Incze Kinga, Mrs.White Media Consulting

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mennyi az annyi, avagy a szegedi médiumok olvasottsága, hallgatottsága, nézettsége az Informédia felmérései alapján szeptember 11.
Advertisements

„Az utóbbi évek tapasztalatai azt bizonyítják, hogy minél nagyobb egy online hirdetés, annál hatékonyabb.” „…a banner mérete jelentõsen befolyásolja az.
[fre ]. Internetezők – internethasználat alakulása, Megj.: rendszeres olvasó = rendszeres olvasója bármelyik laptematikának Forrás: Szonda.
MILLIÁRDOK! FORINTOCSKÁK? figyelem: hatékony szponzoráció
A helyi sajtó távlatai. 2 A médiapiac mozgásban van  „Sajtó” alatt a klasszikus médiumok mindegyikét értjük (tv, rádió, nyomtatott sajtó, közterület,
Az egészségstílus Szegmentáció és barométer a hatékony egészségügyi kommunikáció támogatásához Szonda Ipsos.
Magyar Reklámpiac 2008 Reklám-média konferencia április 9. Mihálszki Zsuzsa.
REKLÁMTERVEZÉS 2..
Logók és logfájlok Az online közönségmérés kihívásai.
Keresőmarketing Nap 2007 A keresés mindent visz? Avagy a keresés szerepe a mindennapokban… Darvas Péter Szonda Ipsos.
A direkt marketing fogalma
2007 szeptember 13. helyi nyilvánosság, helyi közélet helyi média.
Médiagazdaságtan A televíziózás piaca.
Bemutatkozik a G-portál. Tartalom I. Elérés, népszerű tartalmak 1. G-Portál: a legnagyobb látogatottságú tárhely szolgáltató (havi látogatószámok éves.
Keresőmarketing stratégiák
1 A hírközlés szerepe a nemzetgazdaságban – új célok Vitaindító Vasváriné dr. Menyhárt Éva.
Reklámok az interneten: célozni tudni kell! Erőss Csaba.
Biobi.eu AdFlan Right on target adflan.com Copyright © 2010 Biobi Kft. Minden jog fenntartva. Ezen dokumentum a Biobi Kft. Tulajdonát képező bizalmas információkat.
Átlag napi elérés a 15 évesek és idősebbek körében országos Forrás: Ipsos-GFK ‘Rádiós Közönségmérés’, 2012.október, ReachN Mintaelemszám: 2000 fő, hibahatár.
Megyék és megyeszékhelyek gyakorlójáték
Marketingkommunikáció
Reklámkutatás Budapest, A különböző reklámfelületek mérése.
Az Urbanizáció És Városaink Tankönyv:
A magyar vontatási piac helyzete és jövője
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
6. Tétel Új üzletét szeretné reklámozni
ATL - mit hirdessünk és hol?
Új hirdetési megoldások a televíziós piacon
1 Rádiós közönségmérés. 2 1,8 1,5 5,6 2,8 4,7 3,0 3,2 2,6 3,9 Source: Ofcom, EBU, WARC, Kantar Media, index.hu …továbbra is szól a rádió… napi rádiózással.
HATÉKONYSÁGNÖVELÉS RETARGETINGGEL A CEMP SALES HOUSE-NÁL Érvényes: május 19-től.
IMK – Mobil marketing február Mobilreklám: a tenyérbemászó médium? Szabados Andrea Marketing vezető Voxline Kft.
Jegyezz médiarészvényt!. MagyarVendor Sziget Kft. Az econet.hu Nyrt. PRINTRÁDIÓ ONLINEEVENT.
MTLO értekezlet Balatonföldvár október október
18-39 évesek elérése. Internetezők – internethasználat alakulása, Megj.: rendszeres olvasó = rendszeres olvasója bármelyik laptematikának Forrás:
2008 február 26.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2008 január ● Módszertan Módszertan ● 15+ célcsoport  15+ célcsoport 
2007 július 24.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2007 június ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
