Tudástranszfer és Lifelong Learning a digitális korban

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Dr. Dávid Lóránt Dénes, dékán.
Advertisements

Számítógépes alapismeretek Kommunikáció Információs és Kommunikációs Technológiák (IKT)
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
Text Pioneers into Practice 2016 Hungary. 2 A Pioneers into Practice program célja, hogy elősegítse az alacsony széndioxid kibocsátással működő, versenyképes.
A tréningmódszer lehetőségei és korlátai a felsőoktatásban Málovics Éva - Farkas Gergely SZTE GTK Gazdaságpszichológia Szakcsoport VI. Országos Tanácsadási.
Az Országos Felnőttképzési Szakmai Központ éves tevékenysége, eredményei Évzáró értekezlet Budapest, december 16.
A szenior tudástőkére épített társadalmi innováció május 21. Miskolc ©Sárközy Erika.
Új helyzet a felsőoktatásban: a bolognai folyamat László Gyula PTE KTK november 15.
Pedagógia szak - szakos tájékoztató -. Mit tanulunk a pedagógia alapszakon? Alapozás:  Tanulás, kommunikáció, szocializáció; Bevezetés a pszichológiába;
Az értékmenedzsment új EU-s képzési és minősítés rendszere (Value for Europe) Tarjáni István, CMC, CVS, PVM, TVM, FÓKUSZ-2 Kft - ügyvezető igazgató
Dr. Jakab Julianna Budapest, október 29.. A projekt célja, hogy támogassa a nők által tulajdonolt és irányított vállalkozások életlehetőségeinek,
Nyitó szakértői találkozó. "C" komponens-informatika Készítette: Farkas László január.28.
KÖZGAZDASÁGTANI ALAPFOGALMAK I. Előadó: Bod Péter Ákos.
A járműipar gazdasági hatása a Közép- és Nyugat-dunántúli régiók fejlődésére Tóth Péter Győr, május 4.
Az információs forradalom  Minden jog fenntartva.
AZ ELEKTRONIKUS KÉPZÉS MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA INFORMATIKA A FELSŐOKTATÁSBAN DEBRECEN DR. ZÁRDA SAROLTA GÁBOR DÉNES FŐISKOLA.
Dr. Dénes Arnold 1 B. BRAUN AESCULAP AKADÉMIA, MAGYARORSZÁG DR. ARNOLD DÉNES MSc., AESCULAP AKADÉMIA IGAZGATÓ.
Oktatói elvárások, oktatói vélemények a hallgatókról Cserné dr. Adermann Gizella egyetemi docens DUE.
Gate to Europe Zárókonferencia Dr. Tráserné Oláh Zsuzsanna CSMKIK titkár november 27. Szabadka.
Jó gyakorlatok a tanórán kívüli tevékenységekhez kapcsolódóan Kasza Georgina témavezető.
A „Mintaprogram a minőségi időskorért” Pilote Project for Quality Ageing Az idősgondozás Magyarországon, elvek, szabályok, gyakorlat, intézmények Brettner.
Új irányok az emberi erőforrás gazdálkodásban Fiatal regionalisták VIII. országos konferencia Győr, október Szűcs Ágnes Nyíregyházi Főiskola.
„Az ember is tud úgy tanulni, mint a patkány a labirintusban” 2Új tanulási módszerek az informatikában.
„A helyi innovációk keletkezése, terjedése és rendszerformáló hatása az oktatási ágazatban” (K ) Az „Innova” kutatás „A helyi innovációk keletkezése,
időskorban felmerülő Problémák és megoldásmódok
A nemzetközi üzleti élet etikája
E-learning modellek osztályozása
Az időskori tanulás trendjei Magyarországon
DIGITÁLIS VÁSÁRLÁSOK, GENERÁCIÓS KÜLÖNBSÉGEK
Az „első lépés” TÁMOP
Zöldutas vidékfejlesztés faluközösségek részvételével
Megjegyzések Dinya László vitaindító tanulmányához
Barcsák Marianna KPSZTI
Gyűjtőköri szabályzat
A magyar LLG Tanács ülése
Intézmények minősítése és tanulságok - példák az Egyesült Királyságból
Mezőgazdasági kisüzemek fejlesztése
„Társadalmi Innovációk generálása Borsod-Abaúj-Zemplén megyében”
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
Könyvtári munkafolyamatok
A modern nagyvárosok kifejlődése, az agglomerálódási szakasz
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
Fiatal Regionalisták VII. Konferenciája
A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet Konferenciája
„SZÜLŐI KLUB” – DÉLUTÁNI FOGLALKOZÁSOK
Fazekas Ágnes – Halász Gábor-Horváth László
A Nemzeti Pályainformációs Portál
szakképzési és felnőttképzési szakértő
Válaszok a globális oktatáspolitikára
Diplomás kompetenciák elégedettség a munkával
2017. December 7. MGYOSZ tapasztalatai.
Felhasználóképzés a kórházban
Zalaegerszeg, 21 February 2018
13. GLOBALIZÁCIÓ ÉS GLOBÁLIS FOLYAMATOK.
DARUS.
Szabványok, normák, ami az ÉMI minősítési rendszerei mögött van
A Pénziránytű Alapítvány tevékenységének bemutatása
A szerbiai gazdasági felsőoktatás kihívásai
Posteinerné Toldi Márta
SZAKMAI FOLYÓIRATOK.
Föderalizmus és decentralizáció kutatás svájci–magyar együttműködésben
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
A 21. SZÁZADI TANÁR – TRENDEK, ELVÁRÁSOK, DILEMMÁK
A kommunikáció fejlődése, analóg vs. digitális
A gazdasági fejlettség mérőszámai
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
A nemzetközi pilot terjesztése Magyarországon
Előadás másolata:

