A digitális kompetencia fejlesztése

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tudástár informatika digitális tananyagok linkgyűjteménye
Advertisements

Előadó: Markója Szilárd könyvtárvezető
Jó gyakorlat „A 21. század gyermekeiért” – IKT eszközök használata egy inkluzív iskolában II. Rákóczi Ferenc Tagiskola 7400 Kaposvár, Kanizsai u
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
DIGITÁLIS TANANYAGFEJLESZTÉS E-LEARNING KERETRENDSZEREK Csalagovits Ádám projekt koordinátor NFT Programiroda.
Weszely Orsolya Bertalan Tamás
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
E URÓPAI P EDAGÓGIAI IKT J OGOSÍTVÁNY EPICT tanfolyam a Calibrate projektben Kárpáti
Alprojektek eTanulás rendszer fejlesztése
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
Értékünk az ember – értékünk a gyermek!.
IKT-alapú pedagógiai módszertan
Az e-learning gyökerei, az e-tanulás fejleményei
A közoktatás intellektuális infrastruktúrája Magyar Bálint oktatási miniszter.
KORSZERŰ PEDAGÓGIAI PARADIGMÁK TÁMOGATÁSA SZÁMÍTÓGÉPES ESZKÖZÖKKEL
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Expressz Programiroda.
A személyközpontú pedagógiai jelenléte a digitális tanórákon
Főző Attila László főszerkesztő-helyettes.
Hunya Márta módszertani szakértő
Szent-Györgyi Albert Általános Iskola
Sokszínű Digitális Tanítás főszerkesztő-helyettes
e-Learning a tanárképzésben
intézményi folyamat-szaktanácsadó
Info-kommunikációs Technológia Nedeczky Veronika Sulinet
Az információs és kommunikációs technológiák szerepe a szakképzésben február 22. Dr. Tóth Péter főiskolai docens Fővárosi Pedagógiai.
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Megújul a Sulinet Könczöl Tamás osztályvezető
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
A digitális tananyagtartalom használatának lehetőségei a matematika kompetenciaterületeken.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben
Frontális pedagógia helyett „konstruktivista” pedagógia Dr. Magyar Bálint Oktatási miniszter október 12.
A KFDT és az elektronikus tananyagkiadás jövője Előadó: Markója Szilárd könyvtárvezető.
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
ÚJ TUDÁS – MŰVELTSÉG MINDENKINEK A digitális írástudás elterjesztése Az idegennyelv-tanulás ösztönzése Az integrált természetismeret-oktatás bevezetése.
Nedeczky Veronika Sulinet Digitális Tudásbázis.
A kompetenciafejlesztés eszközrendszere
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
Kompetensek lettünk? június 27..
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
LKG és a KIT, LKG és a KIT Bánhegyesi Zoltán.
Megvalósítás helyszíne: Általános iskola-óvoda Kecskéd
GeoGebra A matematikai szabadszoftver tanuláshoz és tanításhoz
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 3. konferencia.
Konferencia a digitális tananyagok alkalmazóinak és fejlesztőinek
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Digitális Tudásbázis.
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
EDUCATIO Társadalmi Szolgáltató Kht
TIOK IKT – összefoglaló Nagy Regina Sulinet Programiroda tartalomfejlesztési szakértő.
Főző Attila László főszerkesztő-helyettes
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
A digitális kompetencia mérése. IKT-alapú értékelés
Tanulói laptop használata a tanítási órákon
Educatio LMS Halácsy Katalin II. Rákóczi Ferenc Fővárosi Gyakorló Közgazdasági Szakközépiskola BeTISZK, MiTIOK tagiskola.
Nagy Regina Az információkat tartalmazó interaktív eszközökre, mint félkész termékekre kell tekintenünk, amiből a felhasználó saját.
GeoGebra Dinamikus matematika mindenkinek
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap Geomatech digitális taneszköz Nagy Regina eTanulás szakértő.
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap „Interaktív elektronikus tananyagok fejlesztése” projekt.
DIGITÁLIS TANANYAGFEJLESZTÉS E-LEARNING KERETRENDSZEREK Csalagovits Ádám projekt koordinátor NFT Programiroda.
Új tanulási módszerek az informatikában Lakosné Makár Erika 1
ICT (Information and Communication Technologies) IKT (Információs és Kommunikációs Technológiák) IKT pedagógiai értelmezése ○ Informatika tantárgy ○ Más.
IKT A PEDAGÓGIÁBAN 1 Készítette: dr. Létray Zoltán.
Nemzeti Köznevelési Portál
Előadás másolata:

A digitális kompetencia fejlesztése

A digitális (IKT-IST) kompetencia fejlesztése Nemzeti Alaptanterv 2007 A digitális kompetencia (mint kulcskompetencia) felöleli az információs társadalom technológiáinak magabiztos és kritikus használatát a munka, a kommunikáció és a szabadidő terén. A tanulás tanítása: könyvtár; informatika; iskolai és önálló ismeretszerzés-tanulás eTanulás (eLearning) alapú szolgáltatásokkal-digitális taneszközökkel; Egységes alapokra épülő differenciálás: pedagógiai infrastruktúra hagyományos- digitális eszköztára és ehhez illeszkedő módszertani fejlesztés Informatika műveltségi terület és tantárgy