2007 augusztus 27.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2007 július ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
2006 december 18.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2006 november ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
2007 november 28.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2007 október ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
A médiaelemzések lehetőségei és buktatói GKI-EKI Egészségügykutató Intézet Kft. Skultéty László 1/21.
Átlag napi elérés a 15 évesek és idősebbek körében országos Forrás: Ipsos-GFK ‘Rádiós Közönségmérés’, 2012.augusztus, ReachN Mintaelemszám: 2000 fő, hibahatár.
Átlag napi elérés a 15 évesek és idősebbek körében országos Forrás: Ipsos-GFK ‘Rádiós Közönségmérés’, 2010.december, ReachN Mintaelemszám: 2000 fő, hibahatár.
Átlag napi elérés a 15 évesek és idősebbek körében országos Forrás: Ipsos-GFK ‘Rádiós Közönségmérés’, július, ReachN Mintaelemszám: 2000 fő, hibahatár.
Átlag napi elérés a 15 évesek és idősebbek körében országos Forrás: Ipsos-GFK ‘Rádiós Közönségmérés’, 2012.május, ReachN Mintaelemszám: 2000 fő, hibahatár.
Rádiós hallgatottsági kutatás május - július Forrás: TNS Hoffmann – Mediameter, május - július.
DIGITÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ ÜGYFÉLSZEMMEL
Miért a facebook-ot válasszuk kampány felületnek?  2011 júliusától decemberig fő, ezzel elérve a felhasználót  40. hely a világon.
Hírek, információk és magas státuszú hallgatók az FM 88,1-en
„Még nagyobb, még hatékonyabb…” JUVENTUS MÉDIA I.FÉLÉV
DIGITÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ ÜGYFÉLSZEMMEL
A digitális reklám eszközei 1.
Átlag napi elérés a 15 évesek és idősebbek körében országos Forrás: Ipsos-GFK ‘Rádiós Közönségmérés’, október, ReachN Mintaelemszám: 2000 fő, hibahatár.
„Gyorsabban az Európai Unióba” Sztráda Expressz program Közlekedési Múzeum, április 5.
MEDIA HEALTH CHECK BY WHITEREPORT Incze Kinga, Mrs. White Budapest, dec.11.
MTA Regionális Kutatások Központja A pénzügyi szolgáltatások területi dilemmái Magyarországon KOVÁCS Sándor Zsolt tudományos segédmunkatárs MTA Regionális.
A friss hal és haltermékek fogyasztói megítélése 2014-ben Ózsvári László – Fodor István – Bódi Barbara – Kasza Gyula HALÁSZATI TUDOMÁNYOS TANÁCSKOZÁS SZARVAS,
Hallatlan Alapítvány Összefoglaló az Alapítvány tevékenységéről és kiadványairól Országos Idegennyelvű Könyvtár Budapest, november 26. Könyvtár,
Parlamenti választások 2014-ben a 10 ezer főnél népesebb települések eredményeinek néhány sajátossága, érdekessége A Politikatörténeti Intézet konferenciája,
Mi a keresőmarketing? A feladat: az internetes keresők által a számunkra legrelevánsabb látogatókat az oldalunkra juttatni a leg- költséghatékonyabban.
az Akasztói Szikiponty
Az egészségstílus Szegmentáció és barométer a hatékony egészségügyi kommunikáció támogatásához Szonda Ipsos.
A 99,4 SUNSHINE FM BEMUTATÁSA, FELÉPÍTÉSE
A PERSZONALIZÁLT KREATÍV KÉRDÉSKÖRE...
Hajléktalan emberek Magyarország nagyvárosaiban 2006.
Átlag napi elérés a 15 évesek és idősebbek körében országos
Átlag napi elérés a 15 évesek és idősebbek körében országos
Átlag napi elérés a 15 évesek és idősebbek körében országos
Készítette: Koleszár Gábor
Átlag napi elérés a 15 évesek és idősebbek körében országos
Előadás másolata:

Incze Kinga, Mrs.White Media Consulting VÁROSMARKETING MÉG HATÉKONYABBAN Médiapiac-konferencia 2015. május 28. Incze Kinga, Mrs.White Media Consulting

HIPERLOKÁLIS FÓKUSZBA KERÜLÉSE MIBEN MÁS? ÚJ ESZKÖZÖK – ÚJ INFORMÁCIÓK - A HIPERLOKÁLIS FÓKUSZBA KERÜLÉSE

MIÉRT BESZÉLÜNK PARADIGMAVÁLTÁSRÓL? Hirdetői trendek - Reklámbudget csökkenése - Hatékonyabb költések, ROI igénye vs - Koncentrálódó nagyügynökségi vásárlás : tv + online (adat = kontroll + bónusz) 3 Médiakínálati trendek - Sokasodó médiumszám Fragmentálódó közönség: kisebb tételekben kell „összehalászni” ugyanazt az elérést - Nagy reklámzaj: célzottság, pull vs push Eszközoldali trendek -Digitális technológiák -Cross-médiás mérések -Whitereport.hu: 2011- - Goldfish: 2013-

KETTÉSZAKADT MAGYARORSZÁG AKI FOGYASZT, ÉS AKI NEM Forrás: Médiapiac 2014. 7-8. szám, 24. oldal

A WHITEREPORT.HU MEDIABROWSERREL KEZDŐDÖTT 2011-BEN… 5 2900 település cross-média kínálata percek alatt, negyedévente frissül, független forrásokból, online bárhol, bármikor elérhetően -access-előfizetés -médiumlisták [tematika, tulajdonos stb. szerint is listázható]

100 médium (üzemeltetői, tulajdonosi, médiaajánlati, pénzügyi Győr 2014. 2. negyedév: 100 médium (üzemeltetői, tulajdonosi, médiaajánlati, pénzügyi adatok kereshetők, listázhatók percek alatt egyesével, szegmensenként vagy a teljes piacra) LÁTHATÓVÁ VÁLT, HOGY A NAGYVÁROSOKBAN KB. 100 MÉDIUM MŰKÖDIK. ADÓDOTT A KÉRDÉS: MEKKORA LEHET A MÉDIAFOGYASZTÁS???

… A GOLDFISH®-SEL FOLYTATÓDOTT 2013-TÓL Whitereport.hu mediabrowser-adatok alapján kiválasztjuk a mérendő médiumok listáját sztenderdizált módszertan alapján (helyi tévék & helyi rádiók & városi mozik & helyi-megyei tartalmú site-ok & megyei és helyi lapok; kereskedelmi, önkormányzati médiumok, ingyenes és egyéb médiumok) + Ipsos: cross-médiás, egyenértékes médiamutatók és médiumismertség mérése (rádió, tévé, site, napilap: napi reach; mozi: havi reach, a többi lap esetében a gyakoriságnak megfelelő, egy megjelenésre jutó reach) Ipsos MN3-szoftver révén kampányoptimalizálási lehetőség ↓ Goldfish (multikliens-termék, városonként reprezentatív* mintán) *Nem, korcsoportok és gazdasági aktivitás 7

