“ Találd meg Önmagad ” - pályaorientációs program

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az óvodai matematikai nevelés elvei, céljai, feladatai Tk. 29.old. Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
Advertisements

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. ÚJSZÁSZ VÁROS ÖNKORMÁNYZAT „21. századi módszerek.
TAMOP B-11/ „A fiatalok családi életre nevelését, a kismamák munkaerő piaci elhelyezését segítő, innovatív családbarát szolgáltatások.
Szülők gyermeknevelési kompetenciájának támogatása „Signals” projekt zárókonferencia Szuhár Mariann.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
Intézményi Férőhelykiváltást Támogató Országos Hálózati Találkozó Kalocsai Szociális Szakellátási Központ kiváltása.
BEPTRA „Legjobb Gyakorlatok” kis- és középvállalkozások számára Szakmaspecifikus képzéssorozat Projektsz á m: HURO/0901/138/2.1.2 HURO0901/138/2.1.2 A.
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
1. Bethlen Gábor Középiskola, Szakképző Iskola és Kollégium Nyírbátor 2 Iskolai közösségek A tanulók összetétele: A tanulói létszám jelenleg:780 fő –Szakközépiskolai.
A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
ALKOHOLIZMUS ELLENI MEGYEI EGYESÜLETEK ÉS KLUBOK ORSZÁGOS SZÖVETSÉGE, MAGYAR KÉKKERESZT EGYESÜLET, KATOLIKUS ALKOHOLISTAMENTŐ SZOLGÁLAT HÁLÓZAT ÉPÍTÉSE.
TÁMOP B-13/ SZAKMAI-MÓDSZERTANI TÁMOGATÁS A KOMPLEX TELEPPROGRAM ÉS AZ ELNÉPTELENEDŐ FALVAK TÁRSADALMI GAZDASÁGI FOLYAMATAINAK MEGFORDÍTÁSÁT.
Az akkreditáció szerepe a megváltozott munkaképességű munkavállaló személyének társadalmi reintegrációjában Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest,
Nyitó szakértői találkozó. "C" komponens-informatika Készítette: Farkas László január.28.
A képzett szakemberekért AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOGALMA, LÉNYEGE, SZEREPE A MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 3.2. előadás.
Intézmények közötti egyéni átvezetést segítő programok.
Varga Aranka Inkluzív oktatási rendszer. Iskola funkciói – társadalmi elvárások Funkciók: Tudásszerzés és kompetenciafejlesztés folyamatának terepe Formális.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
… HOL JÁR AZ ISTEN? BENNÜNKET ELFELEJT?. HOL? Dél-Baranya Kedvezőtlen gazdaságföldrajzi elhelyezkedés Rossz infasrtuktúrális ellátottság Alacsony képzettségi.
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
GYERMEKSZEGÉNYSÉG ELLENI PROGRAM A HEVESI KISTÉRSÉGBEN TÁMOP /
A szakiskolák aktuális problémái
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az „első lépés” TÁMOP
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Pályaválasztási tanácsadás
EFOP „Tehetségek Magyarországa” kiemelt projekt
Budapest XVI. Kerületi Móra Ferenc Általános Iskola
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
A magyar LLG Tanács ülése
„Csellengő fiatalok” Az ifjúságpolitika komplexitása
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
Dél-alföldi Regionális Munkaügyi Központ
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
KRE-AKTÍV motivációs projekt
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
A szaktanácsadásról.
Projektmunka Földrajzolok
„SZÜLŐI KLUB” – DÉLUTÁNI FOGLALKOZÁSOK
MEGKEZDTÜK A FELKÉSZÜLÉST A TANULÓI LAPTOP PROGRAMRA
HHR.
„Mindegy, hogy képességeid mekkorák, fő, hogy a tőled telhető legjobbat formáld belőlük és általuk.” (Weöres Sándor)
Bemutatkozik az iskolapszichológus
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
DARUS.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
Új pályainformációs eszközök - filmek
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Intézmény minőségirányítási programja
Az AE Szövetség szervezet fejlesztése
Iskolai szociális segítő
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
Németország BESZÁMOLÓ 2014
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
A részekre bontás tilalma és annak gyakorlati alkalmazása
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
Az ELTE Fogyatékosügyi Központ bemutatása
Előadás másolata:

“ Találd meg Önmagad ” - pályaorientációs program Pályázati tevékenység : Erasmus+ Program - Iskolák, óvodák stratégiai partnersége közoktatási téma Szerződés száma : 2015-1-HU01-KA219-013610_2

“ Ha valakit olyannak látsz, amilyen éppen most, ezzel visszatartod őt fejlődésében. De ha olyannak látod, amilyenné lehetne, ezzel előre segíted őt életútján.” /Goethe/

Hátrányos helyzetű fiatalok PISA felmérések is igazolják, hogy erős az összefüggés a tanulók tanulási lehetőségei, iskolai teljesítménye, későbbi pályaválasztása,munkaerő-piaci sikeressége és egyéni-családi szociokulturális háttérjellemzői között. A hátrányok jelenléte gátolja az egyéni felemelkedési lehetőségeket,kedvezőtlen életkilátásokat von maga után.

