Segítő munka a győri Kálóczy téri idősotthonban

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
KÖZÖSSÉGI HÁZ KISVASZAR 2012.
Advertisements

 2011 első félévében Magyarország látja el az Európai Unió Tanácsának soros elnöki feladatait  az önkéntesség európai éve  június 4-12.
LámpásLámpás Keresztyén Ifjúsági Dicsőítő Csoport.
Széchenyi István Gimnázium
 Európai Parlament és Tanács (2006) – szociális és állampolgári kulcskompetencia fejlesztése  Nemzeti Önkéntes Stratégia (2011), Magyarországi önkéntesség.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
Egyesített Egészségügyi és Szociális Intézmény Győr Győr, Kálóczy tér
Az ÉFOÉSZ Támogatott Lakhatási Programja
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat Észak-magyarországi Regionális Ifjúsági Szolgáltató Iroda ● 3527 Miskolc, Selyemrét.
KOMPLEX TANÁCSADÓI RENDSZER
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Iskolai Közösségi Szolgálat – teher vagy lehetőség?
Iskolai Közösségi Szolgálat Definíció Cél Folyamat Példák Demokratikus Ifjúságért Alapítvány.
Közösségfejlesztés a debreceni városrészekben
Győr Megyei Jogú Város Önkormányzata Családsegítő Szolgálat Gyermekjóléti Központja.
Önkéntes munka az Ózdi Művelődési Intézmények Városi Könyvtárban
Diákok Közösségi Szolgálata Az Országos Polgárőr Szövetség Programja Fogadó szervezet: ZALA MEGYEI POLGÁRŐR SZÖVETSÉG ÉS TAGEGYESÜLETEI Megyei koordinátor:
Rehabilitáció - Érték - Változás (RÉV): Megváltozott munkaképességű személyek munkaerő-piaci helyzetének elősegítése érdekében történő rendszerszintű.
A Mályi-projekt. Bevezető A projekt ötlete: találkozni a gyerekekkel iskolán kívül is A projekt ötlete: találkozni a gyerekekkel iskolán kívül is Olyan.
Kapcsoldától az Én Belső Szín Házam tematikus projektig és szakmai konferenciáig.
A tantárgy neve: szolgálat Szociális kompetenciafejlesztés a miskolci Jezsuita Gimnáziumban VII. Nevelésügyi Konferencia, 2008.
Iskolák határok nélküli együttműködése.
Dr. Szabó-Thalmeiner Noémi. Nevelő Szaktanár Hivatalnok Szakmai szervezet tagja Családtag Barát (nő) rokon szülő gyermek testvérházastárs …
Önkéntesség az Észak-Magyarországi Régióban. A Demokratikus Ifjúságért Alapítvány (DIA) története A Demokratikus Ifjúságért Alapítványt 1999-ben hozta.
Széchenyi István Gimnázium Dunaújváros Készítette: Terecskei András (tanuló) és Szücsné Dr. Harkó Enikő (igazgatóhelyettes) Előadók: Csathóné Zágoni Nóra.
Határtalanul II. MédiaMánia határon innen és túl BGA-12-HA /13 Varró István Szakiskola, Szakközépiskola, Általános Iskola és Kollégium Karcag.
A vállalati önkéntesség népszerűsítése Eger, június.
TÁMOP b-14/ „határokon túl-ha/tár”
Határtalanul Együtt egymásért a zene és a tánc világában HA /14 Premier Művészeti Szakközépiskola és Szakiskola.
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
Mindszenty József Általános Iskola Gimnázium és Kollégium és a Miasszonyunk Időskorúak Otthona TÁRS-Önkéntes program 2010/11-es tanév II. félév Zalaegerszeg.
KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT (intézmény neve) Készítette igazgató.
Az egészségvédelmi program megvalósításának értékelése A program ideje: – A Béres József TIT Kisvárdai Egyesületének Egészségvédelmi.
Iskolai Közösségi Szolgálat (IKSZ)
AZ ISKOLAI KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT.  NAT 2012, EMMI-rendelet 2012  2016-tól az érettségi vizsga megkezdéséhez 50 óra közösségi szolgálat teljesítése szükséges.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadásról.
 Iskolák magatartása  Tanulók motiváltsága  Szülők elhivatottsága  Gyermekjóléti Szolgálatok, családsegítők, gyámok, nevelőszülők véleménye JULI.
Down Alapítvány TÁMOGATOTT ÜGYINTÉZÉS 1145 Budapest, Amerikai út 14. Tel.: (061) A Támogatott.
Dr. Schiffer Csilla: Kooperáció és koordináció
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Az ökoiskolák előtt álló jelenlegi kihívások és a lehetséges válaszlehetőségek.
Bentlakásos intézmények kiváltása – TIOP /1
A 2014/2015 iskolai év pszichológusi tevékenységének beszámolója.
AZ MNKSZ RÉSZVÉTELE A „TRAME” PROJEKTBEN AZ EU / GRUNDTVIG FELNŐTTOKTATÁSI PROGRAM KERETÉBEN ( ) TAPASZTALATOK ÉS EREDMÉNYEK KONFERENCIA A self-narration.
Szülők iskolája program ÉVFOLYAM SZÜLŐI KÖZÖSSÉGE SZÁMÁRA.
A polgárőrség: alulról szerveződő, helyi lakosok által létrehozott, az adott település közigazgatási határain belül működő, a helyi közbiztonság javítása.
 testi-térbeli biztonság  idő- és ritmusérzék  beszéd tisztasága  élményen keresztül történő megértés  kommunikáció, kooperáció, kreativitás 
„Helló barátom!" - közösségi szolgálatra felkészítő tréning sorozat „Tanévzáró Suli – Buli” „Helló nyár, helló barátom!” - komplex nyári vakáció „Viszlát.
Az iskola és a szülők kapcsolattartási formái a Csaholci Általános Iskola intézményében Készítette: Kádár Ágnes mesterpedagógus szaktanácsadó
Tovább együtt eredményesen … A FELSŐ TAGOZAT ÍGY.
Érzékenyítés. Általános értelemben: valamilyen kérdésre való fokozottabb érzékenység kifejlesztése. Érzékenyítés.
Jó együtt lenni! Idősek Otthona Bakonyszentlászló.
Toscana Készítette: Tóthné Kovács Annamária
Közösségi szolgálat Mit jelent a közösségi szolgálat?
Budapest I Kerületi Kosztolányi Dezső Gimnázium
Felkészítés a közösségi szolgálatra
Közösség-ifjúság-esélyteremtés Jászberény, szeptember 14.
Tervezési folyamat.
2015. április 24. Kissné Papp Gabriella
AZ IKSZ 50 ÓRÁJÁNAK INTÉZMÉNYI SZINTŰ TERVEZÉSE
„Fiatalok EGYÜTT, EGYMÁSÉRT 2015”
Pedagógiai kísérés és reflexió az iskolai közösségi szolgálatban Szontagh Katalin Temesvári Pelbárt Ferences Gimnázium és Kollégium, Esztergom.
A Színező Munkacsoport az Aktív Európai Fiatalokért Egyesület szervezésében valósul meg.
„ÖSSZEFOGÁSBAN AZ ÉSZAK- HEGYHÁTÉRT”- EFOP
KRE-AKTÍV motivációs projekt
Hallássérültek a könyvtárban
Tájékoztató a Református Tananyagfejlesztő Csoport munkájáról
Generációk találkozása Készítette: Giricz Nikolett
Család – és Gyermekjóléti Központ
Osztályközösségben jelentkező problémák, közösségépítő foglalkozások
Előadás másolata:

Segítő munka a győri Kálóczy téri idősotthonban „Segítő diákok” 2017 Segítő munka a győri Kálóczy téri idősotthonban Készítette: Márki Józsefné

A Tevékenység 2016 őszén keresett meg a Magyar Vöröskereszt munkatársa azzal a kéréssel, hogy a „Vöröskereszt az Idősekért” című pályázat kapcsán öt diákunkkal vegyünk részt programjukban. Ezáltal tanulóink betekintést nyerhetnek az iskolánk közelében elhelyezkedő Kálóczy téri idősotthon életébe (szociális és egészségügyi terület), ott olyan tevékenységet végezhetnek, amely színesebbé, szebbé teheti az ott élők életét, diákjaink pedig megtapasztalhatják a segítségnyújtás élményét.

A Cél a fiatalok és az idősek egymás iránti toleranciájának növelése, a generációk közti különbségek csökkentése, a segítségnyújtás élményének kialakítása és gyakorlása, a karitatív tevékenység megtapasztalása. motiválja az önkéntességre tanulóinkat a jövőben is.

Problémaként jelentkezett Az, hogy a karitatív tevékenység hogyan hozható össze az általunk oktatott szakmákkal, elemzés alapján a szépészeti tevékenység mellett döntöttem. a kozmetikusoknál az egészségi állapotot, vérkeringést javító kézmasszázsra A fodrászoknál a vérkeringést frissítő, személyes higiéniét és közérzetet javító fejmasszázsra, hajápolásra esett a választás. kézműves foglalkozást is terveztem Mindhárom tevékenység célja az értő- és érdeklődő figyelem gyakorlása, az önbizalom, az önállóság, a gyakorlatiasság, az együttműködés, a kommunikáció, az empátia, a szociális érzékenység, kreativitás fejlesztése.

Problémaként jelentkezett Első feladatom a tanulók kiválasztása (önkéntesség és szakmaiasság elve), időpontok összehangolása, úgy hogy az idős- otthon napirendjét, életét se zavarjuk a választás a csütörtöki délutánokra esett (fontos volt az iskolai idő utániság, amikor a tanulók szabadok iskolai kötelezettségeik alól és másnapra se kelljen sokat készülniük)

Felkészítés legfontosabb eleme a tanulók motiválása személyes példamutatással (rejtett impulzus), melynek során igyekeztem meggyőzni diákjaimat a közösségi szolgálat fontosságáról, személyesen példát mutatva azzal, hogy magam is rendszeresen végzek önkéntes munkát. együttműködtem az osztályfőnökökkel és szaktanárokkal, akik a szakma rutinfogásainak minél gyorsabb elmélyítésében voltak a tanulók segítségére.

