A hazai mezőgazdasági tudásrendszer működési sajátosságai

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Olasz Nap Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Március 20. “Olasz Külkereskedelmi Intézet (ICE): Promóciós tevékenység és szolgáltatások.
Advertisements

A levéltár Országos Tudományos és Felsőoktatási Szakmai Központ tevékenységei.
Ráczné Dr. Rózsa Katalin projektvezető A DASZK fő feladatai TÁMOP /2-2F
Akkreditált Felnőttképzési Intézmény Együttműködés a szakképzés területén a kamarák és az érdekképviseleti szervek között Dávid Lajos FMKIK alelnök Székesfehérvár,
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
Intézményi Férőhelykiváltást Támogató Országos Hálózati Találkozó Kalocsai Szociális Szakellátási Központ kiváltása.
BEPTRA „Legjobb Gyakorlatok” kis- és középvállalkozások számára Szakmaspecifikus képzéssorozat Projektsz á m: HURO/0901/138/2.1.2 HURO0901/138/2.1.2 A.
MIBŐL VALÓSULHATNAK MEG A HELYI STRATÉGIÁK? REGIONÁLIS PÁLYÁZATI FORRÁSOK.
„KAPASZKODÓ” SZOCIÁLIS BÖRZE november 24. Szakmai programok és kihívások az FSZK jelenében és jövőjében.
Mitől társadalmi egy innováció és egy start-up és miért fontos ez az ELTE-n? Tausz Katalin SIMpLe projekt - témavezető Innovációs Nap május 11.
ÖVEGES KONFERENCIA Mosonmagyaróvár június 27.
1 „Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, július.
AZ ISKOLA–EGÉSZSÉG KÖZPONT – FORMA ÉS TARTALOM A TÁMOP KIEMELT PROJEKT KÖZNEVELÉSI ALPROJEKTJÉNEK CÉLJAI, A MEGVALÓSÍTÁS MÓDSZEREI ÉS A SZAKMAI.
Solymosy József Bonifácz Egészségfejlesztési Osztályvezető NEFI Budapest, szeptember 29. Egészségfejlesztés az iskolai színtér vonatkozásában.
TÁMOP B-13/ SZAKMAI-MÓDSZERTANI TÁMOGATÁS A KOMPLEX TELEPPROGRAM ÉS AZ ELNÉPTELENEDŐ FALVAK TÁRSADALMI GAZDASÁGI FOLYAMATAINAK MEGFORDÍTÁSÁT.
Dr. Jakab Julianna Budapest, október 29.. A projekt célja, hogy támogassa a nők által tulajdonolt és irányított vállalkozások életlehetőségeinek,
Bemutatkozás Fodor Noémi Gépészmérnök – mérnöktanár Környezetirányítási szakértő TAR-ZERT Auditor Minőségirányítási vezető.
Intézmények közötti egyéni átvezetést segítő programok.
Turisztikai desztináció- menedzsment és klaszter Tóthné Bánszki Zsuzsa Észak-magyarországi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht.
… HOL JÁR AZ ISTEN? BENNÜNKET ELFELEJT?. HOL? Dél-Baranya Kedvezőtlen gazdaságföldrajzi elhelyezkedés Rossz infasrtuktúrális ellátottság Alacsony képzettségi.
Open SKM Agency Kft. - „...a nyílt szabványok választása egyértelműen okos üzleti döntés...” „... az EU nem válhat a zárt forráskód rabjává,
Oktatói elvárások, oktatói vélemények a hallgatókról Cserné dr. Adermann Gizella egyetemi docens DUE.
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
1 Helyi szintű egyeztetés a köznevelés terén KEF országos konferencia Budapest, március 06. Simonyi István Emberi Erőforrások Minisztériuma KÖZNEVELÉS-FEJLESZTÉSI.
„Mocsolád-Civilház” NKFT megalakulás I.Alsómocsolád méretéből (346 fő) és zsákjellegéből adódó intézményi és egyéb háttér hiányosságainak kiküszöbölése:
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Reflexiók a társadalmi és a nonbusiness marketing fogalmi kérdéseihez
Termelői csoportok jövője, az Európai Uniós csatlakozás után kialakult helyzet szeptember 2. PÁLYÁZATI IRODA Alapítva: július Készítette:
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Magyar Tudományos Akadémia Talajtani és Agrokémiai Kutatóintézet
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
Kihívások a LEADER program eredményes végrehajtásában
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
Határtalan lehetőségek a kisvállalkozások támogatására
TAB Város és a megújuló energiára alapozott oktatás Schmidt Jenő Tab Város Polgármestere 1.
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
Kispálné Horváth Mária
Dél-alföldi Regionális Munkaügyi Központ
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
TOP SO „Foglalkoztatási paktum Barcs és térségében” A Foglalkoztatási stratégia célrendszere tervezett programok BARCS VÁROS.
JELENTÉS a Nemzeti Civil Alapprogram működésének-támogatásának hatásáról, figyelemmel a társadalmi és civil kapcsolatok fejlődésére, egyes kiemelt fontosságú.
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
SZÁMVITEL Dr. Ormos Mihály egyetemi tanár
HHR.
Horvátországi Magyar Pedagógusok Fóruma
„Út a munkához” program
címzetes egyetemi docens
Áttekintés a HÉTFA Kutatóintézet Önkormányzati témájú kutatásaiból
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
Lehetőségünk felelőssége a kisközösségekben
A gyermeki jogok érvényesítése
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Európai Építésügyi Technológiai Platform és nemzeti platformjai 2007
Európai és Magyar Építésügyi Technológiai Platform
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Programjaink fizikából a es tanévben
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
626.Szakképző Iskola és Kollégium Készítette: Bíró Gáborné
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
A GWP KKE régió aszálykezelési útmutatója
Iskolai szociális segítő
Az innovációs célú beszerzések gyakorlata
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
Az ELTE Fogyatékosügyi Központ bemutatása
Előadás másolata:

A hazai mezőgazdasági tudásrendszer működési sajátosságai Varga Ágnes Nemes Gusztáv PhD MRTT vándorgyűlés, Kaposvár, 2013. november 22.

Miről lesz szó? Kutatás kontextusa és fogalmi kerete (MTR és LINSA) Kutatási célok és módszerek Hazai MTR jelenlegi felépítése és hiányosságai Egy magyar LINSA: NATURAMA Fő üzenetek 01/01/2019

Tudás: új tartalom új struktúrában Új Vidéki Paradigma Régi mezőgazdasági tudásrendszer (MTR) Fenntarthatóság, innováció Vidékfejlesztés Helyi részvétel, erőforrások, közösségek Biodiverzitás Tudás: új tartalom új struktúrában Minisztériumok Egyetemek Kutató intézetek Agrár szaktanácsadás Stb. 01/01/2019

Alternatív hálózat alapú tudásrendszerek Új kompetenciák (gyakorlatok, készségek) Helyi és egyéni tudás (Bottom-up) Tudásátadás új útjai Learning and Innovation Networks for Sustainable Agriculture LINSA

11 partner / 8 ország FP7 - 2,494.000 / EUR, 3 év

A kutatás céljai A SOLINSA (Support of Learning and Innovation Networks for Sustainable Agriculture) kutatás célja: MTR jelenlegi állapotának és működésének vizsgálata a partnerek országaiban Megértse hogyan fejlődnek ki és működnek a LINSA-k a gyakorlatban, azonosítsa fejlődésük során felmerülő akadályokat Feltérképezze melyek lehetnek a leghatásosabb és leghatékonyabb eszközök tevékenységük és fejlődésük támogatásában (a szakpolitikán belül és kívül egyaránt) 01/01/2019

Kutatási módszerek és kimenetek Tréning, oktatási anyag Szakpolitikai ajánlások tanulás akció kutatás 8 MTR ország-tanulmány 17 LINSA eset-tanulmány 8 országban Metodológiai keret Elméleti keret

Hazai MTR jelenlegi felépítése Kutatás és oktatás Mezőgazdasági szaktanácsadás Hazai vidékfejlesztés Nemzeti Agrár- szaktanácsadási, Képzési és Vidékfejlesztési Intézet (NAKVI) Egyetemek Kutatóintézetek Falugazdász hálózat Agrárkamarai szaktanácsadó Mezőgazdasági Szaktanácsadási Rendszer (NAKVI ) Mezőgazdasági beszállítók Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Hivatal (MVH) A Magyar Nemzeti Vidéki Hálózat (MNVH) Az Irányító Hatóság (IH) Nemzeti Agrár- szaktanácsadási, Képzési és Vidékfejlesztési Intézet (NAKVI) LEADER Helyi Akciócsoportok (HACS) 01/01/2019

MTR a hazai vidékpolitikában 01/01/2019

Hiányosságok Koordináció hiánya Stabilitás hiánya Bizalom hiánya A társadalmi tanulás elősegítésére való szándék hiánya 01/01/2019

01/01/2019

Fő üzenetek magyar mezőgazdasági tudásrendszer LINSA-k a konzervatívabb, központosított rendszerek közé sorolható lassan reagál az új kihívásokra és szükségletekre LINSA-k Alternatív hálózatok Új irányokkal (tudásátadás, innováció tekintetében) kísérleteznek Kihívásaik: bennük lévő tudás becsatornázása a hivatalos MTR-be, különböző forrásokhoz történő hozzáférés 01/01/2019

Köszönöm a megtisztelő figyelmet! varga.agi14@gmail.com nemes23@gmail.com