Free Association Research Kft.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az internetezők véleménye a magyarországi vállalatok ügyfélkezeléséről. Az Infoteka Kft. – a Sugar CRM partnerje - magyarországi képviseletének megbízásából.
Advertisements

A helyi közszolgáltatások versenyképességet szolgáló modernizálása Bodor Ákos – Grünhut Zoltán MTA KRTK Regionális Kutatások Intézete ÁROP
KÖZVÉLEMÉNYKUTATÁS 2011 PÜSPÖKSZILÁGYI TÉRSÉG NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC.
NEKIK MÁR CSAK GYEREKJÁTÉK Felmérés az internetező gyerekekről A Piackutatás Napja május 5.
ESR: Fogyasztók a neten
Internetezők az elektronikus kormányzatról és az Európai Unióról április 3. II. online média mobil- kommunikáció autók, márkák, vásárlás idegenforgalom,
1 A fiatalok művelődési szokásai. 2 A vizsgált korosztály korévenként, 2000-ben és 2004-ben (fő)
Az internet, a TV és társas támogatás összefüggései
A digitális jövő kutatási előrejelzések tükrében
Közérdekű munka büntetés Dr. Hatvani Erzsébet főigazgató Igazságügyi Hivatal december 12.
A dunaújvárosi fiatalok szabadidő eltöltési szokásai
GfK Hungária-Szonda Ipsos Internet Audience Research IV. negyedév időszakban végzett felmérés alapján készült A Magyar Online (Hajdú Online – Szabolcs.
Az internetes gyógyszervásárlás veszélyei
sajtótájékoztató a felnőtt lakosság egészségmagatartása, motivációi
Civil szervezetek a munka világában
10 állítás a gyerekek internethasználatáról
A magyar háztartások fizetési szokásai
Dr. Gombik Gergely pártfogó felügyelői szakreferens
KEZDÉS!!!!!!.
Információs Társadalom Szakmai Napok 2004.
A fogyasztás pszichológiája − Milyen a magyar fogyasztó
Információs társadalom és a társadalmi egyenlőtlenségek Tausz Katalin.
Németh Nóra Veronika Debreceni Egyetem
Kósa Éva : VII. Nemzetközi Médiakonferencia, Médiapolisz lakói I. Közvetítő faktorok.
VII. Nemzetközi Médiakonferencia „A média hatása a gyermekekre és fiatalokra" szeptember Balatonalmádi Fiatal group leaderek Facebook használati.
Mire jó az internet? Kommunikáció a családdal, a barátokkal Elérhető információ és szórakozás Tanulási, ismerkedési, és felfedezési lehetőségek lehetőségek.
László Miklós Legutolsó dolog, amit megtudsz egy könyv írása közben az, hogy mivel kellett volna kezdened v 1.0 A kutatási sorozat a múlt és jelen kontextusában.
A borpiac kibővítése az Internet segítségével Készítette: Fancsali Éva, Sárossy Gábor, Stverteczky András, Szabó István.
Határ menti munkavállalás Ausztriában Hardi Tamás tudományos munkatárs Győr, október 5. A határmentiségtől az integrált határrégióig.
Ismerje meg a Napi Gazdaság olvasóit! május 27.
Alvás Világnapja, március 13. Kiss Katalin, kutatás vezető Szinapszis Kft. Így alszanak a magyarok - Egy piackutatás tanulságai -
Olvasásismeret 2006/2007 II. félév Beniczky Péterné.
TETT KUTATÁS NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC.
Közösségi érték (public value) vizsgálat Budapest, Szonda Ipsos.
2014. augusztus 20. Új kialakítási koncepció augusztus 20.2 A postabolt elhelyezésével és belső elrendezésével kapcsolatos levárások Egyfelől legyen.
Vecsés város kutatás Közéleti, politikai kérdések Második hullám
Általános lakossági ismeretek a szén-monoxid elleni védekezés vonatkozásában Honeywell Szabályozástechnikai Kft november 11.
