Abúzus a családban Hogyan felel meg a családon belüli erőszak a társadalmi normáknak, és mi a haszna az elkövető számára? Kuszing Gábor Stop-Férfierőszak.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A nők helyzete a Mezőtúri kistérségben (2006)
Advertisements

A történet helyből csalással indul, hiszen a politikusok arra kérnek felhatalmazást az emberektől, hogy az ő érdekeiket képviselhessék a parlamentben –
Jelige: „Isa, por es homou vogymuk.”
A társadalmi tényezők hatása a tanulásra
ISKOLATÁSKÁBÓL RIDIKÜL, AVAGY OKTATÁS ÉS MUNKA KELETEN ÉS NYUGATON
Hivatalos programoldal: /hirek/666-coaching-fezstival-2013.html.
Az EU támogatáspolitikája és az oktatásfejlesztés Halász Gábor tudományos tanácsadó Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet.
Család.
Az Európai Női Lobbi nézőpontja Juhász Borbála.
A jelenléten alapuló fejlesztés Az előadás menete A fejlesztés szükségessége, fogalma A probléma lényege A javasolt modell.
Érvek, érvelés.
SEK, május 9. Forrás: Baritz Sarolta Laura AZ ÜZLET MINT HIVATÁS – UTÓPIA VAGY REALITÁS? In Távlatok.
„Időskori bántalmazás – az abúzus változó formái”
Civil szervezetek a munka világában
(Familiaris Consortio 17.). 1.0 A SZEMÉLYEK KÖZÖSSÉGÉNEK MEGVALÓSÍTÁSA SEGÍTSÉG, TÁMOGATÁS AKADÁLY, GÁT 1,1Egy férfi és egy nő életre szóló, felbonthatatlan.
Peremen billegő fiatalok
ENSZ Egyezmény a Fogyatékossággal Élő Személyek Jogairól Diszkriminációk a társadalomban és jogi kezelésük.
Igaz vagy hamis? „Mindig volt – mindig lesz.” „A legősibb mesterség” „Áldozat nélküli bűncselekmény” „A prostitúció megvédi a többi nőt a nemi erőszaktól.”
Befogadó tervezés. Átlagosak – nem átlagosak átlagosak – nem átlagos.
A társadalmi kohéziót erősítő bűnmegelőzési és reintegrációs programok módszertani megalapozása-kiemelt projekt (TÁMOP 5.6.2/10-1),
A politika intézmény-és rendszerelméleti megközelítései
Kozma Judit „Jó gyakorlat - rossz gyakorlat” a roma állampolgárokkal végzett szociálpedagógiai munkában Miskolc, szeptember 12.
4. A náci hatalomátvétel és következményei Németországban
Dr. Tóth Olga PTE Illyés Gyula Főiskolai Kar, Szociális munka szak Társadalmi problémák szociológiája Levelező.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
Etika Könyvtárosi etika Könyvtárosi etikai kódex
A (nemi) erőszak kortárs sajtómegjelenítése, valós és fiktív esetekben: esettanulmány Joanna Laurens és Roman Polanski történeteiről.
Szociális és Munkaügyi Minisztérium Ádámné Dunai Irén
3 hely a világon, ahol a nők parancsolnak
Kell –e érzékenyíteni a munkáltatókat? Csapó Gábor OSGOOD Szolgáltató Az OFA FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban című TÁMOP – /
Menedék - Migránsokat Segítő Egyesület
A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben Tanácsadói feladatok 1 Közoktatási Igazgatóság.
Fogd A Kezem Alapítvány
Gábor Edina főigazgató Országos Egészségfejlesztési Intézet május 12. Elköteleződés az egészségért.
Védtelen „védett csoportok” A nemi és az etnikai diszkrimináció sajátosságai Kovács Edina.
Az ütközések fejlesztő ereje -
!!! Tegyünk együtt Értük.
Az információs társadalom oktatása az iskolákban Pintér Róbert Információs Társadalom és Trendkutató Központ (ITTK)
EURÓPAI UNIÓS POLITIKÁK
A társadalmi integráció aktuális kérdései az INNOAXIS-projekt célterületét alkotó térségekben Jász Krisztina Ph.D MTA RKK Alföldi Tudományos Intézet Szabadka,
A közösségi részvétel lehetőségei Mit tanulnak a fiatalok a közösségben, avagy mi az önkormányzat felelőssége? Nyíregyháza, december 1. Kósa András.
A társadalmi bűnmegelőzés stratégiája egy éves tapasztalatai.
Valami ilyesminek? vagy … Ilyennek? Esetleg ilyennek?
A TÁRSADALMI BŰNMEGELŐZÉS REGIONÁLIS JELLEMZŐI
És ez így vagyon….
Általános tájékoztató
„A nők, fiatalok és gyerekek elleni erőszak Európában” A SCELLES Alapítvány (Franciaország) kiadványa.
A befogadó kisgyerekkori fejlesztés szakpolitikai kihívásai és megoldásai A Biztos Kezdettől a gyermekvédelmi gondoskodásig 25 éves az ENSZ Gyermekjogi.
Állampolgári jogok és kötelességek
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
Erőszak a családban.
TÖOSZ Polgármesternői Tagozat Vitaindító – 2007-re tervezett tevékenységek.
A következő kérdések a mai gyerekekre vonatkoznak:  Felkészíti-e az iskola a gyermekeinket a való világra?  Kapnak-e.
Szikra Dorottya, PhD MTA Társadalomtudományi Kutatóközpont
Öngyilkosság megelőzés Öngyilkossági gondolatai vannak? Krízisben van? Kérjen segítséget! Hívja a at! (ingyenes, vezetékes- és mobiltelefonról,
Személyes életvitel. Mentális és csődhelyzet kialakulása 1. A társadalmi háttér negatív hatásai A mai magyar társadalomban megjelenő negatív jelenségek.
2015. június 15. Biyovis perspektíva a társadalmi rétegek között Előadó: Kerepesi Istvánné - Ica.
Az iskolai zaklatás jelensége alapfogalmai. Az agresszió fogalma pszichológiai háttere Agresszió minden olyan szándékos cselekvés, amelynek indítéka,
1 Szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi szolgáltatások, intézmények ágazati azonosítója, országos nyilvántartási rendszere Szociális regiszter publikus.
„A legkisebb ellenállás” – bűnmegelőzés a szépkorúak körében BM – 15 – MI – 0092 projekt szakmai bemutatása Összeállította: Dr. Dobos László 3.KEMA Kuratórium.
Együttműködésen alapuló gazdaság és társadalomfejlesztés Herpainé Márkus Ágnes Társadalmi Összetartozásért Alapítvány SOPRO hálózat.
A GDP-n túl:a gazdasági teljesítmény és a társadalmi jól-lét mérése …
Asztrológiai iskola II.
ISZLAMISTA INDÍTTATÁSÚ RADIKALIZÁLÓDÁS EURÓPÁBAN
A szexuális abúzus és a lelki elakadások kapcsolatának vizsgálata
Mihalec Gábor és Csizmadia Róbert Adventista Családi Szolgálatok
Asztrológiai továbbképzés
A két világ Feladat: Magyarázza el a két gondolkodási módot!
Szociális regiszter publikus felület használata
Készítette: Farkasné Veres Edina
Előadás másolata:

Abúzus a családban Hogyan felel meg a családon belüli erőszak a társadalmi normáknak, és mi a haszna az elkövető számára? Kuszing Gábor Stop-Férfierőszak Projekt, pszichológus

Előadás menete Mi az erőszak? Hatalom a társadalomban és a családban Az elkövetők haszna az erőszakból Hogyan engedélyezi és támogatja a társadalom az erőszakot A beavatkozás módjai

Mi az erőszak? Agresszió bármilyen céllal Erőszak célja hatalom Bántal- cálja hatalom + szisztematikus mazás Forrás: Miért bántalmaz? Miért bántalmazhat? http://stop-ferfieroszak.hu/kiadvanyok/kotetek

Hatalom a társadalomban és a családban Férfi-nő Fehér-Roma Heteroszexuális-nem heteroszexuális Gazdag-szegény Nem fogyatékos-fogyatékos Felnőtt-gyerek Középkorú-idős A családon belüli erőszak strukturális erőszak. Forrás: Miért bántalmaz? Miért bántalmazhat? http://stop-ferfieroszak.hu/kiadvanyok/kotetek

Az elkövetők haszna az erőszakból Az elkövető kényelme érvényesül Ha a gyerekemre rákiabálok, amikor egy bogarat akar nézni óvodába menet, akkor nem kell azt a kényelmetlenséget vállalnom, hogy fél–egy órával hamarabb kell elindulnunk. Ha megverem vagy bezárom az éjszaka szorongó és járkáló demens embert, akkor nem kell azzal időt töltenem, hogy megnyugtassam.

Az elkövetők haszna az erőszakból Az áldozatok elzárása erőforrásoktól Férfiak gyakran kész tények elé állítják a párjukat, amikor a megkérdezése nélkül vásárolnak nagyobb értékű javakat, és így kizárják a pénz felhasználásából. Forrás: Hétköznapi hímsovinizmus http://stop-ferfieroszak.hu/kiadvanyok/kotetek Értelmi fogyatékos emberektől gyakran olyan döntéseket is megtagadnak, amelyek meghozatalára képesek, így nem jutnak hozzá pénzükhöz, hétköznapi tevékenységekhez.

Az elkövetők haszna az erőszakból Az áldozatok munkájának kihasználása A nők végzik a világ munkájának 2/3-át, keresik a világ jövedelmének 1/10-ét, és birtokolják a világ tulajdonának alig 1%-át. (Humphrey Intézet) A magyar nők napi 2 órával többet dolgoznak, mint férfiak, de csak 80%-át keresik a jövedelmeknek. (KSH/Eurostat időmérleg)

Hogyan engedélyezi és támogatja a társadalom az erőszakot? A hatóságok nem avatkoznak be Az ismerősök, barátok nem avatkoznak be Nem hisznek az áldozatnak Hibáztatják az áldozatot Felmentik az elkövetőt Az erőszakot jogosnak tekintik

A beavatkozások Legyenek részei általános esélyegyenlőségi politikának A következő sorrendben valósuljanak meg: Az áldozatok biztonsága Az elkövetők felelősségre vonása Megelőzés Az elkövetőkkel való foglalkozás Forrás: Miért bántalmaz? Miért bántalmazhat? http://stop-ferfieroszak.hu/kiadvanyok/kotetek

Köszönöm figyelmüket! Kuszing Gábor Stop-Férfierőszak Projekt, pszichológus http://stop-ferfieroszak.hu/ info@stop-ferfieroszak.hu