A Dunához kapcsolódó lehetőségek Budapest közlekedésfejlesztésében

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A Dunához kapcsolódó lehetőségek Budapest közlekedésfejlesztésében Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten nyitórendezvény december.
Advertisements

Ráczné Dr. Rózsa Katalin projektvezető A DASZK fő feladatai TÁMOP /2-2F
Szegi község turizmusfejlesztése Kérdőív a fejlesztés koncepciójának összeállításához értékelés.
„A program megvalósulását az Országos Foglalkoztatási Közalapítvány a Munkaerő-piaci Alapból támogatja” Záró konferencia június „ Új esély:
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
AZ ENERGETIKAI KORSZERŰSÍTÉSEK NEMZETGAZDASÁGI ELŐNYEI Knauf Insulation Kft Kanyuk László.
Nagyrendezvények közlekedésszervezési problémái Munkácsy András – Szele András KTI Közlekedésszervezési és Hálózatfejlesztési Központ Közlekedéstudományi.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
Bevándorlók társadalmi beilleszkedése európai politika – közép európai valóság Kováts András Menedék – Migránsokat Segítő Egyesület.
1 „Varratmentes Európa” program célja és tartalma Rajnai Gábor Miniszterelnöki Hivatala Stratégiai és Fejlesztéspolitikai Osztály Kárpát-medence Kincsei.
Budapest Airport, a T1 bezárása Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója május 24.
Közlekedésfejlesztés Magyarországon XVII. Nemzetközi Közlekedési Konferencia Szeged Dr. Becsey Zsolt, közlekedésért felelős helyettes államtitkár Nemzeti.
Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ Szőke István szakmai igazgató Pécs, január 29. A gazdasági válság foglalkoztatásra gyakorolt hatásának.
TÁMOP B-13/ SZAKMAI-MÓDSZERTANI TÁMOGATÁS A KOMPLEX TELEPPROGRAM ÉS AZ ELNÉPTELENEDŐ FALVAK TÁRSADALMI GAZDASÁGI FOLYAMATAINAK MEGFORDÍTÁSÁT.
A VÁROSRÉGIÓ DEFINIÁLÁSÁNAK LEHETŐSÉGEI Horváth Sarolta Noémi Ph.D. hallgató Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kar Közgazdaságtani és Gazdaságfejlesztési.
Bemutatkozás Fodor Noémi Gépészmérnök – mérnöktanár Környezetirányítási szakértő TAR-ZERT Auditor Minőségirányítási vezető.
A Képzési Csoport tevékenysége Budapest Esély Nonprofit Kft
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
TARTALOM BREVIÁRIUM – RÖVID MAGYARÁZATOK NÉGY ESZKÖZ BERUHÁZÁSTERVEZÉS ÉS -MENEDZSMENT Bevezetés Főszereplők Az eszközök Tanulság ESZKÖZÖK és ERŐFORRÁSOK.
TÁMOP / Képzésfejlesztés ma és holnap EU-s forrásból a KIH-ben.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Információs Társadalom Parlamentje, június 1., Budapest
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Lieszkovszky József Pál (PhD hallgató, RGDI
Barcsák Marianna KPSZTI
Dr. Kovács László Főtitkár
EFOP „Tehetségek Magyarországa” kiemelt projekt
Kertészet korszerűsítése - ültetvénytelepítés támogatására öntözés
A víziközmű-szolgáltatásról szóló évi CCIX
Szupergyors Internet Program (SZIP) Jogi akadálymentesítés megvalósítása: Jogalkotással is támogatjuk a fejlesztéseket dr. Pócza András főosztályvezető.
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
Az IM csomópont funkciója, főbb tervezési kérdései
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Magyarország: logisztikai központ
A modern nagyvárosok kifejlődése, az agglomerálódási szakasz
Az Európai Unió közlekedési politikája és a transzeurópai hálózatok
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
AZ AUTÓBUSSZAL VÉGZETT MENETREND SZERINTI SZEMÉLYSZÁLLÍTÁS ELINDÍTÁSA, HÁROM HÓNAPOS TAPASZTALATA DEBRECENBEN Budapest, Millenáris,
Egészségügyi közbeszerzések
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
A PDCA elv alkalmazása az információvédelmi irányítási rendszerekben 1
Intézményvezetői célkitűzések
„Út a munkához” program
Jegyzői Értekezlet A településkép védelméről szóló évi LXXIV. Törvény végrehajtásának aktuális Önkormányzati feladatai Lukáts István.
HEFOP P /1.0 A működési folyamatok mintaszerű újraszervezése az integrált vidéki nagyegyetemek minőségközpontú működésének támogatása.
A hatékony adományozás eszközei igazgató, Magyar Adományozói Fórum
Baranya Megyei Paktum Konferencia
Zalaegerszeg, 21 February 2018
Közösen a fogyasztókért! A FŐTÁV Zrt. Közös Képviselők konferenciája
Élj ökosan – generációkon át II.
Új pályainformációs eszközök - filmek
Felnőttképzés a közművelődésben
Szabványok, normák, ami az ÉMI minősítési rendszerei mögött van
Európai és Magyar Építésügyi Technológiai Platform
Az Európai Unió földrajzi vonatkozásai
a hatékonyabb munkába segítésért
műszaki osztályvezető
Egy kisváros nagy lehetőségei
Posteinerné Toldi Márta
A turizmus tendenciáinak vizsgálata Magyarországon
Kerékpáros Tárcaközi Bizottság munkája számokban a Kerékpáros Magyarország Program tükrében Sztaniszláv Tamás titkár
Köszöntjük kedves vendégeinket!
Föderalizmus és decentralizáció kutatás svájci–magyar együttműködésben
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Baranya Megyei Önkormányzat
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
A részekre bontás tilalma és annak gyakorlati alkalmazása
KOHÉZIÓS POLITIKA A POLGÁROK SZOLGÁLATÁBAN
Előadás másolata:

A Dunához kapcsolódó lehetőségek Budapest közlekedésfejlesztésében Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten nyitórendezvény   2011. december 8. A Dunához kapcsolódó lehetőségek Budapest közlekedésfejlesztésében Somodi László stratégiai, fejlesztési és beruházási igazgató Budapesti Közlekedési Központ

A Duna Európa TEN-T VII. folyosója Az Európai Unió közlekedési hálózatának(TEN-T) VII. sz. közlekedési folyosója a Duna. 1992-ben a 170 km hosszú Duna-Majna-Rajna (DMR) csatornával összekötötték a Majnával és a Rajnával, ezzel Európa leghosszabb (3300 km) belvízi víziút rendszere jött létre.

A Duna – a Főváros kihasználatlan lehetősége

A jelenlegi Duna Partjain nagyon vegyes tulajdon- és használati viszonyok uralkodnak. Az észak-déli autóforgalom eluralja a partokat. Ezért nincs humanizált vízparti környezet. A vizén jórészt csak turisztikai célú hajóforgalom zajlik.

Jelenleg mindössze 6.000 utas a napi forgalom

A rendezés főbb elvei (I.) A Duna, mint közlekedési pálya, legyen a közösségi tulajdon része, és a közfinanszírozás területe A dunai hajózás, mint közlekedési szolgáltatás, lehet a vállalkozói partnerség színtere is

A rendezés főbb elvei (II.) Ki kell aknázni a vízparti attrakciók lehetőségeit (kulturális, szórakoztató, turisztikai, vendéglátó létesítmények) Meg kell találni a Dunán horgonyzó szállodahajók és a főváros kölcsönösen előnyös együttműködését

Fejlesztési és hasznosítási ötletpályázat Dunánk Partjai Budapesten – a Főváros és a Budapesti Építész Kamara szervezésében meghirdetett ötletpályázat – eredményei 2013-ra (város-, és gazdaságfejlesztési hatások feltárása, a társadalmi és gazdaságfejlesztési igényekből következő városszerkezeti és városépítészeti alapvetések megfogalmazása, műszaki, árvízvédelmi, folyamszabályozási, hajózási kérdések felvetése) Ehhez kapcsolódik a BKK a rakpartok átfogó hasznosítási terveivel (az első munkaanyag 2011 végére készül el)

Folyó, ill. előkészítés alatti fejlesztések Jelenlegi cél: a szolgáltatás fejlesztése (a most induló projekt révén) BKV vonaljárat indítása EU támogatással felújított hajóállomásokkal A hajóállomások környezetének utaskapcsolati és közlekedésbiztonsági fejlesztése Későbbi cél: a hajópark megújítása Aktuális agglomerációs kezdeményezés gyorsjáratú, kis merülésű katamarán hajók EU-támogatott beszerzésére

Illeszkedés a közösségi közlekedési rendszerhez Akadálymentes parti utaskapcsolatok kialakítása A meglévő Budapest bérlet elfogadásának igénye (egyeztetés alatt): kedvezményes kiegészítő jegy vagy bérlet lehetősége a hajóra a BB elfogadása a hajón (kompenzáció igény!) Továbblépés: elővárosi hajós kapcsolatok (döntéshozó, finanszírozó partner: NFM)

A vonzáskörzet szigetei – az elővárosi forgalomban vízi úton is kiszolgálható igények

Fejlesztési területek a Duna mentén – utasforgalmat keltő fejlesztések

Elbe-City-Jet Hamburg Twin City Liner Bécs - Pozsony Orosz gyorskatamarán (terv)

Köszönöm a figyelmet! Somodi László Stratégiai, fejlesztési és beruházási igazgató Budapesti Közlekedési Központ laszlo.somodi@bkk.hu