Pallósi Kata KŐSZEG Jurisich Miklós Gimnázium

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Dr. Lévai Zoltán Professor Emeritus
Advertisements

11. évfolyam Rezgések és hullámok
Gázok.
Határozzuk meg Celebesz parttagoltságát a legkisebb kerület módszerével! a.) Milyen hosszú a sziget partvonala (K sz )? b.) Mennyi a sziget területe (T.
DIÁKKONFERENCIA 10.D Miskolc, 2014.május 4.
Ideális gázok állapotváltozásai
Halmazállapotok Részecskék közti kölcsönhatások
Békéscsaba, Dr. Pálfalvi László PTE-TTK Fizikai Intézet PTE, Kísérleti Fizika Tanszék Fizikai mennyiségek mérése harmónikus mozgásegyenlet.
A folyadékok nyomása.
A sűrűség meghatározása
Kémiai alapozó labor a 13. H osztály részére 2011/2012
Kísérletezés az EDAQ530 adatgyűjtő műszerrel
Newton törvényei.
Készítette: Herczeg Jakab
Gravitációs erő (tömegvonzás)
1.feladat. Egy nyugalomban lévő m=3 kg tömegű, r=20 cm sugarú gömböt a súlypontjában (középpontjában) I=0,1 kgm/s impulzus éri t=0,1 ms idő alatt. Az.
1. Feladat Két gyerek ül egy 4,5m hosszú súlytalan mérleghinta két végén. Határozzuk meg azt az alátámasztási pontot, mely a hinta egyensúlyát biztosítja,
Úszás, lebegés, merülés.
Úszás, lebegés, merülés úszás lebegés merülés.
A folyadékok sűrűsége Hustota kvapalín.
11. évfolyam Rezgések és hullámok
„ … Hazajött, azt mondta: bocs, de a lejtőn le …” (30Y)
Hővezetés, Hőtágulás.
A dinamika alapjai III. fejezet
Méretarány-megírási hiba
Alapkompetenciák a munkadarabok tükrében
Mi is az a foglalkoztatási paktum? 3 város összefogása:Kőszeg, Csepreg, Bük Csatlakoztak: kis és nagy vállalkozások, egyesületek, munkaügyi központ Összefogás.
HŐTAN 4. KÉSZÍTETTE: SZOMBATI EDIT
A tehetetlenségi nyomaték
A tehetetlen és a súlyos tömegről
Hosszúság mérése Szalisznyó lászló 9.b.
Léon Foucault-féle ingakísérlet Kenyó Márk 9.b.
Newton : Principia Katona Bence 9.c..
Albert Einstein és a gravitáció.
Készítette: Boldizsár Szilvia Horváth Lívia Kincses Adél
A sűrűség.
Összefoglaló Elektromos áram.
Ütközések Ugyanazt a két testet többször ütköztetve megfigyelhető, hogy a következő összefüggés mindig teljesül: Például a 2-szer akkora tömegű test sebessége.
Eötvös Loránd és az ingája
Cavendish ingája Fejős Gergő 12.c.
Isaac Newton Principia
Mechanika Általános helykoordináták Általános sebességkoordináták Potenciális energia Kinetikus energia Lagrange fügvény Lagrange-féle mozgásegyenletek.
Készítette: Bezzeg Tibor 10. c
Lendület, lendületmegmaradás
Eötvös Lóránd: Gravitáció
A NEHÉZSÉGI ÉS A NEWTON-FÉLE GRAVITÁCIÓS ERŐTÖRVÉNY
HŐTAN 6. KÉSZÍTETTE: SZOMBATI EDIT
Folyadékok és gázok áramlása (Folyadékok mechanikája)
Fizika tanári konferencia Takács Judit Jurisich Miklós Gimnázium KŐSZEG Június.
Ütközések Ugyanazt a két testet többször ütköztetve megfigyelhető, hogy a következő összefüggés mindig teljesül: Például a 2-szer akkora tömegű test sebességváltozásának.
Ásványkutatás az Eötvös-ingával Készítette:Ócsai András 9.c.
Coulomb torziós ingája Misák Laura 9.a. Charles Augustin de Coulomb 1736(Angouleme)-1806(Párizs) Francia fizikus,hadmérnök Iskolái:1761-ben a mezieres-i.
Curie házaspár Készítette: Kőszegi Zoltán. Curie házaspár.
Rezgések Műszaki fizika alapjai Dr. Giczi Ferenc
TRIGONOMETRIA.
A gömb.
Hogyan mozog a föld közelében, nem túl nagy magasságban elejtett test?
Áramlástani alapok évfolyam
A tehetetlenségi nyomaték
Szalai Ádám Jurisich Miklós Gimnázium KŐSZEG
 : a forgásszög az x tengelytől pozitív forgásirányában felmért szög
A felvilágosodás előfutárai
Néhány kaotikus rendszer mozgásegyenlete
47. Országos Fizikatanári Ankét április 3-7.
 : a forgásszög az x tengelytől pozitív forgásirányában felmért szög
11. évfolyam Rezgések és hullámok
Fizikai inga lengése 11. évfolyam.
A fonálinga Mivel a fonálra kötött kicsi test egy köríven rezgőmozgást végez, mozgása a rezgéseknél alkalmazott mennyiségekkel jellemezhető. A fonálinga.
Fizika Tanári Konferencia Jurisich Miklós Gimnázium KŐSZEG
Lendület, lendület-megmaradás törvénye. 1. Lendület Hétköznapi értelemben: A távolugró lendületet vesz, hogy messzebb ugorjon. A hintázó gyerekek lendületet.
Előadás másolata:

Pallósi Kata KŐSZEG Jurisich Miklós Gimnázium Mérjünk … Pallósi Kata KŐSZEG Jurisich Miklós Gimnázium

Hosszúságmérés órával Egy kis test leng egy hosszú fonál végén: matematikai inga

Lengésidő  hosszúság

Tömegérés hosszúságmérés segítségével

Megmérjük a fecskendő dugattyújának kereszt-metszetét: Tekerjük a dugattyúra a fonalat, így megkapjuk a kerületét, ebből a suga-rát, s belőle a kereszt-metszetét. Használjuk most a Boyle-Mariotte törvényt

Tekerjük a fonalat a golyó köré. Sűrűség: r k Tekerjük a fonalat a golyó köré.

Számolás:

Rúd tömege egy másik tömeg segítségével Forgatónyomatékokkal: x mg y Mg

Calculation

És még sok más mérés…