Felkészítés a fogadó szervezet, jelen esetben Idős Otthon bemutatása és a bemutatkozás, a szükséges eszközök, anyagok listájának összeállítása, kézműves foglalkozáshoz sablonok elkészítése. érzékenyítő tréning Megtartása a célzott csoport számára. Hogy könnyebben tudjanak kommunikálni és segítséget nyújtani az idős embereknek (akiknek a mentális és egészségi állapota eltérő) , legyen kellő toleranciájuk, türelmük.

Első látogatás

A tevékenységek bemutatása A tanulók a két hónapos projekt során összesen 25 óra közösségi szolgálatot teljesítettek. Aktív tevékenység zajlott, amely során kölcsönösen megismerhették egymást az intézmény lakói és a tevékenységben részvevő diákok. Főbb tevékenységek: 2016. 09. 15. Tanulók felkésztése 2 óra 2016. 09. 16. A munkafolyamatok megtervezése 2 óra 2016.09. 19. Eszköz-és anyagigény megtervezése és sablonkészítés 2 óra 2016. 09. 28. Intézménylátogatás, bemutatása 1 óra 2016.09. 29. Ismerkedés az idősotthon lakóival, bemutatkozás, strukturált beszélgetés 3 óra

bemutatkozás

A tevékenységek bemutatása 2016. 10. 06. Hajápolás 2 óra 2016. 10. 13. Kézápolás 2 óra 2016. 10. 20. Hajápolás, kézápolás 2 óra 2016. 10. 27. Kézműveskedés 2 óra mindezek közben folyamatos beszélgetés 2016. 11. 09. Közös tablókészítés a projektről 2 óra 2016. 11. 10.Tapasztalatok, reflexiók megbeszélése, élmények feldolgozása 2 óra 2016. 11. 11.Házi feladat: élménybeszámoló 1 óra 2016. 11. 14. Zárógondolatok megosztása, tablók bemutatása, záróünnepség, projekt értékelése, kölcsönös elköszönés 2 óra

Kézápolás

Kézmasszázs

hajápolás

hajszárítás

Közös kézműves foglalkozás

Feldolgozás, Reflexió Az IKSZ koordinátori teendőkre személyes belső indíttatásból jelentkeztem. Nagy lelkesedéssel vágtam bele a projektbe. Inspirált, hogy megmutathatom magam több szerepben: segítőként, partnerként, kísérőként. A program zárásaként a diákokkal, a Vöröskereszt képviselőjével, a fogadószervezet mentálhigiéniés vezetőjével az általam elkészült képekből közösen tablókat készítettünk, miközben megbeszéltük közös élményeinket. A később papírra vetett beszámolókat a záró rendezvényen megosztottuk a projektben résztvevőkkel.

Tablók készítése

Elért hatás Az idősotthonban végzett közösségi szolgálat eredményességét igazolják a tanulók élménybeszámolói , a fogadószervezet, a Magyar Vöröskereszt és az idősotthon lakói részéről történt pozitív visszajelzések. A kölcsönösség és az együttműködés elve érvényesült, a segítők és a segítettek kölcsönösen bevonódtak a programba. A tanulók egyrészt nyitottak, elfogadóak voltak az idős emberekkel, másrészt valós élethelyzetben szerezhettek tapasztalatot.

Záró gondolatok

Diákok visszajelzései „Az utolsó találkozáskor már nem féltem, boldogan léptem be oda. Az idősek körében végzett tevékenység többet adott 25 óra szolgálatnál, mert a velük való találkozás és munka megtanított a türelemre, az elfogadásra, a megértésre, mások tiszteletére úgy, hogy élményt kaphattam és adhattam.” „A legnagyobb élményem az volt, amikor Erzsi néni a hajmosás közben régi idők történeteiből mesélt, valamint, amikor az idősek arcára mosolyt csaltunk.  Bármikor visszamennék! ”

Záró rendezvény

Idősek visszajelzései „Minden alkalommal úgy megszépítettek, hogy igazi hölgynek érzem magam !” „Minden nap új lehetőség, lám ma is volt értelme felkelni !” „Kedveseim, velünk ilyen kedvesen és önzetlenül az utóbbi 15 évben fiatalok még nem bántak !” A kitűzött cél a fiatalok és az idősek egymás iránti toleranciájának növelése, a generációk közti különbségek csökkentése, a segítségnyújtás élményének kialakítása és gyakorlása, a karitatív tevékenység megtapasztalása megvalósult, már a projekt végeztével láthattuk, hogy az elvégzett feladat a jövőben is motiválja az önkéntességre a tanulóinkat. Projekten kívül tavasszal az öregdiákok vezetésével új évfolyamokkal folytatjuk a tevékenységet az Idősek Otthonában.