Tudástranszfer és Lifelong Learning a digitális korban Zuti Bence PhD-hallgató / Szegedi Tudományegyetem Közgazdaságtani Doktori Iskola TUDÁSÁTADÁS - GENERÁCIÓK ÖSSZEFOGÁSA A CSALÁDBAN ÉS A MUNKAHELYEN Budapest, 2017. november 16.

Az előadás szerkezete Digitalizáció Az oktatás evolúciója Online oktatás és tanulás Soft és Hard készségek

I. Digitalizáció – Az információs kor

I. Digitalizáció – Az információs kor Iparágak átalakulása Az emberi lét átalakulása Konstans online jelenlét

I. Digitalizáció – Az információs kor Iparágak átalakulása Az emberi lét átalakulása Konstans online jelenlét

I. Digitalizáció – Az információs kor Iparágak átalakulása Az emberi lét átalakulása Konstans online jelenlét

I. Digitalizáció – Miért ma? I. Ipari forradalom II. Ipari forradalom III. Ipari forradalom IV. Ipari forradalom

I. Digitalizáció – Miért ma? I. Ipari forradalom II. Ipari forradalom III. Ipari forradalom IV. Ipari forradalom

I. Digitalizáció – Definíció „A digitalizáció az élet minden aspektusába beférkőzik, az online jelenlétet, a szüntelen adat- és információcserét jelenti eszközök és emberek között.”

II. Az oktatás evolúciója – Generációk

Oktatás, kutatás és tudáshasznosítás Megnevezés Első GEN Egyetemek Második GEN Egyetemek Harmadik GEN Egyetemek Negyedik GEN Egyetemek Cél Oktatás Oktatás és kutatás Oktatás, kutatás és tudáshasznosítás Oktatás, kutatás, tudáshasznosítás, proaktív gazdaságfejlesztés Szerep Az igazság védelme A természet megismerése Értékteremtés Helyi gazdaság erősítése, stratégiai iránykijelölés Létrehoz Szakemberek Szakemberek és tudósok Szakemberek, tudósok és vállalkozók Szakemberek, tudósok, vállalkozók, versenyképes helyi gazdaság Nyelv Latin Nemzeti Angol Többnyelvű Tudás-transzfer Az elérhető tudás oktatása szűk rétegnek A tudomány határainak kibővítése A tudományok hasznosítási lehetőségeinek felfedezése A tudásáramlást gátló akadályok lebontása Oktatási dimenziók Személyes kontaktus Személyes kontaktus és virtuális tér Digitális jelenlét Nem értelmezhető Nincs Elhanyagolható Kimagasló

