Tájékoztató az Önkormányzati ASP rendszer országos kiterjesztéséről

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Urbán Ferenc Ábel: A KIR megújítási lehetőségei
Advertisements

Az OH TÁMOP fejlesztései
Elektronikus Ügyfélkapu – kapcsolat az ügyfél és a közigazgatás között
Egészségügy a beteg szemszögéből Jogszabályi útmutató.
A Szociális Ágazati Portál (SZÁP)
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
Nemzeti Rehabilitációs és Szociális Hivatal
Új szabályok, új fogalmak az elektronikus ügyintézésben dr
NAPII. - mikrogazdaság Jobbágy Valér GKM. Iránymutatások - mikrogazdaság Tudással és innovációval a növekedésért 7. A K+F célú beruházások növelése és.
Törökbálint város környezeti GIS alkalmazásainak megvalósítása
Nemzeti Egységes Kártyarendszer Vetési Iván miniszteri biztos június 2. KÖZIGAZGATÁSI ÉS IGAZSÁGÜGYI MINISZTÉRIUM.
Az egészségügy finanszírozásának informatikája
Az EU-pályázati rendszer gyakorlata Magyarországon
Az Építésügyi Dokumentációs és Információs Központ
Szervezetfejlesztési Program
Javaslat az ágazati információ-politika átalakítására Dr. Kincses Gyula mb. főigazgató MEDINFO.
Az ÚMVP intézményrendszere
| június 27. | MKT vándorgyűlés E-kormányzat és versenyképesség Dr. Paál Péter MKT Informatikai Szakosztály Vezérigazgató, IBM Magyarország.
HATÓSÁGI FOLYAMATOK A FIR INTÉZMÉNYTÖRZSÉBEN KÉPZÉSEK NYILVÁNTARTÁSBA VÉTELE EKOP-1.A.1-08/C
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR)
Vezetői Információs Rendszer Kialakítása a Szegedi Tudományegyetemen Eredmények - Tapasztalatok Vilmányi Márton.
Főigazgatói értekezlet A KÖZFOGLALKOZTATÁSI TERVVEL KAPCSOLATOS KIRENDELTSÉGI FELADATOK AZ ÁLLÁSKERESÉSI MEGÁLLAPODÁS LEGFONTOSABB VÁLTOZÁSAI november.
Magyar Controlling Egyesület Szombathely, október Keringer Zsolt MCE Konferencia 2008 A controlling gyakorlata ASP alapú közigazgatás lehetőségei.

