KÖSZI ÓZD! Közösségi színterek fejlesztése Ózdon 1.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Aktuális pályázati lehetőségek
Advertisements

LEADER Szeged LEADER pályázatok
Bozzay Andrásné szakmai főtanácsadó
LEADER pályázat beadásának menete Európai Mezőgazdasági Vidékfejlesztési Alap: a vidéki területekbe beruházó Európa.
TISZATÉR LEADER EGYESÜLET célterületei és eljárásrend 2011.
A Pécsi Kistérség Foglalkoztatási Paktuma
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
LEADER II. pályázati forduló. A 2. pályázati forduló célja  Azoknak a helyi akciócsoportoknak a kiválasztása, melyek az 1. fordulón sikeresen túljutottak.
FSZK Nonprofit Kft. ügyvezető
1 Foglalkoztatási paktumok helyzete Magyarországon, jó gyakorlatok Örkény június 24.
Információs nap Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért Támop /2 Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért.
Fiatalok Lendületben Program Előzmények: Fiatalok Európáért, Ifjúság Program Időtartam: Költségvetés: € – 2,5.
HELYI VIDÉKFEJLESZTÉSI STRATÉGIA FELÜLVIZSGÁLATA 2013.
A 100%-os helyszíni ellenőrzés koncepciója
Integrált területi beruházás és Közösségvezérelt helyi fejlesztés a as programozási időszakban Zsolt SZOKOLAI C.2 Urban development, territorial.
dr. Szaló Péter helyettes államtitkár szeptember 24.
Az ÚMVP intézményrendszere
Önkormányzatok turisztikai feladatai
8900 Zalaegerszeg, Kosztolányi u. 10. A TÁMOP projekt szerepe és feladatai Nyugat-dunántúli régióban.
ÚMFT első éves tapasztalatai, az uniós pénzek felhasználásának várható üteme Közbeszerzés.
Címalcím 1 Nemzeti Fejlesztési Terv - Regionális Operatív Program Wächter Balázs VÁTI Területfejlesztési Igazgatóság Stratégia tervezési iroda november.
Teleházak pályázati lehetőségei. TIOP 3-as prioritás A munkaerő-piaci részvételt és a társadalmi befogadást támogató infrastruktúra fejlesztése
Nemzeti Fejlesztési Terv Civil szervezetek infrastrukturális feltételeinek javítása.
Pénzesné Tóth Márta kistérségi tanácsadó Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. „Civil pályázati lehetőségek a időszakban”
Köztünk élnek. Ismered őket? EIA/2012/
Mentorhálózat a A-11/1 pályázatban A-11/1 „Bentlakásos intézmények kiváltása” Információs nap Budapest, március 1.
TERÜLETI PAKTUM. A PAKTUM BEMUTATÁSA szeptember 25-én aláírták a Területi Foglalkoztatási és a Társadalmi Integráció a Központi Régióban Paktumot.
Döntéselőkészítő tanulmányok Mihálffy Krisztina – KKK,Kerékpáros Infrastruktúra Fejlesztési Osztály.
Mátrai Balázs vidékfejlesztési szakértő Magyarországi LEADER Központ
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
Foglalkoztatási Paktum az Ország Közepe Kistérségben
TERÜLETI SZEMPONTOK MEGJELENÉSE A AS TERÜLET- ÉS TELEPÜLÉSFEJLESZTÉSI OPERATÍV PROGRAMBAN Tóth Róbert, fejlesztési szakértő CODEX workshop Novi.
Projektindító nap TÁMOP /1-2, TÁMOP /1
Hajdu István Bükk-Térségi LEADER Egyesület : A HVS felülvizsgálat, HPME javaslatok gyűjtésének meghirdetése a 16/2013. ÚMVP IH közlemény alapján.