KOMPLEX E-TANULÁS RENDSZER FEJLESZTÉSE AZ NFT-BEN DIGITÁLIS TANESZKÖZ FEJLESZTÉS AZ NFT-BEN KOMPLEX E-TANULÁS RENDSZER FEJLESZTÉSE AZ NFT-BEN TANULÁS MENEDZSMENT RENDSZER TARTALOM MENEDZSMENT RENDSZER Felhasználók OKTATÁSI PORTÁLOK, ADATBÁZISOK, „JÓ GYAKORLATOK”

DIGITÁLIS TANESZKÖZÖK 9 800 foglalkozásnyi új tananyagtartalom 3 000 db szimuláció (animáció) 600 db tevékenység 2 db (interaktív) szoftver 2 db teljes adaptált interaktív tananyag 10 000 db fénykép 510 db mozgókép 4 600 db az új SDT követelményeinek megfelelő átdolgozott foglalkozás Elérhetővé vált digitális formában a História folyóirat 20 évfolyama, 5 db szakkönyv, az Imagine LOGO szoftver

SDT alportál www.sulinet.hu

Sulinet Digitális Tudásbázis Több mint 1 millió tananyagelem Előadás támogatása webes lejátszó és lapszerkezet mentési lehetőség előadásszerkesztő offline használat publikus privát terület Tanórai munkaformák támogatása kutatási feladat (egyéni, páros stb.) kísérletek támogatása Kollaboratív feladatok (fórum, chat) Fogalmak fogalomjelölések fogalmi térképek fogalomkereső http://sdt.sulinet.hu

Szakmai elismerések az SDT-nek Comenius EduMedia 2007 Pecsét és Érem: Az 1995-ben alapított díj mára az egyik legnagyobb elismerést jelenti az európai eLearning termékek piacán. A Comenius kitüntetést a GPI (Gesellschaft für Pedagogik und Information e.V.) hozta létre, a 40 éve multimédiával, képzési technológiával, médiadidaktikával és eLearning-el foglalkozó tudományos szervezet. eFestival 2007 eLearning innovációs különdíj: a legrangosabb hazai eLearning díj, melyet az SDT a keretrendszer innovációs értéke és a digitális tartalom alapján kapott meg

SDT – Interaktív emberi test Speciális tallózó, melyhez animációk és SDT foglalkozások érhetők el Az emberi test forgatható, zoom-olható. http://sdt.sulinet.hu

Sunflower szimulációk Biológia Kémia Fizika Interaktív táblán jól használható, Flash-alapú animációk Mindegyikhez tartoznak példák, és feladatok két szinten A Sulinet portálon több Sunflower témához módszertani leírás is elérhető http://sdt.sulinet.hu/sunflower/SMS/start.htm

http://realika.educatio.hu Tanulói és tanári változat 251 leckényi digitális tananyag: matematika fizika biológia kémia http://realika.educatio.hu

Sulinet Digitális Mozgóképtár A digitális tananyag a természettudományok (fizika, kémia, biológia) egyes témaköreit dolgozza fel 98 foglalkozás és 34 tevékenység keretében. A mozgóképek feldolgozásához, értelmezéséhez minden esetben megfigyelési, feldolgozási szempontok, kérdések, feladatok is kapcsolódnak, hiszen a tananyag egyik nyilvánvaló célja a számítógéppel támogatott tanulás, a médiahasználat fejlesztése. http://www.sulinet.hu/tart/fcikk/Kidi/0/32293/1 http://sdt.sulinet.hu

Sulinet Digitális Tudásbázis Digitalizált tartalom Technikai metaadatok Módszertani metaadatok Gráf, bejárási útvonal Foglalko-zásvázlat Tananyag-vázlat Tanári, tanulói utasítások Fogalmak, fogalom-térképek A digitális tananyag rugalmas felhasználása a képességfejlesztésnek vagy a pedagógiai céloknak megfelelően A foglalkozások mellett elérhetők módszertani- és tanulási információk Fogalomtárak és fogalomtérképek a tananyaghoz Tananyagvázlatok – illeszkedés a tanmenetekhez és segítség a pedagógusnak Különböző oktatási, pedagógiai helyzet, igény, környezet támogatása A digitális tananyagszerkesztés támogatása, testre szabott IKT-alapú anyagok készítése Az SDT nem pusztán digitális tananyagtár. A tananyagokhoz különböző módszertani, technikai metaadatok kapcsolódnak. A különböző pedagógiai objektumok (fogalomgráf, bejárási útvonal, tanári és tanulói utasítások) pedig a feldolgozás során nyújt segítséget. A tanárok számára nyújtott szolgáltatások megfelelően rugalmas eszközrendszert adnak a pedagógusok kezébe annak érdekében, hogy az SDT tananyagjait akár változtatás nélkül, de adott esetben átdolgozás (akár tartalmi akár szervezési szempontból történő módosítás) után használják fel az oktatási folyamatban. A diákok az SDT tananyagokat akár önálló is feldolgozhatják.

IKT programcsomag SDT IKT dokumentumok http://ikt.sulinet.hu Javasolt tanmenet + SDT tevékenységek SDT IKT dokumentumok http://ikt.sulinet.hu egyéb dig. tart. Saját tanmenet

Technológia A hagyományos eszközök mellett projektor, interaktív tábla szavazórendszerek mobil eszközök (mLearning) dokumentumkamera mikroszkóp számítógépre kapcsolt kísérleti eszközök SNI eszközök

Interaktív táblán jól használható, Flash-alapú animációk Mindegyikhez tartoznak példák, és feladatok két szinten A Sulinet portálon több Sunflower témához módszertani leírás is elérhető http://ikt.sulinet.hu/ 15