A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium EKOP projektjeinek jelene és jövője dr. Rupp Zoltán főosztályvezető E-közigazgatásért felelős helyettes államtitkárság.
Elektronikus ügyintézés a nyugdíjbiztosításban
Projekt eredményeinek disszeminációja – 2. és 12. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban lévő önkormányzatok számára”
Önkormányzati ASP központ felállítása projekt összefoglaló EKOP
2014. június 12. Lackó Péter Clarity
Belső ellenőrzés az önkormányzatoknál
Az önkormányzati feladatellátást támogató informatikai infrastruktúra felülvizsgálata (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a.
Az E-KÖZIGAZGATÁS INFORMATIKAI STRATÉGIÁJA október 16.
Önkormányzati ASP központ felállítása projekt Önkormányzatok tájékoztatása Szerződésrendszer Csatlakozási segédletek BM információs nap Dr.
Önkormányzatok tájékoztatása ÖNKORMÁNYZATI MIGRÁCIÓ
Önkormányzatok tájékoztatása ÖNKORMÁNYZATI OKTATÁSOK
Integrált irányítási környezet kialakítása. I. Szervezetfejlesztés Az Egyetem szervezeti felépítését részben meghatározza a jogszabály és a Szervezeti.
Integrált gazdálkodásirányítási informatikai rendszer fejlesztése és funkcióbővítése Stratégiai eszközrendszerek fejlesztése, működési hatékonyság javítása.
Kelemen Katalin (MNB) Konkoly Péter (Montana)
Önkormányzati ASP központ felállítása projekt
Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala
Önkormányzati ASP központ felállítása projekt Önkormányzatok tájékoztatása ÖNKORMÁNYZATI OKTATÁSOK BM információs nap
„Szervezeti hatékonyság fejlesztése az egészségügyi ellátórendszerben – Területi együttműködések kialakítása” TÁMOP B Magyar kórházszövetség XXVII.
Önkormányzati ASP Központ felállítása projekt
MAGYAR FALUSZÖVETSÉG ÖNKORMÁNYZATI FÓRUMA ASP ÁPRILIS 26. KRUCSÓ BALÁZS.
KÖZSÉGEK, KISTELEPÜLÉSEK ÉS KISTÉRSÉGEK ORSZÁGOS ÖNKORMÁNYZATI SZÖVETSÉGE ASP MÁRCIUS 2. KRUCSÓ BALÁZS.
Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló törvény tervezete
Változások az építőiparban – 2013 Tájékoztató az építésüggyel kapcsolatos jogszabályok január 1-e óta hatályos kivitelezőket érintő rendelkezéseiről.
A megyei levéltárak csatlakozása az Elektronikus levéltárhoz Décsey Sándor Főlevéltáros MNL SZKK.
KÖFOP E-ingatlan-nyilvántartás kialakítása (e-ING) Szőnyi Lőrinc.
Vacha Ferenc fejlesztési koordinátor Az elektronikus ügyintézés törvényi háttere és gyakorlata.
TÁJÉKOZTATÓ AZ ÖNKORMÁNYZATI ASP ORSZÁGOS KITERJESZTÉSE KAPCSÁN A CSATLAKOZTATÁSI KONSTRUKCIÓRÓL SZEPTEMBER 15. ELŐADÓ: DR. SZEPESI GÁBOR OPERATÍV.
Az önkormányzati ASP rendszer jegyzői szemmel Dr. Vincze Ferenc címzetes főjegyző Hajdúszoboszló Város Önkormányzata Pajna Sándor vezérigazgató eKÖZIG.
FAIR RENDSZERKONCEPCIÓ ÉS A BEVEZETÉS LÉPÉSEI DECEMBER 17.
Tájékoztatás az Önkormányzati ASP rendszer bevezetésének gyakorlati tapasztalatairól ÁPRILIS 12. Előadó: Horváth endre.
Tájékoztatás az Önkormányzati ASP rendszer bevezetésének gyakorlati tapasztalatai Előadó: Krucsó Balázs.
Tájékoztatás az ASP rendszerről november 3.
Munkáltatói intézkedések közlésének Hszt. szerinti szabályozása
Az Önkormányzati ASP Kaposvár, február 08..
E-ügyintézés az adózásban 2006.
Dokumentumkezelő rendszer bevezetésének tapasztalatai
Az Építésügyi Dokumentációs és Információs Központ
Az Építésügyi Dokumentációs és Információs Központ
Az önkormányzati működtetés átvételének tapasztalatai
ASP 2.0 Projekt Kócsáné Horváth Erika Október 25.
Megjelent a végrehajtási rendelet!
Az önkormányzati ASP és az önkormányzatok elektronikus ügyintézési feladatai Pécs, november 23.
ASP 2.0 projekt Kassai László november 30. tanácsadó
Elektronikus ügyintézés - korszakváltás
A helyi önkormányzat, mint elektronikus ügyintézést biztosító szerv január 1. napjától ellátandó feladatai Dán Mihály e-közigazgatási referens Budapest,
ELMŰ Hálózati Kft. ÉMÁSZ Hálózati Kft.
Előadás másolata:

Tájékoztató az Önkormányzati ASP rendszer országos kiterjesztéséről Dr. Szepesi Gábor Operatív projektvezető Magyar Államkincstár 2017. Október 25.

Az asp rendszer szolgáltatásai Adó szakrendszer (ADÓ) Ipar és kereskedelmi szakrendszer (IPARKER) Önkormányzatok Iratkezelési szakrendszer (IRAT) Keretrendszer szolgáltatás Gazdálkodási szakrendszer (GAZD) Kulcsfelhasználók Ingatlankataszter szakrendszer (INGATLAN) Ügyintézők Hagyatéki leltár szakrendszer (HAGYATÉK) Önkormányzati Portál szakrendszer (PORTÁL)

A csatlakozás szakaszai A szervezet felkészítése a csatlakozásra Tervezés, tájékozódás Ügyviteli és szabályozási felkészülés Kommunikációs csatornák kiépülnek Helyi feladatok megtervezése ASP rendszerhez történő fizikai és a szolgáltatásokra vonatkozó csatlakozás Helyi működtetéshez szükséges Infrastrukturális feltételek kialakítása Oktatások Migráció Tesztelés ASP Központ szolgáltatásainak igénybe vétele Szolgáltatási szerződés megkötése, amelynek melléklete az SLA (szolgáltatási szint megállapodás) Lakossági és vállalkozói ügyfelek tájékoztatása

Az önkormányzati ASP rendszer működtetése A Kincstár működtetési feladatai: a csatlakozás-, és szolgáltatás-menedzsment ellátása, a szolgáltatási szerződések csatlakozó szervezetekkel való megkötése és módosítása, ügyfélszolgálat biztosításával a szolgáltatással kapcsolatos ügyfél-kapcsolattartási, tájékoztatási és adminisztratív feladatok ellátása, biztosítva a hibabejelentés lehetőségét, a szolgáltatásokkal kapcsolatos kommunikációs és képzési feladatok elvégzése.

