SZERVEZETI KOMMUNIKÁCIÓ, TÁRGYALÁSI TECHNIKÁK

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
1. A kommunikáció fogalma, fajtái folyamata
Advertisements

A testbeszéd többet árul el minden szónál
A kommunikáció.
Csoport munka.
Mi az a tárgyalástechnika?
Társismeret.
Kommunikációs stratégiák
Picasso: Festival Mondial HUNGART ©
Asszertív magatartás és viselkedés technikák
A VEZETŐI KOMMUNIKÁCIÓS HATÉKONYSÁG
Szociális tanuláselmélet
Kommunikáció.
Szociális tanulás formái
Kommunikáció.
A kommunikáció elmélete és gyakorlata
A TANÁRI HATÉKONYSÁG FEJLESZTÉSE MATEMATIKAI MODELLEK SEGÍTSÉGÉVEL
CSALÁDI SZOCIALIZÁCIÓ
A SZOCIALIZÁCIÓ.
Nyolcadik előadás.
Egyéni döntések a szervezetben
Kommunikációs politika Összefoglaló feladatok
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
2004 tavasz dr.SzaD Innováció és Technológia Menedszment Tanszék TEAM…. dehogy ! TEAM, de hogy ?
KONZULTÁCIÓS TECHNIKÁK
PEDAGÓGIAI KOMMUNIKÁCIÓ
NEVELÉS A CSALÁDBAN.
Asszertivitás E. Tóbiás Sára 2009.
Kommunikáció a szervezetben
Mi készteti az embereket cselekvésre? Hogyan fokozható ez a késztetés?
A kommunikáció A FORRÁS v. ADÓ, aki küldi az információt, aki pedig fogadja az a célszemély, a NYELŐ v. VEVŐ. Az üzenet  a kommunikáció tárgya ( amiről.
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK
A verbális, nonverbális- és metakommunikáció
Kommunikáció 4. Bemutató
A kommunikáció nem nyelvi kifejezőeszközei
A kommunikációs folyamat funkciói és tényezői
Agresszió elleni program Millenáris. Valami hiányzik, és mástól követeljük.
Kommunikáció a Vincés Családban Készítette: Sz ű cs Péter.
Elégedett ügyfél – sikeres üzlet Terjesztési konferencia Disicimus Üzleti Akadémia 2004.május 28.
Az alapvető kommunikáció
13K – Tárgyalási technikák – 2. előadás
Kommunikáció Mátyás Viktor KOMMUNIKÁCIÓ Az emberek közti interakció nagyrészt üzenetek szabályozott cseréjéből, azaz kommunikációból áll. Kommunikáció:
Vigyázat: minden üzenet!
..
Szociálpszichológia 2. Illés Anikó. A kommunikáció folyamata Feladó Üzenet Vevő Csatorna Kód Kontextus.
A kommunikáció alapjai. Nem lehet nem kommunikálni Többcsatornás: verbális, nonverbális Többszintű: információközlés, viszonymeghatározás. Körkörösen.
METAKOMMUNIKÁCIÓ Vigyázat: minden üzenet!!!. Ismétlés Minden jel, ami önmagán túlmutat, ami önmagánál többre utal. A jelet nem az teszi jellé, aki adja,
Kommunikáció. Mi a kommunikáció? Jelentése: 1. Tájékoztatás, hírközlés 2. Hírinformációk közlése és cseréje valamilyen erre szolgáló eszköz, jelrendszer.
A kommunikációs folyamat tényezői és funkciói
Nemi sajátosságok a vállalkozói készségekben
A kommunikáció A FORRÁS v. ADÓ, aki küldi az információt, aki pedig fogadja az a célszemély, a NYELŐ v. VEVŐ. Az üzenet  a kommunikáció tárgya ( amiről.
Teamek, kommunikáció.
Konfliktus fogalma: az értékek vagy érdekek összeütközése.
Lelkivezetés elmélete
A KOMMUNIKÁCIÓ FUNKCIÓI A SZERVEZETBEN
A testbeszéd többet árul el minden szónál A gesztikuláció titkai 1.
METAKOMMUNIKÁCIÓ. Ismétlés Minden jel, ami önmagán túlmutat, ami önmagánál többre utal. A jelet nem az teszi jellé, aki adja, hanem az, aki „veszi”.
Könyvtári protokoll. Kommunikáció Folyamat, amelyben az egyén információt továbbit azzal a céllal, hogy más egyént befolyásoljon. Folyamat, amelyben.
Kommunikáció. Mi a kommunikáció? Jelentése: 1. Tájékoztatás, hírközlés 2. Hírinformációk közlése és cseréje valamilyen erre szolgáló eszköz, jelrendszer.
A testbeszéd többet árul el minden szónál A gesztikuláció titkai 1.
Kommunikáció típusai.
A nonverbális kommunikáció. A kommunikáció eloszlása Forrás: C3%A1ci%C3%B3&dcr=0&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ah.
Dr. Rozgonyi Tiborné Debrecen 2010.
A KOMMUNIKÁCIÓ ELMÉLETE ÉS GYAKORLATA
Az iskolai szervezet és fejlesztése
Kommunikációs gyakorlatok Koncz Katalin egyetemi tanár
Szabó Krisztina & Szemere Alexandra
Szervezeti Kommunikáció
Neveléslélektan Debrecen
Előadás másolata:

SZERVEZETI KOMMUNIKÁCIÓ, TÁRGYALÁSI TECHNIKÁK 2018.11.21.

