Robotszemmel Pitlik László, Szani Ferenc „Maugli keresése” - projektbemutató DOKK - Köznevelés adatalapú döntéstámogató rendszerei" workshop / Budapest, 2017.09.29-30. 2
In medias res: http://www.szon.hu/hirek/im:szon:kviz
A látványhoz kapcsolódó emberi asszociációs tér nem tetszőlegesen rugalmas magától, de trenírozható… A vadonatúj vizuális kihívások ösztönös kezelése tanítás/tanulás nélkül továbbra is korlátos marad egy-egy személyre nézve… (vö. Arcimboldo – pl. http://www.origo.hu/tudomany/20101222-agyi-arcfelismeres-es-illuzio.html)
Nézni vs. Látni I. - Színteszt
Nézni vs. Látni II. – Csoportok száma? (3? vs. 7?)
Jelerősség (részletgazdagság) – Nézni vs. Látni III. Jelerősség (részletgazdagság) – vs. Érthetőség
Nézni vs. Látni IV. – Csoportosítsunk?!
Nézni vs. Látni V. – Nincs szabályosság?
Nézni vs. Látni VI. – Autirajz robotszemmel
A rajz-alapú diagnosztika objektív sikerekkel kecsegtet! Konklúziók A robotszem alapvetően nem technológiai kérdés, hanem hermeneutika-fejlesztési probléma. Az értelem alapja a fogalom-alkotás képessége. A mesterséges intelligencia-alapú fogalom-alkotás mért adatok alapján pl. hasonlóságelemzési láncokkal lehetséges. A rajz-alapú diagnosztika objektív sikerekkel kecsegtet!
INNOCSEKK 156/2006
Előzmények / Részletek 2015: http://miau. gau