükségletek a foglalkoztathatóság nézőpontjából …a szociális munka lehetőségei és korlátai.
…a változások csak akkor következnek be, amikor valami olyat teszünk, ami abszolút nem illik bele az általunk megszokott világba.” (Coelho)
Alapinformációk az átmenetben nyújtott munkaerőpiaci szolgáltatásról Munkaerőpiaci szolgáltatás az iskola és a munkaerőpiac közötti átmenetben.
„Megváltozott világ?!” TÁMOP /1-2F projekt Dr. Ádám Szilvia.
Egyén a szervezetben Vezetés és szervezés BA Pécs.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Az állást kereső kerületi lakosoknak nyújtott szolgáltatások a Baross utcai munkaügyi kirendeltségen és a Kesztyűgyári állásbörzéken Szakmai gyakorlat.
Életpálya-építés fiatalkorban
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
PALLÓ Felnőttképzési Tájékoztató Szolgálat A Debreceni Művelődési Központ új felnőttképzési szolgáltatása TÁMOP 3.2.3/09/
TÁMOP / „N ÉGY KISTÉRSÉG EGY PROJEKT ” M ARCALI, B ARCS, K ADARKÚT, N AGYATÁD S ZAKKÉPZÉS - SZERVEZÉSI T ÁRSULÁS Pályaválasztási, karrier-tanácsadási,
TÁMOP / Humánszolgáltatások szabaduló fogvatartottak részére.
Szaktanácsadói értekezlet május 27.. Pedagógiai szakmai szolgáltatás a pedagógiai értékelés (benne az azt megalapozó mérés), a szaktanácsadás, a.
Pályaválasztási és Pszichológiai Tanácsadó Osztály
Pályaorientációs tapasztalatok, hiányszakmák népszerűsítése Győrben
2004. január 27. Felmérések felhasználása, kapcsolatrendszere Szabó Imre BME Diákközpont igazgató.
Kovács Zsolt 1 SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM Karrier és Öregdiák Iroda.
A DPR portál bemutatása Pioker Zoltán Bence november 18.
Széchenyi István Egyetem, Győr
Munkaasszisztensi tevékenységek Regionális Szociális Forrásközpont Nonprofit Kft. ___________________________ Integrált Foglalkoztatást Segítő Szolgálat.
NETre Kész – IT-mentor roadshow, Pécs A célcsoport munkaerő-piaci helyzetét és életminőségét javító információk az Interneten és azok használata Czanik.
Változások a szakképzés irányítási rendszerében A szakképzés és a Térségi Integrált Szakképző Központok jelentősége Szőke István szakmai igazgató 2008.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
A JÓ PAP IS… – Képzések és tanácsadások szakembereknek, munkáltatóknak Előadó: Garadnay Tea FEMI vezető Budapest Esély Nonprofit Kft.
Farkas Katalin – Vilmányi Márton június 15.
Pályaorientáció Bikal, február 11. Bácskay András Országos Egyházi TISZK Nonprofit Kft. © Szöllősi és Társai Bt.
A kistérségi szereplők funkciója a pályaorientációban
TAMOP-2.2.3/B-09/ Nyomonkövetési munkacsoport.
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása TÁMOP /2-2F A projekt az Európai Unió támogatásával,
„Kiút a hátrányos helyzetből” c. projekt innovatív elemei.
Simon Gabriella A papíralapú portfólió
Az egészségvédelmi program megvalósításának értékelése A program ideje: – A Béres József TIT Kisvárdai Egyesületének Egészségvédelmi.
Az én befogadó munkahelyem Fogyatékkal élő egyetemisták, főiskolások munkavállalási preferenciái MMK Campus kutatás november február.
E 5. Együttműködések a humán szolgáltatásokban
Pályakövetéses vizsgálat DPR konferencia, Veszprém márc. 11. A Pannon Egyetemen végzettek szakmai életútja – a kezdetek Formádi Katalin
FELVÉTELI, avagy hogyan jelentkezünk középiskolába
Harruckern János Közoktatási Intézmény Gyula „Zöld út a jövődhöz” május 01. – február 28 TÁMOP B
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése Támop elképzelések az elégedettségi kérdőív készítéséről Nemzeti Pályaorientációs.
Észak-magyarországi Regionális Munkaügyi Központ Munkaerőpiaci helyzetkép a salgótarjáni kistérségben Zaráné Kecskés Erzsébet Igazgató KKC-2008-V
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központja.
TÁMOP „A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése” Előadó: Petromán Anikó.
A pályaorientációs konzultáció. A pályaorientáció fogalma: A pályaorientáció egy olyan folyamat, amely az igénybevevő egyéni igényeinek figyelembevételével.
ZALAI INNOVATÍV FOGLALKOZTATÁSI PAKTUM MEGVALÓSÍTÁSA TOP-5.1.1
„Hol és mit?- avagy egy gimnazista a tanácsadáson”
10 érv, hogy a Nyíregyházi Egyetemet válaszd!
Összeállította: Piacsek László Zoltán
BME Ergonómia és Pszichológia Tanszék
A VAS MEGYEI KERESKEDELMI ÉS IPARKAMARA PÁLYAORIENTÁCIÓ MEGÚJÍTÁSA
Közösség-ifjúság-esélyteremtés Jászberény, szeptember 14.
A SEMMELWEIS ALUMNI IGAZGATÓSÁG MODERNIZÁLÁSA
MagneB6 – a stressz vizsgálata egy multinacionális vállalatnál
„ÖSSZEFOGÁSBAN AZ ÉSZAK- HEGYHÁTÉRT”- EFOP
DARUS a gyermekekért.
„Hol és mit?- avagy egy gimnazista a tanácsadáson”
DARUS a gyermekekért.
A Tanácsadók Virtuális Közösségének
„Kutatónak lenni azt is jelenti, hogy te vagy az első, aki megért valamit. Ez egy fantasztikus érzés, amit ha soha nem éreztél, nehéz megérteni.” (Forrás:
Előadás másolata:

BME Ergonómia és Pszichológia Tanszék A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése Támop 2.2.2. 2010. szeptember 14-15. Zárókonferencia Az elégedettségi kérdőív bemutatása 2010. január: A kérdőívek kialakítása 2010. május: A kérdőívek validitásvizsgálata Előadó: Juhász Márta Email: juhaszm@erg.bme.hu BME Ergonómia és Pszichológia Tanszék

Az elégedettségvizsgálat célja élőfej Az elégedettségvizsgálat célja felmérni, hogy a pályaorientációs programok felhasználói – a tanácskérők – elégedettek-e a tanácsadási szolgáltatással, és ez az elégedettségük az egyes területeken mérve milyen mértékű. Az elégedettségvizsgálat célja felmérni, hogy az elsődleges (intézmények: iskolák, alapítványok, cégek) és a másodlagos célcsoport tagjai, azaz az on-line vagy hagyományos (egyéni, csoportos, elérő) pályaorientációs programok felhasználói, a tanácskérők elégedettek-e a tanácsadási szolgáltatással, illetve az elégedettségük az egyes területeken mérve milyen mértékű.

Az elégedettségről… BME Ergonómia és Pszichológia Tanszék www.erg.bme.hu

Az elégedettség B = f (P, E) B: behaviour, P: person, E: environment Környezet (E) egyéni,individuális különbségek (P) szubjektív interpretáció ELÉGEDETTSÉG (B) BME Ergonómia és Pszichológia Tanszék www.erg.bme.hu

Herzberg, 1970.

Herzberg kétfaktoros elmélete Motivátorok kihívás, önmegvalósítás, felelősség, előléptetés, fejlődési lehetőség, elismerés, feladat tartalma, jelentősége = meglétük elégedettséget okoz Higénés tényezők fizikai és pszichológiai környezet, vállalati politika, vezetési stílus, munkafeltételek, személyes kapcsolatok, beosztás, munkahely biztonsága, fizetés = hiányuk elégedetlenséget okoz A tanácskérő elégedettsége a tanácsadó szakmai munkájával. A tanácskérő személyiségének fejlődése a tanácsadás segítségével (célkitűzés, növekedés, kibontakozás, önmegvalósítás, énhatékonyság, kompetencia érzés). Szervezés, struktúra, tárgyi, személyi feltételek, pszichológiai környezet: kapcsolat a tanácsadóval, hangulat, csoportlégkör, bizalom. Tárgyi feltételek: a terem elrendezése, esztétika. A modell lényege, hogy a munkahelyi elégedettséget és elégedetlenséget okozó tényezőket függetlennek tartja egymástól.