1. A KOMMUNIKÁCIÓ A communicare latin szó jelentése: közlés átadás szállítás közvetítés 2

Általános értelmezés szerint a kommunikáció az emberi, a társas kapcsolatokat megelevenítő, működtető információ- és energiacsere-folyamat. 3 2018.11.21.

A kommunikáció modellje adó (kód) csatorna vevő (dekódolás) tartalom + jelentés = értelmezés a jel által kifejezett tartalom a denotátum 4 2018.11.21.

Az emberi kommunikáció tranzakciós modellje: 2018.11.21. 5

Az információ közvetítés eszköze a kód, ami lehet: szám jel szimbólum vonalkód szó mimika gesztus, stb. 2018.11.21. 6

A kódok lehetnek: digitális kódok, melyek mint egyezményes jelek egyértelműen jelölik a tartalmat (ilyen pl. a beszéd) analóg kódok, melyek az eseménnyel függvénykapcsolatban állnak (ilyen pl. a mimika) 7 2018.11.21.

Az emberi kommunikáció csatornái VERBÁLIS (fogalmak) Beszéd Írott szöveg Adatbázisok Tervrajz SMS, MMS Email Levelezési listák Chat Nonverbális (érzelmek) Tekintet Mimika, Gesztusok Testtartás Proxemika Vokális intonáció Emblémák Testi érintés 8 2018.11.21.

Metakommunikáció verbális + nonverbális csatorna kommunikáció a kommunikációról a közlés alapja a nyelvi jel helyett a testbeszéd valamely csatornája utal a közlő attitűdjeire hitelesíti, vagy éppen elbizonytalanítja a nyelvi jel információtartalmát 13 2018.11.21.

Beszél az arc a szem a száj együtt az arc

Tekintet

Természetes, érdek nélküli közlés

Tekintsünk meg néhány jellegzetes nem szóbeli közlést! Hölgy: a bizalom elnyerésének vágya Férfi: a helyzet megfontolása Viszonyuk: kölcsönös elfogadás

Nézzük meg folyamatában! A hölgy fejmozgása tovább hangsúlyozza a bizalmi viszony elérésének vágyát

Kölcsönös bizalmi helyzet Mindkét fél motivált a másik megnyerésére

Pillantás oldalról A hölgy részéről: leplezett kíváncsiság

A hárítás kifejeződése Egyoldalú hárítás a férfi részéről A lecsukott szem kizárja az aktuális külső hatást A fej megtámasztása az unalom jele

Mérlegelés Áll, vagy szakáll érintése, simogatása Részleges szemzár A test mozdulatlansága

Unatkozó várakozás A fejtámasz az unalom, a fáradtság jele A nyitott szem valamilyen történést keres

Bizalmatlanság, gyanakvás A közlés hirtelen megtorpan A tekintet a szemüveg fölé siklik A szemrés tágra nyílik

A közlés folyamatában megtekintve:

Szájőrzés Információ késleltetés Információ visszatartás Az információ torzításának előkészítése

Önbizalomhiány, szorongás A test rendezetlen aprómozgásokat végez A kéz céltalanul kapaszkodik A tekintet rendszertelenül szóródik

A biztonság keresése A két kéz egymásba kapaszkodik

Szimmetrikus kézfogás A tenyerek párhuzamosak, közel azonos szorítóerő A kölcsönös elfogadás kifejeződése

Erőteljes kézfogás Kézropogtató erő Határozott magabiztos fellépés A dominancia kifejezése

„Döglött hal” kézfogás A kéz nedves, hideg, erőtlen A szorongó ember kifejeződése

Az ujjhegy megfogása Erőtlen kézfogás Rendszerint szemkontaktus nélkül Jelentése: nem vagy fontos a számomra!

Kesztyűs kézfogás Jelentése: nagyon fontos vagy számomra!