Oktatás A képzések részletes tervezése, szervezése az önkormányzatok által jelzett egyéni képzési igényekre épül: Géptermi oktatás, Tantermi oktatás konzultációs jelleggel. Rendelkezésre álló anyagok: Felhasználói kézikönyv (folyamatábrák), E-learning, Egyéb segédletek (folyamatokat vezet végig). A képzések illeszkednek a közszolgálati tisztviselők továbbképzéséről szóló 273/2012. Kormányrendelet által szabályozott rendszerbe, azokat a Kincstár nyilvántartásba vett továbbképzésként valósítja meg. Beiskolázottak várható összes létszáma tervezetten: 25.119 fő

Oktatás https://www.aspoktatas.hu/

Bevezetés segítése Gazdálkodási szakrendszer A gazdálkodási rendszer paraméterezését az önkormányzat a Beállítás varázsló segítségével el tudja végezni, amelynél már figyelembe vettük az előző év tapasztalatit is. Célja, egy olyan környezet létrehozása, amely további beállítások nélkül is alkalmassá teszi a rendszert a napi használatra. A BEÁLLÍTÁS VARÁZSLÓ működése, tulajdonságai csak adminisztrátori joggal futtatható, csak a futtatást követően látható a többi menüpont (kikényszerített futtatás) 18 lépésen keresztül paraméterezi az összes intézményt a végigfuttatása csak akkor lehetséges, ha egymás után minden lépést végrehajt a felhasználó A bevezetéshez további segítség az 5perc ASP tananyag, a videók és a szimulációs környezet publikálása az e-learning felületen. A szintfelmérő feladatok

Bevezetés segítése Adó szakrendszer Az ASP Adó szakrendszer, mint célrendszer, az egységes és jogszabályoknak megfelelő működés érdekében több, illetve tisztább adatokat követel meg, mint az ONKADO-ban megszokott. A minél zökkenőmentesebb átálláshoz feltétlenül szükséges az adatjavítások, adattisztítások elvégzése legalább a kritikus hibák esetében. Az adatjavítás, adattisztítás a forrásrendszerben történik, a kritikus hibák javításával. A kritikus hibák javításához segítséget nyújt a Kincstár által ütemezett próbamigrációk elvégzése, amelyek alapján részletes hibalista készül.

Bevezetés segítése IPARKER, IVK, HAGYATÉK szakrendszerek Az IVK és IPARKER szakrendszerek bevezetésének első lépéséhez, a migrációhoz, előzetes felmérésben kérünk tájékoztatást az önkormányzatok jelenleg használt forrásrendszereiről. Az önkormányzatok részére az IVK szakrendszerhez a migrációs hibák javítását segítő program áll majd rendelkezésre. Az IVK és IPARKER szakrendszerek esetében egy-egy napos képzések a megyei oktatók közreműködésével zajlanak le. Mindhárom szakrendszer tekintetében hamarosan a felhasználók rendelkezésére áll e- learning felületen több videó és szimulációs tananyag. A csatlakozási folyamat során előzetesen tájékozatjuk – a megyei igazgatóságok útján – az önkormányzatokat az aktuális teendőkről. Hagyatéki leltár szakrendszer: Megkezdődött az egyeztetés a Magyar Országos Közjegyzői Kamarával (MOKK) az adatkapcsolat kiépítéséről.

E-személyi http://www.kekkh.gov.hu/Eszemelyi/ A chip adattartalma A tároló elem elektronikus formában tartalmazza: valamennyi személyes adatot és okmányadatot, amely az állandó személyazonosító igazolványon vizuálisan is megjelenik. a polgár ujjnyomatát (az állampolgár kérelmére) az elektronikus aláírás létrehozásához szükséges adatot és az állampolgár aláíró tanúsítványát, a polgár társadalombiztosítási azonosító jelét, a polgár adóazonosító jelét, a személyazonosító igazolvány elektronikus egyedi azonosítóját Funkciói: elektronikus úti okmány funkció elektronikus azonosítás elektronikus aláírás

kiterjesztés Elektronikus közigazgatás és ASP kapcsolata, SZEÜSZ-ök Az elektronikus közigazgatás fejlesztésével kapcsolatos kormányzati törekvés, hogy minél szélesebb körben működő elektronikus ügyintézési szolgáltatások álljanak az állampolgárok és vállalkozók rendelkezésre ügyeik intézéséhez. A SZEÜSZ és közhiteles nyilvántartás szolgáltatásokat nyújtó szervezetek háttérszolgáltatóként jelennek meg az ASP működésében.

