SZOCIÁLPEDAGÓGIA TANSZÉK

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TAMOP B-11/ „A fiatalok családi életre nevelését, a kismamák munkaerő piaci elhelyezését segítő, innovatív családbarát szolgáltatások.
Advertisements

GYAKORLATORIENTÁLT MEGOLDÁSOK A FELSŐOKTATÁSBAN A TEAM ACADEMY Tasi Péter team coach BGE Team Academy.
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
MMIK – „a befogadó intézmény” tradicionális múlt tradicionális múlt felkészült szakember gárda (humán erőforrás) felkészült szakember gárda (humán erőforrás)
Környezettan-tanári mesterszak 1. A szakirány célja: A szak célja olyan tanárok képzése, akik képesek a környezettannal, környezetvédelemmel, természetvédelemmel.
A családsegítő és gyermekjóléti szolgálatokat érintő változások A család és gyermekjóléti szolgáltatás.
Tolerancia Erősítő Innovatív Szövetség projektprogram.
Új helyzet a felsőoktatásban: a bolognai folyamat László Gyula PTE KTK november 15.
Aktualitások és változások a pedagógiai szakszolgálati feladatellátásban 2016 őszén 1.
Pedagógia szak - szakos tájékoztató -. Mit tanulunk a pedagógia alapszakon? Alapozás:  Tanulás, kommunikáció, szocializáció; Bevezetés a pszichológiába;
A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése és a szolgáltatást támogató eszközök beszerzése a sajátos.
Befolyást a gazdaságnak a felsőoktatásban! Dr. Parragh László elnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
A kamara szerepvállalása a felnőttképzésben évi LXXVII. tv. főbb rendelkezései Tv. hatálya elsődlegesen az állam által elismert vizsgával záruló,
A Képzési Csoport tevékenysége Budapest Esély Nonprofit Kft
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
Péli Kati gyógypedagógus (Éltes Mátyás EGYMI, Általános Iskola és Speciális Szakiskola)
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése.
GYERMEKSZEGÉNYSÉG ELLENI PROGRAM A HEVESI KISTÉRSÉGBEN TÁMOP /
Bölcsészettudomány › andragógia › anglisztika › germanisztika (néderlandisztika, német) › magyar › néprajz › pedagógia › pszichológia › romanisztika (francia,
„Mocsolád-Civilház” NKFT megalakulás I.Alsómocsolád méretéből (346 fő) és zsákjellegéből adódó intézményi és egyéb háttér hiányosságainak kiküszöbölése:
időskorban felmerülő Problémák és megoldásmódok
A székesfehérvári fiatalok helyzete
A szakiskolák aktuális problémái
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Alkalmazott Pedagógia és Pszichológia Intézet
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az „első lépés” TÁMOP
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Közösségi művelődés tanára Osztatlan mesterképzés
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
Kispálné Horváth Mária
Az iskolai könyvtár szolgáltatás típusai
D Á N I A 2007.november Készítette: KOVÁCSNÉ NAGY MÁRIA.
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
1993-as közoktatási törvény
A szociális gazdaság jogi háttere Szlovákiában
HHR.
Ifjúságsegítés értékközvetítéssel
Az ÁFSZ feladatai az „Út a munkához” program végrehajtásában
Veszprémi Érseki Hittudományi Főiskola
Diplomás kompetenciák elégedettség a munkával
Alsó-ausztriai alapfokú oktatási intézmények
főigazgatóhelyettes, NSzFI
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Felhasználóképzés a kórházban
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
INFOÉRA Zsakó László Informatikai tanárszak problémái ELTE Informatikai Kar Juhász István-Zsakó László: Informatikai.
Budapest, február 5. Reszeginé Erdélyi Beáta
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Gyermek- és ifjúságvédelemi feladatok ellátásának támogatása
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
Intézmény minőségirányítási programja
A Tanácsadók Virtuális Közösségének
Iskolai szociális segítő
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
Az ELTE Fogyatékosügyi Központ bemutatása
Üzlezi információelemző specializió
A statisztikus elemző specializió
Előadás másolata:

