Tanulási technikák A tanulási stratégiák.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Advertisements

Út a beszédértéstől a szövegértésen keresztül a matematikai problémák megoldásáig Előadó: Horváth Judit.
Képességszintek.
A hallgató neve A szak megnevezése Konzulens tanár: XY 2010.
Az ERP bevezetés „művészete” – avagy hogyan csináljuk mi.
Kutatómunka a pszichológiában: gyakorlatok HEFOP 109-es pályázat
Információ feldolgozása
Szakíts magadnak egy kis időt, hogy elolvasd ezt az üzenetet! Lehet, hogy fontos!
Kimeneti követelmények a 8. osztály végén
Készítette: Fergéné Mészáros Éva Törökné Beke Ida
Az olvasás olyan piknik, ahová a szerző hozza a szavakat,
Nem fogsz hinni a szemednek, de mostantól el kell fogadnod, hogy mágus is vagyok.
Tudományos dolgozatírás
Szakdolgozat címe Készítette: X.Y Miskolci Egyetem
LP3 Tanulás.
A szövegszerkesztés alapjai
“A jó tanító nem saját tudásának gyümölcseit osztja meg a tanítványaival, hanem megmutatja nekik, hogyan arassák le saját gondolataik gyümölcseit.” (Kahlil.
Komplex rendszertervezési módszerek
Metakognicióra épülő olvasási stratégiák és szövegértő olvasás
Társas lény - 10.
A szövegértés tanítása II.
A szövegszerkesztés alapjai
 Tanuló környezet meghatározása  Ötletgyűjtés, a tanulási környezet ismeretén alapszik  Oktatási stratégia meghatározása  Előzetes képernyő-elrendezés.
Összetett adattípusok a Pascal nyelvben
Alprogramok a Pascal nyelvben
Tanulásmódszertan Oroszlány Péter: Tanulásmódszertan c. könyve alapján
A szövegértési feladatok összeállítása
A szövegértési feladatok összeállítása
Csájiné Knézics Anikó Szilvásiné Turzó Ágnes Dr. Steklács János
Helen Parkhurst Dalton-terve Gömöry Zsuzsa Ilse Mayer mellékleteivel.
Szakíts magadnak egy kis időt, hogy elolvasd ezt az üzenetet, lehet hogy fontos!
Az idegen nyelvi képzés kihívásai, tanulás-módszertani problémái
Az anyanyelvtanítás alapozásától a tudatos nyelvhasználatig
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
Bevezetés Előadó: Blasszauer János Kaposvár, január 14.
A szövegértés diagnosztizálása és fejlesztése
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
Szövegértés- szövegalkotás 1- 2.osztály
A szellemi tulajdon védelme és menedzselése című projekt résztvevői értékelése.
Gondolattérkép Gyarmathy Éva (2001): Gondolatok térképe. In: TaníTani, 2001/ sz. pp: Összeállította: Marton Eszter.
Módszerek 5/5.
A nélkülözhetetlen kellékek 5/11. Előkészület – tanár Beszédművelés papírt kinyomtatni Az érdeklődési tesztet kinyomtatni Készítette: Sági Lajos2.
Tanulási nehézségek 5/3.
Gyakorló óra 5/12.
Segítő külső körülmények 5/13. Előkészület – tanár A páros munkához szükséges szöveget kinyomtatni Készítette: Sági Lajos2.
Hogyan tanulok otthon? 5/2.
Jegyzetkészítés 5/17.
A kapcsolati hálók szerepe a tudásháló építésében Kis Márta Heller Farkas Főiskola A konnektivizmus a tudásszervezés új paradigmája MAFIOK XXXIII. országos.
Matematika és szövegértés Raátz Judit ELTE BTK Mai Magyar Nyelvi Tanszék.
Záróvizsga prezentáció május. 2 Záróvizsga prezentáció MIT BIZONYÍT A PREZENTÁCIÓ? ›A hallgató jártasságát a választott témában, a kommunikációs.
Bevezetés. Alapok: szövegszerkesztő alkalmazás (Word) megnyitása: Start gomb  Minden program  Microsoft Office  Microsoft Office Word 2007 szövegszerkesztő.
A LISTENING SPAN TESZT A RÖVID TÁVÚ VERBÁLIS SZERIÁLIS MEMÓRIA VIZSGÁLATA.
Tanulási technikák A tanulási stratégiák. A tanulási stratégiák vizsgálata Kozéki és Entwistle (1986): Kozéki és Entwistle (1986): Mélyrehatoló:Mélyrehatoló:
MBR és a partíciós tábla Forrás: Wikipedia. MBR 1. A Master Boot Record (MBR) vagy más néven a partíciós szektor a merevlemez legelső szektorának (azaz.
1 A fizika tanítása 3. lecke Az oktatási folyamat makro- és mikroszerkezete, óratípusok.
Általános iskolai német sorozatok
Puskás László „ISOFÓRUM Ősz 2016”
Közigazgatási alapvizsga a Probono rendszerben
Logika szeminárium Barwise-Etchemendy: Language, Proof and Logic
Tanulásmódszertan Oroszlány Péter: Tanulásmódszertan c. könyve alapján
A hallgató neve A szak megnevezése Konzulens tanár: XY ÉV
Ez a formátum csak egy ajánlás, nem kötelező a használata.
18. óra A Word-ről tanultuk….
A kutatási projekt címe Név Oktató neve Tanulmányi intézmény neve
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Örömteli és eredményes matematikatanulás
Volt egyszer egy kisfiú, akinek igen nehéz természete volt
A kutatási projekt címe Név Oktató neve Tanulmányi intézmény neve
Ez a formátum csak egy ajánlás, nem kötelező a használata.
Előadás másolata:

