Strategic Partnership for VET ERASMUS

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az Európai Képesítési Keretrendszer és a Nemzeti Képesítési Keretrendszer megjelenése a Krúdy Gyula Tagintézmény szakképzési kínálatában.
Advertisements

Leonardo da Vinci szakképzési projektek Magyarországon TÓTH Csenge Tempus Közalapítvány Az Élethosszig tartó tanulás program nemzeti irodája.
Mobilitás pályázatok Leonardo da Vinci
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
„ÚTRAVALÓK” Molnár Mónika DUF. •Tuning Tervezési Formanyomtatvány –Modulprogram –Fejlesztendő kompetenciák –Tanulási eredmények –Oktatási-tanulási tevékenységek.
TÁMOP / PROJEKT A FELSŐOKTATÁS REDSZERSZINTŰ FEJLESZTÉSE 2. ütem Bevezető előadás a tanulási eredményekről, a keretrendszer, a képesítések.
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program számokban Időtartam: Költségvetés: € – Ft/év Magyarországon.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Europass dokumentumok cégeknek We mean business, október 18.
Képesítés – képesítési rendszer – képesítési keretrendszer Alcím Spartathlon km 36 Hour Time Limit.
Az ÉRÁK szerepe és tevékenysége a régióban Soós Roland igazgató
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Egy év az Európai Unióban Arató Gergely Budapest, április 29.
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
Képesítési Keretrendszerek Európában
Date: in 12 pts Krémó Anita, DG EAC A.3 anita.kremo(at)ec.europa.eu Lifelong learning programme Nemzeti képesítési keretrendszerek NKKR szint 10 NKKR szint.
. Egy nemzeti képesítési keretrendszer lehetséges előnyei Vitaindító [ Derényi András ]
Gondolatok az EVH Tájékoztatási Központjának második éves munkaprogramjához, kiemelten kezelve a Leader-t Haris Martinos, EVH Tájékoztatási Központ csapatvezetője.
FOGLALKOZTATÁSPOLITIKAI ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM I. TÁVMUNKA KONFERENCIA A REGIONÁLIS MUNKAERŐFEJLESZTŐ ÉS KÉPZŐ KÖZPONTOK FELADATAI A TÁVMUNKA PROGRAMBAN.
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
Székely István fejlesztési tanácsadó
FOGLALKOZTATÁSI PAKTUM, MINT A HELYI ÖSSZEFOGÁS FÓRUMA Gödöllő, március 9.
Nógrád TISZK sajtótájékoztató 2009 december 14. A Nógrád TISZK fejlesztése.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
Európa 2020 A lisszaboni stratégiát felváltja az Európa 2020 stratégia Az új stratégia központi kérdése az Unió versenyképessége, de más, új célokat is.
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
Nemzeti Képesítési Keretrendszer Romániában A jelenlegi helyzet - áttekintés Liliana Voicu Nemzeti Felnőttképzési Tanács - NQA Budapest, október.
A gyakorlati képzés megújítása a pedagógia szakos képzésben
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
EUROPASS.
Derényi András – Vámos Éva tájékoztató előadás a MAB 2014
Dr. Polgár Marianna Tanárképzés – továbbképzés. Történeti előzmények A tanárképzés (tágabban pedagógusképzés) a felvilágosodás korától intézményesült,
A beiskolázás előkészítése
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
2014. november 26. Tordai Péter igazgató Tempus Közalapítvány
AZ ASEDEM ÉS A QF EMBODIMENT. 2 Spanyol Multimédia Szövetség Célja:  A multimédiával és az új technológiákkal kapcsolatos képzés és ismeretterjesztés.
A szaktudás dokumentálása – Europass. Ahány ország, annyi…  Oktatási és képzési rendszerek különbözőek  A kompetenciák és képzettségek különbözőek,
A felsőoktatás nemzetköziesedése: a nyelvoktatás helye és lehetőségei az uniós felsőoktatási programokban Dobos Gábor március 31. A szaknyelvoktatás.
Szakmai tanulmányút NORVÉGIA ( – ) A bemutatót készítette: Dr. Csermák Károly Ph.D.
NEMZETKÖZI EGYÜTTMŰKÖDÉSEK I. Kereskedelmi Vámkedvezmények Szabadkereskedelmi övezet Vámunió Közös piac II. Gazdasági Közös gazdaságpolitika III. Oktatás.
Magyar Képesítési Keretrendszer EURÓPAI MOBILITÁSI ÉS LLL ESZKÖZÖK, ALAPELVEK.
„Újra tanulok” A Nemzeti Munkaügyi Hivatal képzési stratégiája Bálint István Foglalkoztatási főigazgató-helyettes.
Csík Orsolya, Horváth László TÁMOP X. Pedagógiai Értékelési Konferencia Szeged április Kompetencia- és tanulási eredmények alapú képzési.
IKER felülvizsgálata, referenciakeret bemutatása IKER társadalmasítás workshop Budapest, április 12.
Szivák Judit Intézeti értekezlet jún Oktatási asszisztens szakirány.
Hogyan segíti az EKKR az európai munkaerőpiac működését? WORKSHOP 4.
PROCSEE projekt 1. Szakértői Fórum disszeminációs esemény Racsko Réka
European Distance and E-Learning Network
Erasmus+ program HU01-KA  
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Introduction to Közgazdasági Politechnikum Hogyan pályázunk mi?
Pályázatkiíró: Tempus Közalapítvány Budapest
TÁMOP /2-2F FVM Dunántúli Agrár-szakképző Központ
Introduction to Közgazdasági Politechnikum Hogyan pályázunk mi?
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
Teremtsd meg a saját szakmai jövődet!
SZAKKÉPZÉSI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZER (SZMBK) 11. előadás
Galileo Progetti Nonprofit Kft.
MNGSZ Magyar Nemzeti Gasztronómiai Szövetség
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Molnárné Stadler Katalin Menner Ákos
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Készítette: Werb Józsefné Regionális konferencia: KECSKEMÉT Külföldi tanulmányút: Mérés-értékelés fejlesztési terület NORVÉGIA OSLO október 14 -
Egészségügyi ellátás tárgyi és humán erőforrás feltételeinek szabályozása.
Szakiskolai fejlesztési program
Erasmus+ program HU01-KA  
Előadás másolata:

Strategic Partnership for VET ERASMUS + 2015-2017 VITEA SZŐLŐMŰVELÉS ÉS OKTATÁS MINDEN TÍPUSÚ TANULÓ SZÁMÁRA Az ECVET megvalósítása a szőlőmetszés terén http://www.vitea-vinepruning-erasmus.com/ ERASMUS+ STRATEGIC PARTNERSHIP FOR VET2015-2017 VITEA Strategic Partnership for VET ERASMUS + 2015-2017

11 PARTNER 7 ORSZÁG 8 BORÁSZATI ISKOLA 2 VÁLLALAT 1 REGIONÁLIS ÁLLAMI SZERV EPLEFPA PERIGORD FR WBS KREMS AT BANTON ET LAURET FR GEORGIKON GK MESZSZK SATORALJAUJHELY HU XUNTA DE GALICIA SP FM DUNATI VILLANY HU CIFP A GRANXA SP GRM NOVO MESTO SLO EPA MIRANDELA PT ISSS CONEGLIANO IT PROGETTO AGRICOLTURA SIENA IT VITEA Strategic Partnership for VET ERASMUS + 2015-2017

Célkitűzés: A szőlőmetszők professzionalizálása Miért - A munkaadók hiányolják a hozzáértő (képzett) munkavállalókat - A munkások elkerülik az alacsony fizetésű szezonális munkákat - A képzési központok kötelesek figyelembe venni a munkaerő-piaci igényeket => Nyertes-nyertes megállapodás: - fejlesztett kompetenciák - stabilabb munkaviszony - jobb jövedelmek - a feladathoz illeszkedő képzés   VITEA Strategic Partnership for VET ERASMUS + 2015-2017

Pedagógiai megvalósítás A VITEA az ECVET- et használja Az ECVET a tanulási eredményeken alapul (Learning Outcomes: LO) - Amit egy tanuló Tud, Megért és Végrehajt - Leírva Ismeretben, Képességben és Szaktudásban (K,S.C) Az ECVET biztosítja  - az országok közötti átültethetőséget - az intézményi elismerést - a Tanulási Eredmények Egységeinek (ULO) összegyűjtését VITEA Strategic Partnership for VET ERASMUS + 2015-2017