Pályakövetéses vizsgálat DPR konferencia, Veszprém márc. 11. A Pannon Egyetemen végzettek szakmai életútja – a kezdetek Formádi Katalin
Egészségesek a roma nők?
Mennyire modern a hazai elit?. 2 Mennyire modern a hazai üzleti elit… … információszerzésben? … médiafogyasztási szokásaiban? … életmódjában?
Tájékozódás és vásárlás a magyar internetezők körében Összefoglaló.
1 Egészség, biztosítás... Hidvégi Áron közvélemény- és piackutatási igazgató.
Fanta TrendRiport: Kultúra ‐ és médiafogyasztási szokások a fiatalok ko ̈ rében Hogyan beszéljen egy márka a tinédzserekhez? Kreatív konferencia.
A „tudatos vásárló” – avagy „hiszünk-e a felelős vállalati magatartásban?” Készítette: Páthy-Dencső Blanka TÁRKI Társadalomkutatási Intézet Zrt. 1112,
ZENEALATTI Halljuk, vagy hallgatjuk is? Székely Levente –
A friss hal és haltermékek fogyasztói megítélése 2014-ben Ózsvári László – Fodor István – Bódi Barbara – Kasza Gyula HALÁSZATI TUDOMÁNYOS TANÁCSKOZÁS SZARVAS,
Mire teker a magyar? Pillanatkép a zene- és rádiós piacról Klenovszki János és Sági Ferenc.
Párom.hu Magyarország egyik leglátogatottabb társkeresője 997 ezer aktív felhasználóval. Demográfiai targetálhatóság, 280 ezres eDM adatbázis. Célcsoport:
„Kincs, ami nincs” - a hazai szegények egészségi állapota - Havasi Éva és Horváth Gergely.
A magyarországi vállalatok rendezvényszervezési szokásai - üzleti körben végzett online piackutatás fő eredményei - Készítette: Nagy Péter Támogatóink.
Erőszakos médiatartalmak fiatal fogyasztói Székely Levente.
Free Association Research Kft Budapest Sütő u április Éves fiatalok Online kutatás.
1 © GfK Hungária | Superbrands 2015 SUPERBRANDS KUTATÁS 2015 GfK Hungária, Consumer Experiences január 28. Alap / Premium kutatási csomagok leírása.
Közösségi érték (public value) vizsgálat Budapest, Szonda Ipsos.
A HAZAI VÁLLALKOZÁSOK ÉS A VÁLLALKOZÓK LAKOSSÁGI MEGÍTÉLÉSE, NEGATÍV SZTEREOTÍPIÁK VIZSGÁLATA LAKOSSÁGI KVANTITATÍV FELMÉRÉS KUTATÁSI RIPORT JÚLIUS.
– Letölthető változat –
2016. június 10: „A tudásáramlás és a tudás megtérülésének egyes vetületei” című konferencia Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal (NKFIH)
A politikai tájékozódás forrásai Magyarországon A médiastruktúra átalakulása előtti és az utána következő állapot Hann Endre előadása a SZEF-Akadémián.
Ami változott, és ami nem
Országos kutatás a részmunkaidős foglalkoztatásról
A tartalommarketing lehetőségei és korlátai a gyógyszergyártók szemével szeptember 29.
VMR.cool 2009 – Felmérés az internetező fiatalokról
A tévés főműsoridő a célkeresztben Látogatottsági adatok után már nézettségi adatok?! Mester Sándor [origo] értékesítési igazgató T-Online Magyarország.
A kutatási program leírása
Digitális világ Online márkaépítés Kereskedelmi márkák és Nem kereskedelmi márkák Az óra célja: megérteni, hogyan segítik a honlapok a márkák ismertségét.
Letöltés az internetről
Dr. Felvinczi Katalin Nemzeti Drogmegelőzési Intézet
Közbiztonság Budapesten Budapesti adatok
A kutatás a Nemzeti Együttműködési Alap támogatásával,
Közvélemény- és piackutatási igazgató
Előadás másolata:

Free Association Research Kft. 1052 Budapest Sütő u. 2. www.free-association.hu Jogvédett online tartalmak, hamisított termékek - kutatás a 18-26 éves fiatal felnőttek körében 2017. augusztus 15.