IDMSYS projekt GOP Akkreditált innovációs klaszterek közös technológiai innovációjának támogatása, GOP pályázati ablak A.
TÁMOP-5.5.2/09 „Önkéntesség elterjesztése” c. pályázati kiírás előzményei, céljai és háttér-információ Információs nap április 9.
Megpályázható tevékenységek BM/9674-2/2011. sz. nyílt pályázati felhívás alapján Európai Integrációs Alap dr. Gyöngy Anna BM EUEFO.
„K+F+I befektetési portfólió kialakítása Hajdú-Bihar megyében weboldal segítségével” című projekt bemutatása Kiss Gábor ügyvezető igazgató.
Mitől innovatív egy vállalkozás?
GINOP programidőszak rövid áttekintése.
Csongrád megye as területfejlesztési programja május 15.
Gárdonyi csillagok (CLLD) Közösségi szinten irányított városi helyi fejlesztések megvalósítására irányuló helyi akciócsoportok megalakítására és azok regisztrációjára.
TOP K ULTURÁLIS ÉS KÖZÖSSÉGI TEREK INFRASTRUKTURÁLIS FEJLESZTÉSE ÉS HELYI KÖZÖSSÉGSZERVEZÉS A VÁROSI HELYI FEJLESZTÉSI STRATÉGIÁHOZ KAPCSOLÓDVA.
Somogy megye Integrált Területi Programjának végrehajtása KAPOSVÁR DECEMBER 11.
FENNTARTHATÓ TELEPÜLÉSI KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉS TOP Nyíregyháza, január 08. Dr. Frankó Melinda.
„Gondoljunk a jövőre” Szakmai nap előadó: Magyar Mariann projektmenedzser Regionális Szociális Forrásközpont Kht. Szombathely június 22.
A határmenti programok aktuális állása
Központi koordináció feladatai a as programozási időszakban.
Milyen feltételek mellett jöhetnek létre a Tisza-tavi turisztikai régió bal parti TDM szervezetei?
Barcsák Marianna - KPSZTI
A helyi identitás és kohézió erősítése TOP TOP
Foglalkoztatáspolitika a gazdaságfejlesztés szolgálatában
TÁMOP pályázati lehetőségek a szak-és a felnőttképzés területén - 2
Közösen Hatvan kulturális fejlődéséért A TOP CLLD Program
Helyi Fejlesztési Stratégia intézkedéseinek bemutatása
TOP vas megyei aktualitásai
Szpi működése 2011-ben létrejött a Széchenyi Programiroda Nonprofit Kft. a Promei Nonprofit Kft. jogutódjaként a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium tulajdonosi.
Terület- és Településfejlesztési Operatív Program TOP-5. 1
A határtérség.
2017. július 5..
Nemzeti Fejlesztési Terv, operatív programok és pályázati lehetőségek
A széchenyi Programiroda szerepe a régióban
Segédanyag LEADER pályázat benyújtásának lépései, általános pályázati feltételek Dél-borsodi LEADER Egyesület.
Lorem ipsum.
TOP „KÖZÖS TÖBBSZÖRÖS” A Barcsi közösségfejlesztési stratégia megvalósításának főbb szabályai BARCS VÁROS ÖNKORMÁNYZATA.
Közösségi Szinten Irányított Városi Helyi Fejlesztések (CLLD )
Szépkorúak számára szervezett kulturális és közösségi nagyrendezvények támogatása top h Avasi Horizont Helyi Közösség Helyi Akciócsoport.
Országos Foglalkoztatási Közalapítvány Szakmai Fórum az "Út a munkához" program megvalósításáról és a "Jó gyakorlatok" bemutatásáról Kecskemét, 2009.
Urbánné Malomsoki Mónika
Helyi támogatási kérelmek benyújtásának ügymenete
Előadás másolata:

KÖSZI ÓZD! Közösségi színterek fejlesztése Ózdon 1

ELŐZMÉNYEK A Nemzetgazdasági Minisztérium Regionális Fejlesztési Programok Irányító Hatósága, a Terület- és Településfejlesztési Operatív Program (TOP) 7. prioritási tengelye keretében elérhető közösségi szinten irányított városi helyi fejlesztések (CLLD) megvalósítására helyi akciócsoportok megalakítását hívta életre. A helyi szükségleteket és lehetőségeket feltárva helyi civil-, köz-, és gazdasági szereplőből – 12 taggal megalakult a HAJÓZD Helyi Akciócsoport.

HAJÓZD HELYI AKCIÓCSOPORT

ELŐZMÉNYEK A HAJÓZD Helyi Akciócsoport aktív társadalmasítási folyamat alapján elkészítette az integrált, területi alapú, kulturális és közösségfejlesztési tartalmú Helyi Közösségi Fejlesztési Stratégiáját (HKFS). A HAJÓZD Helyi Akciócsoport konzorciumi formában pályázatot nyújtott be a HKFS megvalósítására és így 400 millió forint fejlesztési támogatásban részesült.

HELYI KÖZÖSSÉGI FEJLESZTÉSI STRATÉGIA A helyi szereplők a HKFS megvalósítására, összhangban annak céljaival pályázatokat nyújthatnak be az elnyert összeg jelentős részére.

PÁLYÁZATI EREDMÉNYEK Kedvezményezett: HAJÓZD Helyi Akciócsoport Elnyert összeg: 400 millió forint A program megvalósítási időszaka: 2017. szeptember 1. és 2020. októbert 31. Akcióterület: Ózd város közigazgatási területe Támogatottak köre: Az akcióterületen székhellyel vagy telephellyel rendelkező köz- és civil szféra szereplői és nonprofit szervezetek.

VÉGREHAJTÁSÁNAK MENETE A PÁLYÁZATI PROGRAM VÉGREHAJTÁSÁNAK MENETE A helyi szereplők támogatása a HKFS alapján összeállított helyi felhívások megjelenésével indul. A felhívások szakmai tartalmának meg-határozásában résztvevő szakmai javaslattevő szervezet az Akciócsoport Felhívás Előkészítő Munkacsoportja.

VÉGREHAJTÁSÁNAK MENETE A PÁLYÁZATI PROGRAM VÉGREHAJTÁSÁNAK MENETE A meghirdetett intézkedésekre beérkezett pályázatok értékelését a konzorcium Helyi Bíráló Bizottsága, míg az arról való döntést a HACS végzi. A nyertes projekt kiválasztása a Helyi Közösségi Fejlesztési Stratégiában meg-határozott kritériumok alapján történik.

HAJÓZD HELYI AKCIÓCSOPORT MUNKASZERVEZETE A döntések előkészítését, a támogatottak értesítését, a HKFS végrehajtásával kapcsolatos adminisztrációs és kommunikációs tevékenységet a HAJÓZD Helyi Akciócsoport Munkaszervezete látja el, melynek szervezeti kereteit az Ózdi Polgármesteri Hivatal adja. A széles körű tájékoztatás és részvétel elősegítése érdekében animációs tevékenységgel is segíti a támogatást igénylőket a Munkaszervezet, ahogyan az eredmények nyomon követése, folyamatos ellenőrzése és értékelése is feladatai közé tartozik.

ELÉRHETŐSÉGÜK A munkaszervezet tagjai: Dobos Eszter Gál Zsanett Szaka Attila Ügyfélszolgálat: Telefonon: (48) 574-150 E-mailben: hajozd@ozd.hu Személyesen: Ózdi Polgármesteri Hivatal Ózd, Városház tér 1. I./107. Kedd: 8-12; Szerda: 8-12 és 13-16; Péntek: 8-12; További információ: www.ozd.hu www.facebook.com

KÖzösen, SZÍvesen, Ózdon! CSELEKVÉSI TERV 1. KÖSZI TÉR! műveletek központjában a városszerkezet új fókusz-pontjainak kialakítása, innovatív és a közösségeket aktivizáló helyszínek fejlesztése áll KÖzösen, SZÍvesen, Ózdon! 2. KÖSZI ÉRTÉK! műveletek fókuszában a városi múlt megismerése, a meglévő értékeink feltérképezése, valamint az önképzés, a tanulás kultúrájának fejlesztése került műveletek a városi fesztiválok és kísérő programjainak megvalósítását támogatja, és célja az, hogy a helyi közösségek vendégből házigazdává váljanak a városban 3. KÖSZI FESZT! 4. KÖSZI FEJLŐDÉS! műveleti területek tervezett programjai a problémák megelőzésére és kezelésére, az aktivizáló közösségek hatásának multiplikálására ösztönöz