Irányító gesztus hüvelykujjal Jelentése: jelentéktelenség, tiszteletlenség, lekezelő gesztus

Irányító gesztus felfelé fordított tenyérrel A nyíltság, a lehetőségbiztosítás, a segítőszándék kifejeződése

Irányító gesztus lefelé fordított tenyérrel A határozottság, a hatalomorientáció, az ellentmondást nem tűrő helyzet kifejezése

Kívülmaradás, hárítás A tekintet az információ forrására szegeződik Mozdulatlan test a jellemző

Összekulcsolt kéz Kapaszkodó az akadályozottság megszüntetéséhez A biztonság keresése

Felfelé fújt cigarettafüst Az önbizalom, a magabiztosság kifejezése

Lefelé fújt cigarettafüst A bizalmatlanság, a gyanakvás, az ellentmondás kifejezése

„Felemelt toronysisak” gesztus Aktív magabiztosság, fölény, önbizalom kifejezése

„Leeresztett toronysisak” gesztus Passzív magabiztosság, csökkent önbizalom

Szemüveg törölgetése Bizonytalanság, döntésképtelenség, időhúzás kifejezése

Csípőre tett kéz Beavatkozási készenlét, határozott, agresszív tendencia kifejezése

Modellkövetés, a társ kifejeződéseinek átvétele Érzelmek ragadósak Motiváltak vagyunk cselekvések átvételére A hasonló viselkedés bizalmat kelt A szimmetrikus viszony biztonságérzetet ad

Kezek a térden Türelmetlenség, a cselekvési indíték kifejeződése

Az elektornikus komunikáció A csatorna modulált elektromágneses hullámokat továbbít. SMS (Short Message Service) Emoticons:  ,  , ;-) , :D , wow , :o MMS (Multimédia Message Service) Az Internet technikailag az egész világot körülfogó számítógépes hálózat. Tartalmilag egy olyan adatbázis, amely számítógép-hálózatokat fog össze. Ez a valós világ leképezése egy virtuális térbe (kibertérbe), amely önálló életet él. Levelezési listák, email, chat. 2018.11.21.

A vezető kommunikációja a megjelenés a tekintetkontroll a kommunikációs szándék a folyamatos visszacsatolás a közlés kongruenciája 15 2018.11.21.

A SZOCIÁLIS BEFOLYÁSOLÁS BEHÓDOLÁS AZONOSULÁS INTERIORIZÁCIÓ CÉL Jutalom - büntetés Pozitív énkép Egyéni értékrend ÉRZELEM Öröm - félelem Szeretet, kötődés az iskolához Magasabbrendű érzelmek INDÍTÉK Külső motiváció Külső és belső motívumok Belső motiváció VEZETÉSI MÓDSZER Követelés, jutalmazás, büntetés Példaadás, modell Meggyőzés ERŐ Szociális hatalom Vonzalom Szakértelem, megbízhatóság, szavahihetőség FELTÉTEL Jelenlét Pozitív érzelmi viszony Értékkongruencia 2018.11.21.

Tipikus tárgyalási technikák ELVKÖVETŐ: Érdekekre összpontosít Az érzelmi állapot torzítja az észlelést Kölcsönösen elfogadható megoldások kidolgozása Törekvés az objektíven értékelhető eredményekre. POZICIÓVÉDŐ: A valódi szándék a beosztottak előtt rendszerint rejtett Az érdekek harmonizációja másodlagos NYERŐ-NYERŐ: Mindkét fél úgy érzi, hogy győztes 2018.11.21.

Tárgyalási technikák A vezető befolyásoló eszközeinek olyan rendszere, melyet az iskola pedagógiai programjának, saját vezetői programjának a megvalósítása érdekében dolgoz ki. A beosztottak a vezetést szociális befolyásolásként élik meg. 2018.11.21.

Kedveljük az újszerű tartalmakat a világos gondolatvezetést az előismeretekre épülő információt a gondolatébresztő felvezetést a személyileg fontos híranyagot 20 2018.11.21.

A kommunikáció hibái gyakran már a kommunikáció előkészítésében hibázunk, nem gondoljuk át mit akarunk elérni kommunikációs gátak /félreértés/ nem elég árnyalt kifejezésmód, kettős értelmű szavak kifejezések használata az információveszteség hitelvesztés a kommunikációs lánc megszakadása 2018.11.21.

A sikeres kommunikációt befolyásoló tényezők a másik ember észlelése, reakcióinak figyelése személyes benyomások, várakozások szerepe kommunikáció legyen világos, az információ legyen teljes biztosítsuk a kommunikáció integritását, épségét időnként formális, kötetlen beszélgetésre is szükség van hangulat szerepe empátia készség legyünk jó hallgatók 2018.11.21.

Tartalmi követelmények legyen információtartalma legyen strukturált szerkezete legyen biztosított a dekódolása legyen redundancia mentes szolgálja az erőfeszítés-mentes információfeldolgozást 16 2018.11.21.

Az ideális főnök Amit elvárok, ami feltétlenül szükséges Amit elviselek Amit nem tűrök, ami elviselhetetlen 74 2018.11.21.