LATIN-AMERIKA GAZDASÁGA 28. LATIN-AMERIKA GAZDASÁGA
I. A GAZDASÁG JELLEGEI: 1. FEJLŐDŐ RÉGIÓ 2. USA HATÁSA ALATT 3. KÜLFÖLDI BEFEKTETÉSEK 4. KÜLFÖLDI MULTINACIONÁLIS TÁRSASÁGOK HATÁSA ALATT
1. HAGYOMÁNYOS FÖLDMŰVELÉS: BURGONYA, MANIÓKA, SZÓJA II. MEZŐGAZDASÁG: 1. HAGYOMÁNYOS FÖLDMŰVELÉS: A) JELLEGEI: NAGY FÖLDBIRTOKOSOK SZEGÉNY PARASZTOK AGRÁRTÚLNÉPESEDÉS NEM GÉPESÍTETT B) NÖVÉNYEK: BÚZA, KUKORICA, RIZS BURGONYA, MANIÓKA, SZÓJA
2. ÜLTETVÉNYES FÖLDMŰVELÉS: A) JELLEGEI: B) NÖVÉNYEK: MONOKULTURÁLIS KORSZERŰ KÜLFÖLDI TULAJDONOSOK B) NÖVÉNYEK: KÁVÉ, CUKORNÁD, BANÁN, DOHÁNY KAKAÓ, CITRUS-FÉLÉK GYAPOT, SZIZÁL
SZARVASMARHA, JUH, SERTÉS 3. ÁLLATTENYÉSZTÉS: SZARVASMARHA, JUH, SERTÉS LÁMA
MEXIKÓ, VENEZUELA, ARGENTÍNA III. BÁNYÁSZAT: 1. KŐOLAJ: MEXIKÓ, VENEZUELA, ARGENTÍNA 2. VAS: BRAZÍLIA, VENEZUELA 3. RÉZ: CHILE 4. BAUXIT: JAMAICA
IV. IPAR: 1. HAGYOMÁNYOS: 2. KORSZERŰ: 3. IPARI ORSZÁGOK: ÉLELMISZERIPAR, TEXTILIPAR 2. KORSZERŰ: KOHÁSZAT, AUTÓIPAR, ELEKTRONIKA VEGYIPAR (KŐOLAJFINOMÍTÓK) 3. IPARI ORSZÁGOK: MEXIKÓ, BRAZÍLIA, ARGENTÍNA VENEZUELA, CHILE
V. KÖZLEKEDÉS: 1. KÖZLEKEDÉSI AKADÁLYOK: 2. KÖZUTAK: ANDOK AMAZONASZ-MEDENCE (ŐSERDŐK) 2. KÖZUTAK: PAN-AMERIKAI (ALASZKA-CHILE) TRANSZ-AMAZONIKAI
VI. TURIZMUS: MEXIKÓ BRAZÍLIA
MEZŐGAZDASÁGI TERMÉKEK VII. KÜLKERESKEDELEM: 1. KIVITEL: MEZŐGAZDASÁGI TERMÉKEK KŐOLAJ, ÉRCEK 2. BEHOZATAL: IPARI TERMÉKEK 3. PARTNEREK: USA, EU, JAPÁN