Önkormányzati Fejlesztések Figyelemmel kísérése II.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Pécs Megyei Jogú Város Ifjúságpolitikai Koncepciója és Cselekvési Terve „Csellengő fiatalok” - Az ifjúságpolitika komplexitása – 2007.március
Advertisements

MMIK – „a befogadó intézmény” tradicionális múlt tradicionális múlt felkészült szakember gárda (humán erőforrás) felkészült szakember gárda (humán erőforrás)
„Az esély kis körei” Helyi esélyegyenlőségi programok Magyarországon Záró konferencia Budapest, december 8. ÁROP Esélyegyenlőség-elvű.
PEDAGÓGIAI ÉS KÖZMŰVELŐDÉSI INTÉZMÉNY 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
Az új közbeszerzési törvény megalkotásának körülményei, várható jövőbeli változások május 26. Dr. Kovács László Miniszterelnökség Közbeszerzési Szabályozási.
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
A tartalommarketingről röviden Tartalom generálás és megosztás Először látogatók, olvasók, majd belőlük vásárlók lesznek. Bárhol, bármikor és bármilyen.
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
Komárom – Esztergom Megyei Fejlesztési és Képzési Bizottság Hiányszakmák.
A VÁROSRÉGIÓ DEFINIÁLÁSÁNAK LEHETŐSÉGEI Horváth Sarolta Noémi Ph.D. hallgató Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kar Közgazdaságtani és Gazdaságfejlesztési.
A FELNŐTTKÉPZÉSI A FELNŐTTKÉPZÉSI INTÉZMÉNYEK HATÉKONYSÁGÁNAK VIZSGÁLATA Felnőttképzők Szövetsége Borsi Árpád Budapest, december 10.
Intézmények közötti egyéni átvezetést segítő programok.
„ Tágas városom kis lakásra cserélem” Hajléktalanok önálló lakhatásának elősegítése, munkaerő-piaci integrációjának megalapozása TÁMOP /
Oktatói elvárások, oktatói vélemények a hallgatókról Cserné dr. Adermann Gizella egyetemi docens DUE.
Az események bejelentésének és kezelésének folyamata Nagy Zsigmond, balesetvizsgáló október 19.
1 Számvitel alapjai Gazdálkodás:a társadalmi újratermelési folyamat szakaszainak (termelés, forgalom, elosztás, fogyasztás) megszervezésére, az ahhoz rendelkezésre.
„A helyi innovációk keletkezése, terjedése és rendszerformáló hatása az oktatási ágazatban” (K ) Az „Innova” kutatás „A helyi innovációk keletkezése,
Gazdasági informatika - bevezető
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Reflexiók a társadalmi és a nonbusiness marketing fogalmi kérdéseihez
A közérdekű munka büntetés végrehajtása az önkormányzatoknál
ÖFFK II. projekt keretében megvalósítandó koordinációs kutatás workshop sorozata Hajdú-Bihar megye turisztikai fejlesztéseinek koordinációja Nyíradony.
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
KSH Statisztikai koordinációs főosztály
Kihívások a LEADER program eredményes végrehajtásában
Becslés gyakorlat november 3.
A víziközmű-szolgáltatásról szóló évi CCIX
ŐRSÉGI TÖBBCÉLÚ KISTÉRSÉGI TÁRSULÁS
„Csellengő fiatalok” Az ifjúságpolitika komplexitása
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
ÚJ UTAKON A SZAKKÉPZÉS Társy József
376/2014 EU RENDELET BEVEZETÉSÉNEK
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Önkormányzati Fejlesztések Figyelemmel kísérése II.
Ács Szabina Kommunikáció és Médiatudomány
Kommunikáció a könyvvizsgálatban
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Vörös-Gubicza Zsanett képzési referens MKIK
Követelményelemzés Cél: A rendszer tervezése, a feladatok leosztása.
A kistérségi gyerekesély programok eredményei
Tájékoztató a évi OSAP teljesüléséről
Fazekas Ágnes – Halász Gábor-Horváth László
Feladatrendszerek és közszolgáltatások alprogram
Jegyzői Értekezlet A településkép védelméről szóló évi LXXIV. Törvény végrehajtásának aktuális Önkormányzati feladatai Lukáts István.
Áttekintés a HÉTFA Kutatóintézet Önkormányzati témájú kutatásaiból
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
Önkormányzati Fejlesztések Figyelemmel kísérése II.
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Munkanélküliség.
Új pályainformációs eszközök - filmek
Szabványok, normák, ami az ÉMI minősítési rendszerei mögött van
Az Európai Unió földrajzi vonatkozásai
Tájékoztatás a évi Országos Statisztikai Adatfelvételi Program (OSAP) teljesüléséről az Országos Statisztikai Tanács és a Nemzeti Statisztikai Koordinációs.
Posteinerné Toldi Márta
A többcélú kistérségi társulások közoktatási feladatellátásának elmúlt 6 éve november 30.
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint EREDMÉNYEK 4. 8
A turizmus tendenciáinak vizsgálata Magyarországon
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
Föderalizmus és decentralizáció kutatás svájci–magyar együttműködésben
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
A foglalkoztatáspolitika kihívásai Magyarországon 2009
Intézmény minőségirányítási programja
Céges értekezlet címe Előadó.
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
A foglalkoztatáspolitika kihívásai Magyarországon 2009
AZ ÚJ TÖRVÉNYI VÁLTOZÁSOK ALAPJÁN BEKÖVETKEZETT TISZK ÁTALAKÍTÁSOK HELYZETE ÉS NYOMON KÖVETÉSE A kutatás az NGM felkérésre az NFA KA 3/2013 KÓDSZÁMÚ „JAVASLAT.
Üzlezi információelemző specializió
A statisztikus elemző specializió
Előadás másolata:

Önkormányzati Fejlesztések Figyelemmel kísérése II. Tudásbővítő Fókuszrendezvény Budapest, 2017.11.27. „Az Önkormányzati horizontális és vertikális együttműködési és koordinációs mechanizmus kiterjesztését megalapozó I. kutatás” Előadó: Dr. Kovács Éva kutatásvezető, BM ÖKI egyetemi adjunktus Nemzeti Közszolgálati Egyetem EMAIL: eva.kovacs@bm.gov.hu

A kutatás kérdései és adatforrásai KK1: Mi jellemzi az önkormányzatok közötti együttműködés gyakorlatát Magyarországon? KK2: Milyen tényezők ösztönzik vagy gátolják az önkormányzatokat abban, hogy kölcsönösen együttműködjenek? KK3: Mivel magyarázható az önkormányzatok közötti együttműködés eltérő sikere? „Siker” mérői: Belső konfliktusoktól mentes Hosszú távú, stabil Aktív és széleskörű együttműködés Kölcsönös előnyök realizálása (outputok/outcome-ok) az együttműködések vizsgálata tekintetében VAN korlátja a kutatásnak, mert a vizsgált együttműködések köre a jogi formában működő önkormányzati társulások vizsgálatát/elemzését tudja fókuszba helyezni, mivel nincs más adatbázis, amelyből dolgozhatna (idézve: CSG)

Az önkormányzati együttműködést befolyásoló tényezők

Kutatási stratégia: Multi – Method elemzés - Adatgyűjtés KVANTITATÍV ELEMZÉS kvantitatív önkormányzati tipológia On-line kérdőív (~2500) Együttműködés lehetséges területeinek mérése Önkormányzatok közszolgáltatási kapacitása és együttműködés hajlandósága Az együttműködési hajlandóság vizsgálata az önkormányzat adottságai, kapacitása alapján (Társulási adatbázis + LEADER adatbázis + KSH adataival összekapcsolható) Lakossági kérdőív (~ 1800) (1) közszolgáltatásokkal való elégedettség mérése (2) a közös intézményfenntartással kapcsolatos elégedettség mérése KVALITATÍV ELEMZÉS Önkormányzati együttműködések mintázatainak vizsgálata Dokumentumelemzés Az önkormányzati koordináció szabályozásának, területeinek, hátterének feltárása Megyei rendezvényeken készített dokumentumok elemzése >> megyei és települési önkormányzatok közötti koordináció egyes önkormányzati feladatok horizontális és vertikális koordinációjának feltárása a megyékben (7db) Szakértői interjúk (80 db) (1) az önkormányzati érdekképviseleti szervek képviselőivel (2) önkormányzatok vezetőivel Önkormányzati együttműködést gátló és ösztönző tényezők feltárása.

. Adatok feldolgozása 22 esettanulmány Kutatási jelentés Az empirikus adatgyűjtés eredményeinek rendszerezése, összegzése és értelmezése. A koordinációt gátló és ösztönző tényezők feltárása. Regressziós adatelemzés: korreláció vizsgálat a függő (önkormányzatok együttműködési esélye) és független változók (önkormányzat adottságai) között. Kvalitatív adatelemzés (MAXQDA dokumentumelemző szoftver)   .

Az online kérdőív eredményei és a települések tényleges jellemezői közötti kapcsolat vizsgálata

1. ábra: A Közszolgáltatás-nyújtási kapacitás és a Célszerűnek tartott együttműködések száma közötti kapcsolat

2. ábra: Az állandó népesség és a Célszerűnek tartott együttműködések száma közötti kapcsolat

3. ábra: Az adóerőképesség és a Célszerűnek tartott együttműködések száma közötti kapcsolat

Az interjúk szöveges elemzésének eredményei 8.      dia-9. dia- 10. dia: egyeztetésre v. törlésre javasolt (CSG) 12.-13.-14.-15. diánál: (…) fontos az előadásból kiderülnie, hogy az interjúalanyok véleményének elemzése alapján fogalmazódtak meg a Kutatásvezető megállapításai (idézve: CSG); a 12. diánál javasolt a cím kiegészítése -  Az önkormányzatok motivációi a különböző együttműködésekben az interjúalanyok véleménye szerint; a 13. és 15. dia szakmailag aggályos, mivel a gyakoriságot bemutató vélemény-összesítésségnek 100%-nak kellene lennie, de a 13. dián a vízszintes tengely 80,00, a 15. dián pedig 45,00; a 15. dián a címben gyakoriság, az ábra legalsó sorában megoszlás szerepel, ami nagyon más – Gábor egyetért, kérjük az egyeztetés lehetőségét a Kutatásvezetővel Az interjúk szöveges elemzésének eredményei

Az önkormányzatok motivációi a különböző együttműködésekben az interjúalanyok véleménye Alapján

Az önkormányzati együttműködéseket gátló tényezők az interjúalanyok véleménye alapján

Kérdés? Észrevétel? KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!