A GOLDFISH: A NAGYVÁROSOK MÉDIAMUTATÓJA & -OPTIMALIZÁLÁSA TÖBB MÉRT MÉDIUM: Az eddig városonként mért 3-4 médium helyett városonként 40-49 helyi (városi, megyei) médium nagyvárosi adatai CROSS-MÉDIÁS: helyi lapok, siteok, rádiók, tévék és mozik célcsoportelérési, kereszt-médiafogyasztási, optimalizálható adata KONTROLLÁLT: a mért médiamutatók révén biztonságossá, olcsóbbá és kontrollálhatóvá vált a reklám- és pr-kommunikáció CÉLZOTT: ott támogatjuk az eladást, ahol a vevők/termék elérhető HIPERLOKÁLISRA SPECIALIZÁLT VÁSÁRLÁSFÜGGETLEN SZOLGÁLTATÁS EGYEDÜLÁLLÓ ADATOKRA ÉPÍTVE: A HIRDETŐ DEBRECENI, GYŐRI STB. KAMPÁNYMIXÉT, SZÓRÁSTERVET KIÉRTÉKELJÜK, TÉNYALAPON ÚJRATERVEZZÜK – AZ EREDMÉNY: MIN. 30% NAGYOBB KÖLTSÉGHATÉKONYSÁG ÉS/VAGY NAGYOBB ELÉRÉS 8

HIPERLOKÁLISRA SPECIALIZÁLT VÁSÁRLÁSFÜGGETLEN SZOLGÁLTATÁS EGYEDÜLÁLLÓ ADATOKRA ÉPÍTVE + + ↓ ADATÉRTÉKESíTÉS Whitereport.hu Goldfish-adatok KAMPÁNYOPTIMALIZÁLÁS Goldfish + MN3

HIPERLOKÁLIS MÉDIAPIAC: TÉNYEK & SZÁMOK

RÖVID LOKÁLIS MÉDIAPIACI ÁTTEKINTÉS (FORRÁS: WHITEREPORT.HU MEDIABROWSER ÉS GOLDFISH) Médiumszám Közel 4000 nem-országos médium működik Egy-egy megyében átlagosan 200-250 lokális médium van, kb. fele a megyeszékhelyen, a maradék szétszórtan. Minél nagyobb egy település, annál több a lokális médiuma (100+ / megyeszékhely) A Goldfish-adatok és szoftveres elemzés szerint min. 2 médiumtípus együttes használata eredményezi a legköltséghatékonyabb mixet egy-egy nagyvárosban. Elérés szempontjából a helyi lapok és rádiók vezetnek, ill. városonként eltérő mértékben, de a siteok is jól teljesítenek. A városi tévék, ill. a mozik elérése speciális célcsoportokban egyes városokban lehet jó. 6 000 Televízió 5 000 Rádió 4 000 Lap 3 000 2 000 Internet 1 000 -

A VIDÉKI NAGYVÁROSOKBAN A HIPERLOKÁLIS MÉDIAFOGYASZTÁS IGEN INTENZíV: NAPI SZINTEN 87-96%-OS ELÉRÉS & 300-650 GRP 88 % 96 % 91 % 94 % 94 % 91 % 87 % 91 % 94 % 92 % Napi összelérés városonként (15+) 600,00 % 400,00 % 200,00 % 0,00 % Napi GRP-tömeg Forrás: Goldfish by Whitereport.hu & Ipsos, 2013- 14-es adatok

MEGSZÜLETETT A HIPERLOKÁLIS MÉDIAPIACI VALUTA: A GYŐRI, DEBRECENI STB MEGSZÜLETETT A HIPERLOKÁLIS MÉDIAPIACI VALUTA: A GYŐRI, DEBRECENI STB. GRP Eddig 11 városban közel 500 médium mérése, egyedi és kampányszintű adatok A GOLDFISH által mért médiumok száma városonként: lapok, siteok, rádiók, tévék, mozik Pécs 42 Győr 45 Debrecen 43 Szeged 48 Miskolc 40 Kecskemét Nyíregyháza 49 Székesfehérvár Szombathely 44 Veszprém Zalaegerszeg 11 város összesen 484 Forrás: Goldfish by Whitereport.hu & Ipsos, 15+ lakosság, 2013-as és 2014-es mérés helyszínei.