A KUTATÁSRÓL

Háttér, módszer, minta A Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (a továbbiakban: HENT) 2011-ben és 2015-ben online kutatást végzett a középfokú oktatásban résztvevők körében. A kutatás tárgya az internetes tartalmak beszerzésének módja, a jogtisztasághoz való viszony, illetve a hamisított termékekkel kapcsolatos ismeretek, attitűdök voltak. A HENT 2017-ben megismételte az országos kutatást, mert annak segítségével tájékozódni kívánt arról, hogy a korábbi kutatások óta fiatal felnőtté érett célcsoport használati szokásaiban, attitűdjeiben a vizsgált témakörökben milyen fontosabb változások, elmozdulások következtek be. Kvantitatív kutatás segítségével vizsgáltuk a 18-26 éves fiatal korosztály megkérdezésével a szerzői jogi védelem alatt álló multimédiás tartalmakkal és hamisított termékekkel kapcsolatos használati szokásokat és attitűdjeit Módszer: online adatfelvétel az egyik magyar internetes piackutatási panelen, a NetPanel-en keresztül Mintaméret: 1000 fő, a minta reprezentatív volt a teljes adott korosztályba tartozó magyar lakosság kor, nem, településtípus és régió szerinti jellemzői szerint A kérdőív kitöltésének időigénye 10 perc Az adatfelvétel lezárása: 2017.06.22

Bázis: teljes minta (N=1000) A válaszadók demográfiai jellemzői NEM LEGMAGASABB VÉGZETTSÉG KOR Átlag: 21,6 év MUNKAVÉGZÉS TELEPÜLÉSTÍPUS RÉSZVÉTEL OKTATÁSBAN JELENLEG RÉGIÓ Bázis: teljes minta (N=1000)

AZ INTERNETHASZNÁLAT CÉLJA

Az internet használatának legelterjedtebb célja ─ a válaszadók 90%, illetve 88%-a szerint ─ a közösségi oldalak elérése és a kommunikáció. A nők körében e két cél megjelölése az átlagosnál magasabb, ugyanakkor a nagy többség zene- és filmfogyasztásra is használja a világhálót (84%, illetve 75%). (K1) Milyen célokra használod az internetet? TELJES MINTA NEMEK SZERINT KORCSOPORTOK SZERINT ’11: 46% ’11: 46% ’11: 42% (N=1000) Bázis: teljes minta

A városokban lakó fiatalok több területen is az átlagot meghaladó arányban használják ki az internet nyújtotta lehetőségeket (közösségi oldalak, zenehallgatás, hírfogyasztás, tanulás). (K1) Milyen célokra használod az internetet? TELJES MINTA LAKÓHELY SZERINT MUNKAVÉGZÉS SZERINT (N=1000) Bázis: teljes minta

ZENE- ÉS FILMFOGYASZTÁS

A 18-26 éves fiatalok körében (88%) a hallgatott zenék legfontosabb forrása a a YouTube. Közel 2/3-uk azonban még jelenleg is tölt le zenéket offline hallgatásra. A stream szolgáltatásokat 10-ből csak 3-an veszik igénybe. (K2) Hogyan szoktál zenét hallgatni? Mindegyiket jelöld, ami igaz rád? TELJES MINTA NEMEK SZERINT KORCSOPORTOK SZERINT ’11: 69% (N=1000) Bázis: teljes minta