A kérdőív kialakításáról… BME Ergonómia és Pszichológia Tanszék www.erg.bme.hu

KÖSZÖNET a győri és a budapesti Életpálya-tanácsadó Programiroda nagyon kedves munkatársainak! BME Ergonómia és Pszichológia Tanszék www.erg.bme.hu

Az elégedettségvizsgálat kialakításának lépései Célcsoport megismerése és annak feltárása mit jelent számukra az „elégedettség a szolgáltatással”. Specifikus modulokból épül fel, melyhez alapul szolgálnak azok az elemek, amelyek a szolgáltatás részét képezik.

élőfej A kérdőív a pályaorientációs tevékenység típusai alapján modularizált, így összesen az alábbi 5 fő modulból épül fel: Egyéni tanácsadás Személyes Távtanácsadás: telefon, email, csevegés Csoportos tanácsadás Csoportos fejlesztés Elérő programok: Távtanácsadás: telefon, email, csevegés, fórum Intézményekkel való kapcsolattartás 6. Nemzeti Pályaorientációs Portál (jelenleg nem képez modult, viszont az erre vonatkozó kérdések beépülnek a többi modulba, illetve a portál elkészültével külön modul kialakítására kerül sor).

Kérdőívek Kérdőív az egyéni tanácsadásról 3-6 alkalmas egyéni konzultáció: a tanácskérő egyéni pályaorientációs problémáinak kezelése áll. pl. pályaorientáció, pályakorrekció,. Személyes, távtanácsadás Kérdőív az egyéni tanácsadásról Kérdőív a csoportos tanácsadásról Kérdőív a csoportos fejlesztésről Kérdőív az elérő programokról Kérdőív az intézményekkel való kapcsolattartásról 3-6 alkalmas csoportos konzultáció, olyanokkal, akik hozzá hasonló helyzetben vannak. Hosszabb időtartamú, képzésjellegű min. 7 alkalmas csoportfoglalkozás-sorozat. Funkciója kettős: a) program népszerűsítés, b) tanácskérők informálására, tájékoztatására. Pl. állásbörze, karrierbörze, osztályfőnöki óra,, fesztiválokon, táborokon való megjelenés. Személyes és távtanácsadás. Az életpálya tanácsadók a társintézmények vezetőivel is felveszik a kapcsolatot. A társintézmények bevonása, véleményük megkérdezése az életpálya-tanácsadási szolgáltatás minőségére vonatkozóan kiemelten fontos. BME Ergonómia és Pszichológia Tanszék www.erg.bme.hu

