Közoktatási vezető II. félév

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Gyógytestnevelés tanítására felkészítő szakirányú továbbképzési szak
Advertisements

A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
3. alprojekt A hátrányos, ill. halmozottan hátrányos helyzetű, a sajátos nevelési igényű illetve tanulási nehézségekkel küzdő tanulók fejlesztésére létrehozandó.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
„ A kompetencia-alapú pedagógusképzés programjainak disszeminációja a Nyugat-Dunántúlon ” HEFOP /0 8 / /1.0 A projekt eredményei.
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
A Szaktanácsadók feladatai a 48/2012. (XII.12.) EMMI rendelet alapján
Egyén a szervezetben Vezetés és szervezés BA Pécs.
Hatékonyság, eredményesség, méltányosság a köznevelési rendszerben:
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Dr. Nyitrai Ágnes, AVKF Paradigmaváltás a családi napközi ellátásra való felkészítésben június 1.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Szocializáció Fogalmak:
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Mentortanárképzés eLearning támogatása
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
Mentorképzés a Debreceni Egyetemen
Szomatikus nevelés az egészségügyi szakképzésekben, különös tekintettel a felsőoktatásra Dr. Hollós Sándor nov. 14.
Kérdések a ZH-hoz.
ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar gyógypedagógus szakvizsga
Fejlesztési, stratégiai útmutató
Dr. Szilágyi Klára Szent István Egyetem
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
I. Előadás Az anyanyelvi nevelés alapjai, célja, területei és elvei
Kérdések a második zh-hoz
A tanárképzésben megszerezhető kompetenciák a 8/2013 (I. 30
NEVELÉSELMÉLET.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Az EEM helye a menedzsmentben
Európai Unió Európai Regionális Fejlesztési Alap Két ország, egy cél, közös siker! Dr. Kovács Ferencné.
Dolgozatkérdések az állam általános jellemzőihez.
A PROJEKT KÉPZÉSI ÜTEMEZÉSE ÉS CÉLCSOPORTJAI Kaposvár, szeptember 8.
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
Pszichológiai és gyógypedagógiai diagnosztika
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Differenciált tanulásszervezés TKM1016L
A szaktanácsadó segítő szerepe
Ötletek, javaslatok a kritériumok dokumentum szintű beépítésére
Pedagógiai hét 18. kerület PIHGY Iskolasegítő munkacsoport
A pedagógus helye az iskolai szervezetben
Hatékonyság. Ügyfélközpontúság. Modernizáció. Diplomás pályakezdők kiválasztása és beillesztése a MÁV csoportnál Kiss Mária Humánerőforrás fejlesztés vezető.
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
Pedagógus szerepek és hatékonyság BMEGT51K011
Közoktatás-fejlesztési programok 2007-ben Új Magyarország Fejlesztési Terv Hámoriné Váczy Zsuzsa OKM Balatonfüred, november 14.
BIHARINÉ dr. KREKÓ ILONA főiskolai docens
Az iskola és a szülők kapcsolattartási formái a Csaholci Általános Iskola intézményében Készítette: Kádár Ágnes mesterpedagógus szaktanácsadó
Gyakorlás – gyakorlat – gyakornok Sokszor egyetlen élmény egész életére megnyitja a fiatal lelket a zenének. Ezt az élményt nem lehet a véletlenre bízni:
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
Barcsák Marianna - KPSZTI
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
SPORTTÖRTÉNET.
Minőségmenedzsment alapjai szeptember 12.
VÁLLALKOZÁSI FORMÁK Mi szükséges egy üzleti vállalkozás sikeréhez?
Tanító szak, nappali- és levelező tagozat
Szakértés/szaktanácsadás módszertana
KÖZOKTATÁSI VEZETŐ III. szemeszter
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
Differenciált tanulásszervezés TKM1016L
Benedek András, BME Felnőttképzés és iskola – a szakértői kompetenciafejlesztés lehetőségei december 1.
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Gyermek- és ifjúságvédelem, vezetői felelősség és támogatás
Előadás másolata:

Közoktatási vezető II. félév Konzultációk: 2012.szeptember 26. október 12. Tréning: 2012 november 30-december 02.