Pedagógiai megvalósítás A VITEA az ECVET- et használja - Eszközök közös kialakítása: - pedagógiai csoportok részére: LO (K, S, C), ULO, Értékelési táblázatok - mobilitás irányításához: MoU, LA, EUROPASS - Külföldi oktatók általi értékeléshez - A nemzeti oktató általi érvényesítéshez - Nemzeti tanúsítvánnyal való elismeréshez - Tanúsítvány kompetenciablokkokra vagy teljes foglalkozásra => Az egyes partnerek az adott nemzeti kontextusukhoz mérten a lehető leggyorsabban fognak haladni VITEA Strategic Partnership for VET ERASMUS + 2015-2017

A munkáltatók és munkavállalók igényeinek kielégítése Tartalom A munkáltatók és munkavállalók igényeinek kielégítése => A VITEA a téli metszésre összpontosít: a munka lényegére 2 szint: - szőlőmetsző => az Európai Képesítési Keretrendszer (EKKR) 3. szintje - haladó szőlőmetsző => az Európai Képesítési Keretrendszer (EKK) 4. szintje 2 metszési hely minden szinten 2 metsző számára országonként …- 1 teszt és 1 értékelés (AT) …- a tanulók és oktatók számára VITEA Strategic Partnership for VET ERASMUS + 2015-2017

Strategic Partnership for VET ERASMUS + 2015-2017 Tartalom A tanulók szükségleteinek kielégítése érdekében => A VITEA projekt meghatározza, hogy mit kell tudniuk     Előfeltételek - ismeret - készségek -kompetenciák (szaktudás) Értékelés feltételei : Értékelési háló ismerete külföldön angolul idegen oktatókkal Figyelembe véve eredményeiket - VITEA : metszés bizonyítvány - örökös képzés: érvényesítés modulban… - VITEA Strategic Partnership for VET ERASMUS + 2015-2017

Gyakorlati végrehajtás (Gantt Diagram) Elvek - egyszer eljusson mindegyik oktatási partnerhez - két partner felelős minden egyes tevékenységért - egy külső értékelő követi projektünket Találkozók 4 multiplikációs esemény - nemzeti és pedagógiai => normák (gyűjtemény) (HU) - európai és technikai  => operatív útmutató (AT) … - európai és szervezeti => elismerés (SP) - világszerte és szakmai szinten => eredmények (FR) 3 tevékenység => - 1 ECVET képzés (SLO) - 2 értékelő ülésszak (IT, AT) 7 nemzetközi projekttalálkozó => - az elvégzett munka érvényesítése - a jövőbeli munka meghatározása és tervezése VITEA Strategic Partnership for VET ERASMUS + 2015-2017

Látogatás CHATEAU SOUTARD SAINT EMILION - ban BERGERAC Projektindító találkozó A VITEA PROJEKT MENEDZSMENT MŰKÖDÉSE Látogatás CHATEAU SOUTARD SAINT EMILION - ban VITEA Strategic Partnership for VET ERASMUS + 2015-2017

EGYÜTTMŰKÖDÉS AZ ECVET-en SLOVÉNIA ECVET KÉPZÉS EGYÜTTMŰKÖDÉS AZ ECVET-en Borkóstolás az iskola történelmi borospincéjében VITEA Strategic Partnership for VET ERASMUS + 2015-2017

Strategic Partnership for VET ERASMUS + 2015-2017 KREMS GYAKORLATI ÉRTÉKELÉS JOSIANE EGY MAGYAR TANULÓ METSZÉSÉT ÉRTÉKELI THIERRY, PABLO ÉS LUIS ÖSSZEHANGOLJÁK ÉRTÉKELÉSEIKET VITEA Strategic Partnership for VET ERASMUS + 2015-2017

Strategic Partnership for VET ERASMUS + 2015-2017 TANULÓK ÉRTÉKELÉSE KREMSBEN JOHANN, JULIEN, MICKAEL ÉS CHRISTOPHE bemutatja a tanulók Vitea tanúsítványait VITEA Strategic Partnership for VET ERASMUS + 2015-2017

SANTIAGO DE COMPOSTELA Projektzáró találkozó A GALÍCIAI RIO MINHO SZŐLÉSZETBEN A KEMÉNY MUNKA UTÁN LÁTOGATÁS A SZŐLŐÜLTETVÉNYEN VITEA Strategic Partnership for VET ERASMUS + 2015-2017

Strategic Partnership for VET ERASMUS + 2015-2017 VITEA 2 Köszönjük a figyelmet VITEA Strategic Partnership for VET ERASMUS + 2015-2017