Székesfehérvári felsőoktatási képzések

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Pályaorientáció Miért fontos már most? Honnan tudok tájékozódni?
Advertisements

Olasz Nap Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Március 20. “Olasz Külkereskedelmi Intézet (ICE): Promóciós tevékenység és szolgáltatások.
Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Dr. Dávid Lóránt Dénes, dékán.
PÁLYAKÖVETÉS A XÁNTUS JÁNOS GYAKORLÓ KÖZÉPISKOLÁBAN A 2009/2010. TANÉV VÉGZŐS DIÁKJAINAK PREFERENCIÁI AZ 1. HÁROM HELYEN MEGJELÖLT FELSŐOKTATÁSI INTÉZMÉNYEK.
„Döntés a kezedben van: egészség- és környezettudatos szemléletformálás a Magyar Táncművészeti Főiskola Nádasi Ferenc Gimnáziumában” április 22.
GYAKORLATORIENTÁLT MEGOLDÁSOK A FELSŐOKTATÁSBAN A TEAM ACADEMY Tasi Péter team coach BGE Team Academy.
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
MŰSZAKI ANYAGTUDOMÁNYI KAR T ÁJÉKOZTATÓ A DUÁLIS KÉPZÉS NYÚJTOTTA LEHETŐSÉGEKRŐL ÉS ENNEK A M ŰSZAKI A NYAGTUDOMÁNYI K AR, J ÁRMŰIPARI Ö NTÉSZETI T ANSZÉKÉN.
EMELT SZINT - ÉS AMI MÖGÖTTE VAN… Szülői tájékoztató május 10.
A környezetvédelmi megbízott szerepe a vállalkozások tevékenységében és Önkormányzati munkakörben Önkormányzati munkakörben.
Beiskolázás a 2016/2017. tanévre az érettségi utáni képzésekben Készítette: Szilágyi Sándor szakképzési igazgató-helyettes január DSZC Brassai Sámuel.
Új helyzet a felsőoktatásban: a bolognai folyamat László Gyula PTE KTK november 15.
Pannon Egyetem Gépészmérnöki szak Az elmúlt években jelentősen megnőtt a kereslet idegen nyelvet ismerő és megfelelő számítástechnikai alapokkal rendelkező.
GINOP Gyakornoki program pályakezdők támogatására.
Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ Szőke István szakmai igazgató Pécs, január 29. A gazdasági válság foglalkoztatásra gyakorolt hatásának.
A BKIK Oktatási Igazgatóságának és Oktatási Nonprofit Kft-jének feladatai.
Komárom – Esztergom Megyei Fejlesztési és Képzési Bizottság Hiányszakmák.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
Mindent a „Vállalkozások komplex infokommunikációs és mobilfejlesztéseinek támogatása” című pályázati kiírásról.
TARTALOM BREVIÁRIUM – RÖVID MAGYARÁZATOK NÉGY ESZKÖZ BERUHÁZÁSTERVEZÉS ÉS -MENEDZSMENT Bevezetés Főszereplők Az eszközök Tanulság ESZKÖZÖK és ERŐFORRÁSOK.
Turisztikai desztináció- menedzsment és klaszter Tóthné Bánszki Zsuzsa Észak-magyarországi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
Bölcsészettudomány › andragógia › anglisztika › germanisztika (néderlandisztika, német) › magyar › néprajz › pedagógia › pszichológia › romanisztika (francia,
Az Európai Unió fogyatékosügyi stratégiája Szombathely, június 22.
„A tudás kutató egyetemet, az egyetem jövőt épít.”
1 Számvitel alapjai Gazdálkodás:a társadalmi újratermelési folyamat szakaszainak (termelés, forgalom, elosztás, fogyasztás) megszervezésére, az ahhoz rendelkezésre.
A év értékelése és a év újdonságai
időskorban felmerülő Problémák és megoldásmódok
A székesfehérvári fiatalok helyzete
A szakiskolák aktuális problémái
Dr. Bihari Péter BME Gépészmérnöki Kar oktatási dékánhelyettes
A 2017-es felsőoktatási felvételi pontszámítás
Beiskolázás a 2016/2017. tanévre az érettségi utáni képzésekben
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Az „első lépés” TÁMOP
TÁMOP / „A hátrányos helyzetűek foglalkoztathatóságának javítása (Decentralizált programok a konvergencia régiókban)”
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
Közösségi művelődés tanára Osztatlan mesterképzés
2017. Szeptemberében induló képzések
„Csellengő fiatalok” Az ifjúságpolitika komplexitása
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
TOP SO „Foglalkoztatási paktum Barcs és térségében” A Foglalkoztatási stratégia célrendszere tervezett programok BARCS VÁROS.
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
Korszerű és innovatív mérnökképzés!
A szociális gazdaság jogi háttere Szlovákiában
A projektek jelentősége a Műegyetemen
EFOP VEKOP „Integrált kutatói utánpótlás-képzési program az informatika és számítástudomány diszciplináris területein” Debreceni.
HHR.
Veszprémi Érseki Hittudományi Főiskola
Válaszok a globális oktatáspolitikára
Miért választottam a BME Mérnökinformatikus Szakot?
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
főigazgatóhelyettes, NSzFI
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Felhasználóképzés a kórházban
Hallgatói juttatási rendszer
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
Merre tovább a középiskola után?
Környezeti Kontrolling
Lorem ipsum.
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
Üzlezi információelemző specializió
A statisztikus elemző specializió
Előadás másolata:

Székesfehérvári felsőoktatási képzések

Corvinus Egyetem Óbudai Egyetem Alba Regia Műszaki Kar

Két egyetemmel való együttműködés célja: a meglévő munkaerőhiányt csökkentsük, és a vállalatok által jelzett jövőbeni fejlesztések munkaerőigényét kielégítsük a Székesfehérváron élő és/vagy itt tanuló fiataloknak magas szintű egyetemi képzést biztosítsunk műszaki, gazdasági és pénzügyi területen

1. Corvinus Egyetem Magas pontszámmal lehet bekerülni A megszerzett diploma magasan jegyzett 6 alapszak – 2 szak duális formában is Állami és költségtérítéses formában is Költségtérítésen a Budapestinél 10%-al olcsóbb díj 240 fő évfolyamonként Campus helyszíne: Budai út 43.

Hat alapszakon képzés indítása Székesfehérváron 2016. szeptember 1 Hat alapszakon képzés indítása Székesfehérváron 2016. szeptember 1.–től: - gazdálkodási és menedzsment - pénzügy és számvitel - gazdaságinformatikus - emberi erőforrások - kommunikáció és médiatudomány - nemzetközi tanulmányok

Duális képzés Gazdálkodási és menedzsment szak: 7 fő Alcoa-Köfém Kft – 2 fő Praktiker Magyarország Kft – 2 fő VTES Kft (Videoton cégcsoport) – 2 fő Videoton Holding Zrt – 1 fő Pénzügy és számvitel szak: 11 fő Albacomp RI Kft – 1 fő Emerson Process – 1 fő Garzon Bútor Kereskedelmi Kft. – 1 fő Praktiker Magyarország Kft. – 1 fő Videoton Eas Kft. – 1 fő Videoton Holding Kft – 2 fő Székesfehérvár Városgondnoksága Kft. – 1 fő Székesfehérvár Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala – 1 fő

Gazdálkodási és menedzsment A képzés célja olyan gazdasági szakemberek képzése, akik közgazdasági, társadalomelméleti, alkalmazott gazdaságtudományi és módszertani ismereteik és szakirányú tudásuk birtokában képesek a gazdálkodó szervezetek és intézmények folyamatainak elemzésére, tervezésére, szervezésére,irányítására, továbbá kellő ismeretekkel rendelkeznek a képzés második ciklusban (master szint) történő folytatásához. Felvételi tárgyak: kettőt kell választani: gazdasági ismeretek v. matematika v. történelem v. egy idegen nyelv (angol, francia, német, olasz, orosz, spanyol) v. szakmai előkészítő tárgy(kereskedelmi és marketing alapismeretek, közgazdasági alapismeretek, vendéglátás-idegenforgalom alapismeretek.) Pénzügy és számvitel A képzési cél olyan gazdasági szakemberek képzése, akik elméletileg megalapozott gyakorlati ismeretek, készségek és képességek birtokában alkalmasak a vállalkozások, pénzintézetek és költségvetési intézmények pénzügyi szervezeteinek kialakítására, működtetésére, valamint számviteli szakfeladatok irányítására, a gazdálkodó és egyéb szervezetek számviteli politikájának és rendjének kialakítására, a számítástechnika felhasználásával való fejlesztésére, megszervezésére, a beszámolási kötelezettség teljesítésére, a költséggazdálkodás rendszerének kialakítására, fejlesztésére, működtetésére, a gazdálkodás elemzésére, értékelésére és ellenőrzésére, továbbá kellő ismeretekkel rendelkeznek a képzés második ciklusában történő folytatásához. Felvételi tárgyak: matematika és gazdasági ismeretek v. történelem v. egy idegen nyelv (angol, francia, német, olasz, orosz, spanyol.) v. szakmai előkészítő tárgy (Kereskedelmi és marketing alapismeretek, közgazdasági alapismeretek, vendéglátás-idegenforgalom alapismeretek.)