SZOCIÁLPEDAGÓGIA TANSZÉK http://www.nyf.hu/pkk/node/72

SZOCIÁLPEDAGÓGIA TANSZÉK SZOCIÁLPEDAGÓGIA BA SZOCIÁLIS ÉS IFJÚSÁGI MUNKA FELSŐOKTATÁSI SZAKKÉPZÉS SZOCIÁLIS MUNKA SZAKIRÁNY

SZOCIÁLPEDAGÓGIA BA ALAPSZAK Az oklevélben szereplő szakképzettség megnevezése: Szociálpedagógus, Képzési idő: 6 félév +1 félév összefüggő szakmai gyakorlat, Az alapképzés során összegyűjtendő kreditpontok száma:180+30 kredit, Szociálpedagógia szak idegen nyelvi követelménye: Egy idegen nyelvből államilag elismert középfokú „C” típusú illetve azzal egyenértékű nyelvvizsga.

SZOCIÁLPEDAGÓGIA BA ALAPSZAK Elhelyezkedési lehetőségek: a gyermek- és ifjúságvédelemben, a szociális ellátásban, a speciális szükségletű,sérült,halmozottan hátrányos helyzetű gyermekeket és fiatalokat segítő szolgálatokban, a helyettes- és nevelőszülői hálózatokban, gyermekvédelmi központokban, a családsegítésben, a gyermekjóléti szolgálatokban, a kisebbségi intézményekben, a nevelési-oktatási intézményekben, kollégi-umokban, a gyermek és ifjúsági szabadidős és üdülési programokban, a fogyatékossággal élők intézmény-rendszerében, a bűnmegelőzési és végrehajtási intézetekben...

SZOCIÁLPEDAGÓGIA BA ALAPSZAK Képzés célja: Olyan szociálpedagógusok képzése, akik képesek elsősorban a gyermek és ifjúsági korosztály tanulási, szociális és mentális problémáit komplex rendszerben kezelni, továbbá a gyermek, a fiatal és környezete egyensúlyát fenntartani, helyreállítani, fejleszteni. A képzés főbb tantárgyai: A szociális professzió alapjai, Egyéni esetkezelés, Közösségi és iskolai szociális munka, Szociálpolitika, Politológia, Etika, Jog, Szociológia, Pszichológia, Romológia, Szociálpedagógia,Pedagógia, Gyermekvédelem,Mentálhigiéné, Szociális gondoskodás története, Társadalomtudományi kutatások, Tréningek…

SZOCIÁLPEDAGÓGIA BA ALAPSZAK Összefüggő szakmai gyakorlat 7.félévben, 300 óra A tantárgy elsajátításának célja: A terepgyakorlat a szociális munka és ezen belül a szociál-pedagógia korábban elsajátított elmélete és gyakorlati modell-jei alapján arra kívánja ösztönözni a hallgatót, hogy a meg-szerzett ismereteket képes legyen alkalmazni a gyakorlatban - egyelőre szakmai kontroll mellett. Tantárgyi program: A hallgató megismerkedik a szociális munka különböző színtereivel, az ott dolgozók feladatköreivel, bevezetést nyer az adott intézmény mindennapi életébe, adminisztrá-ciójába, megismeri a klienskört, tudomást szerez az alkalmazott nevelési módszerekről és lehetőségekről, azaz megismerkedik magával a segítő tevékenységgel. Évközi tanulmányi követelmény: Terepnapló készítése.

SZOCIÁLPEDAGÓGIA BA Hátrányos helyzetű és /vagy veszélyeztetett gyermekek és fiatalok csoportja Életvitelbeli, gondozásbeli segítséget igénylő felnőttek csoportja

SZOCIÁLIS ÉS IFJÚSÁGI MUNKA FELSŐOKTATÁSI SZAKKÉPZÉS Az oklevélben szereplő szakképzettség megnevezése:Felsőfokú szociális munkás asszisztens, Képzési idő: 4 félév,(ebből egy félév az összefüggő szakmai gyakorlat, Az oklevél megszerzéséhez szükséges kreditpontok száma:120(ebből 30 kredit összefüggő gyakorlat), Idegen nyelvi követelmény:nincs.

