Illyés Gyula Pedagógusképző Intézet

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Pályaorientáció Miért fontos már most? Honnan tudok tájékozódni?
Advertisements

Emelt- vagy középszintű felkészítés? Tájékoztató a felsőoktatási felvételi eljárásról és az emelt szintű képzés választásról február 17.
PÁLYAKÖVETÉS A XÁNTUS JÁNOS GYAKORLÓ KÖZÉPISKOLÁBAN A 2009/2010. TANÉV VÉGZŐS DIÁKJAINAK PREFERENCIÁI AZ 1. HÁROM HELYEN MEGJELÖLT FELSŐOKTATÁSI INTÉZMÉNYEK.
– A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény – A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény – A nevelési-oktatási intézmények működéséről.
A Tanárképzési és Tudástechnológiai Kar bemutatása Oktatás-kutatás-innováció Dr. Estefánné dr. Varga Magdolna.
Pedagógus Hivatás Munkacsoport dr. Liptai Kálmán az MRK alelnöke dr. Gloviczki Zoltán az MRK Pedagógusképzési bizottságának elnöke.
EMELT SZINT - ÉS AMI MÖGÖTTE VAN… Szülői tájékoztató május 10.
Ady Endre Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola - Berhida Környezeti nevelés.
Környezettan-tanári mesterszak 1. A szakirány célja: A szak célja olyan tanárok képzése, akik képesek a környezettannal, környezetvédelemmel, természetvédelemmel.
Pedagógia szak - szakos tájékoztató -. Mit tanulunk a pedagógia alapszakon? Alapozás:  Tanulás, kommunikáció, szocializáció; Bevezetés a pszichológiába;
A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
A Műszaki menedzserek elégedettségének a szintje a Dunaújvárosi Főiskolán! Készítette: Németh Nóra Nikoletta Konzulens: Dr. Keszi-Szeremlei Andrea.
Péli Kati gyógypedagógus (Éltes Mátyás EGYMI, Általános Iskola és Speciális Szakiskola)
GYERMEKSZEGÉNYSÉG ELLENI PROGRAM A HEVESI KISTÉRSÉGBEN TÁMOP /
Bölcsészettudomány › andragógia › anglisztika › germanisztika (néderlandisztika, német) › magyar › néprajz › pedagógia › pszichológia › romanisztika (francia,
{ Fokról fokra a cél felé NYITÓRENDEZVÉNY Azonosító szám: TÁMOP B Fokról fokra a cél felé NYITÓRENDEZVÉNY Azonosító szám: TÁMOP B
A KECSKEMÉTI BOLYAI JÁNOS GIMNÁZIUM
KÉPZŐ- ÉS IPARMŰVÉSZET ISMERETEK ÁGAZATI SZAKMAI ÉRETTSÉGI VIZSGA (középszintű) május-június.
időskorban felmerülő Problémák és megoldásmódok
Továbbtanulás
Mercedes-Benz-Iskola
Felvételi információk
A 2017-es felsőoktatási felvételi pontszámítás
Új típusú tehetséggondozás a gyógypedagógiában
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
MOB (MAGYAR OLIMPIAI BIZOTTSÁG) felügyeletével
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Tájékoztató a felsőoktatási felvételi eljárásról és az emelt szintű képzés választásról február 22.
BOROS SÁMUEL SZAKGIMNÁZIUMA
Közösségi művelődés tanára Osztatlan mesterképzés
2017. Szeptemberében induló képzések
ÉRDI VÖRÖSMARTY MIHÁLY GIMNÁZIUM
EFOP „Tehetségek Magyarországa” kiemelt projekt
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
Kispálné Horváth Mária
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Bárczi Gusztáv Módszertani Központ
A MOTIVÁCIÓ SZEREPE ÉS HATÁSKÖRE A KÖZOKTATÁSBAN ÉS A FELSŐOKTATÁSBAN
Szakmai tanárképzés országos módszertani- és képzésfejlesztése
A kétszintű érettségi.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
A VERESEGYHÁZI KATOLIKUS GIMNÁZIUM felvételi tájékoztatója a 2018/2019-as tanévre „Ahol ugyanis ketten vagy hárman összegyűlnek az én nevemben, ott vagyok.
középfokú felvételi eljárás
Intézményvezetői célkitűzések
Az Animációkészítés lehetőségei az óvodában, iskolában
Veszprémi Érseki Hittudományi Főiskola
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
Hallgatói juttatási rendszer
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
Merre tovább a középiskola után?
DARUS.
Általános iskola eredménye, értékelése
Új Nemzeti Kiválóság Program Ösztöndíjak
AZ INTÉZMÉNY NEVELÉSI CÉLJAI
A Vezetői munka értékelése a szülők szemével
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
Lorem ipsum.
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
A 21. SZÁZADI TANÁR – TRENDEK, ELVÁRÁSOK, DILEMMÁK
A KECSKEMÉTI BOLYAI JÁNOS GIMNÁZIUM
Érettségi 2006-os év Szülői ért okt. 28.
Érettségi tájékoztató 2019
Felvételi a középfokú iskolákban a 2016/2017. tanévben
A Tanácsadók Virtuális Közösségének
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
Az ELTE Fogyatékosügyi Központ bemutatása
Üzlezi információelemző specializió
A statisztikus elemző specializió
Előadás másolata:

Illyés Gyula Pedagógusképző Intézet Tradíció és Innováció

Pontszámítás Tanulmányi pontok: 5 tárgy eredményének átlaga x2 és érettségi 4+1 átlaga összeadva vagy duplázás Érettségi pontok: két felvételi tárgy választható: legjobbat (magyar nyelv és irodalom és biológia v. fizika v. matematika v. társadalomismeret v. történelem v. egy idegen nyelv v. szakmai előkészítő tárgy + német nemzetiségi nyelv) Többletpontok !!!!! (emelt szintű érettségi vizsga 50, nyelvvizsga: 28 v. max. 40, esélyegyenlőség 40)

Felvételihez Kell: min. 280 pont viszont ez eltér szakonként, karonként és egyetemenként Nálunk (2017): csecsemő-és kisgyermeknevelő, tanító és óvodapedagógus és német nemzetiségi szakirány BA: 280 pont !! Több kellett: német nemzetiségi tanító szakirány, valamint a környezetkultúra szakokhoz Jelentkezés: szakirányt külön fel kell tüntetni Első helyen Sorrendmódosítás: július első hete Nem kell: nyelvvizsga

Fontos Óvodapedagógus és tanító szakjainkat feltöltjük, tehát 1. helyen jelöld be a választott szakot és szakirányt!! Pótfelvételi van, de csak ott, ahol üres hely van és Önköltséges, nem állami költségterítéses

Miért Szekszárd?

Miért Szekszárd? Az alsófokú pedagógusképzés teljes vertikuma továbbképzés és továbbtanulás itt helyben: BA-MA itt nálunk Olcsó lakás: kollégium 12.000 Ft biztos, hogy lesz helyed, nem zsúfolt, Albérlet: 15-20.000 Ft egy szoba Campus: minden egy helyen Ösztöndíjak:   tanulmányi (6.200Ft- akár 42.000Ft), rendszeres szociális, köztársasági(idén 34.000Ft), Bursa Hungarica (1.000- 10.000Ft egyetem+ önkormányzati rész), esélyegyenlőségi pályázat, elsősök kiegészítő alaptámogatása Megélhetési költségek: utazás, étkezés (3-7000 Ft/hét), 1-2000 Ft papír, írószer stb. Havonta: 20-30.000

Kollégium Az első négy szinten laknak a kollégisták, a hatodikon pedig a szakkollégisták. A szinteken fiúk is és lányok is laknak, külön-külön szobában természetesen. Első szinten főleg vendégek szoktak megszállni. A szintekről annyit kell tudni, hogy van nyugodtabb szint pl. a második (itt lakom én is); van a bulis szint, ez a harmadik; valamint a negyedik is aránylag nyugodt. Minden szinten található egy közös konyha, közös fürdő és közös mellékhelység. A harmadikon mosógépek is vannak! Nekem két szobatársam van, akikkel nagyon jóban lettem, holott csak a gólyatáborban ismertük meg egymást. Én meg vagyok elégedve a kollégiummal/kollégiumi élettel. (Bozsó Bernarda)

Szakjaink: BA-szakok: 6 félév Tanító 8 félév Német nemzetiségi tanító szakirány; Óvodapedagógus és Német nemzetiségi óvodapedagógus szakirány; Környezetkultúra; Csecsemő-és kisgyermeknevelő.

