TÁMOP 3.2.4 az OSZK-ban Tudásdepo-Expressz” — A könyvtári hálózat nem formális és informális képzési szerepének erősítése az élethosszig tartó tanulás.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Olasz Nap Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Március 20. “Olasz Külkereskedelmi Intézet (ICE): Promóciós tevékenység és szolgáltatások.
Advertisements

A levéltár Országos Tudományos és Felsőoktatási Szakmai Központ tevékenységei.
Ráczné Dr. Rózsa Katalin projektvezető A DASZK fő feladatai TÁMOP /2-2F
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
MMIK – „a befogadó intézmény” tradicionális múlt tradicionális múlt felkészült szakember gárda (humán erőforrás) felkészült szakember gárda (humán erőforrás)
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai.
Az OKKER Pedagógiai Szolgáltató Intézet FODOR GÁBOR október 10. ÉRTÉK ÉS MIN Ő SÉG AZ OKTATÁSBAN.
Dr. Vandlik Erika OEFI - Országos Addiktológiai Centrum Ifjúsági addiktológiai ellátás feltételeinek kialakítása a Norvég finanszírozási mechanizmus keretein.
„KAPASZKODÓ” SZOCIÁLIS BÖRZE november 24. Szakmai programok és kihívások az FSZK jelenében és jövőjében.
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
1 „Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, július.
AZ ISKOLA–EGÉSZSÉG KÖZPONT – FORMA ÉS TARTALOM A TÁMOP KIEMELT PROJEKT KÖZNEVELÉSI ALPROJEKTJÉNEK CÉLJAI, A MEGVALÓSÍTÁS MÓDSZEREI ÉS A SZAKMAI.
TÁMOP B-13/ SZAKMAI-MÓDSZERTANI TÁMOGATÁS A KOMPLEX TELEPPROGRAM ÉS AZ ELNÉPTELENEDŐ FALVAK TÁRSADALMI GAZDASÁGI FOLYAMATAINAK MEGFORDÍTÁSÁT.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
Pályázati lehetőségek Nagy Réka Közművelődési és kulturális intézmények pályázati lehetőségei.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
Előkészületek az on-line referensz útján történő orvos-biológiai és egészségügyi információszolgáltatásra.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
Turisztikai desztináció- menedzsment és klaszter Tóthné Bánszki Zsuzsa Észak-magyarországi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht.
Informatio Medicata szeptember TÁMOP Tudásdepó Expressz - célok és eredmények A könyvtári hálózat nem formális és informális képzési.
AZ ELEKTRONIKUS KÉPZÉS MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA INFORMATIKA A FELSŐOKTATÁSBAN DEBRECEN DR. ZÁRDA SAROLTA GÁBOR DÉNES FŐISKOLA.
Kistérségi gyerekesély programok módszertani támogatása MTA Gyerekprogram.
Jó gyakorlatok a tanórán kívüli tevékenységekhez kapcsolódóan Kasza Georgina témavezető.
GYERMEKSZEGÉNYSÉG ELLENI PROGRAM A HEVESI KISTÉRSÉGBEN TÁMOP /
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
Az Európai Unió fogyatékosügyi stratégiája Szombathely, június 22.
„Mocsolád-Civilház” NKFT megalakulás I.Alsómocsolád méretéből (346 fő) és zsákjellegéből adódó intézményi és egyéb háttér hiányosságainak kiküszöbölése:
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
MEKkora a MEK köre? A 23 éves Magyar Elektronikus Könyvtár által elért eredmények és hatások Drótos László Országos Széchényi Könyvtár E-könyvtári Szolgáltatások.
„Az én könyvtáram” a Múzeumi és könyvtári fejlesztések mindenkinek A könyvtári fejlesztéseket bemutató programismertető Fodor Péter előadása 2017.
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Az „első lépés” TÁMOP
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
A felsőoktatási tanácsadás országos módszertani fejlesztése
Barcsák Marianna KPSZTI
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
EFOP „Tehetségek Magyarországa” kiemelt projekt
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
HUNTÉKA Integrált Könyvtári (Közgyűjteményi) Rendszer
Integráció a felsőoktatási könyvtárak szolgáltatásfejlesztésében
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
Kispálné Horváth Mária
Az iskolai könyvtár szolgáltatás típusai
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Magyar Tudományos Művek Tára
Kórházi könyvtárak lehetőségei a tudáspiacon
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
A kiváltást tervezők / megvalósítók és Az fszk TÁRS projektje közti együttműködés rendszere EFOP VEKOP TÁRS projekt.
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
A Zala megyei innovatív foglalkoztatási paktum bemutatása pácsonyi imre alelnök Zala Megyei Önkormányzat.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Zalaegerszeg, 21 February 2018
DARUS.
Budapest, február 5. Reszeginé Erdélyi Beáta
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
Európai és Magyar Építésügyi Technológiai Platform
Gyermek- és ifjúságvédelemi feladatok ellátásának támogatása
Lorem ipsum.
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Célegyenesben vagy a rajtvonalnál?
Iskolai szociális segítő
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
Társadalmi Megújulás Operatív Program „Tudásdepó-Expressz”- A könyvtári hálózat nem formális és informális képzési szerepének erősítése az élethosszig.
Az MKET új stratégiája – Szolgáltató MKET
Intézményvezetők tájékoztatása Nyíregyházi Egyetem
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Az ELTE Fogyatékosügyi Központ bemutatása
Előadás másolata:

TÁMOP 3.2.4 az OSZK-ban Tudásdepo-Expressz” — A könyvtári hálózat nem formális és informális képzési szerepének erősítése az élethosszig tartó tanulás érdekében A nemzeti könyvtár az élethosszig tartó tanulásért országos és intézményi fejlesztések a tanulás szolgálatában az állományok hozzáférhetőségének biztosítására, innovatív új szolgáltatások kialakítására és az olvasás népszerűsítésére. 2010. 01. 26.

Kötelezően megvalósítandó tevékenységek (országos szolgáltatások) - az országos dokumentum-ellátási rendszer (ODR) fejlesztése, bővítése - az országos közös katalogizálás rendszerének fejlesztése - országos olvasás népszerűsítő és – fejlesztő kampány elsősorban iskolások, nem olvasó felnőttek, illetve hátrányos helyzetűek számára - a különböző országos könyvtári adatbázisok közös keresőrendszerének kialakítása; - országos dokumentumküldő rendszer koncepciójának kialakítása a szerzői jog által védett tartalmak elektronikus formában történő szolgáltatására 2018.09.18.

Kötelezően megvalósítandó tevékenységek (minden pályázózónak) - könyvtári elektronikus katalógusok, adatbázisok kialakítása, fejlesztése - interaktív könyvtári honlapok, portálok kialakítása - szaktudás fejlesztése - a különböző országos könyvtári adatbázisok közös keresőrendszerének kialakítása; - országos dokumentumküldő rendszer koncepciójának kialakítása a szerzői jog által védett tartalmak elektronikus formában történő szolgáltatására 2018.09.18.

Választható tevékenységek Távoli elérésű, esetenként 24 órán keresztül elérhető könyvtári online szolgáltatások megvalósításának kidolgozása - minőségfejlesztési és minőségbiztosítási módszerek kidolgozása idegennyelvi tanfolyamok szervezése - fejlesztésekkel kapcsolatos, indokolt tanfolyamok szervezése 2018.09.18.

Könyvtári Intézet projektjei Távoli elérésű on-line szolgáltatások megvalósításának lehetőségei Interaktív tematikus szolgáltatási felületek kialakítása Akkreditált könyvtárszakmai képzések kidolgozása Szaknyelvi képzések kidolgozása Minőségfejlesztési és minőségbiztosítási módszerek alkalmazása Olvasásfejlesztés. Kutató-elemző tevékenység Olvasásfejlesztés. Biblioterápia Olvasásfejlesztés, esélyegyenlőség, esélyteremtés a hátrányos helyzetűeknek Olvasásfejlesztés, ÉRTŐ olvasás Olvasásfejlesztés, olvasási háló Olvasásfejlesztés, Családi olvasás éve Olvasásfejlesztési Keretrendszer marketing és kommunikációs területen való támogatása 2018.09.18.