SZOCIÁLIS ÉS IFJÚSÁGI MUNKA FELSŐOKTATÁSI SZAKKÉPZÉS A felsőoktatási szakképzés célja: A felsőoktatási szakképzés célja olyan szociális és ifjúsági szakemberek képzése, akik szakirányú felsőfokú végzettségű szakemberek irányítása mellett részfeladatok vállalására képesek. A felsőoktatási szakképzéssel legjellemzőbben betölthető munkakörök: Irodai szakmai irányító, felügyelő, Szociális segítő, Nevelőszülő,főállású anya, Munkaerő-piaci szolgáltatási ügyintéző, Üzleti jellegű szolgáltatási ügyintéző.

SZOCIÁLIS ÉS IFJÚSÁGI MUNKA FELSŐOKTATÁSI SZAKKÉPZÉS A végzettek részt vesznek: A korszerű szociális munkában, Önismeretet és alapkészségeket szereznek a szociális munka gyakorlati megvalósításához, Ismerik és használják a szakmában alapvető, információforrásokat és az adminisztrációt, Szociológiai, társadalompolitikai, pszichológiai, jogi, pedagógiai isme-retek birtokában képesek diplomás szakemberek felügyelete mellett az emberek szociális és mentális problémáit kezelni. Képesek szakemberekkel együtt-működésben fejlesztő-segítő beavatkozásokra.

SZOCIÁLIS ÉS IFJÚSÁGI MUNKA FELSŐOKTATÁSI SZAKKÉPZÉS A képzés fő tárgyai Kommunikációs ismeretek, Szakmai és pénzügyi információ feldolgozási alapismeretek, Munkaerő-piaci ismeretek, Idegen nyelvi alapszintű ismeretek, Társadalomismeret,Szociálpolitika,Közgazdaságtan, Jogi alapok,Filozófia,Művelődéstörténet, Általános és fejlődéslélektan,Szociálpszichológia, Szociális professzió alapjai, Szociális gondoskodás története, Nem formális tanulás, Egyéni esetkezelés, közösségi szociális munka EU intézményrendszere és a jólléti ellátások kapcsolata, Ügyviteli és igazgatási ismeretek az EU-ban, Tréningek…

SZOCIÁLIS ÉS IFJÚSÁGI MUNKA FELSŐOKTATÁSI SZAKKÉPZÉS Összefüggő szakmai gyakorlat a 4. félévben Célja:az elméleti ismeretek gyakorlatban történő megfigyelése, elemzése illetve a terepoktató által a hallgatóra bízott szakmai feladatok elvégzése Oktatási, nevelési, szociális, gyermekjóléti, gyermekvédelmi, szociális igazgatási, közművelődési, munkaerő-piaci, civil, non-profit és egyházi intézmények, szolgáltatások kidolgozása, lebonyolítása, értékelésére, segítő tevékenységek megismerése, Fiatalok szocializációját segítő prevenciós, mentálhigiénés munka, Pályázatok, kreatív programok kidolgozása, Egyéni és közösségi problémák kezelése

SZOCIÁLIS ÉS IFJÚSÁGI MUNKA FELSŐOKTATÁSI SZAKKÉPZÉS Miért jók a felsőoktatási szakképzések? Olcsóbb,mint a BA szakok (kb.fele,) Hamarabb ki lehet lépni a munkaerőpiacra(2 év), Esetenként jobb, könnyebb elhelyezkedési lehetőség,piacképes tudás, Jó előképzés(felkészítés, szintre hozás, felzárkóztatás)a későbbi BA/MA tanulmányokhoz, Nem esik ki a tanulásból, nem veszít évet, 90 kredit beszámítható a besorolási szakok BA képzésén, Tanárok többsége tanít mindkét képzési formában.

SZOCIÁLPEDAGÓGIA TANSZÉK Továbblépési lehetőségek Szociálpolitika MA, Szociológia MA, Szociális munkás MA Szociálpedagógia MA (beindítás előtt) Inkluzív nevelés tanára MA Család és gyermekvédő MA Szociálpedagógia BA Ifjúságsegítő BA (kidolgozás alatt) Szociális és ifjúsági munka felsőoktatási szakképzés Nemzetközi tanulmányok BA Informatikus könyvtáros BA (Információs menedzsment) Kommunikáció és médiatudomány BA

Sok szeretettel várunk mindenkit a Szociálpedagógia Tanszék képzéseire!