Horváth Ferenc MTA Ökológiai Kutatóközpont

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tóth Péter programvezető
Advertisements

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Az ÁFSZ szervezetfejlesztési törekvései különös tekintettel.
Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP-3.2.2/08/A/2 Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon.
Mobil e-ügyintézési rendszer kifejlesztése
A Szociális Ágazati Portál (SZÁP)
Koragyermekkori (0-7 éves) kiemelt projekt -TÁMOP 6.1.4
Tehetségpont létrehozása
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
Erdőrezervátum-kutatások a TvH támogatásával ( )
A területi vízgazdálkodási tervek készítéséhez (vizeink minősítése érdekében) végzett laboratóriumi mérésekből levonható következtetések Krímer Tibor.
TÁMOP 4.1.3/2 Felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztésének célkitűzései és intézményi együttműködésének tervei Németh Antal felsőoktatási.
„A szakképzés koordinációjának lehetőségei a Dél-Dunántúli Régióban” Egy konferencia „beharangozója”
A TÁMOP /01 „FoglalkoztaTárs- Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt április 24.
NCA - Önkéntes projektek tervezése és megvalósítása
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon TÁMOP /02/B/KMR ELTE Pedagogikum Központ Szakmai vezető: Hunyady György Pénzügyi vezető: Bartha Edit.
A TÁRSADALMI KOHÉZIÓT ERŐSÍTŐ BŰNMEGELŐZÉSI ÉS REINTEGRÁCIÓS PROGRAMOK MÓDSZERTANI MEGALAPOZÁSA” TÁMOP / kiemelt projekt Elítéltek többszakaszos,
Környezeti szemléletformálás
A projekt bemutatása Feladatok és eredmények Mentor(h)áló Azonosítószáma: TÁMOP /1/B Homor Géza szakmai koordinátor.
Gazdaságinformatikai és kapcsolódó fejlesztések
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM Karrier- és alumni szolgáltatások továbbfejlesztése a Debreceni Egyetemen Alprojekt-vezető: Pilishegyi Péter DE hallgatói.
GYERMEK- ÉS IFJÚSÁGPOLITIKA – JÓ képzettséget és JÓ munkát minden gyermeknek, mire felnő! Debreceni Egyetem Szociológia és Szociálpolitika Tanszék Czibere.
A környezetállapot-értékelés módszertana Dr. Bulla Miklós Baja, április 26. Széchenyi István Egyetem, Környezetmérnöki Tanszék.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
FŐVÁROSI OKTATÁSI ÉS PÁLYAVÁLASZTÁST TÁMOGATÓ PORTÁL Horváth Csaba Főpolgármester-helyettes Sajtótájékoztató október 2.
AaAa ÚJ MAGYARORSZÁG VIDÉKFEJLESZTÉSI PROGRAM Monitoring és értékelés.
A Nemzeti Közszolgálati Egyetem közigazgatás-tudományi karának minőségcéljai a 2012/2013. oktatási évre dr. Almásy Gyula szakcsoportvezető Közigazgatásszervezési.
Új lehetőségek? Az MTA Ökológiai Kutatóközpont kialakulása és kölcsönhatása a magyar ökológiával Báldi András Ökológus Tea, ELTE,
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Pannon Egyetem A pályakövetési vizsgálatok jövője a Pannon Egyetemen a TÁMOP pályázat fényében Veszprém, március 11.
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
Eddigi eredmények, további feladatok Egyházy Tiborné dr. projektvezető október 27.
8900 Zalaegerszeg, Kosztolányi u. 10. A TÁMOP projekt szerepe és feladatai Nyugat-dunántúli régióban.
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
Igazságügyi és Rendészeti Minisztérium
Magyar Controlling Egyesület 1113 Budapest, Bartók Béla út 152. Telefon / fax: 06/1/ Honlap: Számviteli.
FOGLALKOZTATÁSPOLITIKAI ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM I. TÁVMUNKA KONFERENCIA A REGIONÁLIS MUNKAERŐFEJLESZTŐ ÉS KÉPZŐ KÖZPONTOK FELADATAI A TÁVMUNKA PROGRAMBAN.
Az NFT társadalmi egyeztetése civil szemszögből Civilek a Nemzeti Fejlesztési Terv Nyilvánosságáért - CNNy Pécs, március 23.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
Műhelyvezetők, tanácsadók szakmai napja Csizmazia Sándorné Szakmai vezető Pécs, nov. 10.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
ÚMFT TÁMOP / „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Juhászné Víg Éva programvezető május 26.
Pályaorientáció Bikal, február 11. Bácskay András Országos Egyházi TISZK Nonprofit Kft. © Szöllősi és Társai Bt.
1 Zala Megye az Információs Társadalomban Konferencia Zalaegerszeg, május 30..
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
A ben vizsgált módszerek felidézése Mázsa, K. Aszalós R. - Horváth F. - Bölöni J. Vácrátót,
Régi fenológiai adatforrások: az éghajlatváltozás detektálásának kihasználatlan lehetőségei Csecserits Anikó & Czúcz Bálint MTA Ökológiai és Botanikai.
Döntéselőkészítő tanulmányok Mihálffy Krisztina – KKK,Kerékpáros Infrastruktúra Fejlesztési Osztály.
BFH Európa Kft. Hollósi Szabolcs ügyvezető

Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
Országos Egyházi TISZK Szakképzés-szervezési Kiemelkedően Közhasznú Nonprofit Kft.
A felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztése: diplomás pályakövetés és vezetői információs rendszerek (TÁMOP 4.1.3) december 7. Fejlesztés.
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
Workshop VI. - Bevált gyakorlatok a mediációban - A Közép Európai Mediációs Intézet bemutatása.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A projekt termékei OKJ-s képzési anyagok Földművelésügyi Minisztérium, március 30. SEE-REUSE „Az európai megújuló energia oktatás megerősítése a.
IKER felülvizsgálata, referenciakeret bemutatása IKER társadalmasítás workshop Budapest, április 12.
A lelki egészségfejlesztési központok és a lelki egészségfejlesztés szakmai támogatása az országos háttérintézmények bevonásával dr. Koós Tamás szakmai.
1 Budai Attila Költséghatékony e-learning képzés Tananyag és támogatás új ILIAS felhasználók számára Vitaindító előadás 8. Nemzetközi ILIAS Konferencia.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
A köznevelési intézmények művészetpedagógiai módszertani megújítása
Módszertani előzmények WP 2.3
A természetvédelem jelentési és monitorozási kötelezettsége
Drótos László – Németh Márton (Országos Széchényi Könyvtár)
Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Szekszárd
„Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, 2009.
Múzeumi gyűjtemények menedzsmentje, avagy a Spectrum Magyarországon
Előadás másolata:

Natura 2000 erdei élőhelyek monitorozási módszerének fejlesztése és bevezetése WP 2.3 Horváth Ferenc MTA Ökológiai Kutatóközpont Ökológiai és Botanikai Intézete Vácrátót

Célkitűzés a Natura 2000 erdők monitorozásának támogatása a módszertan továbbfejlesztése, széles körű egyeztetés és továbbképzés az Erdőrezervátum Program felmérési eredményeinek, referenciaként való hasznosítása, bekapcsolása

Elérendő eredmények Továbbfejlesztett, egyeztetett NBmR protokoll „Közösségi jelentőségű erdei élőhelyek extenzív felmérése” A módszer oktatása, széles körű továbbképzés A monitorozás országos szintű „beindítása”, kiterjesztése „Erdővigyázó” honlap és on-line adatbázis Az ER HTV adatbázis továbbfejlesztése és eredményeinek bekapcsolása

1) Továbbfejlesztés EGYEZTETÉS a) ER HTV módszertannal; b) az SH-4/13 társprojekt erdőállapot-felméréssel; c) a vadhatás továbbgondolása . . . MÉTA élőhelyek & VÁGÁSOS ÜZEMMÓD (OEA) KOR: fiatalabb / 21 – 50 éves / 51 – 80 éves / öregebb EGYSZERŰBB és HATÉKONYABB ÉRTÉKELÉS FEJLESZTÉSE

2) Oktatás, továbbképzés A módszertan részletes leírása, dokumentálása Továbbképzési, oktatási, tréning anyag összegyűjtése, kidolgozása e-Tananyag >>> tanfolyam, kurzusok (Moodle) Regionális továbbképzések, terepi bemutatóval, gyakorlattal

3) Monitorozás beindítása Vállalt extenzív mintavétel referencia: 250 + országos reprezentativitás: 250 = 500 Horváth A., Bartha S., Bölöni J. (2008) ajánlása ~1.750 MTA ÖK ÖBI, D-Dunántúli, ÉK-Magyarországi regionális munkatársakkal és önkéntesekkel Központi és regionális rendezvények, elméleti és terepi tréningek

4) és 5) Informatikai fejlesztés Natura 2000 erdőmonitorozó on-line adatbázis létrehozása, üzemeltetése, szolgáltatása „Erdővigyázó” honlap ER HTV adatbázis továbbfejlesztése Kapcsolódó honlapok: natura.2000.hu, ER, TIR, . . .

Köszönöm a figyelmet! A projekt a Svájci–Magyar Együttműködési Program társfinanszírozásával valósul meg.