9/8/2018 9:39 PM Despre modernizarea sistemului de transport public urban cu tractiune electrica Csuzi István director general ORADEA TRANSPORT LOCAL.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Windows Virtualizáció
Advertisements

A Windows Azure egy skálázható számításifelhő-platform, amelyet a Microsoft hosztol a világ több pontján lévő adatközpontjaiban. Az Azure egyszerű,
KEVESEBB FELÜGYELET ÚJ ÜZLETI MODELLEK NAGYOBB TERMELÉKENYSÉG.
... manapság BizSpark WebsiteSpark Empower for ISVs MAPS (Web Solutions Toolkit ) Microsoft Partner Network Regisztrált szintCertified és Gold Certified.
Licencelés Kovács Nóra Ker-Soft Kft.
Windows Azure Infrastruktúra és platform a felhőben
A Windows 7 automatizált telepítése Windows AIK használatával
Ittzés Zsigmond Budapest Airport IT Infrastruktúra manager
Microsoft CRM online Strén András
Rendelkezésre álló erőforrások pontos ismerete Kiosztott feladatok közel „valósidejű” követése Átláthatóság Tervezési folyamatok támogatása.
Budai Péter Szakmai és biztonsági vezető Microsoft Magyarország.
Rugalmas, moduláris felépítés Rugalmas telepítés Jól tervezhető szerepkörök Folyamatos rendelkezésre állás Egyszerű felügyelet Elérés bárhonnan Postafiók.
A Microsoft Üzleti Intelligencia megoldása és platformja
Blog Fülöp Dávid MCT, MCPD Egy blog sémája Use Case-ek – Blog áttekintése – Egy blogpost megtekintése – Blogpost írása – Blogpost.
Christopher Chapman | MCT Content PM, Microsoft Learning, PDG Planning, Microsoft.
Vállalati infrastruktúra, mely minden igényt kielégít Felhasználóbarát eszközök és élmények.
Számvitel S ZÁMVITEL. Számvitel Ormos Mihály, Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Hol tartunk... Hiányzik egy jól strukturált rendszer.
Kiss Tibor System Administrator (MCP) ISA Server 2006.
Számvitel S ZÁMVITEL. Számvitel Ormos Mihály, Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Hol tartunk…
Az új közbeszerzési törvény megalkotásának körülményei, várható jövőbeli változások május 26. Dr. Kovács László Miniszterelnökség Közbeszerzési Szabályozási.
A tartalommarketingről röviden Tartalom generálás és megosztás Először látogatók, olvasók, majd belőlük vásárlók lesznek. Bárhol, bármikor és bármilyen.
Szabadpiaci megoldások az európai autóbusz közlekedésben Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara XVII. Nemzetközi Közlekedési Konferencia Szeged, 2015.
Közlekedésfejlesztés Magyarországon XVII. Nemzetközi Közlekedési Konferencia Szeged Dr. Becsey Zsolt, közlekedésért felelős helyettes államtitkár Nemzeti.
Bemutatkozás Fodor Noémi Gépészmérnök – mérnöktanár Környezetirányítási szakértő TAR-ZERT Auditor Minőségirányítási vezető.
Farkas Bálint | Technical Evangelist | Microsoft.
A szaktanácsadás szolgáltatási terület dokumentációja Némethné Józsa Ágnes Intézményfejlesztési referens.
Gazdasági jog IV. Előadás Egyes társasági formák Közkeresleti társaság, betéti társaság.
Beiskolázás a 2016/2017. tanévre az érettségi utáni képzésekben
Információs Társadalom Parlamentje, június 1., Budapest
DIGITÁLIS VÁSÁRLÁSOK, GENERÁCIÓS KÜLÖNBSÉGEK
Tájékoztató a munkahelyteremtő pályázati programról
Lieszkovszky József Pál (PhD hallgató, RGDI
„Ó, azok a Boldog Békeidők…”
Összeállította: Horváth Józsefné
A FELÜGYELŐBIZOTTSÁG BESZÁMOLÓJA A VSZT
376/2014 EU RENDELET BEVEZETÉSÉNEK
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Az Európai Unió közlekedési politikája és a transzeurópai hálózatok
AZ AUTÓBUSSZAL VÉGZETT MENETREND SZERINTI SZEMÉLYSZÁLLÍTÁS ELINDÍTÁSA, HÁROM HÓNAPOS TAPASZTALATA DEBRECENBEN Budapest, Millenáris,
Országos Tűzvédelmi Szabályzat KÖZÖSSÉGI LÉTESÍTMÉNYEK,
SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ február 6.
SZÁMVITEL.
Tájékoztató a évi OSAP teljesüléséről
Farkas Bálint | Technical Evangelist | Microsoft
dr. Jeney László egyetemi adjunktus Európa regionális földrajza
Tömegközlekedés, közszállítás Nagyváradon
A nagyváradi villamoshálózat modernizációjának finanszírozása
A nagyváradi villamoshálózat modernizációjáról
A évi pályázati felhívás legfontosabb szabályai
Villamosközlekedés Nagyváradon
Microsoft Azure Marketplace & Microsoft Azure Certified program
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
A nagyváradi villamosok megbízhatósági modellezése
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
A Dunához kapcsolódó lehetőségek Budapest közlekedésfejlesztésében
Merre tovább a középiskola után?
Új pályainformációs eszközök - filmek
Szabványok, normák, ami az ÉMI minősítési rendszerei mögött van
Az Európai Unió földrajzi vonatkozásai
„Agilis-e vagy?” – egy váltókezelő naplója
HWSW Meetup – Felhő és ami mögötte van
Dr. Bánky Tamás Építésfelügyeleti szakmai nap július 5.
A turizmus tendenciáinak vizsgálata Magyarországon
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Társadalmi integráció kistelepüléseken
Build /24/2019 © 2015 Microsoft Corporation. All rights reserved. MICROSOFT MAKES NO WARRANTIES, EXPRESS, IMPLIED OR STATUTORY, AS TO THE INFORMATION.
A társadalmi egyeztetés számokban
Válassza ki a 28-as és 37-es jelzésű villamos Új köztemető (Kozma utca) végállomására vonatkozó helyes állítást! a.) A végállomásra való behaladást lehetővé.
KOHÉZIÓS POLITIKA A POLGÁROK SZOLGÁLATÁBAN
Előadás másolata:

9/8/2018 9:39 PM Despre modernizarea sistemului de transport public urban cu tractiune electrica Csuzi István director general ORADEA TRANSPORT LOCAL SA (OTL) dir.gen@otlra.ro © 2007 Microsoft Corporation. All rights reserved. Microsoft, Windows, Windows Vista and other product names are or may be registered trademarks and/or trademarks in the U.S. and/or other countries. The information herein is for informational purposes only and represents the current view of Microsoft Corporation as of the date of this presentation. Because Microsoft must respond to changing market conditions, it should not be interpreted to be a commitment on the part of Microsoft, and Microsoft cannot guarantee the accuracy of any information provided after the date of this presentation. MICROSOFT MAKES NO WARRANTIES, EXPRESS, IMPLIED OR STATUTORY, AS TO THE INFORMATION IN THIS PRESENTATION. 1

A nagyváradi közszállítás “hőskorszaka”címszavakban 9/8/2018 9:39 PM A nagyváradi közszállítás “hőskorszaka”címszavakban Lóvasút tervek voltak már 1868-ban Gőzüzemű teherszállítás kezdete– 1882 augusztus Gőzüzemű személyszállítás– 1896 júniusa Villamos vontatású személyszállítás pályázatának nyertese a Nagyváradi Gőzmozdonyú Vaspálya Társaság, felvéve a Nagyváradi Városi Vasút elnevezést (N.V.V.) - 1906 © 2007 Microsoft Corporation. All rights reserved. Microsoft, Windows, Windows Vista and other product names are or may be registered trademarks and/or trademarks in the U.S. and/or other countries. The information herein is for informational purposes only and represents the current view of Microsoft Corporation as of the date of this presentation. Because Microsoft must respond to changing market conditions, it should not be interpreted to be a commitment on the part of Microsoft, and Microsoft cannot guarantee the accuracy of any information provided after the date of this presentation. MICROSOFT MAKES NO WARRANTIES, EXPRESS, IMPLIED OR STATUTORY, AS TO THE INFORMATION IN THIS PRESENTATION. 2

Az NVV első villamosai a belvárosi forgatagban 3

NVV villamosok Nagyvárad központjában 1906 április 25-én ünnepélyes keretek között megindult az első hivatalos villamosjárat NVV villamosok Nagyvárad központjában 4

Kezdetben három vonalat létesítettek:

Útvonalhálózat – 1945-ig: A személyforgalomra használt vonalhálózat hossza eléri a 19,3 km-t, a teljes vágányhossz az iparvágánnyal együtt 41,2 km-re nőtt

Legkiterjedtebb útvonalhálózat - 1957 Ezzel a két vonallal, valamint a Püspökibe vezető vágány meghosszabbításával a váradi villamosvonalak elérik a maximális hosszukat. Ekkor 11 vonal létezett amin 36 Siemens típusú, részben saját építésű kocsik teljesített szolgálatot.

