Drámapedagógia és színházlátogatás szakgimnazisták számára Bethlenfalvy Ádám InSite Drama
A holtról mindjárt széjjel hánytuk azt a port, hogy hadd rothadjon ott a teste meztelen, s a domboldalba ültünk aztán szél iránt, hogy meg ne csapja orrlikunk a hullabűz. Virrasztottunk és szidtuk egymást éktelen, ha elbóbiskolt egyikünk vagy másikunk. (Szophoklész: Antigoné, Mészöly fordítás)
SZÖVEG vs HELYZET Értelmezés és alkotás/létrehozás Elemekre bontás Szereplők Probléma Párbeszéd Cselekvés - látható és láthatatlan történések Élmény – megélés
Gyerekjáték Színház „mintha” Különböző formák, módszertanok Tanítási dráma Folyamat dráma Szakértői dráma Színjátszás
SZÍNHÁZ – MINT KERET Elemzésre - egy kézzelfogható cél érdekében Közös alkotásra Kapcsolódások létrehozására A személyes és a mű között A jelen világ és a mű között Feladatok megfelelő bontása – lépésről lépésre Kapcsolódási pont beazonosítása
„Van a három fajta színház: az alap, a komolyabb és a jó „Van a három fajta színház: az alap, a komolyabb és a jó. Az alapba lehet farmerban is menni, a komolyabban művelődünk, meg oda fel kell öltözni, és ez a program volt a jó.” (szakiskolás diák a Szputnyik Hajózási Társaság Antigoné előadásáról)
Színházi nevelési - színházpedagógia Különböző pedagógiai célok: emberi / társadalmi kérdéseket felvető beavató ismeretátadó prevenciós készségfejlesztő interaktív értelmező osztályterem- báb- / tánc- színház felkészítő beszélgetéssel / foglalkozással feldolgozó beszélgetéssel / foglalkozással komplex színházi nevelési előadás (TIE)
www.szinhazineveles.hu
Köszönöm a figyelmet! Bethlenfalvy Ádám bethlenfalvy@insite-drama.eu www.insite-drama.eu www.facebook.com/insitedrama