1. KÖSZI TÉR! A városszerkezet új fókuszpontjainak kialakítása, innovatív és közösség aktivizáló helyek fejlesztése. 1.1 „mOZDulj! Pontok” létrehozása, Felnőtt, gyerek szabadtéri edző és fittness parkok, eszközök 1.2 KÖSZI PONTOK Közösségi találkozó és információs pontok kialakítása 1.3 ÓZD: APP

1. KÖSZI TÉR! 1.4 Sport klubok felszerelése 1.5 Meglévő és új sporthelyszínek megközelíthetőségének javítása, akadálymentesítése 1.6 Kutyafuttatók kialakítása, közösségi üzemeltetése 1.7 Mobil közösségi tér 1.8 Közösségi tevékenységet biztosító szervezetek infrastrukturális fejlesztése és eszközfejlesztés

2. KÖSZI ÉRTÉK! A városi múlt megismerése, meglévő értékeink feltérképezése, valamint az önképzés, tanulás kultúrájának fejlesztése. 1.1 „mOZDulj! Pontok” létrehozása, Felnőtt szabadtéri edző és fittness parkok, eszközök 2.1 Az ózdi ipari, népi, kulturális örökség bemutatása elsősorban a fiatalabb korosztály számára 2.2 Ki-mit-tudott? 2.3 Tematikus klubok felszerelése és működtetése 2.4 Élménypedagógia 2.5 Táborok

Városi fesztiválok és kísérő programjaik megvalósítása. 3. KÖSZI FESZT! Városi fesztiválok és kísérő programjaik megvalósítása. Vendégből házigazdává válás segítése. 3.1 Hagyománnyal rendelkező programok kínálatának bővítése, szélesítése 3.2 Új rendezvények elindítása hagyományteremtő céllal

4. KÖSZI FEJLŐDÉS! Egymás megsegítése önmagunk érdekében. Program a problémák megelőzésére és kezelésére, az aktivizáló közösségek hatásának multiplikálására. 4.1 Keresztgenerációs korrepetíció 4.2 A „Figyelmes” szolgálat 4.3 Prevenció: a probléma előtt egy lépéssel

4. KÖSZI FEJLŐDÉS! 4.4 Tanácsadás, képzések, csoportfoglalkozások a gyermekneveléssel, gondozással kapcsolatosan 4.5 Erőszak: utólag nincs mentség! 4.6 A legegyszerűbben:önként. Önkéntes csoportok megalakítása, az önkéntesség tanulása, jó példák mutatása

NEM TÁMOGATHATÓ TEVÉKENYSÉGEK a TOP egyes konstrukciói keretében támogatható vagy támogatást nyert fejlesztések; egyes ágazati operatív programok által a közösség és kultúra, valamint a turisztika területén támogatott fejlesztések; kulturális örökség kizárólag állagmegóvást célzó megújítása; szálláshely fejlesztés; vallási helyszín megújítása kizárólag vallási célú hasznosításra; lakáscélra szolgáló lakóépületek megújítása; helyi közösség számára nem elérhető infrastruktúra fejlesztése; olyan ingatlanok fejlesztése vagy programok, amelyek a stratégiában megjelölt célcsoportok számára nem látogathatóak vagy csak egyes csoportok számára hozzáférhetők.

A VÉGREHAJTÁS MENETE A HKFS alapján a FEMCS előkészíti a pályázati felhívásokat. A beérkezett pályázatokat a HBB véleményezi, értékeli (az ÉB alapján) és előterjeszti a HAJÓZD Helyi Akciócsoporthoz (HACS) döntésre. A HACS dönt a nyertes pályázatokról. Az Irányító Hatóság törvényességi kritériumokat vizsgálva jóváhagyja a HACS döntését. Az Irányító Hatóság közvetlenül a nyertes pályázókkal köt szerződést a projekt végrehajtására.

A VÉGREHAJTÁS MENETE A munkaszervezet feladata - a fenti munkák operatív segítésén túlmenően - az eredmények folyamatos nyomon követése, ellenőrzés, értékelése. A végső kedvezményezettek: 100%-os támogatottság mellett, 50-100%-os előlegfinanszírozásban részesülhetnek. A projekt megvalósítására maximum 24 hónap áll rendelkezésre. A projekt zárását követően 5 év fenntartási kötelezettség.

KÖSZÖNJÜK A FIGYELMET! 22