A gyér forgalmú vonalak felszámolása 1960 - 1994 1968 1990 1975 1983 1978 1960 1972 1960-ban megkezdődik az egyvágányú, főként kis forgalmú vonalak felszámolása. Ma már csak néhány a házak falán maradt felsővezeték tartó rozetta árulkodik arról, hogy erre is villamos járt. Megjelenik az autóbusz, ami legyőzni látszik a villamost. Sok városban be is szűntetik a villamosközlekedést. Talán a 70-es évekbeli üzemanyagválság is közrejátszott abban, hogy mégse szűnjön meg a villamosközlekedés. 1975 1994 1963

MA:

A nagyváradi villamosok: tizennégy motorkocsi érkezik 1906-ban a győri vagongyártól, SSW (Siemens Schuckert Werke.) berendezésekkel és Aradról két villamos mozdony „A nagyváradi villamos kocsik a legmodernebb berendezésű alkotások, tetszetős, elegáns formával … csinos, szép művek, a magyar ipar remekei ”

SSW D54-es motor és kontroller Ezek a villamosok két darab SSW D54-es típusú motorral voltak ellátva 2x25 kW teljesítménnyel, marokcsapágyas felfüggesztéssel

SSW D54-es motor és kontroller

Saját építésű villamosok Az első világháború előtt már 22 motorkocsi és 10 pótkocsi közlekedett A harmincas évektől kezdve az NVV saját műhelyében is épített villamosokat, emellett elkészített még egy villamos meghajtású áruszállításra alkalmas mozdonyt is

Útvonalhálózat A személyforgalomra használt vonalhálózat hamar eléri a 19,3 km-t, a teljes vágányhossz az iparvágánnyal együtt pedig 41,2 km-re nőtt Villamosvonalak térképe 1943-ból Villamosvonalak térképe 1957-ből

A nagyváradi közszállítás útvonalai 2010-ben Ma: A hatvanas évektől a gyér forgalmú vonalak felszámolása 1994-ig tartott Ma összesen 38.891 m egyvonalas hosszon van villamosforgalom Nagyváradon, az energiaellátást 5 drb. táptrafós egység oldja meg. A nagyváradi közszállítás útvonalai 2010-ben

A nagyváradi villamosok: Az első világháború előtt már 22 motorkocsi és 10 pótkocsi közlekedett A huszas évektől kezdve az NVV saját műhelyében is épített villamosokat, emellett elkészített még egy villamos meghajtású áruszállításra alkalmas mozdonyt is Az NVV - SSW meghajtású villamosai

A nagyváradi villamosok: Az ’50-es években a craiovai Electroputere gyártól új, nagy befogadóképességű négytengelyes motorkocsikat rendeltek A craiovai Electroputere –„ pullmanos” motorkocsija

A nagyváradi villamosok: A ’60-as években a bukaresti I.T.B. gyártól pedig kis méretű kéttengelyes villamosokat hoztak, amelyek csak egy vezetőállással rendelkeztek I.T.B. villamos a Kolozsvári út elején

A nagyváradi villamosok: 1975-től megérkeztek Temesvárról az új Timiş típusú villamosok Timiş szerelvény a Szent László téren

A nagyváradi villamosok: A ’90-es évek közepétől Németországból vásárolt használt cseh gyártmányú, már akkor 20-25 éves Tatra villamosokkal bővítettünk Pótkocsis Tatra villamos

A nagyváradi villamosok: 2008- fordulópont: Bécs után, először Nagyváradon! Siemens ULF villamos a Nufarul (Várad-Szőllősi) végállomáson

Nagyváradi tömegközlekedés számokban A villamos járműpark főbb statisztikai adatai 2010-ben: villamosok: 42 drb. TATRA T4D+B4D 22 drb. TATRA KT4D 10 drb. SIEMENS ULF járatszámok: 5 (ebből 2 azonos útvonalon körkörösen ellenkező irányban - azonos számjelzés színkülönbséggel: 1 és 3 mint piros és fekete színben) Átlagutasszám a villamosokon: napi kb. 105.000 , éves szinten mintegy 45.500.000 személy HKV összszemélyzet: 675 ( akikből villamosvezető: 107, buszsofőr: 109, jegyellenőr: 27, vezető beosztásúak: 35 )

A járműpark modernizációjának megvalósítására, a 2007 februári 191-es tanácsi döntés alapján Nagyvárad Polgármesteri Hivatala az Európai Befektetési Banktól 16.141.500 euró és a Dexia Kereskedelmi Banktól 12.948.500 euró kölcsönt vett fel. A kölcsön célja: 10 drb villamos és 20 drb autóbusz beszerzése Egy sikertelen tenderkiírás után (2007 augusztus), az újraindított procedurában (2007 november) nyertest hírdethettünk a SIEMENS ROMÁNIA SRL személyében, miután egy lengyel fellebezést is elutasított a román illetékes hatóság (CNSC) A szerződés értelmében 2.735.000 euró + ÁFA egységáron 10 darab Siemens ULF vadonatúj villamos érkezett Nagyváradra 2008 április 30 és 2009 április 2-a között az ULF technikai jellemzői minden követelménynek eleget tesznek, gazdasságos működése nem kétséges (25m hossz/2,4m széles, 45 ülő és 195 összszemély, 45 tonna maximális súly, max.70km/h sebesség) A garanciális megkötések 4 év/240.000 km teljesíthető vállalások FONTOS KIKÖTÉS: az infrastruktura regenerálása és karbantartása

