Környezeti nevelés középiskolásoknak

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
AZ EGRI VÁR ÉS ERŐDRENDSZER TURISZTIKAI ATTRAKCIÓINAK FEJLESZTÉSE
Advertisements

Délutáni foglalkozások a könyvtárban Lehetséges formák, alkalmazható módszerek.
A temészet ABC- je Fakultáció 5. évfolyamosok számára.
Vác turisztikai attrakciók összefogása a TDM szervezet keretében
Duna-Ipoly Nemzeti Park Igazgatóság
Rácalmási Jankovich kúria fejlesztései Konferencia központ és ökoturisztikai bázis kialakítása között Előadó: Dr. Györe Andrea Rácalmás jegyzője.
TÁMOP / RIDENS Szakképző Iskola, Speciális Szakiskola és Kollégium „Innovatív speciális szakiskola” című projekt tevékenységeinek bemutatása.
1. A Baradla-barlang aggteleki fogadótérségének fejlesztése Megvalósítás időtartama: Projekt összege: 108,3 MFt.
Ökoturizmus és természetvédelem 2011 Dr. Rácz András Környezet- és természetvédelemért felelős helyettes államtitkár.
Borostyán Természetvédő Óvoda bővítés, felújítás Ideiglenes helyszín biztosításának lehetőségei a munkálatok ideje alatt.
„Mestere volt egykor” Szabadidős és turisztikai programok a nagyvázsonyi Szabadtéri Néprajzi Múzeumban, a Schumacher-házban.
Tisza-tó, mint kerékpáros régió
A Körös-Maros Nemzeti Park Igazgatóság feladatai és tevékenységei.
Szolnoki Evangélikus Gyülekezetért Alapítvány 5000 Szolnok, Verseghy park ,
Hortobágyi Nemzeti Park
Tisza-tavi Ökocentrum Tájékoztató PARTNERSÉG NAPJA MÁRCIUS 18. MISKOLC.
Lenkey János ÁLTALÁNOS ISKOLA, LENKEY JÁNOSRÓL
MEGHÍVÓ Természetvédelem éve 2011 A természet, mely körülvesz és kiszolgál bennünket, melyben élünk, és amit védeni, az utókornak megőrizni kötelességünk.
„ TEszedd ” ( 2011) „Önkéntesen a tiszta Magyarországért” Vidékfejlesztési Minisztérium Környezetügyért Felelős Államtitkárság Budapest dr. Rácz.
Barlangok - Aggteleki Cseppkőbarlang
Magyarország természeti csodái
Magyarország természeti csodái
Hortobágyi Nemzeti Park Igazgatóság
Tiszai Vízirendészeti Rendőrkapitányság
Pénziránytű pénzügyi ismeretterjesztő honlap fiataloknak Háttér információk Szalay György Pénzügyi Kultúra Központ november 27.
Készítette: Horváth Mónika
Zöld gondolatok ÖKO-iskola cím 2002 – – – 2011.
CIVILEK és ÖNKORMÁNYZATOK
Muziek - The Shadows MEGHÍVÓ Budai Sas-hegy Természetvédelmi Terület Látogatóközpont és tanösvény Szombat Foto:Telek.
MEGHÍVÓ Sas-hegy Föld napja szombat Szombat.
MEGHÍVÓ Vasárnap Sas-hegy Természetvédelmi terület Fotó: Telek Gy Zene:Faragó”Judy”István Vén Budai hársfák /részlet/
Budapesti Természetbarát Sportszövetség
MEGHÍVÓ Természetvédelem éve 2011 A természet, mely körülvesz és kiszolgál bennünket, melyben élünk, és amit védeni, az utókornak megőrizni kötelességünk.
Hódmezővásárhely az alföldi művészváros
A Múzeumok és Látogatók Alapítvány felnőttképzési és konferencia programjai Országos Múzeumandragógia Konferencia május Széphalom.
Orfűi desztináció (Sikonda, Magyarhertelend, Zöld völgy) Előadó: Horváth Viktória TDM menedzser, OrfűPécs,
Az információs társadalom oktatása az iskolákban Pintér Róbert Információs Társadalom és Trendkutató Központ (ITTK)
„Ü GYES KEZEK, OKOS FEJEK ” TEHETSÉGKERESŐ PROGRAM május 11. A tehetséggondozás 25 éve a törökszentmiklósi Bethlen Gábor Református Általános Iskolában.
A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása TÁMOP /2-2F A projekt az Európai Unió támogatásával,
Erdészeti erdei iskolái TÖOSZ február 23.. Ahogy kezdődött… Országos Erdészeti Egyesület Erdészeti Erdei Iskola Szakosztály megalakulása
Magyarország természeti kincsei
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Almárium – Trescsik Angéla Ne kerteljünk, tanuljunk lépésről.
Sarud Természetismereti Tudor tábor 2008 augusztus.
ÖRÖKSÉGGAZDÁLKODÁS ÉS ÉRTÉKTEREMTÉS VESZPRÉMBEN. AZ 1000 ÉVES VESZPRÉM „A KIRÁLYNÉK VÁROSA” –A történelmi múlt fontossága Két pólusú városi struktúra.
Óvodai környezeti nevelési program megvalósításának tapasztalatai a Duna-Ipoly Nemzeti Park Igazgatóság és Újbuda Önkormányzat közötti együttműködésben.
Hortobágyi Nemzeti Park
Külkapcsolataink, pályázataink: I. Comenius II. Erste – ACES III. Testvériskola.
Határmenti tanulók képe a régióról (2010) kutatási eredmények bemutatása A kutatás támogatója a Szórvány Alapítvány.
Madas László Erdészeti Erdei Iskola Visegrádi kirándulóközpont Budakeszi Vadaspark 700 km sétaút 100 km kerékpározásra kijelölt erdészeti út 6 kilátó.
Látogatóközpont és kapcsolódó tevékenységei Szigetmonostoron
Körösvölgyi Látogatóközpont és állatpark, szarvas
AZ EKF VÁROSRÉSZ KÖZTERÜLETEINEK MEGÚJÍTÁSA. Legfontosabb problémák: foghíjas, rendezetlen beépítés – megoldása már folyamatban Városszéli funkciók.
Iskolakert.
Iskolakert.
„Nemzetköziesítés az oktatásban és a képzésben” Az Egész életen át tartó tanulás program ( ) eredményei és a tapasztalatok hasznosítása az Erasmus+
A 2014/2015 iskolai év pszichológusi tevékenységének beszámolója.
MEGHÍVÓ MAGYAR TERMÉSZET NAPJA Margit-sziget.
 Sajó Képzési és Humán Fejlesztési Központ Alapítvány  Bükk 900 Természetbarát Egyesület Jókai Mór Református Magyar - Angol Két Tanítási Nyelvű Általános.
Tehetséggondozás a Kiskossuthban. Tehetséggondozás a tanórákon O Csoportbontás O Differenciálás O Egyénre szabott munka O Játékos, nem formális tanulás.
Program- és árajánlat Debrecenbe kéne menni… Kétnapos osztálykirándulás.
Foglalkozásterv összeállítása irodalmi alkotás alapján Készítette: Csanádi Sára Erika Dencs Krisztina Mészáros Réka.
Meghívó Föld napi rendezvényekre
Ócsai Madárvárta. Ócsai Madárvárta Táborok 2. Miközben a természettel ismerkednek, a résztvevők azt is megtanulják, hogyan tudják ellátni magukat és.
MEGHÍVÓ Természetismereti kirándulásra és találkozóra vasárnap
Helyi védett értékek bemutatása a
A KönyvTÁRva-nyitva jó gyakorlat
Amatciems El paraíso desconocido en Letonia hu/es
MAGYARORSZÁG NEMZETI PARKJAI
3. osztályban.
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
Előadás másolata:

Környezeti nevelés középiskolásoknak Hortobágyi Nemzeti Park Igazgatóság Turisztikai és oktatási osztály

Mit tudunk kezdeni egy középiskolás csapattal?

Célok: Természeti értékek bemutatásával ismeretátadás, szemléletátadás, értékrend-formálás, az érdeklődés felkeltése úgy, hogy a természetet ne zavarjuk, ne tegyünk kárt benne a diákok jól érezzék magukat

Eszközök: Egy fantasztikus nemzeti park és természetvédelmi területek Felkészült szakmai gárda – környezeti nevelők, szakvezetők Folyamatosan bővülő infrastruktúra

Hortobágyi Látogatóközpont és Kézművesudvar Információs központ Boltocska Természetrajzi kiállítás Konferenciatermek Oktatóterem Mosdók Kézműves műhelyek Játszókert

Természetrajzi kiállítás Egyedüli felfedezésre is alkalmas – témafeldolgozós, válaszkeresős feladatlap Szakvezetéssel is jól bemutatható Időkút Kalandfülke Hangok

Termek Jó előkészítési lehetőség a terepi bejáráshoz Rossz idő esetén kisegítő lehetőség Télen is tudunk csoportokat fogadni Technikai igényű programokat is biztosítani tudunk

Kézművesudvar Élő népművészet foglalkozások

Hortobágyi Játszókert

Pásztormúzeum

Körszín

Hortobágy-halastavi kisvasút

Tanösvények

Tisza-tavi vízi sétány és tanösvény Poroszló

Tiszavirág ártéri sétaút Tiszafüred-Örvény

Malomházi bemutató terület

Kerékpárutak és gyalogosak

Szakvezetések

Speciális foglalkozások

Erdei iskolai programok

Rajzversenyek

Vetélkedők

Daruünnep

Hortobágyi esték

Témákhoz igazított „különleges” előadók

Természetvédő diákok nemzetközi találkozója 2010. május 25. -30 Természetvédő diákok nemzetközi találkozója 2010. május 25.-30. Berekfürdő - Hortobágy

Problémák Érdektelenség Állóképesség hiánya Autonóm személyiségek – mit kezdjenek magukkal a szabadban? Falakkal elválasztott világok – a természet a fundamentum!

Megoldások (?) 1-1 üveg sörrel kezdeni a programot Nem menni terepre 30 Celsius fok fölött 30 Celsius fok alatt Interaktívabb programok Egy-egy területen több látnivaló Kiállítások „korszerűsítése” Modern eszközök használata

Köszönöm a figyelmüket!