Drámapedagógia és színházlátogatás szakgimnazisták számára

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Magyar Tehetséggondozó Társaság
Advertisements

Thalatta! THALATTA! Thalatta!.
Rendszerszemléletű megközelítés az iskolai agresszió megelőzésében és kezelésében November 30. Ódry Színpad.
„SZAKMÁK VONZÁSÁBAN” – A szakképzés jelene és jövője Szakmai konferencia május 10.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
„Keresztény nevelés – egyházi iskola” október 15.
MÉREI FERENC FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI ÉS PÁLYAVÁLASZTÁSI TANÁCSADÓ INTÉZET
KORSZERŰSÉG AZ ERKÖLCSTAN / ETIKA TANÍTÁSBAN
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Színjátékos tehetséggondozó projekt
Az Én Belső Szín-Házam Inkluzív pedagógia, drámapedagógia és színházi tevékenység fogyatékkal élő célcsoportokkal Budapest, 2012.május 14. MESÉT MÁSKÉNT.
A görög drámA.
A tanári szerep A kezdő pedagógus (10).
József Attila Érettségi tételminta.
Hunya Márta módszertani szakértő
„Színház az egész világ…”
A regionális központok mentorképzési programjának bemutatása
intézményi folyamat-szaktanácsadó
MÓDSZEREK, FEJLESZTHETŐ KÉSZSÉGEK
A szövegértés tanítása II.
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
A GÖRÖG DRÁMA.
Köztünk élnek. Ismered őket? EIA/2012/
7 érv a virtuális világban való tanulásra Christel Schneider, ICC Gerhilde Meissl-Egghart, talkademy.
Indító gondolatok 2000-ben egy nemzetközi vizsgálat szerint 32 ország tanulói közül a magyar diákok mondták legtöbben, hogy nem szeretik az iskolát, mert.
Pszichológiai és gyógypedagógiai diagnosztika
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
A fejlődésközpontú didaktika alapjai
Módszertan A pedagógus feladatai. Útkereső tanulók Az erkölcstan a tanulókra nem közlések befogadóiként, hanem a tanulási folyamat aktív – gondolkodó,
Dr. Schiffer Csilla. Továbbképzés előnyös:  ha általános válaszok adhatók egy problémára,  ha lehetséges a gyakorlaton túli elméletalkotás, amely továbbképzéssel.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Reflektív gondolkodás
VEZETÉKNÉV KERESZTNÉV | az előadás címe „Pont ÉRTED, pont VELED, pont NEKED. Érték-tehetség-siker” Szeretettel köszöntjük a Kollégákat a „Pont ÉRTED, pont.
Morális kérdések a XX. század világirodalmában
Barankovics István Alapítvány Tanári Kerekasztal Kiss Mária Rita BIA Ifjúsági projekt vezető.
„Mindenről lehet beszélni” bűnmegelőzési modellprojekt 2010.
A társadalomismereti tartalmak tanításának lehetséges gyakorlata…
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap „Interaktív elektronikus tananyagok fejlesztése” projekt.
ERNYŐ PROJEKT Záró 2013/ TÁMOP /
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS Barátság Készítette: Kovács Mária.
 testi-térbeli biztonság  idő- és ritmusérzék  beszéd tisztasága  élményen keresztül történő megértés  kommunikáció, kooperáció, kreativitás 
Lehetőségek az esztétikai nevelésben - esztétikai nevelés és drámajáték -
TÁMOP /10/ Együtt-Működők Nevelési-oktatási intézmények tanórai, tanórán kívüli és szabadidős tevékenységének támogatása szeptember.
Köznevelési reformok operatív megvalósítása TÁMOP SZAKÉRTŐI DRÁMA VS. TANÍTÁSI DRÁMA – A PROJEKT KERETÉBEN FEJLESZTETT TOVÁBBKÉPZÉSI.
Paulay Ede Tokaj, márc. 2 - Budapest, márc. 12.
Dramatikus technikák alkalmazása a tanári munkában Fodor Gábor 2009.
Érzékenyítés. Általános értelemben: valamilyen kérdésre való fokozottabb érzékenység kifejlesztése. Érzékenyítés.
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
Mester(ség) Mócsánné NagyÁgnes innovátor mesterpedagógus
Miért fontosak a határok?
A képzőművészet-terápia
„Fiatalok EGYÜTT, EGYMÁSÉRT 2015”
A gyakorlati képzés szemléleti hátterének és kereteinek meghatározása
LÍRA – EPIKA - DRÁMA.
Dráma és színjátszás a személyiség fejlesztésben
avagy a megismerési folyamatok probléma alapú tervezése
DRÁMAPEDAGÓGIA ÓVODAPEDAGÓGUSI SZEMMEL
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
AZ EMBER TRAGÉDIÁJA Paulay Ede.
I. A KIJELENTÉS Isten szól magáról.
Katona József Érettségi tételminta.
A pedagógiai kutatás általános kérdései. A téma váza A pedagógiai kutatás tárgya, célja, helye a tudományos kutatások rendszerében A pedagógiai kutatás.
Az ember tragédiája Rendezte: Paulay Ede.
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint ADOTTSÁGOK 4. 3
Az informatika (programozás) oktatásának pedagógiai módszerei
„47Az első ember földből, porból való, a második ember mennyből való
Előadás másolata:

Drámapedagógia és színházlátogatás szakgimnazisták számára Bethlenfalvy Ádám InSite Drama

A holtról mindjárt széjjel hánytuk azt a port, hogy hadd rothadjon ott a teste meztelen, s a domboldalba ültünk aztán szél iránt, hogy meg ne csapja orrlikunk a hullabűz. Virrasztottunk és szidtuk egymást éktelen, ha elbóbiskolt egyikünk vagy másikunk. (Szophoklész: Antigoné, Mészöly fordítás)

SZÖVEG vs HELYZET Értelmezés és alkotás/létrehozás Elemekre bontás Szereplők Probléma Párbeszéd Cselekvés - látható és láthatatlan történések Élmény – megélés

Gyerekjáték Színház „mintha” Különböző formák, módszertanok Tanítási dráma Folyamat dráma Szakértői dráma Színjátszás

SZÍNHÁZ – MINT KERET Elemzésre - egy kézzelfogható cél érdekében Közös alkotásra Kapcsolódások létrehozására A személyes és a mű között A jelen világ és a mű között Feladatok megfelelő bontása – lépésről lépésre Kapcsolódási pont beazonosítása

„Van a három fajta színház: az alap, a komolyabb és a jó „Van a három fajta színház: az alap, a komolyabb és a jó. Az alapba lehet farmerban is menni, a komolyabban művelődünk, meg oda fel kell öltözni, és ez a program volt a jó.” (szakiskolás diák a Szputnyik Hajózási Társaság Antigoné előadásáról)

Színházi nevelési - színházpedagógia Különböző pedagógiai célok: emberi / társadalmi kérdéseket felvető beavató ismeretátadó prevenciós készségfejlesztő interaktív értelmező osztályterem- báb- / tánc- színház felkészítő beszélgetéssel / foglalkozással feldolgozó beszélgetéssel / foglalkozással komplex színházi nevelési előadás (TIE)

www.szinhazineveles.hu

Köszönöm a figyelmet! Bethlenfalvy Ádám bethlenfalvy@insite-drama.eu www.insite-drama.eu www.facebook.com/insitedrama