Távoli elérésű on-line szolgáltatások megvalósításának lehetőségei Könyvtár 2.0 (K2) fejlesztések kísérleti műhelyének kialakítása virtuális kutatócsoport kialakítása. (Könyvtárosok, könyvtárszakos hallgatók és egyéb érdeklődők bevonásával.) A fejlesztések bemutatása és promóciója egy honlapon - Olvasók távoli azonosítása: elektronikus olvasó azonosítási rendszer kísérleti alkalmazása a konyvtar.hu portálon keresztül. az országos autentikáció megtervezése és a bevezetés elkezdése a könyvtárkapu szolgáltatásain keresztül. 2018.09.18.

Interaktív tematikus szolgáltatási felületek kialakítása Szolgáltatási felületek kidolgozása: életkori, szakmai, érdeklődési stb. kategóriák szerint, valamint tájékoztatási szolgáltatás az interaktív könyvtári portálon keresztül. - Interaktív olvasásfejlesztő oldalak létrehozása 2018.09.18.

Akkreditált szaknyelvi képzések kidolgozása Szaknyelvi képzések kidolgozása: francia, orosz, olasz (angol, német) 2018.09.18.

Olvasásfejlesztés - Kutató-elemző tevékenység: 4 szakmai nap külföldi előadókkal a jó nemzetközi gyakorlatok megismerésére - Biblioterápia: szakirodalom honosítása, hazai kézikönyvek és módszertani segédletek elkészítése, adatbázisok kiépítése, jó gyakorlatok összegyűjtése és közreadása, műhelymunka - Esélyegyenlőség, esélyteremtés a hátrányos helyzetűeknek: használó igényfelmérés a civil fogyatékos szervezetek bevonásával - ÉRTŐ olvasás: Országos olvasásnépszerűsítő és –fejlesztő kampány, aaz egymásra épülő szövegértés-fejlesztési projekt az értő olvasás szintjét célozza meg. - Olvasási háló: az adott művet olvasók, mit olvastak még, és mely mű volt számukra a leggyakrabban olvasott. Ebből országos olvasási háló építhető. - „Családi olvasás éve”: könyvtári szolgáltatásokat nyújt a család egészének és külön-külön minden tagjának. 2018.09.18.

„Családi olvasás éve” célunk az olvasás fontosságára való figyelemfelhívás a „család”, mint a társadalom legkisebb egysége felé fordulva, rajta keresztül, vele együtt növeljük az olvasási hajlandóságot Ennek keretében 2010 májusa és 2011 márciusa között országos programsorozatot tervezünk amely négy témakörre, és négy időpontra fókuszál 2018.09.18.

„Családi olvasás éve” 2010.0515-2010.05.30. Családi olvasás éve: család és a gyerekek. (A Család Nemzetközi Napja, Nemzetközi gyermeknap) 2010 október 4-11 Összefogás hete. Családi olvasás éve: olvasás és könyvtár. Szervező az Informatikai és Könyvtári Szövetség. Kiegészítő pályázati források a Nemzeti Kulturális Alaptól. 2010. 12.13-2010.12.20. Családi olvasás éve: többgenerációs családok, nagycsaládok szerepe az olvasásban. Kapcsolat a Szülők egyesületével, a Nagycsaládosok, Egyesületével, HUNRA-val. 2011.03.21-2011.03.28. (Internet Fiesta idejére időzítve) Családi olvasás éve: az olvasás és a tanulás kapcsolata. (OPKM-HUNRA közös konferencia.) 2018.09.18.

Olvasásfejlesztési közös marketing tevékenység Együttműködés: • Az akciók előkészítése, meghirdetése, gondozása • Együttműködő szervezetek közötti kommunikációs felület működtetése • Az akció PR- és marketing tevékenységének megszervezése • A megvalósulás webes követése • Rendezvény-koordináció, eseménynaptár működtetése Könyvtári Intézet + OPKM + IKSZ 2018.09.18.

 Mi mindent megteszünk – Önök drukkoljanak, hogy sikerüljön. 2018.09.18. Köszönöm a figyelmet!