A zenék streamelése kevésbé jellemző a nem város jellegű településeken: a falun élő fiatalok egynegyede, míg a városiak közel egyharmada használ stream szolgáltatásokat. (K2) Hogyan szoktál zenét hallgatni? Mindegyiket jelöld, ami igaz rád? TELJES MINTA LAKÓHELY SZERINT KORCSOPORTOK SZERINT (N=1000) Bázis: teljes minta

A fiatal felnőtteknek csak a 10%-a vásárol saját pénzből streamelt zenei tartalmakat, 18%-uk a stream szolgáltatás ingyenes verzióját használja. A férfiak és a városban élők az átlagnál nyitottabbak a fizetős zenei stream szolgáltatások iránt (14%-uk és 13%-uk költ erre saját zsebéből). (K3) Van olyan stream zeneszolgáltatást, aminek a fizetős verzióját használod? Bázis: teljes minta

A filmek letöltése a zeneletöltéssel azonos arányt mutat a válaszadó fiatalok körében, közel 2/3-ukra jellemző ez a szokás. Minden második fiatal felnőtt néz filmet stream szolgáltatás igénybevételével. (K4) Hogyan szoktál filmeket nézni? TELJES MINTA NEMEK SZERINT KORCSOPORTOK SZERINT ’11: 54% ’11: 47% (N=1000) Bázis: teljes minta

TELJES MINTA LAKÓHELY SZERINT MUNKAVÉGZÉS SZERINT Bázis: teljes minta (K4) Hogyan szoktál filmeket nézni? TELJES MINTA LAKÓHELY SZERINT MUNKAVÉGZÉS SZERINT (N=1000) Bázis: teljes minta

LETÖLTÉSI MÓDSZEREK, ATTITŰDÖK

Az internet egy kényelmes, kézenfekvő megoldás a zenei, film- és egyéb tartalmak beszerzésére, a válaszadó fiatalok ¾-e nem szívesen fizetne olyan dolgokért, amelyek ingyenesen is hozzáférhetőek a világháló segítségével. A fizetéstől való elzárkózás sokkal inkább jellemző a nőkre (közel 80%-uk hozzáállása ilyen, szemben a férfiak 66%-ával). (K8) A következő állítások közül melyek igazak rád? Minden állításnál jelöld be, hogy illik-e rád vagy sem. Azért szoktam zenét, filmet, vagy egyéb dolgokat letölteni az internetről, mert… Teljes minta (969) Férfi (500) Nő (468) 18-20 éves (384) 21-23 éves (317) 24-26 éves (268) Városban él (689) Faluban él (280) Teljes munkaidőben dolgozik (416) Nem dolgozik teljes munkaidőben (553) 90% 89% 91% 87% 88% 66% 79% 73% 72% 71% 75% 68% 56% 57% 58% 51% 55% 52% 40% 44% 36% 48% 38% 41% 43% 14% 6% 9% 11% 10% 8% 15% 7% ’11: 84% ’11: 79% ’11: 48% ’11: 42% ‘11: 8% Bázis: akik letöltenek

A zenék offline használatához szükséges, a zenés videotartalmak letöltésére szolgáló applikációk (pl. YouTube downloader) használata nagyon elterjedt: a fiatalok több mint 70%-a ezzel a módszerrel végzi a letöltést. A torrentezés ugyanakkor a fiatal felnőttek több, mint fele által alkalmazott megoldás. Ez a férfiak körében és a 21 év felettieknél az átlagnál valamivel népszerűbb (58%). (K9) Hogyan szoktál letölteni dolgokat az internetről? TELJES MINTA NEMEK SZERINT KORCSOPORTOK SZERINT (N=1000) Bázis: teljes minta

magasabb (58%) a városban élők esetében. A torrentezés és a fórumok által kínált letöltési linkek használata az átlagosnál magasabb (58%) a városban élők esetében. (K9) Hogyan szoktál letölteni dolgokat az internetről? TELJES MINTA LAKÓHELY SZERINT MUNKAVÉGZÉS SZERINT (N=1000) Bázis: teljes minta