Harmadik GEN Egyetemek Negyedik GEN Egyetemek Megnevezés Első GEN Egyetemek Második GEN Egyetemek Harmadik GEN Egyetemek Negyedik GEN Egyetemek Cél Oktatás Oktatás és kutatás Oktatás, kutatás és tudáshasznosítás Oktatás, kutatás, tudáshasznosítás, gazdaságfejlesztés Szerep Az igazság védelme A természet megismerése Értékteremtés Helyi gazdaság erősítése, iránykijelölés Létrehoz Szakemberek Szakemberek és tudósok Szakemberek, tudósok és vállalkozók Szakemberek, tudósok, vállalkozók, versenyképes gazdaság Nyelv Latin Nemzeti Angol Többnyelvű Tudás-transzfer Az elérhető tudás oktatása szűk rétegnek A tudomány határainak kibővítése A tudományok hasznosítási lehetőségeinek felfedezése A tudásáramlást gátló akadályok lebontása Oktatási dimenziók Személyes kontaktus Személyes kontaktus és virtuális tér Digitális jelenlét Nem értelmezhető Nincs Elhanyagolható Kimagasló

Harmadik GEN Egyetemek Negyedik GEN Egyetemek Megnevezés Első GEN Egyetemek Második GEN Egyetemek Harmadik GEN Egyetemek Negyedik GEN Egyetemek Cél Oktatás Oktatás és kutatás Oktatás, kutatás és tudáshasznosítás Oktatás, kutatás, tudáshasznosítás, gazdaságfejlesztés Szerep Az igazság védelme A természet megismerése Értékteremtés Helyi gazdaság erősítése, iránykijelölés Létrehoz Szakemberek Szakemberek és tudósok Szakemberek, tudósok és vállalkozók Szakemberek, tudósok, vállalkozók, versenyképes gazdaság Nyelv Latin Nemzeti Angol Többnyelvű Tudás-transzfer Az elérhető tudás oktatása szűk rétegnek A tudomány határainak kibővítése A tudományok hasznosítási lehetőségeinek felfedezése A tudásáramlást gátló akadályok lebontása Oktatási dimenziók Személyes kontaktus Személyes kontaktus és virtuális tér Digitális jelenlét Nem értelmezhető Nincs Elhanyagolható Kimagasló

Harmadik GEN Egyetemek Negyedik GEN Egyetemek Megnevezés Első GEN Egyetemek Második GEN Egyetemek Harmadik GEN Egyetemek Negyedik GEN Egyetemek Cél Oktatás Oktatás és kutatás Oktatás, kutatás és tudáshasznosítás Oktatás, kutatás, tudáshasznosítás, gazdaságfejlesztés Szerep Az igazság védelme A természet megismerése Értékteremtés Helyi gazdaság erősítése, iránykijelölés Létrehoz Szakemberek Szakemberek és tudósok Szakemberek, tudósok és vállalkozók Szakemberek, tudósok, vállalkozók, versenyképes gazdaság Nyelv Latin Nemzeti Angol Többnyelvű Tudás-transzfer Az elérhető tudás oktatása szűk rétegnek A tudomány határainak kibővítése A tudományok hasznosítási lehetőségeinek felfedezése A tudásáramlást gátló akadályok lebontása Oktatási dimenziók Személyes kontaktus Személyes kontaktus és virtuális tér Digitális jelenlét Nem értelmezhető Nincs Elhanyagolható Kimagasló