HIPERLOKÁLIS HATÉKONYSÁGNÖVELÉS, PIACÉPÍTÉS A GYAKORLATBAN

Hatékonyabb hiperlokális kampányok, kevesebb pénzből a Goldfish révén REKLÁMKAMPÁNY-OPTIMALIZÁLÁS VÁROSI SZINTEN A GOLDFISH RÉVÉN Veszprémi, szombathelyi stb. GRP, reach&frekvencia stb. – szoftveres optimalizálás brief alapján Hatékonyabb hiperlokális kampányok, kevesebb pénzből a Goldfish révén Több lokális médium mérése → A GOLDFISH által eddig mért médiumok száma városonként: lapok, siteok, rádiók, tévék, mozik Pécs 42 Győr 45 Debrecen 43 Szeged 48 Miskolc 40 Kecskemét Nyíregyháza 49 Székesfehérvár Szombathely 44 Veszprém Zalaegerszeg 11 város összesen 484

MÉDIAMIXHEZ AZ 5% FELETTI ELÉRÉSŰ DEBRECENI MÉDIUMOK 18-59 AB CÉLCSOPORT- AFFINITÁSA VS 15+ DEBRECENI LAKOSSÁG Elérés és affinitás alapján készül a médiamixhez a short list 19 18 17 16 15 14 13 12 11 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1 0% 50% 100% 150% Elérés / Affinitás %

Alacsony keresztolvasottságú médiumok választásával növelni tudjuk a MÉDIAMIXHEZ KERESZTOLVASOTTSÁG DEBRECEN, 18-59 AB Alacsony keresztolvasottságú médiumok választásával növelni tudjuk a r Összesen 1 2 3 kam 4 pányelé 5 ést. 6 7 Olvasta Row% 100,0 % 32,5 % 46,3 % 65,0 % 35,0 % 22,5 % 36,3 % 54,2 % 37,5 % 46,9 % 25,0 % 34,4 % 62,2 % 24,4 % 53,3 % 80,0 % 31,1 % 42,2 % 54,5 % 30,3 % 72,7 % 42,4 % 69,7 % 55,8 % 30,8 % 50,0 % 63,5 % 36,5 % 44,2 %

PÁR NYíREGYHÁZI MÉDIUM FOGYASZTÓI PROFILJA (ANONIM MUTATJUK BE) ÖSSZEHASONLíTHATÓ ADATOK HELYI TÉVÉRE, RÁDIÓRA, LAPOKRA, SITEOKRA ÉS MOZIKRA 15-17 évesek 18-29 évesek 30-39 évesek 40-49 évesek 50-59 évesek 60+ 0% 20% 40% 60% 80% 100% 15+ NYÍREGYHÁZIAK 18

GOLDFISH-SZOLGÁLTATÁS HIRDETŐKNEK: VÁROSVÁLASZTÁS – OPTIMALIZÁLÁS – LEVÁSÁROLHATÓ SZÓRÁSTERV AZ EREDMÉNY: ELSZÁMOLHATÓSÁG, BIZTONSÁG 30% hatékonyságnövelés a Goldfish révén -A médiamix mindig nagyobb elérést hoz mint a monomédiás kampány -A kumulált elérés is kiszámítható, crossmédiásan is városi szinten – ilyen eddig nem volt! -Az ismeretlen, olcsóbb médiumok beemelése is plusz elérést hozhat olcsón -A portfólióértékesítésnek köszönhetően portfóliószintű dealek – mindkét félnek jó

GOLDFISH-PÉLDA: PORSCHE-KAMPÁNY (CSŐSZ KFT.) - RÁDIÓ + ONLINE - HIPERLOKÁLIS NYÍREGYHÁZI KAMPÁNY GOLDFISH-OPTIMALIZÁLÁSRA ÉPÍTVE, 2014. 09. 15.- 10. 6. (3 HÉT) A Médiapiac szaklap „Célzott lokális marketingkommunikáció 2015” workshopján bemutatott esettanulmány alapján a nyíregyházi Csősz Kft. a Goldfish-optimalizált kampánnyal KIMUTATHATÓAN hatékony reklámkampányt folytatott 2014 őszén Mindenunkazauto.hu Google Analytics- statisztikája