Az illegális tartalmaknak a legálistól való megkülönböztetése a fiatal felnőttek alig egynegyedének okoz gondot. A férfiak sokkal magabiztosabbak a nőknél ezen a téren (közel ¾-ük szerint könnyű a legális és illegális tartalmak megkülönböztetése). A válaszadók 14%-a ugyanakkor egyáltalán nem törődik ezzel a kérdéssel. (K7) Mennyire egyszerű számodra megkülönböztetni az interneten található legális/illegális tartalmakat? NEM KOR TELEPÜLÉSTÍPUS MUNKAVÉGZÉS Bázis: teljes minta

LETÖLTÖTT TARTALMAK / fizetés

Nemek szerint szignifikáns különbségek azonosíthatóak a letöltött webes tartalmak terén: a férfiak az átlagosnál jóval magasabb arányban töltenek le szoftvert (51%) és játékot (62%), a nők pedig élen járnak a képek, tananyagok és e-book-ok (64%, 61%, 24%) letöltése terén. A 18-20 éves korosztály a tananyagokat és játékokat tölt le az átlagnál nagyobb arányban. (K5) Mit szoktál letölteni az alábbiak közül? TELJES MINTA NEMEK SZERINT KORCSOPORTOK SZERINT ’11: 37% ’11: 31% ’11: 23% ’11: 6% (N=1000) Bázis: teljes minta

A teljes munkaidőben dolgozók számára a tananyagok kevésbé látszanak fontosnak (39%), ugyanakkor a szoftverek iránt jobban érdeklődnek (44%). A városi lakosok az átlagosnál nagyobb arányban töltenek le tananyagokat (60%) és szoftvereket (42%). (K5) Mit szoktál letölteni az alábbiak közül? TELJES MINTA LAKÓHELY SZERINT MUNKAVÉGZÉS SZERINT (N=1000) Bázis: teljes minta

A letöltött tartalmak közül legnagyobb arányban játékokért (14%) és szoftverért (13%) fizettek már a válaszadók, a nők a férfiaknál jóval kisebb arányban hajlandók fizetni a letöltött tartalmakért. (K6) Amikor az alábbi dolgokból töltesz le, akkor mennyire jellemző, hogy fizetni kell érte? Teljes minta (1000) Férfi (512) Nő (488) 18-20 éves (388) 21-23 éves (327) 24-26 éves (285) Városban él (707) Faluban él (293) Teljes munkaidőben dolgozik (431) Nem dolgozik teljes munkaidőben (569) 23% 4% 13% 14% 15% 10% 17% 11% 21% 3% 9% 7% 5% 8% 12% 2% Bázis: teljes minta

Bázis: akik letöltik az adott tartalmat FOTÓK, KÉPEK LETÖLTÉSE ÉS FIZETÉS - DEMOGRÁFIAI BONTÁS A fiatal felnőttek 59%-a tölt le fotókat és képeket az internetről; 94%-uk csak ingyenesen megszerezhető fotókat tölt le. A 24-26 évesek és a teljes munkaidőben dolgozók inkább hajlandók fizetni is a tartalmakért. (K6) Amikor az alábbi dolgokból töltesz le, akkor mennyire jellemző, hogy fizetni kell érte? LETÖLTÉS NEM KOR TELEPÜLÉSTÍPUS MUNKAVÉGZÉS FIZETÉS Bázis: akik letöltik az adott tartalmat

Bázis: akik letöltik az adott tartalmat TANANYAG LETÖLTÉSE ÉS FIZETÉS - DEMOGRÁFIAI BONTÁS A válaszadó fiatalok 56%-a tölt le tananyagokat az internetről; 83%-uk csak olyan tananyagokat tölt le, amelyekért nem kell fizetni. A férfiak fizetési hajlandósága az átlagosnál nagyobb, az idősebb korosztályé pedig kisebb. (K6) Amikor az alábbi dolgokból töltesz le, akkor mennyire jellemző, hogy fizetni kell érte? LETÖLTÉS NEM KOR TELEPÜLÉSTÍPUS MUNKAVÉGZÉS FIZETÉS Bázis: akik letöltik az adott tartalmat