Tanulási technikák A tanulási stratégiák

A PQRST-módszer neve az öt lépés kezdőbetűjéből ered az első és utolsó szakaszok az egész tananyagra, a többi szakaszonként hajatandó végre

Preview, áttekintés Question, kérdés Read, olvasás Self-recitation, felmondás Test, ellenőrzés

A PQRST-módszer Preview, áttekintés Futólag áttekintjük az egész fejezetet A tartalomjegyzék elolvasásával kezdjük Alfejezetek címeit olvassuk el, hogy összképünk legyen az egész témáról

A PQRST-módszer Question, kérdés Alfejezetekre egyenként alkalmazandó Mielőtt elolvasunk egy alfejezetet, olvassuk el szakaszainak címeit Ezután a szakaszok címeit fogalmazzuk át egy vagy több olyan kérdéssé, amire választ várunk

A PQRST-módszer Read, olvasás Olvassuk a szakaszt és próbáljunk meg a Q szinten megfogalmazott kérdésekre választ találni A kulcsfontosságú szavak, kifejezések, mondatok aláhúzhatóak A szöveg 10-15%-nál többet ne húzzunk alá A viszonylagos jelentőség megítéléséhez először olvassuk el az egészet, utána húzzunk alá

A PQRST-módszer Self-recitation, felmondás Miután elolvastuk az egyes szakaszokat, próbáljuk meg felidézni a fő gondolatokat Önállóan mondjuk fel az olvasottakat Ellenőrizzük a szövegben, hogy helyesen mondtuk-e fel az anyagot Az önálló felmondás segít az információk szervezésében, konszolidálásában, illetve a hiányosságok feltárásában

A PQRST-módszer Test, ellenőrzés Az egész anyagot leellenőrizzük, újra áttekintjük Nézzük át jegyzeteinket, próbáljuk megérteni, hogy a különféle tények hogyan kapcsolódnak egymáshoz Újraolvasható a fejezet összefoglalója Ne halasszuk ezt a szakaszt közvetlen a vizsga előttre Hasznosabb az idő 80%-át aktív ismétléssel tölteni, mint az anyag újra meg újraolvasásával