Faktorok és skálák BIZALMI LÉGKÖR (B) ÉRTŐ FIGYELEM (F) élőfej Faktorok és skálák I. Kapcsolat (K) Bizalmi légkör (b) Ülés hangulata (h) Értő figyelem (f) Nyitottság (ny) II. Tanácsadó elérhetősége (E) III. Szolgáltatás körülményei (Kö) IV. Szolgáltatás minősége (M) Együttműködés (e) Szorongásoldás (sz) Információ validitása/érvényessége (e) Kapott-e segítséget (s) Rugalmasság (r) Tanácsadó megbízhatósága (m)  BIZALMI LÉGKÖR (B) ÉRTŐ FIGYELEM (F) SZOLGÁLTATÁS KÖRÜLMÉNYEI (Kö) EREDMÉNYESSÉG (Er) Kapcsolat (K) A pályaorientációs tanácsadó és a tanácskérők közötti kapcsolat minőségét méri. A program felhasználói hogyan ítélik meg: a tanácsadás folyamata során sikerült-e kialakítani egy érdeklődő, nyitott, elfogadó, bizalmi kapcsolatot a tanácskérő és a tanácsadó között. A tanácsadó a pályaorientációs szolgáltatás során kialakult csoportfolyamatokat hogyan kezelte. Bizalmi légkör (b): a szolgáltatás során kialakult-e egy olyan kapcsolat a tanácsadó és a tanácskérő között, amelynek keretei között a tanácsadó őszinte bizalommal meg tudott nyilvánulni a tanácsadó előtt. Ülés hangulata (h): az ülések hangulatával, légkörével való elégedettség. Értő figyelem (f): azt méri, a tanácskérő aktív figyelmet kapott-e a tanácsadási folyamat során (tanácsadótól, csoporttársaktól). Nyitottság (ny): a tanácsadó/a csoporttagok érdeklődését, viszonyulását méri a tanácskérő problémái, kérdései iránt. Tanácsadó elérhetősége (E) A tanácsadó elérhetősége azt méri, hogy program felhasználói hogyan vélekednek a tanácsadó elérhetőségéről. Szolgáltatás körülményei (Kö) A szolgáltatás körülményei a pályaorientációs szolgáltatás helyszínének megközelíthetőségével (bejutás a tanácsadókhoz), elhelyezkedésével és a tanácsadói iroda belső állapotával (helyiség állapotával, megvilágításával, hőmérsékletével) való elégedettséget méri. Szolgáltatás minősége (M) A szolgáltatás minősége a szolgáltatás tartalmi részével való elégedettséget méri, olyan tényezőkre összpontosítva, mint az együttműködés, a szorongásoldás, rugalmasság, a kapott információ hasznossága, megbízhatósága. Együttműködés (e): azt méri, a tanácsadó a kölcsönös megértés jegyében kommunikál-e a tanácskérővel. Szorongásoldás (sz): azt méri, a tanácsadó törekszik-e a tanácskérő tanácsadási folyamattal kapcsolatos esetleges szorongásainak feloldására. Információ validitása/érvényessége (e): arra vonatkozik, hogy a tanácskérő saját véleménye szerint hiteles és használható információkat kapott-e a tanácsadótól. Kapott-e segítséget (s): arra vonatkozik, hogy a tanácsadási folyamat révén a tanácskérő eszköztára bővült-e álláskeresési technika, önismeret, pálya- és szakmaismeret, konkrét információ tekintetében. Rugalmasság (r): azt méri, a tanácsadó hajlandó volt-e alkalmazkodni a tanácskérő lehetőségeihez, igényeihez. Tanácsadó megbízhatósága (m): azt méri, a tanácskérő rá merte-e bízni magát a tanácsadóra, tudott-e rá számítani/benne bízni BME Ergonómia és Pszichológia Tanszék www.erg.bme.hu

Az egyéni személyes (Esz) tanácsadás Bizalmi légkör (B) Őszinte tudtam lenni. El mertem mondani a problémámat. Jól éreztem magam. A beszélgetés hangulata jobb volt, mint gondoltam. Értő figyelem (F) A tanácsadó kedves volt. A tanácsadó törekedett arra, hogy megoldást találjunk a kérdésemre. Úgy éreztem, a tanácsadó megérti a helyzetemet. Szolgáltatás körülményei (Kö) Kellemes hőmérséklet volt a szobában. A tanácsadói iroda világítása megfelelő volt. Könnyen megtaláltam a tanácsadói irodát. Nyugodtan tudtunk négyszemközt beszélgetni. A tanácsadás helyszínének hangulata kellemes volt. Eredményesség (Er) Ismerőseimnek is ajánlanám ezt a tanácsadási szolgáltatást. Megértettem, amit a tanácsadó mondott nekem. A tanácsadó utánanézett a kérdéseimnek a következő alkalomra. A tanácsadó emlékezett arra, amiről előző alkalommal beszéltünk. Kaptam segítséget problémám megoldásához.

Az egyéni távtanácsadás (Et) kérdőív Bizalmi légkör (B) Őszinte tudtam lenni. El mertem mondani a problémámat. Jól éreztem magam. A beszélgetés hangulata jobb volt, mint gondoltam. Értő figyelem (F) A tanácsadó kedves volt. A tanácsadó törekedett arra, hogy megoldást találjunk a kérdésemre. Úgy éreztem, a tanácsadó megérti a helyzetemet. Szolgáltatás körülményei (Kö) A tanácsadói email-címét és/vagy telefonszámát és/vagy a csevegőszobát könnyen megtaláltam. A tanácsadói honlap könnyen kezelhető. Eredményesség (Er) Ismerőseimnek is ajánlanám ezt a tanácsadási szolgáltatást. Megértettem, amit a tanácsadó mondott nekem. A tanácsadó utánanézett a kérdéseimnek a következő alkalomra. A tanácsadó emlékezett arra, amiről előző alkalommal beszéltünk. Kaptam segítséget problémám megoldásához.