Gazdaságinformatikus A képzés célja gazdaságinformatikusok képzése, akik képesek az információs társadalom feltétel- és értékrendszerében a valós üzleti folyamatok, a folyamatokban rejlő problémák megértésére és megoldására, az értékteremtő folyamatokat támogató informatikai feladatok menedzselésére, az információtechnológia korszerű lehetőségeit kihasználva a szervezetek tudásbázisának és üzleti intelligenciájának a növelésére, az infokommunikációs folyamatok és technológiák együttműködésen alapuló modellezésére, folyamatok szabályozására és tervezésére, a problémák feltárására, a problématér definiálására, alkalmazások fejlesztésére, működtetésére és a működés elvárt minőségnek megfelelő felügyeletére, továbbá kellő mélységű elméleti ismeretekkel rendelkeznek a képzés második ciklusban történő folytatásához. Felvételi tárgyak : matematika és biológia v. fizika v. informatika v. történelem v. szakmai előkészítő tárgy (informatikai alapismeretek) Emberi erőforrások Az alapszak célja, olyan szakemberek képzése, akik képesek az emberi erőforrásokkal való gazdálkodásra, a munkaerőpiacok szerkezetének és működésének elemzésére, az érdekegyeztetési folyamatok koordinálására. Hallgatóink a gazdaság- és magatartástudományokban, továbbá az elemzési módszerek alkalmazásában szerzett sokoldalú ismereteik alapján akár üzleti, akár közgazdasági vagy társadalomtudományi mesterszakon folytathatják tanulmányaikat. Felvételi tárgyak: kettőt kell választani: gazdasági ismeretek v. matematika v. történelem v. egy idegen nyelv(angol, francia, német, olasz, orosz, spanyol.) v. szakmai előkészítő tárgy(kereskedelmi és marketing alapismeretek, közgazdasági alapismeretek, vendéglátás-idegenforgalom alapismeretek.)

Kommunikáció és médiatudomány A képzés célja olyan szakemberek képzése, akik alkalmasak az információs társadalom különféle területein magas színvonalú munka végzésére. A kommunikáció- és médiatudomány alapképzési szakon a hallgatók megismerik a társadalmi kommunikáció színtereit, intézményrendszerét, bevezetést kapnak a társadalmi kommunikáció vizsgálatának alapvető empirikus módszereibe, kommunikációs kompetenciákat sajátítanak el. A végzettek kellő mélységű elméleti ismeretekkel rendelkeznek a képzés második ciklusban történő folytatásához. Felvételi tárgyak: magyar v. matematika v. társadalomismeret v. történelem v. egy idegen nyelv (választható nyelvek: angol, francia, német, olasz, orosz, spanyol) Nemzetközi tanulmányok A képzés célja olyan nemzetközi kapcsolatokban jártas szakértők képzése, akik nemzetközi politikai, gazdasági, jogi valamint európai uniós ismereteik birtokában képesek elősegíteni az európai integrációs folyamatokból adódó kihívások kezelését, valamint a gazdasági, intézményi lehetőségek hatékony kihasználását az állami és a non-profit szektorban, a helyi önkormányzatoknál, a regionális fejlesztéssel foglalkozó intézményeknél, és kellő mennyiségű elméleti ismerettel rendelkeznek a képzés második ciklusban történő folytatásához. Az alapfokokozat birtokában a hallgatók képesek a nemzetközi életben (gazdaság, nemzetközi jog, politika) való tájékozódásra, a nemzetközi viszonyokat érintő elméletek, koncepciók használatára, európai uniós ismeretek alkalmazására. Felvételi tárgyak: Magyar v. matematika v. társadalomismeret v. történelem vagy egy idegen nyelv (angol, francia, német, olasz, orosz, spanyol).

