Számítógépes algoritmusok

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az algoritmus.
Advertisements

Programozási feladatok
Definíciók: Algoritmus: bármely véges sok lépéssel leírható tevékenység. Olyan pontos előírás, amely megmondja, hogy egy adott típushoz tartozó feladat.
Összefoglalás Hardver,szoftver,perifériák Memóriák fajtái
Algoritmusok.
Adatelemzés számítógéppel
Algoritmusleíró eszközök
Hatékonyságvizsgálat, dokumentálás
Informatikai alapfogalmak
Képességszintek.
Matematika és Tánc Felkészítő tanár: Komáromi Annamária
Adatbázis kezelés. Hierarchikus modell Legrégebbi modell, ma már nem használatos. Az adatokat fákban tároljuk, ahol minden pont a szegmens adatokat, és.
3. A programozás eszközei, programozás-technikai alapismeretek
Algoritmus Az algoritmus problémamegoldásra szolgáló elemi lépések olyan sorozata, amely: véges – azaz véges számú lépés után befejeződik, és eredményt.
Kalman-féle rendszer definíció
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Elektronikus Eszközök Tanszéke A programozás alapjai 1. (VIEEA100) 9. előadás.
Programozás alapjai A programozás azt a folyamatot jelenti, melynek során a feladatot a számítógép számára érthető formában írjuk le. C++, Delphi, Java,
Programozási alapismeretek 1. előadás
A számítástechnika és informatika tárgya
Nagy Gábor MF01-M2.
Algoritmusok Az algoritmus fogalma:
Folyamatleírások szerkesztésének gyakorlata, bemutatóval egybekötött gyakorlati képzés szeptember 22.
Algoritmizálás Göncziné Kapros Katalin humaninformatika.ektf.hu.
Algoritmusok Tusnádi István
A digitális számítás elmélete
Programozás I. Ciklusok
Miben hasonlítanak egymásra a mai és az ötvenes évek számítógépei? Takács Béla Melyek a közös tulajdonságaik ?
Alapfogalmak I. Adat: fogalmak, tények, jelenségek olyan formalizált ábrázolása, amely emberi vagy gépi értelmezésre, feldolgozásra, közlésre alkalmas.
A problémamegoldás lépései
Programozás. fordító (compiler): a program forrásszövegéből egy gépi kódú, futtatható programot (pl. EXE) állít elő, vagyis a programot lefordítja a gép.
Az algoritmusok áttekinthető formában történő leírására szolgáló eszközök Páll Boglárka.
Algoritmusok.
ALGORITMUS.
Algoritmusok.
ALGORITMUSOK.
3.2. A program készítés folyamata Adatelemzés, adatszerkezetek felépítése Típus, változó, konstans fogalma, szerepe, deklarációja.
Programozási nyelvek.
Algoritmus szerkezetek
Algoritmusok.
A Neumann-elvek 3. ÓRA.
Programozás I. Típus algoritmusok
Az algoritmuskészítés alapjai
Alapismeretek Számítógépes adatábrázolás
ProgramozásProgramozás célja hosszabb számítások elvégzése ill. kiíratása akkor érdemes programot írni, ha sok számolni való van illetve ha ugyanazt az.
Programozás, programtervezés
Algoritmusok. Az algoritmus meghatározott sorrendben elvégzendő műveletek előírása, mint azonos típusú (matematikai, logikai) feladatok megoldására alkalmas.
Algoritmizálás és programozás tanítása Balogh Zoltán PTE-TTK IÁTT Az algoritmuskészítés.
Összeállította: Sashalmi Tibor
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
Algoritmizálás, adatmodellezés
Adatszerkezetek és algoritmusok 2008/ Algoritmus Az algoritmus szó eredete a középkori arab matematikáig nyúlik vissza, egy a i.sz. IX. században.
Kinetikus Monte Carlo  Bevezetés  Véletlen bolyongás  Residence time algoritmus.
kialakulása, fejlődése, generációk
A NEUMANN-ELVŰ SZÁMÍTÓGÉP. A számítógép:  Információk tárolására, feldolgozására szolgáló eszköz.
Sz&p prof.
Programozási nyelvek csoportosítása.
Programozás alapjai Készítette: Csiszár Nóra Anita
Adatstruktúrák Algoritmusok Objektumok
Programozási nyelvek Programozási alapismeretek
Algoritmusok Tusnádi István
Programozási alapok.
Mediánok és rendezett minták
Algoritmizálás.
Beépített függvények használata programozáskor
Bevezetés a programozásba Algoritmikus gondolkodás
Algoritmusok Az algoritmus fogalma:
Algoritmusok szerkezete
Informatikai gyakorlatok 11. évfolyam
Algoritmus készítés.
Algoritmusok és Adatszerkezetek I.
Előadás másolata:

Számítógépes algoritmusok

Függetlenül attól, hogy milyen tervezési és programozási módszert alkalmazunk, a program készítésének lépései - nagyon leegyszerűsítve a következők:

1. A feladat megfogalmazása Pl.: Szeretnék tervezni egy Mizson 1.0 programot

2. A program megtervezése Ha kettes akkor Mizson. Ha hármas …

3. Kódolás #include <stdio.h> #include <stdlib.h> int main() { int belepes, otthon, lany; printf("Túlélhető világ\ntörténet mód\n"); printf("2057-ben a Föld nevű bolygót egy kór támadta meg.\nJellegzetessége az volt, hogy akit megtámadott elvesztette uralmát teste felett.\nEgy szóval élőhalottak lettek...\nJack Blackwood vagyok és ez az én törénetem.\n"); printf("\n"); printf("Kezdés(1)|Kilépés(2)"); scanf("%d", &belepes); if(belepes==1) { printf("Mindenki maradjon otthon.\nPróbáljanak több hétre elegendő élelmet szerezni.\nNe bízzanak meg senkiben.\nNe nyissanak senkinek se ajtót.\nrádió 2057.okt. 4");

4. Tesztelés

5. Dokumentálás Error 404

Mi az Algoritmus? Az algoritmus egy feladat megoldására szolgáló, egymást előírt sorrendben követő utasítások sorozata. Az utasítások vonatkozhatnak számítási műveletekre, vagy bármely más tevékenység elvégzésére. Az algoritmus kifejezés jóval régebbi, mint a számítógép maga, az ókorból származik, és jelen van a mindennapi életünkben anélkül, hogy erre oda kellene figyelnünk. Hogyan számolunk, osztunk, szorzunk papíron? Gépiesen végrehajtjuk az alapműveletek általános iskolában jól bevésett algoritmusaihoz tartozó utasításokat.

Ahhoz, hogy az emberi nyelven megfogalmazott problémától eljussunk a gép számára végrehajtható egyértelmű utasítások sorozatához, egy közbenső, mesterséges jelrendszert kellett megalkotni. A számítógépes algoritmus a feladat leírásának egy mesterséges jelrendszerben megfogalmazott, a természetes nyelvek adta lehetőségeknél jóval pontosabb, egyértelmű utasításokat tartalmazó változata.

Az algoritmusok leírására igen sokféle módszer létezik Az algoritmusok leírására igen sokféle módszer létezik. Semmiféle megkötés nincs azon túl, hogy a választott módszer egyértelmű jelölésrendszert alkalmazzon, az ábrázolás legyen áttekinthető, tömör. Ennek ellenére célszerű, hogy igazodjunk a nemzetközi szabványok egyezményes előírásaihoz, különösen akkor, ha egy nagyobb rendszer fejlesztésében, csapatmunkában dolgozunk. A legelterjedtebb algoritmusleíró eszközök a folyamatábra, a struktogram és a mondatszerű leíró nyelv, vagy pszeudokód. Nézzük meg az előző példa ábrázolását mindhárom eszközzel:

Folyamatábra  

Struktogram

Mondatszerű leírás

A számítógépes algoritmus legyen: véges: az előírt tevékenység sorozatnak véges sok lépésben be kell fejeződnie bemenet: meghatározza (vagy ha ilyen nincs, akkor ezt közli) a bemeneti paramétereket kimenet: meghatározza a kimeneti adatokat egyértelműen meghatározott: az algoritmus nem tartalmazhat valószínűségi elemeket, ugyanazon bemeneti adatokra és kezdeti állapotra ugyanazt a kimenetet és végállapotot szolgáltatja. teljes: minden szóba jöhető esetre (kivételre) egyértelmű utasítást ír elő. elvégezhető: csak olyan utasításokat tartalmazhat, amit végre lehet hajtani. univerzális: kellően általános, meghatározott peremfeltételeknek eleget tevő, egy feladatosztály megoldására alkalmas

Mivel ugyanazt a feladatot nagyon sokféleképpen meg lehet oldani, a feladat algoritmikus leírásában is lehetnek eltérések. A megoldások különbözhetnek attól függően, hogy a tervezés során milyen szempontokat helyezünk előtérbe: a cél például:

A hatékonyság

Takarékosság az erőforrásokkal

Áttekinthető programot szerkesszünk A hatékony algoritmusok általában olyan tömörek, hogy mások számára nehezen érthetőek, sőt előfordul, hogy egy idő elteltével a szerző számára sem egyszerű az értelmezésük.

Vége