Környezetkultúra

Környezetkultúra Főbb tárgyak: Építészettörténet Művészettörténet Képzőművészeti alapismeretek Alakrajz Festészet Plasztika Tárgy- és környezetelemzés Tér- és környezetelemzés Kézműves gyakorlatok Formatervezés Környezettervezés Tér- és tárgyábrázolás Téralakítási gyakorlat

Környezetkultúra Továbbtanulási lehetőségek: Kulturális örökség tanulmányok szak és szakirányai építhetők. Elhelyezkedési esélyek és lehetőségek: művészeti alapiskolák belsőépítész-tervező, építő és design stúdiók

Környezetkultúra Alkalmassági vizsga 2018.05. 17. Rajzmappa bemutatása Gyakorlati vizsga 2018. 06. 14-15. Rajzi alkalmassági vizsga Az alkalmassági vizsga első fordulóján a jelentkezőnek a művészeti mappáját kell bemutatnia, ami tartalmazza az elmúlt 1-2 évben készített képzőművészeti, iparművészeti, vagy tervezőgrafikai munkáit (rajzok, festések, grafikák, stancok, grafikai anyagok stb.). A plasztikai alkotásokról elegendő jó minőségű fotókat hozni. A mappában lévő anyagok bemutatása és egy általános elbeszélgetés keretében felmérjük a jelentkező szakmai felkészültségét és szakmai jellegű terveit.

CSECSEMŐ- ÉS KISGYERMEKNEVELŐ

Csecsemő – és kisgyermeknevelő Az ideális jelentkező: türelemmel, szeretettel és nagy empátiás képességgel tud bánni a 0-3 éves korú csecsemőkkel és kisgyermekekkel; maga is harmonikus, kiegyensúlyozott, könnyen tud kapcsolatot teremteni gyermekkel és szülővel egyaránt

CSECSEMŐ- ÉS KISGYERMEKNEVELŐ Főbb tárgyak: Pedagógia Pszichológia Egészségtudomány Társadalomismeret Magyar nyelv és irodalom Ének-zene Egészséges életvitel és életvezetés Vizuális nevelés Bölcsődei gyakorlat

CSECSEMŐ- ÉS KISGYERMEKNEVELŐ Továbbtanulási lehetőségek: Neveléstudomány szakos bölcsész MA szakon, valamint a kar óvodapedagógus szakán.

CSECSEMŐ- ÉS KISGYERMEKNEVELŐ Elhelyezkedési esélyek, lehetőségek: 0-3 (5) éves gyermekeket nevelő intézmények, bölcsődék, bölcsődei csoportok, házi bölcsőde Pedagógus életpálya modell bevezetése Szociális gondozó-ápoló, szociális szervező foglalkozások

Óvodapedagógus

Óvodapedagógus Az ideális jelentkező: pedagógushivatás iránt elkötelezett, gyermekközpontú, érzelemben gazdag, pozitív beállítódású, jó kapcsolatteremtő képességgel rendelkező fiatal; aki jól érzi magát az óvodás korú gyermekek között és nyitott arra, hogy ezzel a korosztállyal kapcsolatos alapvető pszichológiai szemlélettel és pedagógiai ismeretekkel szakemberré váljon.

Óvodapedagógus Főbb területek Pedagógia Pszichológia Ének-zene Informatika Magyar nyelv és irodalom Matematika Társadalomismeret Természetismeret Testnevelés és módszertan Vizuális nevelés Óvodai gyakorlat: Gyakorló Óvoda a campus területén

Óvodapedagógus Továbbtanulási lehetőségek: Neveléstudomány szakos bölcsész MA szakon való továbbtanulást, valamint a Kar akkreditált pedagógus szakirányú továbbképzéseket és többféle pedagógus szakvizsgát kínál a végzett óvodapedagógusoknak. Elhelyezkedési esélyek és lehetőségek: 3-7 éves gyermekeket nevelő intézmények (óvodák)

Német nemzetiségi óvodapedagógus

Német nemzetiségi óvodapedagógus Ideális jelentkező: Elkötelezett, nyitott a magyarországi kisebbség tradíciói és jelene iránt Középfokú nyelvvizsgával vagy annak megfelelő német nyelvtudással rendelkezik