Corvinus Egyetem Szakok : Létszám : Ponthatár 2015: Költségtérítés díja : /max fő/ Nappali Állami Költségtérítéses Budapest Székesfehérvár gazdálkodás és menedzsment 40 455 429 350 000 Ft 315 000 Ft pénzügy és számvitel 408 gazdasági informatikus 400 300 000 Ft 270 000 Ft emberi erőforrások 443 417 245 000 Ft 220 500 Ft kommunikáció és médiatudomány 456 373 280 000 Ft 252 000 Ft nemzetközi tanulmányok 465 423

2. Óbudai Egyetem Alba Regia Műszaki Kar Szakok: Felsőoktatási szakképzés (FSZ): - Mérnök informatikus asszisztens Alapképzés: - villamosmérnök - mérnök informatikus - műszaki menedzser - földmérő és földrendező mérnöki Mesterképzés: - mechatronikai mérnöki 2016 szeptemberétől duális képzési formában induló alapszakok: a mérnökinformatikus mellett gépészmérnök, villamosmérnök, műszaki menedzser, földmérő és földrendező mérnöki.

Duális képzés Gépészmérnök szak: 37 fő Alcoa-Köfém Kft – 1 fő Adu Alba Kft – 1 fő Alufe Fémszerkezeti Kft – 1 fő Emerson Process Kft. – 5 fő Grundfos Magyarország Kft. – 3 fő Halla Visteon Kft. – 4 fő HTM Zrt. – 2 fő Jonhson Controls (Mór) – 2 fő Macher Kft. – 2 fő Polyax Alkatrészgyártó Kft. – 2 fő Sapa Profiles Kft. – 5 fő Simon Műanyagfeldolgozó Kft. – 3 fő Széphő Zrt – 1 fő Trimetrik Kft. – 1 fő VT Asyst Kft (Videoton cégcsoport) – 1 fő VT Preciziós Kft. (Videoton cégcsoport) – 2 fő Xomox Magyarország Kft. – 1 fő

Mérnökinformatikus szak: 31 fő Alcoa-Köfém Kft – 1 fő Adu Alba Kft – 1 fő Emerson Process Kft. – 1 fő IBM – 25 fő Jonhson Controls (Mór) – 2 fő Masterplast Nyrt. – 1 fő Villamosmérnök szak: 18 fő Alcoa-Köfém Kft – 2 fő E.on – 4 fő Grundfos Magyarország Kft. – 1 fő HTM Zrt. – 2 fő Hungrana Kft. – 1 fő Macher Kft. – 1 fő Videoton Eas Kft. – 3 fő VT Asyst Kft (Videoton cégcsoport) – 1 fő VT Autoelektronika Kft. (Videoton cégcsoport) – 2 fő

Műszaki menedzser szak: 9 fő Alcoa-Köfém Kft – 1 fő Alufe Fémszerkezeti Kft – 1 fő HTM Zrt. – 1 fő Jonhson Controls (Mór) – 2 fő Masterplast Nyrt. – 2 fő Videoton Eas Kft. – 1 fő VT Asyst Kft (Videoton cégcsoport) – 1 fő Földmérő és földrendező szak: 5 fő Földmérési és Távérzékelési Intézet (Budapest) – 2 fő Geodézia Földmérnöki Kft. – 2 fő Hungarogeo Kft. (Zalaegerszeg) – 1 fő