GOLDFISH MÉDIATULAJDONOSOKNAK: BIZTONSÁG A HIRDETŐNEK = SALESÉRVEK A MÉDIÁNAK A hirdetői bizalom növelése a hiperlokálisban a Goldfish révén Cross-médiás: a lokális lapok, siteok, rádiók, tévék együttes elérését és mozik és GRP-ját mutatja: győri, debreceni stb. GRP – portfólióértékesítés most először! Érvek a médiatulajdonosnak új, lokálisan eddig keveset hirdetők meggyőzéséhez is

MEGYESZÉKHELYI* PRINT+ONLINE ELÉRÉS EGYÜTT MEGYEI LAPKIADÓK PORTFÓLIÓJÁRA EGYÜTTES ADAT: MEGYESZÉKHELYI* PRINT+ONLINE ELÉRÉS EGYÜTT LAPCOM-HIRDETÉS A MÉDIAPIAC SZAKLAPBAN 2014-BEN

DEBRECENI PÉLDA: A NAPLÓ, A BEST FM A LEGJOBB DEBRECENI MÉDIUMOK KÖZT A fenti grafikon a Naplóban jelent meg 2014 januárjában az Inform Média mint Goldfish-előfizető által Forrás: Goldfish by Whitereport.hu & Ipsos, Debrecen, 2013. októberi felmérés 500 fős reprezentatív mintán. A tévés, rádió, online médiumoknál napi elérést, a lapoknál a gyakoriságuknak megfelelő elérést mérünk.

A VÁROSKÉP-PORTFÓLIÓRÓL EGYÜTTES ADAT CSAK A GOLDFISH RÉVÉN NYíREGYHÁZI PÉLDA: A VÁROSKÉP-PORTFÓLIÓRÓL EGYÜTTES ADAT CSAK A GOLDFISH RÉVÉN A VÁROSKÉP 2 HÉT ALATT AKÁR A 15+ NYíREGYHÁZIAK KÉTHARMADÁT IS EL TUDJA ÉRNI Név Mix 1 Mix 2 1 Nyíregyházi Városi Televízió napok száma 6 2 Nyíregyházi Napló hetek száma 3 nyiregyhazitv.hu 14 7 4 nyiregyhaza.hu Elérés 1000 fő 67,1 66,3 Elérés% 65,9 % 65,1 % GRP (kontaktusszám) 281,0 % 244,7 % OTS (átlag találkozási gyakoriság az üzenettel) 4,27 3,76 24

2015 ŐSZÉN KÖZKíVÁNATRA JÖN: GOLDFISH BUDAPEST RÉGIÓS ÉS KERÜLETI CÉLZÁST IS LEHETŐVÉ TÉVE Goldfish-módszertan Budapestre a) Kerületek szerint b) régiók szerint c) teljes Budapestre. Célcsoportszinten, CROSS-MÉDIÁSAN, SZOFTVERESBE TÖLTVE (IPSOS MN3). M érendő médi umo k: kerületi lapok, siteok, tévék; budapesti helyi és körzeti rádiók; budapesti lapok; országos napilapok; mozik. M édi amutató : tv, site, rádió, napilap: napi elérés, többi: megjelenésenkénti elérés, mozi: havi elérés. Minta: 2300 fő. Kerületi szinten csak 15+ és 15-59é célcsoportadatok, régiós szinttől demográfiai célcsoportok is (nem, korcsoport, gazdasági aktivitás). M édi umel érésen túl adat : kereszthasználat, médiumok demográfiai profilja. Szo ftv eresen futtatható : kumulált elérés cross-médiásan 25

Köszönöm a figyelmet! Incze Kinga 20 9236 406 kincze@mrswhite.hu