Bevezetés eredményei Önkormányzatok szempontjából: új alkalmazások a feladatellátás és belső működés támogatására korábbi alkalmazások korszerűsítése egyedi támogatásokból létrehozott szigetszerű informatikai megoldások csökkenése korszerű és szabványos IT biztonsági, mentési, üzletmenet folytonossági és interoperabilitási szolgáltatások biztosítása IT beruházási és fenntartási költségek radikális csökkenése saját erőforrások kötelező feladatok ellátására történő koncentrálása

Bevezetés eredményei belső ügyintézési folyamatok egységesítése Önkormányzatok szempontjából: belső ügyintézési folyamatok egységesítése jogalkalmazás minőségének javulása adatszolgáltatási és beszámolási kötelezettségek racionalizálása, önkormányzatok tehermentesítése adattárház alapú információszolgáltatás vezetői riportok (közepes és kis önkormányzatok) analitikai és döntéstámogató funkciók (nagy önkormányzatok) a tény alapú döntéshozatal az önkormányzati szervezeti kultúra szerves részévé válik lehetőség nyílik a különböző rendszerekben külön-külön nyilvántartott adatok összefuttatására (keresztellenőrzés)

Bevezetés eredményei Kormányzat szempontjából: a jelenlegi – adatszolgáltatásokra épülő - adatoknál aktuálisabb, részletesebb és pontosabb információk ezen információkra épülő korszerű BI megoldások a stratégiai, taktikai és operatív döntések támogatásához az önkormányzati feladatellátás és gazdálkodás naprakész nyomon követése az esetleges pénzügyi, likviditási kockázatok időben történő felismerése az önkormányzati adóztatási tevékenység hatékonyságának monitorozása a helyi adók alapjával, illetve az adókötelezettség levezetésével, valamint teljesítésével kapcsolatos információk elemzése az adóintézkedések gazdasági, társadalmi, illetve újraelosztási hatásainak becslése adótervezési munka támogatása (mikroszimuláció, modellek) az önkormányzati alrendszer finanszírozási mechanizmusainak fejlesztése társszervek munkájának támogatása

Bevezetés eredményei Általános szempontból: hatékony forrásfelhasználás államháztartási szinten az IT fejlesztéseknél, fenntartható működtetés egységes elektronikus ügyintézési szolgáltatások nyújtása e-közigazgatási fejlettségi szint országos szintű növelése a közigazgatás teljesítményének növelése, gyorsabb ügyintézés, jobb ügyfélkiszolgálás.

önkormányzati ASP elektronikus ügyintézési rendszere Cégek, vállalkozások Magánszemélyek (Lakosság) Önkormányzati Elektronikus ügytézési rendszer Egyéb ügyek ASP Szakrendszeri ügyek (Hagyaték, adó, IVK-iparker) Önkormányzati ügyintézők

önkormányzati ASP elektronikus ügyintézés egységes elektronikus ügyintézési szolgáltatások nyújtása az állampolgárok és a vállalkozások részére Helyi adóbevallások Elektronikus kérvények Folyamatban lévő ügyek követése Adóegyenleg lekérdezés a közigazgatás teljesítményének növelése, a gyorsabb ügyintézés és jobb ügyfélkiszolgálás Automatikus iktatás Manuális munka kiváltása (adatbevitel) Elektronikus kapcsolattartás

A lényegesre koncentrálva Folyamatosan bővülő űrlapkör + ePapír támogatás Egyszerű vagy részletes Minden iratról

Az ASP E - ügyintézési szolgáltatási szintjei 2016: 2 űrlap 3. szint 2018.01.01 ~50 űrlap 5. szint 2019.01.01 teljes ASP portfólió űrlapjai 5. szint + online fizetés

2018.01.01 és ami utána jön 2018.01.01 ASP „csatlakoztatás” Személyre Szabott Ügyintézési Felület (SZÜF) Ügyfél ügyintézési rendelkezésének nyilvántartása (RNY) Összerendelési Nyilvántartás (ÖNY) Központi Azonosítási Ügynök (KAÜ) Biztonságos Kézbesítési Szolgáltatás (BKSZ) Általános célú elektronikus kéreleműrlap szolgáltatás (e-Papír) Hitelesített dokumentum-előállítás Díjköteles, de elérhető 2018-ban (nincs ASP +díj!) Elektronikus irat hiteles papíralapú irattá alakítása Sok-sok egyeztetés és finombeállítás után… Elektronikus fizetési és elszámolási rendszer Jogosultságkezelési Ügynök Építésügyi hatósági engedélyezési eljárásokat Támogató elektronikus Dokumentációs Rendszer

Papírmentes adóztatás (az elektronikusan indított ügyekben már 2018.01.01-én!) Technikai regisztráció (személyes adatok megadása nélkül) Kitöltés, hitelesítés, beküldés Automatikus érkeztetés, iktatás Hitelesített PDF-ként is megtalálható, beérkezett irat vizsgálata Iktatási- és űrlapadatok beemelése a szakrendszerbe Adóztatás, kimenő irat elkészítése, iktatása Kimenő irat elektronikus aláírása Biztonságos kézbesítés Átvételi információk, jogerősítés /véglegezés

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!