Felsőoktatási szakképzés (FSZ) Mérnök informatikus asszisztens Mérnöki irányítás alatt egy vállalkozás, intézmény informatikai hardver-szoftver eszközeinek, rendszereinek önálló üzembe helyezését, üzemeltetését, tesztelését, karbantartását végzik. Felvételi tantárgyak: bármelyik két érettségi tárgy Alapképzések (BSc) Gépészmérnök (duális képzési formában!), Nappali tagozat Gépek és gépészeti berendezések üzemeltetésével és fenntartásával. Képesek a gépipari technológiák bevezetésére, illetőleg alkalmazására, a munka szervezésére és irányítására, a műszaki fejlesztés, kutatás és tervezés átlagos bonyolultságú feladatainak ellátására. Felvételi tantárgyak: matematika és fizika vagy informatika vagy biológia vagy kémia vagy szakmai előkészítő tárgy Mérnökinformatikus (duális képzési formában is!), Nappali tagozat Az informatika és infrastrukturális rendszerek telepítési és üzemeltetési feladatainak ellátásához szükséges mérnöki gyakorlati módszerekkel, szoftverfejlesztési metodikákkal, fejlesztési eszközök használatával, információs rendszerek modellezésével. Felvételi tantárgyak: matematika és fizika vagy informatika vagy szakmai előkészítő tárgy

Műszaki menedzser, (duális képzési formában is!) Nappali tagozat Műszaki, gazdálkodási és szervezéstudományi tudást szerzel, amit jól hasznosít mind a KKV-k, mind a multinacionális vállalatok világában. Ha szeretsz, szervezni, összefogni, irányítani és tárgyalni ez a menedzser szemléletű szak a megfelelő választás. Felvételi tantárgyak: matematika és fizika vagy informatika vagy kémia vagy biológia vagy szakmai előkészítő tárgy Villamosmérnök (duális képzési formában is!), Információtechnológiai rendszerek szakirány, Nappali tagozat A fejlesztői tevékenységük alapvetően különféle programozható áramkörök alkalmazásából áll. Sokat foglalkoznak a számítógépekkel, beágyazott mikroszámítógépekkel, mikrokontrollerekkel, a különféle programozható digitális és analóg áramkör családokkal, ezek kapcsolatával és környezetbe illesztésükkel. Földmérő és földrendező mérnök (duális képzési formában is!), Nappali és levelező tagozat A földrajzi helyhez kötött információk gyűjtésével (űrfelvételek, légi felvételek, GPS, GIS) feldolgozásával, megjelenítésével foglalkoznak, a létesítmények helyének kitűzésétől az adatbázisépítésig. Felvételi tantárgyak: kettőt kell választani: biológia vagy fizika vagy földrajz vagy informatika vagy kémia vagy matematika vagy természettudomány vagy egy idegen nyelv vagy szakmai előkészítő tárgy

Költségtérítés díja : /2015/ Óbudai Egyetem Alba Regia Műszaki Kar Szakok : Létszám : Ponthatár : Költségtérítés díja : /2015/ /max fő/ Nappali /2015/ Levelező /2015/   Állami Költségtérítéses Nappali Levelező Mérnök informatikus asszisztens (FSZ) 40 260 -  - 200 000 Ft villamosmérnök 40+30 296 220 000 Ft mérnök informatikus 60 280 240 000 Ft műszaki menedzser földmérő és földrendező mérnök 90+40 225 000 Ft Mesterképzés: mechatronikai mérnök 25 74 305 000 Ft birtokrendező mérnöki 20 69 350 000 Ft

Alba Regia Középiskolai és Felsőoktatási Ösztöndíj

Ösztöndíjprogram célja a munkaerő-piaci kereslet és kínálat egyensúlyának megteremtése; középiskolai tanulók orientációjának elősegítése a térségben keresett szakmák irányába; a felsőoktatásban helyben tanuló hallgatók létszámának emelése; a város humán és műszaki értelmiségi miliőjének erősítése; Székesfehérvár iránti kötődés erősítése

Felsőfokú ösztöndíjprogram Székesfehérváron élő, vagy középfokú végzettségét itt megszerző, 18-25 éves korosztályba tartozó, az Óbudai Egyetem Alba Regia Műszaki Karán vagy a Corvinus Egyetem székesfehérvári képzési helyszínén, alap- vagy mesterszakon, nappali tagozaton tanuló, aktív hallgatói státusszal rendelkező személy Tanulmányi ösztöndíj

Felsőfokú ösztöndíjprogram A pályázat benyújtását közvetlenül megelőző félév évfolyamátlagát meghaladó, szakonként legjobb két hallgató részesül ösztöndíjban, illetve első éves hallgatók esetében a két legjobb felvételi pontszámmal bekerülő hallgató. Az ösztöndíj összege bruttó 20.000 forint havonta, az ösztöndíj egy szemeszter idejére, 5 hónapra szól.