A csoportos tanácsadás (Cs) kérdőív Bizalmi légkör (B) Őszinte tudtam lenni a csoportban. El mertem mondani a kérdésemet a csoport előtt. Jól éreztem magam a csoportban. A csoport hangulata jobb volt, mint gondoltam. Szívesen szólaltam meg a csoportban. Volt lehetőségem szóhoz jutni a csoportban. Kedveltem csoporttársaimat. Értő figyelem (F) A csoport figyelmesen meghallgatott engem. A csoport vezetője kedves volt velem. A csoportban törekedtünk arra, hogy megtaláljuk a megoldást a felmerült kérdésekre. Úgy éreztem, a csoportvezetőt valóban érdekelte a helyzetem. A csoportban mindenki részt vett a közös beszélgetésben. A csoport vezetője kézben tudta tartani a csoportot. Szolgáltatás körülményei (Kö) Kellemes hőmérséklet volt a teremben. A terem világítása megfelelő volt. A csoportos tanácsadás helyszínét könnyen megtaláltam. A program helyszínének hangulata kellemes volt. Eredményesség (Er) Ismerőseimnek is ajánlanám ezt a tanácsadási szolgáltatást. Értettem, amit a csoport vezetője mondott. A csoport vezetője utánanézett a kérdéseinknek a következő alkalomra. A tanácsadó emlékezett arra, amiről előző alkalommal beszéltünk. A csoportban segítséget kaptam a problémáim megoldásához.

A csoportos fejlesztés (CsF) kérdőív Bizalmi légkör (B) Őszinte tudtam lenni a csoportban. El mertem mondani a kérdéseimet a csoport előtt. Jól éreztem magam a csoportban. A csoport hangulata jobb volt, mint gondoltam. Szívesen szólaltam meg a csoportban. Volt lehetőségem szóhoz jutni a csoportban. Kedveltem csoporttársaimat. Értő figyelem (F) A csoport figyelmesen meghallgatott engem. A csoport vezetője kedves volt velem. A csoportban törekedtünk arra, hogy megtaláljuk a megoldást a felmerült kérdésekre. Úgy éreztem, a csoportvezetőt valóban érdekelte a helyzetem. A csoportban mindenki részt vett a közös beszélgetésben. A csoport vezetője kézben tudta tartani a csoportot. Szolgáltatás körülményei (Kö) Kellemes hőmérséklet volt a teremben. A terem világítása megfelelő volt. A csoportos fejlesztés helyszínét könnyen megtaláltam. A program helyszínének hangulata kellemes volt. Eredményesség (Er) Ismerőseimnek is ajánlanám a csoportos fejlesztés szolgáltatást. Értettem, amit a csoport vezetője mondott. A csoport vezetője utánanézett a kérdéseinknek a következő alkalomra. A tanácsadó emlékezett arra, amiről előző alkalommal beszéltünk. A csoportban segítséget kaptam a problémáim megoldásához.

A személyes elérő (Sze) program kérdőív Bizalmi légkör (B) Fel mertem tenni kérdésemet a tanácsadónak. Jól éreztem magam. A tanácsadó törekedett arra, hogy válaszolni tudjon a felmerült kérdésre. Szolgáltatás körülményei (Kö) Kellemes hőmérséklet volt a teremben. A terem világítása megfelelő volt. A program helyszínét könnyen megtaláltam. Lehetőség volt külön is beszélni, egyeztetni a tanácsadóval. A program helyszínének hangulata kellemes volt. Eredményesség (Er) Ismerőseimnek is ajánlanám az életpálya-tanácsadási programot. Értettem, amit a tanácsadó mondott. Kaptam segítséget az álláskereséshez. Kaptam információt a képzési lehetőségekről. Kaptam segítséget abban, hogy milyen szakmák közül választhatok. BME Ergonómia és Pszichológia Tanszék www.erg.bme.hu