Német nemzetiségi óvodapedagógus Főbb tárgyak: Alapozó tárgyak: beszédgyakorlat, német nyelvtan Szakmai tárgyak: német nyelvű óvodai foglalkozások módszertana, kétnyelvűség elmélete és gyakorlata, német gyermekirodalom, magyarországi német irodalom és gyermekirodalom, nemzetiségi ismeretek, Óvodai gyakorlat német nemzetiségi óvodai csoportban helyben és /vagy külföldön is

Német nemzetiségi óvodapedagógus Továbbtanulási lehetőségek: Neveléstudomány szakos bölcsész MA szakon való továbbtanulást, valamint a Kar akkreditált pedagógus szakirányú továbbképzéseket és többféle pedagógus szakvizsgát kínál a végzett óvodapedagógusoknak. Elhelyezkedési esélyek és lehetőségek: 3-7 éves gyermekeket nevelő intézmények (óvodák) és német nemzetiségi óvodák és óvodai csoportok Hiányszakma: keresett kül- és belföldön!

Tanító

Tanító A képzés célja: Olyan pedagógusok képzése, a családdal és a társadalmi környezettel együttműködve alkalmasak az iskolás gyermek személyiségének tudatos fejlesztésére.

Tanító Specializációk: Gyakorlati kommunikáció Gyógypedagógiai alapismeretek Integrált-inkluzív nevelés Interkulturális nevelés Környezeti nevelés-fenntartható fejlődés Kreatív művészeti kommunikáció Szaknyelv Választható műveltségi területek: Ember és társadalom Ének-zene Magyar nyelv- és irodalom Testnevelés és sport Vizuális nevelés Angol Természetismeret

Tanító Főbb területek: Pedagógia Pszichológia Ének-zene Informatika Magyar nyelv és irodalom Matematika Társadalomismeret Természetismeret Testnevelés és tantárgypedagógia Vizuális nevelés Iskolai gyakorlat: Gyakorló Iskola a campus területén Választható műveltségi terület tárgyai

Tanító Továbbtanulási lehetőségek: Neveléstudomány szakos bölcsész MA szakon való továbbtanulást, valamint a Kar akkreditált pedagógus szakirányú továbbképzéseket és többféle pedagógus szakvizsgát kínál a tanítóknak. Elhelyezkedési lehetőségek: általános iskolák alsó tagozata 5-6. osztály műveltségterület tárgya

Német nemzetiségi tanító

Német nemzetiségi tanító Ideális jelentkező: Elkötelezett, nyitott a magyarországi kisebbség tradíciói és jelene iránt Középfokú nyelvvizsgával vagy annak megfelelő német nyelvtudással rendelkezik

Német nemzetiségi tanító Főbb tárgyak: Alapozó tárgyak: beszédgyakorlat, német nyelvtan Szakmai tárgyak: német nyelv tanításának tantárgy- pedagógiája, kétnyelvűség elmélete és gyakorlata, német gyermekirodalom, magyarországi német irodalom és gyermekirodalom, nemzetiségi ismeretek, német nyelvű tantárgyak tanításának elmélete és gyakorlata Iskolai gyakorlat német nemzetiségi iskolákban helyben és /vagy külföldön is

Német nemzetiségi tanító Továbbtanulási lehetőségek: Neveléstudomány szakos, germanisztika bölcsész MA szakon való továbbtanulást, valamint a Kar akkreditált pedagógus szakirányú továbbképzéseket és többféle pedagógus szakvizsgát kínál a tanítóknak. Elhelyezkedési lehetőségek: általános iskolák alsó tagozata és német nemzetiségi általános iskolák alsó tagozata

Összefoglalva: Olcsó képzés, mert közel van vagy a kollégiumban biztosan kapsz helyet Ösztöndíjak Kiemelkedő infrastruktúra (könyvtár, uszoda, wi-fi) Erasmus – külföldi szakmai utak, kirándulások Hallgatói bulik, fesztiválok Campus (minden egy helyen) Családias, meghitt légkör – oktatókkal való kapcsolat mindennapos, ügyintézés egyszerű Tehetségfejlesztés: szakkollégium, továbbtanulás, Kiváló elhelyezkedési lehetőségek Pedagógus életpálya-modell

Elő- és alkalmassági vizsgák Időpontjai: 2018. 05. 17-18. 2018.01.25. Nyílt nap végén beszéd, ének-zene és testnevelés

KÖSZÖNJÜK A FIGYELMET!