Bázis: akik letöltik az adott tartalmat JÁTÉK LETÖLTÉSE ÉS FIZETÉS - DEMOGRÁFIAI BONTÁS A fiatalok több mint fele tölt le játékot az internetről. ¾-ük csak ingyenesen megszerezhető tartalmakat tölt le. A nők több mint 90%-a csak az ingyenes tartalmakat keresi, míg a férfiak körében ezek aránya csak 63%. A falun élők körében az átlagosnál magasabb (81%) azok aránya, akik csak nem fizetős játékokat keresnek. (K6) Amikor az alábbi dolgokból töltesz le, akkor mennyire jellemző, hogy fizetni kell érte? LETÖLTÉS NEM KOR TELEPÜLÉSTÍPUS MUNKAVÉGZÉS FIZETÉS Bázis: akik letöltik az adott tartalmat

Bázis: akik letöltik az adott tartalmat SZOFTVER LETÖLTÉSE ÉS FIZETÉS - DEMOGRÁFIAI BONTÁS A fiatalok közel 40%-a tölt le az internetről szoftvereket; 2/3-uk csak olyan szoftvereket tölt le, amelyekért nem kell fizetni. A fizetési hajlandóság a nők körében jóval alacsonyabb, mint a férfiaknál. (K6) Amikor az alábbi dolgokból töltesz le, akkor mennyire jellemző, hogy fizetni kell érte? LETÖLTÉS NEM KOR TELEPÜLÉSTÍPUS MUNKAVÉGZÉS FIZETÉS Bázis: akik letöltik az adott tartalmat

Bázis: akik letöltik az adott tartalmat E-BOOK LETÖLTÉSE ÉS FIZETÉS - DEMOGRÁFIAI BONTÁS A fiatal felnőttek 19%-a tölt le az internetről ebook-ot, akik közül a döntő többség (81%) csak ingyenes e-book-ok iránt érdeklődik. A nők a férfiaknál jóval magasabb arányban keresik az ingyenes könyveket. (K6) Amikor az alábbi dolgokból töltesz le, akkor mennyire jellemző, hogy fizetni kell érte? LETÖLTÉS NEM KOR TELEPÜLÉSTÍPUS MUNKAVÉGZÉS FIZETÉS Bázis: akik letöltik az adott tartalmat

Legális forrásból származó online tartalmakért a fiatal válaszadók 55%-a még soha életében nem fizetett. A férfiak, a városban élők és a teljes munkaidőben dolgozók az átlagosnál nagyobb arányban fizettek már legális online tartalomért. (K10) Fizettél már valaha azért, hogy legális forrásból interneten zenét, filmet, szoftvert, könyvet vagy számítógépes játékot tölthess, menthess le, nézhess, hallgathass? NEM KOR TELEPÜLÉSTÍPUS MUNKAVÉGZÉS Teljes minta (1000) Férfi (500) Nő (468) 18-20 éves (384) 21-23 éves (317) 24-26 éves (268) Városban él (689) Faluban él (280) Teljes munka-időben dolgozik (416) Nem dolgozik teljes munka-időben (553) Bázis: teljes minta

Bázis: akik még sohasem fizettek Azok között a fiatalok között, akik még nem fizettek soha legális forrásból származó, internetes tartalmakért, jelentős kisebbségben vannak a fizetésre nyitottak (a nők kevésbé nyitottak). (K11) Hajlandó lennél fizetni azért, hogy legális forrásból szerezz be dolgokat (zenét, filmet, e-bookot, szoftvert, játékot), hogy internet nélkül is tudd hallgatni, nézni, olvasni, használni? NEM KOR TELEPÜLÉSTÍPUS MUNKAVÉGZÉS Nem, mert nekem mindegy, hogy legálisan vagy nem legálisan került fel az internetre a letölthető tartalom Nem, amíg van olyan oldal, ahonnan ingyenesen tölthetek le Igen, de csak ha megfizethető áron kínálják Igen ‘11: 69% ‘11: 9% ‘11: 19% ‘11: 3% Bázis: akik még sohasem fizettek