Az elérő távszolgáltatás (Te) program Bizalmi légkör (b) Fel mertem tenni kérdésemet a tanácsadónak. Jól éreztem magam. A tanácsadó törekedett arra, hogy válaszolni tudjon a felmerült kérdésekre. Szolgáltatás körülményei (Kö) A tanácsadói email-címét és/vagy telefonszámát és/vagy a csevegőszobát könnyen megtaláltam. Lehetőség volt külön is beszélni, egyeztetni a tanácsadóval. A tanácsadói honlap könnyen kezelhető. Eredményesség (Er) Ismerőseimnek is ajánlanám az életpálya-tanácsadási programot. Értettem, amit a tanácsadó mondott. Kaptam segítséget az álláskereséshez. Kaptam információt a képzési lehetőségekről. Kaptam segítséget abban, hogy milyen szakmák közül választhatok. A tanácsadó sok hasznos információval szolgált. BME Ergonómia és Pszichológia Tanszék www.erg.bme.hu

Egyéb adatok 1. Nem: a) férfi b) nő 2. Tényleges családi állapot a) Hajadon / nőtlen b) Házas / élettársi kapcsolatban él c) Elvált, vagy külön él d) Özvegy 3. Életkor a) 6-10 év b) 11-14 év c) 15-18 év d) 19-24 év e) 25-30 év f) 31-40 év g) 41-50 év h) 51-62 év i) 63 év felett 4. Legmagasabb iskolai végzettség Ha tanuló, akkor alsós (általános iskolában); felsős (általános iskolában); középiskolás; felsőoktatási hallgató; felnőttképzésben tanul. Ha már nem tanuló: Nem járt iskolába; Kevesebb, mint 5 osztály; 8 osztályos; 10 osztályos; Szakmunkásképző; Szakiskola; Speciális szakiskola; Szakközépiskolai érettségi Gimnáziumi érettségi; Főiskolai vagy alapdiploma; Egyetemi vagy mesterdiploma. BME Ergonómia és Pszichológia Tanszék www.erg.bme.hu

0 – Rám nem vonatkozik az állítás. Kérdőív alkalmazása 1 –Nem értek egyet; 2 –Bizonytalan vagyok; 3 – Egyet értek; 0 – Rám nem vonatkozik az állítás.

Egyéb adatok 5. Munkaerőpiaci státusz a) Tanuló b) Pályakezdő c) Képzési lehetőséget kereső d) Munkaerőpiaci aktivitást mutatók: Tartós álláskereső: Friss álláskereső Állást váltani szándékozó Pályát váltani szándékozó Vállalkozást indítani szándékozó e) Gyermekgondozás f) Nyugdíjas 6. Jelenleg dolgozik-e? Igen Nem 7. Munkahely típusa állami szféra - központi költségvetési szerv állami szféra - helyi önkormányzati költségvetési szerv non-profit szektor versenyszféra Lakóhely BME Ergonómia és Pszichológia Tanszék www.erg.bme.hu

A kérdőív kitöltésének körülményei élőfej A kérdőív kitöltésének körülményei A tanácsadónak a tanácsadási tevékenység típusa alapján ki kell választania a kérdőív melyik modulját tölteti ki a tanácskérővel. A felvétel módja A felvétel időzítése A személyes találkozások esetében az utolsó tanácsadási találkozást követően. Egyéni távtanácsadás (telefon, e-mail, csevegés) esetében az utolsó alkalmat követően e-mailben. Elérő programok esetében (személyes és távtanácsadás) a program befejezését követően. Intézményekkel való kapcsolattartás esetében az adott megbízás teljesítését követően. Idozites: A személyes találkozások esetében (egyéni személyes tanácsadás, csoportos tanácsadás, csoportos fejlesztés) az utolsó tanácsadási találkozást követően kell felkérni a tanácskérőt a kérdőív kitöltésére. Egyéni távtanácsadás (telefon, e-mail, csevegés) esetében az utolsó alkalmat követően e-mailben, vagy postai úton kell felkérni a tanácskérőt a kérdőív kitöltésére. Erre már a beszélgetés folyamán fel lehet hívni a figyelmet. Elérő programok esetében (személyes és távtanácsadás) az elérő program befejezését követően kell felkérni a tanácskérőt a kérdőív kitöltésére. Intézményekkel való kapcsolattartás esetében az adott megbízás teljesítését követően kell felkérni az intézmény illetékes személyét a kérdőív kitöltésére. A kérdőív tanácskérőkhöz történő eljuttatásával és a kitöltött kérdőívek tőlük való begyűjtésével lehetőség szerint egy semleges személyt kell megbízni. BME Ergonómia és Pszichológia Tanszék www.erg.bme.hu