Főnix – me Megújuló Egyetem Felsőoktatási intézményi fejlesztések a felsőfokú oktatás minőségének és hozzáférhetőségének együttes javítása érdekében.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Pécs Megyei Jogú Város Ifjúságpolitikai Koncepciója és Cselekvési Terve „Csellengő fiatalok” - Az ifjúságpolitika komplexitása – 2007.március
Advertisements

…több, mint 20 éve a piackutatásban… TREND BUDAPEST PIACKUTATÓ ÉS MARKETING KFT. TREND INTERNATIONAL MARKET RESEARCH LTD. TREND BUDAPEST PIACKUTATÓ ÉS.
Bevándorlók társadalmi beilleszkedése európai politika – közép európai valóság Kováts András Menedék – Migránsokat Segítő Egyesület.
A tartalommarketingről röviden Tartalom generálás és megosztás Először látogatók, olvasók, majd belőlük vásárlók lesznek. Bárhol, bármikor és bármilyen.
A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
Varga Aranka Inkluzív oktatási rendszer. Iskola funkciói – társadalmi elvárások Funkciók: Tudásszerzés és kompetenciafejlesztés folyamatának terepe Formális.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
BEST-INVEST Független Biztosításközvetítő Kft.. Összes biztosítási díjbevétel 2004 (600 Mrd Ft)
Internet tudományos használata
A székesfehérvári fiatalok helyzete
A szakiskolák aktuális problémái
Nemzeti Audiovizuális Archívum
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Kőszegi Forrás- Kőszeg
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
NÉPEGÉSZSÉGÜGY MEGELŐZÉS, FEJLESZTÉS JÖVŐKÉP a Köz- egészségügye
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
Mayer József Budapest február 27.
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
SZÁMVITEL.
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
Az „I. Nagy Tavaszi Rábcatorkolás” vetélkedő
Egészségügyi közbeszerzések
OLVASÓ KÖZÖSSÉG OLVASÓTÁBOR, IFJÚSÁGI OLVASÓKÖRÖK DUNAÚJVÁROSBAN
A MOTIVÁCIÓ SZEREPE ÉS HATÁSKÖRE A KÖZOKTATÁSBAN ÉS A FELSŐOKTATÁSBAN
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Szülői választmány 2016.okt.18.
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
Konfliktusok az iskolában
Főnix – me Megújuló Egyetem Felsőoktatási intézményi fejlesztések a felsőfokú oktatás minőségének és hozzáférhetőségének együttes javítása érdekében.
A bemeneti kompetenciamérések és a visszajelzéseken alapuló fejlesztő munka bemutatása a Farkas Gyula Közoktatási Intézmény Dr. Illyés Sándor intézményegységében.
A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet Konferenciája
Meghatározása, formái, mikéntje és „forrásai”
HHR.
Diplomás Pályakövetési Rendszer
Intézményvezetői célkitűzések
Család és iskola Nevelés.
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Bemutatkozik az iskolapszichológus
A hatékony adományozás eszközei igazgató, Magyar Adományozói Fórum
SZTE ÁJK Munkajogi és Szociális Jogi Tehetségnap június 29.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
Szabványok, normák, ami az ÉMI minősítési rendszerei mögött van
A csoportok tanulása, mint a szervezeti tanulás alapja
Az iskolai szervezet és fejlesztése
Sebők Sándor projektvezető MKT IG2 fórum, február 8.
A gyermeki jogok érvényesítése
CsaLÁDI KAPCSOLATAINK
A turizmus tendenciáinak vizsgálata Magyarországon
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
Főnix – me MEGÚJULÓ EGYETEM – FELSŐOKTATÁSI INTÉZMÉNYI FEJLESZTÉSEK A FELSŐOKTATÁS MINŐSÉGÉNEK ÉS HOZZÁFÉRHETŐSÉGÉNEK EGYÜTTES JAVÍTÁSA ÉRDEKÉBEN EFOP
Könyvtárhasználati alapismeretek II. Olvasószolgálat
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
Az állóképesség fejlesztésének módszertana
Felvételi a középfokú iskolákban a 2016/2017. tanévben
Az identitástudat kialakulásának tényezői kisebbségi közegben
Az iskolai szervezet és fejlesztése
Intézményvezetők tájékoztatása Nyíregyházi Egyetem
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Környezetgazdaságtan 6. előadás A környezeti szabályozás eszközei
Előadás másolata:

Főnix – me Megújuló Egyetem Felsőoktatási intézményi fejlesztések a felsőfokú oktatás minőségének és hozzáférhetőségének együttes javítása érdekében EFOP-3.4.3-16-2016-00015 4. Részprojekt. Társadalmi felzárkóztatás Dr. Szabó-Tóth Kinga