HAMISÍTOTT TERMÉKEK

A fiatal felnőttek sok fajta hamisított termékkel találkoztak már; ezek közül a ruha, táska, cipő, illatszer állnak vezető helyen. (Ruhával, illatszerrel nagyobb arányban találkoztak a nők, míg műszaki termékekkel, szoftverrel, játékkal inkább a férfiak). (K12) Milyen hamis termékekkel találkoztál már? TELJES MINTA NEMEK SZERINT KORCSOPORTOK SZERINT ’11: 80% ’11: 71% ’11: 56% ’11: 54% ’11: 65% ‘11: 37% ‘11: 22% (N=1000) Bázis: teljes minta

hamis szoftverrel (55%) és gyógyszerrel (26%) találkoztak. A városban élők közül egyre többen jelölték meg, hogy a cipő, táska, ruha, illatszer mellett hamis szoftverrel (55%) és gyógyszerrel (26%) találkoztak. (K12) Milyen hamis termékekkel találkoztál már? TELJES MINTA LAKÓHELY SZERINT MUNKAVÉGZÉS SZERINT (N=1000) Bázis: teljes minta

Csak 10-ből 4 válaszadó véli úgy, hogy az ismert márkajelzéshez magasabb érték társul; a nők kevésbé „elfogultak” a jól ismert márkanevekkel. (K13) Szerinted értékesebb egy termék, ha jól ismert a megnevezése, márkajelzése? NEM KOR TELEPÜLÉSTÍPUS MUNKAVÉGZÉS ‘11: 4% ‘11: 46% ‘11: 9% ‘11: 41% Bázis: teljes minta

A hamis áruk terjesztésének elsődleges csatornájaként az internetet (és az aukciós oldalakat) azonosítják a megkérdezett fiatalok; a piacok is „fertőzöttek” a válaszadók 2/3-a szerint. (K14) Szerinted a hamisítványok forgalmazásának melyek a leghasználatosabb/legnépszerűbb csatornái? TELJES MINTA NEMEK SZERINT KORCSOPORTOK SZERINT ’11: 58% ’11: 67% ’11: 37% ‘11: 17% ‘11: 15% (N=1000) Bázis: teljes minta

Az aukciós oldalakat és az „utcát” a városiak jobban összekötik a hamisított termékek forgalmazásával. (K14) Szerinted a hamisítványok forgalmazásának melyek a leghasználatosabb/legnépszerűbb csatornái? TELJES MINTA LAKÓHELY SZERINT MUNKAVÉGZÉS SZERINT (N=1000) Bázis: teljes minta

A fiatal felnőttek számára világos, hogy a hamisított termékek fogyasztása, a testen való alkalmazása egészségkárosító lehet. A nagy többség látja, hogy a minőség csorbát szenved, gazdasági károkozás történik, a forgalmazást bűncselekménynek tartják. (K15) Mely állításokkal értesz egyet? TELJES MINTA NEMEK SZERINT KORCSOPORTOK SZERINT ’11: 86% ’11: 78% ’11: 77% ’11: 63% ’11: 36% ’11: 28% (N=1000) Bázis: teljes minta

A vidéken élők kevésbé hisznek abban, hogy a hamis termékek az eredeti márkák birtokosait megkárosítják. (K15) Mely állításokkal értesz egyet? TELJES MINTA LAKÓHELY SZERINT MUNKAVÉGZÉS SZERINT (N=1000) Bázis: teljes minta