A projekt keretében prioritásként tűztük ki : az iskolai továbbtanulás erősítése, a hátrányos helyzetű tanulók iskolában tartása és motiválása a tanulás irányába a fiatalok támogatása döntéshozatalukban ismerkedés önmagukkal, a társadalmi környezettel képet kapni személyiségjellemzőikről és lehetőségeikről módszereket kidolgozni, melyek segítik őket abban, hogy a hátrányaikat leküzdjék, jobb pozícióból induljanak az életbe

Helyzetelemzés , bemeneti SWOT analízis Munkacsoportok megalakulása Cselekvési és ütemterv Szakmai egyeztetések partnerekkel Célcsoport kiválasztása Szülői értekezletek Tanulói önértékelési kérdőívek kitöltése Szakmai anyagok kidolgozása, kipróbálása Projekt-találkozók, képzések Osztályfőnöki foglalkozások kiértékelő lapok / tanulói és tanári értékelés Tanulási szokások és tanulási stílus kérdőív Szülői – klub Szabadidős modulrendszerű foglalkozások Fókusz-csoportos interjú szülőkkel Összegzések, statisztikák, kiértékelések Kimeneti SWOT analízis

A projekt három részből tevődik össze : 1. PÁLYAORIENTÁCIÓS TANANYAGFEJLESZTÉS 5. ÉVFOLYAM : A TANULÁS LEGYEN SIKER 6. ÉVFOLYAM : ISMERD MEG ÖNMAGAD 7. ÉVFOLYAM : EZ A PÁLYA KELL NEKEM 8. ÉVOLYAM : TALÁLD MEG ÖNMAGAD CSALÁDOM A BARÁTOM – SZÜLŐI KLUB FOGLALKOZÁSOK MODULRENDSZERŰ SZABADIDŐS FOGLALKOZÁSOK

-A pályaorientáció fogalmának megismertetése -A tanulók pályaválasztásának előkészítése -Ön - és társismereti technikák fejlesztése -Reális önértékelés, pozitív jövőkép formálása -A tanulók kommunikációra való motiválása, bátorítása -Életkornak megfelelő ismeretnyújtás ( építő egymásrautaltság) -IKT magabiztos használata -Gyakorlati segítségnyújtás( motivációs levél, állásinterjúra való felkészítés, stb… -Szakmák, hivatások, életutak megismertetése -Célirányos iskolaválasztás megkönnyítése -Szülői kapcsolattartás erősítése -A pályázat kidolgozott szakmai anyagának fenntarthatósága az elkövetkező tanévekben Céljaink:

Pályaorientáció s foglalkozások színterei : Osztályfőnöki órák Szakórák – történelem,magyar,fizika, kémia,matematika Szülői értekezletek Szülői klub Tanórán kívüli foglalkozások – szabadidős foglalkozások Pályabörzék Tanácsadás – iskolapszihológus bevonásával Előadások Gyűjtőmunka, projektek Üzemlátogatások Mesterségbemutatók

A foglalkozástervek felépítése hármas egységre épült: 1 A foglalkozástervek felépítése hármas egységre épült: 1. egység: Bevezetés, ráhangolódás, játékos tevékenykedtetés 2. egység: A téma feldolgozása változatos módszerek, technikák alkalmazásával (amely a pályaorientációra épül,) 3. egység: Zárás, visszajelzés Időkeret 45 perc A foglalkozás menete „ Kulcs Önmagamhoz” – Barátság (Osztályfőnöki óra)   Mese: „Lecke a barátságból” Baráti kapcsolatok Ajánlom magamat-apróhirdetés Zárás- Zene: Sulidal 2013 Célok és feladatok Befogadó képesség erősítése. Önismeret alakítása, erősítése. Testi-lelki harmónia kialakítása. Baráti kötelékek értéke. Módszerek tanári felolvasás beszélgetés, vélemény hirdetés Eszközök Lecke a barátságból című mese lap. toll. magnó vagy laptop, digitális tábla Megjegyzés

A projekt eredménye egy komplex, egymásra épülő pályaorientációs tananyag V-VIII osztály számára

Gyűjtőmunka, projektek készítése és bemutatása

Fontosnak tartottuk , hogy az egyéni adottságok , képességek fejlesztése mellett a különféle szakmák követelményeinek és a hozzájuk vezető utaknak, lehetőségeknek a tapasztalatok útján történő megismerését is biztosítsuk pályabörzék, szakemberekkel való beszélgetések során.

Projekt-találkozók

Mennyire ismerem önmagam erősségeit, gyengeségeit?

Tudod mi a pályaorientáció ?

Választottál már konkrét szakmát magadnak?

Tudom használni az internetet az ismereteim bővítésére?

Tudod-e, hogy milyen tevékenységeket végeznek a különböző szakmában dolgozó emberek?

"Hacsak lehet, játszik a gyermek. Mert végül a játék komolyodik munkává. Boldog ember, ki a munkájában megtalálja a valamikori játék hangulatát." /Sütő András/ .

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET ! Bernád Ildikó – igazgató Vaskertes Általános Iskola Gyergyószentmiklós A projektet az Európai Unió támogatta