II. Az oktatás evolúciója – LLL LifeLong Learning Formális Nem-formális Informális

II. Az oktatás evolúciója – LLL LifeLong Learning Formális Nem-formális Informális

II. Az oktatás evolúciója – LLL LifeLong Learning Formális Nem-formális Informális

II. Az oktatás evolúciója – LLL LifeLong Learning Formális Nem-formális Informális

III. Online oktatás és tanulás MOOC MOOC előnyei MOOC hátrányai

III. Online oktatás és tanulás Massive Open Online Course (MOOC) MOOC előnyei MOOC hátrányai

III. Online oktatás és tanulás Massive Open Online Course (MOOC) MOOC előnyei MOOC hátrányai

III. Online oktatás és tanulás Massive Open Online Course (MOOC) MOOC előnyei MOOC hátrányai

IV. Soft/Hard készségek jelentősége Hard Skill Soft Skill

IV. Soft/Hard készségek jelentősége Hard Skill Soft Skill

IV. Soft/Hard készségek jelentősége Hard Skill Soft Skill

IV. Soft/Hard készségek jelentősége XXI. századi készségek Alapműveltség Kompetenciák Személyiségjegyek

IV. Soft/Hard készségek jelentősége XXI. századi készségek Alapműveltség Kompetenciák Személyiségjegyek

IV. Soft/Hard készségek jelentősége XXI. századi készségek Alapműveltség Kompetenciák Személyiségjegyek

IV. Soft/Hard készségek jelentősége XXI. századi készségek Alapműveltség Kompetenciák Személyiségjegyek

Összegzés

Összegzés Fel kell készülnünk a mindennapok átalakulására Korlátlanok a lehetőségeink a tanulásra A siker kulcsa kortól függetlenül a kitartás, a vízió és a vizibilitás

Összegzés Fel kell készülnünk a mindennapok átalakulására Korlátlanok a lehetőségeink a tanulásra A siker kulcsa kortól függetlenül a kitartás, a vízió és a vizibilitás

Összegzés Fel kell készülnünk a mindennapok átalakulására Korlátlanok a lehetőségeink a tanulásra A siker kulcsa kortól függetlenül a kitartás, a vízió és a vizibilitás

Köszönöm a megtisztelő figyelmet! zuti.bence@gmail.com

Felhasznált Irodalom http://www.digitalistmag.com/improving-lives/2017/10/05/education-digital-transformation-new-societal-challenge-05404388  http://www.digitalistmag.com/future-of-work/2017/10/13/online-certification-training-for-career-you-want-05417626  https://www.weforum.org/agenda/2016/03/21st-century-skills-future-jobs-students  https://www.teachthought.com/pedagogy/8-characteristics-of-education30/  https://www.thoughtco.com/reasons-to-choose-online-education-1098006  http://oedb.org/ilibrarian/10-advantages-to-taking-online-classes/ https://www.thebalance.com/top-soft-skills-2063721  https://www.thebalance.com/hard-skills-vs-soft-skills-2063780  https://www.forbes.com/sites/carolinebeaton/2017/01/06/top-employers-say-millennials-need-these-4-skills-in-2017/#2e2dcf5c7fe4  https://www.weforum.org/agenda/2016/01/the-10-skills-you-need-to-thrive-in-the-fourth-industrial-revolution  https://www.petersons.com/college-search/5-disadvantages-to-consider-about-online-education.aspx  https://cms.montgomerycollege.edu/distance/faq/disadvantages/  https://www.weforum.org/agenda/2016/10/the-most-important-skills-of-tomorrow-according-to-five-global-leaders/ Capgemini (2011): Digital Transformation Review. The Challenges of the Digital Revolution. Capgemini Consulting. Laal, M. (2011): Lifelong Learning: What Does It Mean? Social and Behavioral Sciences, 28, 470-474. o. Lukovics M. - Zuti B. (2015): A „negyedik generációs” egyetemek szerepe a tudáshasznosításban. In Buzás N. – Prónay Sz. (szerk): Tudásteremtés és—alkalmazás a modern társadalomban. Szegedi Tudományegyetem Interdiszciplináris Tudásmenedzsment Kutatóközpont, Szeged. WCPT (2009). Education - Appendix C – Glossary. The World Confederation for Physical Therapy. London, UK.