Idegen nyelvű informatika oktatás helyzete Debrecenben

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az intézményi akkreditáció folyamatábrája. Intézményi akkreditáció második köre (2007) Cél: „…értékelje az eltelt 8 év tevékenységét, de egyben teremtse.
Advertisements

Intézményi akkreditáció 2008 (hogy készüljünk?) MAB 2008 szeptember 19. Topár József.
Adatszolgáltatási igények kezelése
Partiumi Keresztény Egyetem - Nagyvárad -
Alberti Rita Apró Zoltán Bálint Zsolt Baranyi Zsuzsanna Balázs Dorottya Szabó Gergely.
Az informatika oktatása az erdőmérnökképzésben Facskó Ferenc egyetemi adjunktus NYME – EMK – EVGI
Alapképzések a Debreceni Egyetem Informatikai Karán
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
„ A kompetencia-alapú pedagógusképzés programjainak disszeminációja a Nyugat-Dunántúlon ” HEFOP /0 8 / /1.0 A projekt eredményei.
Mobil hangkommunikációs hálózati ismeretek Projekt- összefoglaló.
NYELVI KÉPZÉS AZ ÓBUDAI EGYETEMEN Elfogadta a Rektori Tanács
Hol található a Gépészmérnöki Kar?
50 éves a szegedi informatika
Kalmár László  Informatikai Tanszékcsoport, Főépület 2000-nél több informatikus hallgató.
BSc a Debreceni Egyetem Informatikai Karán
Az informatika oktatása a Debreceni Egyetem Informatikai Karán
Egészségügyi informatika oktatása és kutatása az Egészségügyi Főiskolai Karon.
Az informatika oktatása a Debreceni Egyetem Informatikai Karán
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM Karrier- és alumni szolgáltatások továbbfejlesztése a Debreceni Egyetemen Alprojekt-vezető: Pilishegyi Péter DE hallgatói.
Tájékoztató a szakmai gyakorlatról
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B Prof. Dr. Font Márta Pécs, január 28.
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
2007. március A TDK hete a Nyíregyházi Főiskola Műszaki és Mezőgazdasági Főiskolai Karán.
Tájékoztató Tájékoztató a BA/BSc képzésekben résztvevő hallgatóknak a szakirány választás, a tanári mesterképzésbe való belépés feltételeiről és lehetőségeiről.
Művelődés és szórakozás
„Felsőoktatás új utakon” Fejlesztési célok és források a felsőoktatásban november 28. Budapest.
A Könyvtárinformatika Tanszék első három éve a Debreceni Egyetem Informatikai Karán. Történet, jövőkép és stratégia Boda István.
Bemutatkozik a Georgikon
„Mércénk az ember” Fodor Információk átadása, tájékoztatás  folyamatos kapcsolattartás a HUMÁN TISZK iskolái között – igazgatói értekezletek 
„Mércénk az ember” Fodor Információk átadása, tájékoztatás  folyamatos kapcsolattartás a HUMÁN TISZK iskolái között – igazgatói értekezletek 
Szakirányú továbbképzési szak /szakmérnöki képzés/
Tájékoztató megbeszélés a projekt előrehaladásáról
A projekt fejlesztési oldala A projekt fő elemei Fejlesztések Paletta TÁMOP A/1-11/ Csallner András Erik.
A projekt oktatási rendszere Előzmények Fejlesztőknek szóló oktatások Képzőknek szóló oktatások TÁMOP A/1-11/ Homor.
1 A Kreditmonitoring oktatókra vonatkozó eredményei, tanulságai Dóka Ottó NYME, az OKT tagja.
Átmenet az osztatlan és a kétlépcsős képzés szakjai között A BME-VIK példája 1. Zoltai József egyetemi docens, Dékáni Hivatalvezető BME-VIK.
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME)
Ráckeve, Matemetika oktatás mérnök és informatikus képzésekben 1 Dunaújvárosi Főiskola
Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar
A BUDAPESTI CORVINUS EGYETEM
Matematika oktatás mérnök és informatikai képzésekben Ráckeve, március Pannon Egyetem (Veszprémi Egyetem, 1949) Bölcsészettudományi Kar Gazdaságtudományi.
Matematika oktatás mérnök és informatikai képzésekben
1 Miskolci Egyetem. 2 Matematikai Intézet – Analízis Tsz., Számítástechnika Tsz., Számítóközpont – Analízis Tsz., Alkalmazott Matematikai.
Perjésiné Hámori Ildikó
TÁMOP /1/A Interdiszciplináris és komplex megközelítésű digitális tananyagfejlesztés a természettudományi képzési terület alapszakjaihoz.
Informatika MSc képzés problémái Szegedi Informatikai Találkozó 2009 kerekasztal beszélgetés.
Dr. Tóth Anikó PhD Kőolaj és Földgáz Intézet Geotermikus mérnöktovábbképzés a Miskolci Egyetemen MMK Geotermikus Szakmai Szimpózium Miskolc, május.
MIGRÁCIÓS SZAKIRÁNY Nemzeti Közszolgálati Egyetem
Üdvözli a Teleki László Gimnázium és Informatikai Szakközépiskola!
Kommunikáció a felsőoktatásban Rós László PTE BTK, április 14.
Mentorprogram. A mentorok feladata, hogy segítik a külföldi hallgatókat az ügyintézésben, a beilleszkedésben és bármilyen felmerülő problémával hozzájuk.
Gazdaságtudományi Kar Faculty of Economics Vállalati információs napok a duális felsőoktatási képzésekről Miskolc, március 25. Veresné dr. Somosi.
Kapacitás akkreditáció – a számok tényleg magukért beszélnek? dr. Abonyi János Pannon Egyetem Napja február 12.
TÁMOP E-15/1/Konv Új generációs sporttudományi képzés és tartalomfejlesztés, hazai és nemzetközi hálózatfejlesztés és társadalmasítása.
NYELVI KÉPZÉS AZ ÓBUDAI EGYETEMEN Elfogadta a Rektori Tanács
Felvételi 2004 Felsőoktatási felvételi A felsőoktatásba jelentkezők számának alakulása
Köszöntjük a Mezőgazdaság- és Környezettudományi Kar nevében!
A probléma forrása! általános iskola
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
Gépészmérnöki és Informatikai Kar Műszaki Mechanikai Intézet
Név TERPLÁN Zénó Program 2016/2017 Kiss Dániel Tanársegéd
Műszaki Földtudományi Kar, Környezetgazdálkodási Intézet
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
Készítette: Szabó Tamás
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
Emelt szintű érettségi előkészítő választás 2019/2020.
Duális képzés a Széchenyi István Egyetemen
Előadás másolata:

Idegen nyelvű informatika oktatás helyzete Debrecenben Mihálydeák Tamás Debreceni Egyetem Informatikai Kar

Előzmények, indulás Jelentős angol nyelvű képzés a Debreceni Egyetemen komoly toborzási (ügynökhálózat), idegenrendészeti és szervezési tapasztalatok 2004: az Informatikai Kar megalapítása 2005: előkészítés indítása 2006: akkreditáció 2007: PTI BSc és MI BSc indítása 2008: PTI MSc (+ premaster) 2009: GI BSc, MSc

Alapadatok

Hallgatók - végzettek Computer Science BSc Computer Science Enginnering BSc Business Informatics BSc Computer Science MSc hallgatói létszám végzett 2007-2008 3 1 2008-2009 14 5 2009-2010 26 8 2 2010-2011 53 6 7 2011-2012 63 16 10 15 2012-2013 87 13 11 2013-2014 94 12 4 22 2014-2015 27 19 2015-2016 88 20 24

2015-ig végzettek

Az angol képzés hallgatói szakonként

Finanszírozás Tandíj: BSc: 5500 USD/év MSc: 6500 USD/év Beiratkozás: 350 USD Jelentkezés: 150 USD NOK (16+4%): toborzás idegenrendészet oktatáshoz nem tartozó adminisztráció Kar: (18+62%) oktatás (plusz tevékenységként jelenik meg) oktatásszervezés

Oktatás Tananyagok: Gyires Béla Informatikai Tananyag Tárház segédanyagok könyvtár Színvonal: nagyon különböző előképzettséggel érkeznek a hallgatók (mind szakmai, mind nyelvi értelemben) fundamental year: szintrehozás vezető oktatók részvétele a képzésben máshol szerzett kreditek elismerése

Oktatásszervezés Alapelv: nincs különbség az angol és a magyar nyelvű képzésben résztvevő hallgató között: minden szabályzatnak, tantervnek, sillabusznak angolul is hozzáférhetőnek kell lennie hallgatók segítése: mentor, hallgatói segítő Toborzás, felvételi, stipendium

Köszönöm a figyelmet!

PTI BSc