Családkutatási módszerek Kísérletek Családfa Családfa metaforikus képe Oral history Ikonográfiai kutatások Komplex módszerek

krétáitok fehér pora ívemet húzza ívemet húzza véretek elhalt kék patakja vénáimban mértéketek szabja mértéketek szabja metronómotokra lépek krétáitok fehér pora ívemet húzza ívemet húzza tollba mondtatok szavaitok baldachinos lidérceinek ismétlési kényszere kényszeres megrendezett pszichodrámátokban improvizálok ti hangotokon de mást ordítok újat a nap alá! újat a nap alá! A szerző Kiss Dániel pszichológus, költő. Családfán 

* Családi identitás * Egyéni identitás * Magatartási minták * Sorskönyvek

Együttes emlékezet alanyok ugyanazt élik át, együttesen élményközösség, együttes élmény (élménytársadalom, élménypedagógia) csoporttöbblet közös intellektuális és kulturális stratégia kialakítása

I. Kollektív élmény hatása * Utalás univerzumának feltételei * Az utalásnak emocionális többlete van * Utalásszövedék – ahol mindenhez másodjelentések tapadnak * Csoportelbeszélések alapjául szolgál egyes momentumok kiemelt szerepet kapnak – a kollektív feldolgozás, stilizálás tárgyai * csoportos és egyéni identitás (csoporthatárok szimbolikus kijelölése) * összejövetelek, anekdotázások, folyamatos megosztások * én-elbeszélések, nagy nemzeti elbeszélések * összejövetelek, anekdotázások, folyamatos megosztások * én-elbeszélések, nagy nemzeti elbeszélések

Dia címsor Funkciójuk még: Kudarcok, fájdalmas tapasztalatok elaborációja katartikus is lehet

Dia címsor "Valaha, amikor valami baj, rosszízű kitolás, megaláztatás ért bennünket, éppen Szeredy találta ki a megoldást: elmesélte... (..) elmondta újra, eljátszotta egy kicsit, hogy hogyan is volt a dolog... a lehető legszabatosabban, a valósághoz teljesen híven foglalta szavakba a történteket. Talán épp az volt a titka, hogy a teljesen és hű valóságot mondta el" (Ottlik: Iskola a határon, 1976, 17. o.).

Kollektív emlékezet Mit nem szabad egy közösségnek elfelejteni? Olyan esemény, amelyet nem is éltünk át Rekonstruálni kell – élővé tenni, megismerni A múlt társadalmilag konstruált A jelenben fontos emlékeket őrzünk meg Csak az marad meg, amit értékesnek tartunk – így a jövőt is megalkotjuk Hagyomány – folytonosság Emlékezetés – valami nincs már

A kollektív emlékezet típusai (assman) Mimetikus (utánzás) Tárgyak emlékezete Kommunikatív (oral history) Kulturális (emlékezet-formálás, rituálék, szimbólumok, felejtés)

Transzgenerációs „történetek” Dia címsor II. Transzgenerációs „történetek”

Családi hiedelmek, minták. továbbélése. Szocializációs hatások * * Családi hiedelmek, minták továbbélése * Szocializációs hatások * Elejtett megjegyzések * Sorskönyv és társai * Kontextuális elmélet - Böszörményi-Nagy Iván: generációkon átívelő igazságosság, adás- kapás egyensúlya (negatív és destruktív jogosultság-családon belüli erőszak) * szabályozók – titkok, tabuk * értékek, erőforrások

Felszabadító lehet a feltárásuk Dia címsor Felszabadító lehet a feltárásuk Át lehet őket írni! Családi mítoszok: Antonio J. Ferreira szerint a családi mítoszok homeosztatikus mechanizmusok-ként működnek Családi életciklusok, változások, krízisek esetén a stabilitás letéteményesei

A szkriptekről Közös elvárások arra vonatkozóan, hogy mit kell csinálni és hogyan – a jövőben is Családi rituálék – a szkriptek altípusa Scennario – jelenet probléma-megoldóak általában replikatívak, de lehet ellenszkript is Saját szkript – biztonságban kell lenni hozzá

Transzgenerációs traumák Látszólagos „elfelejtések” A múlt továbbélése Az elfojtás okai: az élet irracionális kegyetlenségének leplezése Hellinger – Családi lélek Férfi-női kapcsolatra is átvihető, átélhető újból és újból!

Dia címsor „Magamtól kérdem: Polcz Alaine Virág Teréz akartam-e felejteni? Nem, az emlék felejtődött. 40 év után vajon akartam-e emlékezni?  Nem, az emlék felidéződött.”

„A lelki megbetegedések hátterében sokszor állnak társadalmi traumák.” Dia címsor „A lelki megbetegedések hátterében sokszor állnak társadalmi traumák.” Alapvető egisztenciális biztonságélmény elvesztése

Családkutatási módszerek Kísérletek Családfa Családfa metaforikus képe Oral history Ikonográfiai kutatások Komplex módszerek

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!