INFRA és SZUPRA STRUKTURÁLIS FEJLESZTÉSEK: 2003-2006 között: 9.659 m teljes felújítás, 5.600.000 euró értékben 2005: Nagyállomás-Olaszi között 1.670 m javítás, 320.000 euró 2004-2008 között: 6.699 m főjavítás, 1.100.000 euró értékben 2008: villamos és buszmegállók modernizációja, 100.000 euró 2000 és 2008 között összesen mintegy 7.000.000 euró értékben volt külsős cégek által végzett felújítás, főjavítás, amiből a Városi Tanács közel 3.000.000 eurós önrészt vállalt magára A krízis új helyzetet teremtett, csakis belső erőforrásból csupán 150.000 euróból gazdálkodva sikerült közel 1.000 m-et felújítani teljes síncserével, egy végfordulót pedig teljesen átépíteni 2010-ben a nagyvásártéri kereszteződés (Cele 3 Crisuri-Centru Civic), a tender nyertese mintegy 1.900.000 euróért vállalta a komplett felújítást, beleértve 7 váltó teljes automatizálását is. A munka kezdete július 26 - részleges beindítás szeptember 13 -, várható teljes átadás október vége !!!

Fejlődés irányai Villamos járműpark modernizálása (kijelzők, chopperek) Villamospályafelújítások: belvárosi hármaskereszteződés és hídszakasz főjavítása, váltók automatizálása Autóbusz parkunk bővítése: további autóbuszok vásárlása (2010) és a meglévő járművek fejlesztése (kijelzők, klíma) Elektronikus jegyrendszer integrált rendszerű bevezetése Forgalomirányítási rendszer (GPS monitorizálás) bővítése a trolibuszok bevezetési lehetőségének tanulmányozása a Nagyvárad metropolisz övezet felé való nyitás megkezdése a város rövid, közép és hosszútávú tömegközlekedési stratégiájának elfogadtatása a város döntéshozóival

Következtetések Az üzemeltetés, a befektetések, a munkadíjak mind közelítik az európai árszinteket Az összevető statisztikáink mérleghiányt mutatnak más nyugatibb városhoz képest harmada-ötöde a váradi jegyár vagy bérletár NAGYVÁRAD-i Helyi Közlekedési Vállalat (OTL) tarifái: 1 jegy 2 utazásra: kb.0,75 euro (3,5 lej) 1 havi bérlet minden HKV vonalra: kb.11 euro (50 lej) A finanszírozási terheket a Városi Tanács és a HKV általában közösen viseli 40 - 60% közti változó arányban

A villamos vontatású tömegközlekedés tartós fejlődését sajnálatosan rossz (pld. politikai!) döntések is gátolták, ám az életképessége a villamosközlekedésnek mindig erősebb volt és átvészelt mindenféle ellenszelet. A statisztikáink bizonyítják, hogy ma Nagyváradon a tömeg- közlekedés kb.75%-a villamosokon zajlik, ennek megfelelően kell a döntéseket előkészíteni és meghozni, de úgy, hogy az autóbusz közlekedést, mint kiegészítő és kiteljesítő szolgáltatást, szintén fel kell fejleszteni mihamarabb a gazdaságossági szintre. A fejlődéshez szükséges pénzeket nagyon nehéz megszerezni pld. pályázatok közösen Szeged (2009), Miskolc (2010) A 34-es közbeszerzési törvény pontosításokra szorul, nem egyértelműek az előírásai, nem permisszív és nem flexibilis, az életszerű módosítások egyszerűen lehetetlenek és törvénytelenek

Köszönöm megtisztelő figyelmüket! 9/8/2018 9:39 PM Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Várjuk Önöket Nagyváradon, látogassanak meg bennünket, állunk rendelkezésükre! BÁRHOL, BÁRMIKOR, HKV - OTL © 2007 Microsoft Corporation. All rights reserved. Microsoft, Windows, Windows Vista and other product names are or may be registered trademarks and/or trademarks in the U.S. and/or other countries. The information herein is for informational purposes only and represents the current view of Microsoft Corporation as of the date of this presentation. Because Microsoft must respond to changing market conditions, it should not be interpreted to be a commitment on the part of Microsoft, and Microsoft cannot guarantee the accuracy of any information provided after the date of this presentation. MICROSOFT MAKES NO WARRANTIES, EXPRESS, IMPLIED OR STATUTORY, AS TO THE INFORMATION IN THIS PRESENTATION. 28