A hallgatók szociális helyzetének vizsgálata

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Kaposvár.
Advertisements

Urbán Ferenc Ábel: A KIR megújítási lehetőségei
Az Országos Kompetenciamérés FIT-jelentéseinek új elemei
Az OH TÁMOP fejlesztései
EUROSTUDENT V A felsőoktatás szociális dimenziója Kiss László Educatio Nonprofit Kft.
Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP-3.2.2/08/A/2 Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon.
XXI. századi közoktatás a TÁMOP projekt bemutatása
Az országos mérések megújult rendszere
A felsőoktatás (hozzáadott) értéke
TÁMOP 4.1.3/2 Felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztésének célkitűzései és intézményi együttműködésének tervei Németh Antal felsőoktatási.
Az EUROSTUDENT V felmérés Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / ) Főkedvezményezett:
Országos kompetenciamérés A mérési rendszer fejlesztése, az érettségi rendszer átvilágítása Pongrácz LászlóOktatási Hivatal Magyar Termék Nagydíj.
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
A foglalkozási rehabilitáció helye és szerepe a munka- ügyi szervezetben Harkány, október 16. Szellő János.
Mérés, értékelés és minőségbiztosítás a közoktatásban
A nemzetközi hallgatói mobilitást befolyásoló társadalmi és felsőoktatási tényezők Kiss László.
A BA/BSc végzettség hasznosíthatóságának vizsgálata a Debreceni Egyetemen és Nyíregyházi Főiskolán végzett fiatalok körében Seres Edina
KOMPETENCIAMÉRÉSEK ÉS EREDMÉNYEIK
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM A Diplomás Pályakövetési Rendszer eredményeinek beépítése az egyetemi döntési folyamatokba Dr. Szűcs Edit minőségbiztosítási.
A Pécsi Tudományegyetem eredményei a Diplomás Pályakövetési Rendszer első évében DPR Szakmai fórum Pécsi Tudományegyetem április 12. Veroszta Zsuzsanna.
Országos kompetencia mérés A kompetencia mérés:  4., 6. és 8. évfolyamokon mérik a tanulók képességeit ált. iskolában, ill. a 10. évfolyamon középiskolában.
Művelődés és szórakozás
Németh Nóra Veronika Debreceni Egyetem
Új skála – új lehetőségek Egy kis ízelítő. Egységes skála (1)
A munkaerőpiaci képzési és átképzési programok eredményességének vizsgálata regionális és kistérségi vetületekben MTA Regionális Kutatások Központja Alföldi.
HATÓSÁGI FOLYAMATOK A FIR INTÉZMÉNYTÖRZSÉBEN KÉPZÉSEK NYILVÁNTARTÁSBA VÉTELE EKOP-1.A.1-08/C
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Hallgatói szolgáltatások fejlesztése október 18. Nyitókonferencia Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2.
Vándorló diplomások, diplomáért vándorlók Frissdiplomások kötetbemutató Budapest, március 7. Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások.
Adatintegráció, adatok felhasználása Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / )
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
2007. ÉVI FELVÉTELI ELJÁRÁS. JELENTKEZÉS / 1. A jelentkezés – az e célra szolgáló – jelentkezési lap benyújtásával történik. A felvételi jelentkezési.
Tájékoztató a 2011/2012-es tanév legfontosabb feladatairól
Kis és nagy iskolák HÉTFA Kutatóintézet és Elemző Központ
A felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztése: diplomás pályakövetés és vezetői információs rendszerek (TÁMOP 4.1.3) december 7. Fejlesztés.
Aktív és felelős állampolgárság – demokrácia – szabadság Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet szerepe a felsőoktatási állampolgári nevelésben Kocsis Mihály.
Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / ) FIR Fórum – szeptember 16. OSAP.
Az érettségi utáni továbbtanulást meghatározó tényezők
Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / ) FIR Fórum – szeptember 16. A FIR.
A TDK és a doktori képzés kapcsolatrendszerének fejlesztése Dr. Csernoch László az Országos Doktori Tanács elnöke.
A tanárképzés szerkezete
Horváth Zsuzsanna – Ütőné Visi Judit Az OKKR bevezetésének feltételei és szabályozási környezete a közoktatás nézőpontjából Javaslatok az Országos képesítési.
Az országos mérések megújult rendszere
DPR és ALUMNI Dr. Kuráth Gabriella területfelelős.
A felmérés időpontja: május 28.. MÉRT TERÜLETEK:  matematikai eszköztudás  szövegértési képességek  háttérkérdőív kitöltése (szülők, tanulók)
Adatellenőrzési szabályok OSAP statisztika FIR optimalizáció
Internet a családban Székely Levente –
TÁMOP /2-2F A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása A projekt az Európai Unió támogatásával,
A PISA és az Országos kompetenciamérés tanulságai
Emberi erőforrás fejlesztési operatív program
A SZAKKÉPZÉS-FEJLESZTÉSI KONCEPCIÓ TARTALMI IRÁNYAI MFKB megbeszélés február 5.
„Tanulószerződéssel a munka világában” c. Országos Konferencia A szakképzési hozzájárulásról és a képzés fejlesztésének támogatásáról szóló évi LXXXVI.
A KÖZÖTTI EURÓPAI UNIÓS FEJLESZTÉSI IDŐSZAK ÖNKORMÁNYZATI LEHETŐSÉGEI PICHLER BALÁZS FŐOSZTÁLYVEZETŐ.
A PISA ÉS AZ O RSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉSEK KAPCSOLATA ÉS FELHASZNÁLHATÓSÁGA Balázsi Ildikó.
A ÉVI ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉRÉS EREDMÉNYEI 2016.Március 7.
TÁMOP A-14/ „TIE”-KUTATÁSOK DECEMBER ZALAEGERSZEG.
AZ EFOP VÉGREHAJTÁSÁNAK ELŐREHALADÁSA* SZEPTEMBER 23. *2016. SZEPTEMBER 15-EI ADATOK ALAPJÁN DR. GARAI PÉTER EU FEJLESZTÉSEK VÉGREHAJTÁSÁÉRT FELELŐS.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
Budapest I Kerületi Kosztolányi Dezső Gimnázium
FIR Fórum szeptember 16. A magyar állami ösztöndíj adminisztrációjának egyes kérdései Vanó Renáta .
Beiratkozás – átsorolás: magyar állami ösztöndíj nyilatkozat
főosztályvezető-helyettes
Adatelemzési gyakorlatok
Digitális tankönyvtár
A évi kompetenciamérés FIT-jelentéseinek új elemei
Hauser Zoltán szakmai vezető Oktatási Hivatal EFOP VEKOP
Országos Kompetencia Mérés 2011
A Diplomás pályakövetŐ rendszer megújítása
Intézményi szülői munkaközösségi ülés
Horváth Cz. János Személyes adatok kezelése az intézményben
Előadás másolata:

A hallgatók szociális helyzetének vizsgálata Vanó Renáta főosztályvezető Oktatási Hivatal Felsőoktatási Nyilvántartási Főosztály EFOP-3.4.5-VEKOP-17-2017-00001 Rendszerszintű fejlesztések és hozzáférés bővítését szolgáló ágazati programok a felsőoktatásban

OKM-mérések a köznevelésben, CSHI 6. évfolyam 8. évfolyam Felsőoktatás időszaka 10. évfolyam A tanulók meghatározott közoktatási évfolyamon részt vesznek az Országos kompetenciamérésben A kompetenciaméréshez kapcsolódó háttérkérdőív a gyermek (szülők iskolai végzettsége, könyvek és számítógépek száma otthon, tanuló saját könyveinek száma stb.) szociális hátterére utal A változók lineáris kombinációjának standardizálásával ebből meghatározható a tanulók családi háttérindexe (CSHI) a köznevelésben

A szociális dimenzió nyomon követése a felsőoktatásban Országos kompetenciamérés a köznevelésben Köznevelési családi háttérindex (CSHI) Pilotvizsgálatok, OKM-FIR adatintegráció OKM-FIR adatintegráció a meghatározott évben felsőoktatási tanulmányaikat megkezdőkre Fogalmi tisztázás, koncepció Módszertan kialakítása

Alapsokaság: 2016 őszén tanulmányaikat a felsőoktatásban megkezdők Elemzés 1. Alapsokaság: 2016 őszén tanulmányaikat a felsőoktatásban megkezdők FIR – OKM családi háttérindex adatintegráció megvalósítása Az adatbázisszűrések definiálása Adatbázis létrehozása és tisztítása A létrejött adatbázison a felsőoktatási életút és a gyermekkori szociális helyzet közötti összefüggés elemzése

Elemzés 2. FIR – OKM családi háttérindex adatintegráció megvalósítása Alapsokaság: 2016-ban alap- osztatlan képzésben és FOKSZ-on abszolutóriumot szerzettek FIR – OKM családi háttérindex adatintegráció megvalósítása A létrejött adatbázison a gyermekkori (kb. 12 éves kortól) szociális helyzet és a felsőoktatási sikeresség közötti összefüggés vizsgálata A CSHI vizsgálata képzési szintenként képzési területenként munkarendenként szakonként a lakóhely és a képzési hely régiója szerint stb.

Elemzés 3. Alapsokaság: 2008-ban 10. évfolyamon OKM-mérésben részt vettek, majd alap- osztatlan képzésben és FSZ-en hallgatók Teljesen más módszertannal vizsgál ez az elemzés, mint az Elemzés 2. Közülük hányan jutottak be a felsőoktatásba? Hányan fejezték be sikeresen a felsőoktatást (legalább abszolutórium)? Milyen a CSHI szerinti sikerességi arány?

Elvárt eredmény Összegző tanulmány Összefüggések feltárása Esetleges standardizálhatóság Összegző tanulmány

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Vanó Renáta Vano.renata@oh.gov.hu EFOP-3.4.5-VEKOP-17-2017-00001 Rendszerszintű fejlesztések és hozzáférés bővítését szolgáló ágazati programok a felsőoktatásban