Iskolai gyakorlat: 2012. október 18. Vizsgák: - 2012.december 13. 11-14 között Sajátos pedagógiai, pszichológiai ismeretek és módszerek (kollokvium). - 2013. január 11. 9 órától. Közoktatási rendszer- és szervezettan (szigorlat) Évközi jegyek:- Közoktatási intézmény és környezete. Javasolt téma: - A „környezet” szereplői ……….szerepe az intézmény működésében. Pedagógus szerepek.(dolgozat) címe:Pedagógusok megváltozott, változó szerepben v. A pedagógiai folyamat tervezése az iskolában. v. Az oktatási folyamat tervezése. v. A pedagógusok tevékenységét segítő új eljárások címmel

TRÉNING: Helyszíne: Balatonvilágos, Zrínyi u. 135. Volán Hotel - szakdolgozat témái, leadás 2012. október 12.

Tréning témák: 1.Szervezeti kommunikáció, 2.Iskolamarketing, kistérségi működés, intézményi integráció, 3. Szakértés szaktanácsadás módszertana, 4. Konfliktuskezelés.

Kiselőadások témái A gyermek személyiségének a megismerése, a megismerés elvei és szinterei. Kungli Józsefné   A személyészlelés sajátosságai, anticipációs és attribúciós sémák. Lászlóné Beke Valéria A tudományos megismerés főbb módszerei. Lukács B. Erika Szakszolgálatok a közoktatásban.  Szilágyi Imréné A lelki egészség és drog prevenció. Papp Zsuzsa Az egészségnevelés fejlődés lélektani vonatkozásai. Póczakné Cseke Erika Vezetés mentálhigiénéje, az iskolai légkör. Gáspár József A pedagógusok kiégése.  Guttmann Ferencné

A szigorlat tételei 1. Határozza meg a közoktatás és köznevelés fogalmát! 2 Mit értünk a köznevelési rendszer fogalma alatt? 3. Melyek a nevelés fő társadalom funkciói? 4. Mit értünk az egész életet átfogó fejlődés/tanulás fogalma alatt? 5. Mit értünk iskolaszerkezet alatt? 6.Milyen iskolaszerkezetet jelölt ki a Ratio Educationis? 7. Ismertesse a közoktatási igazgatás 1945 utáni formálódásának főbb szakaszait 8. Milyen tendenciák érvényesültek az oktatási rendszerünk történeti fejlődése során? 9. Mi jellemzi a korszerű iskolarendszereket? 10. Melyek a modern oktatási rendszerekre jellemző főbb funkciók? 11. Melyek a nemzeti köznevelési rendszer működését meghatároző alapelvek? 12. Mik a kerettanterv fő funkciói? 13. Mi az érettségi vizsga általános értelmezése? 14. Tekintse át a magyar szakképzés történeti fejlődésének főbb szakaszait! 15. Ismertesse a szakképzés jelenlegi intézményrendszerét, s a szakmai irányítás rendszerét!  

1. Definiálja a szervezet fogalmát, határozza meg a szervezet belső adottságait. 2. Ismertesse egy közoktatási szervezet célrendszerének kialakulási folyamatát. Milyen tényezők befolyásolják? A szervezet céljait milyen formában fogalmazzák meg, teszik közismertté? 3. Mutassa be a köznevelési intézmény szervezet sajátos jellemzőit, a mikro-makro környezeti tényezőket és ezek hatását a szervezeti stratégiakészítésre. 4. Ismertesse a szervezeti struktúra fogalmát, típusait és jelzőrendszerét. 5. Definiálja a szervezeti kultúra fogalmát, jellemzőit és a természetes szimbólumokat. 6. Ismertesse a szervezeti kultúra mesterséges szimbólumait, metaforáit. Mutassa be munkahelyét a szervezeti kultúra jegyek alapján, fogalmazzon meg fejlesztési lehetőségeket. 7. Ismertesse Handy alapján a szervezeti kultúra típusait, a kultúra és struktúra összefüggéseit. Utaljon az előnyökre és a hátrányokra. Helyezze el a mai közoktatási szervezeteket ebben a rendszerben. 8. Jellemezze munkahelyét a hatékony szervezet jellemzői szerint, és készítsen vázlatot egy szervezetfejlesztési folyamatra. 9. Értelmezze a szervezeti kommunikáció fontosságát, a struktúrára. a szervezeti kultúrára és hatékonyságra gyakorolt hatását. Ismertesse a kríziskommunikáció lényegét. 10.Elemezze a konfliktusok szerepét a közoktatási szervezetekben. Mutasson be egy szervezeti konfliktust, szervezeti jelein, tünetein, okain keresztül és határozza meg a lehetséges kezelési stratégiát.