Online közösségek pedagógusoknak

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
 A felkereső ifjúsági munka gyűjtőfogalom, amely mindazon megközelítéseket magában foglalja, amelyek során az ifjúságsegítők, a fiatalokkal foglalkozók.
Advertisements

Klaszterportál, adatbázis DDOP számú pályázat záró rendezvénye Pécs, június 30.
III. Nemzeti Köznevelési Konferencia
Tudástár informatika digitális tananyagok linkgyűjteménye
TÁMOP Mozgáskorlátozottak interaktív honlapja.
Egy pályázat az Internet használat népszerűsítésére Tanulás a főzésen keresztül A Tempus közalapítvány Grundtrig pályázatása beadott projekt.
Hülber László SZTE BTK Neveléstudományi Doktori Iskola
2014. június 28. Hálózati tanulás Hálózatok Internet Web 2.0.
WEB 2 eszközök, közösségi portálok az oktatásban
Horizontális tanulás intézményi hálózati együttműködés
Végszó Unused Section Space 1 Slides before 1st Section Divider
TÁMOP projekt szakmai feladatai és eredményei Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Topár Gábor szakmai projektvezető Minőségügyi Konferencia ZMNE.
VI. Interaktív Tábla Konferencia
Tanárok és diákok a Facebookon
Virtuális Éden: természetközeli élmények és tapasztalatok megosztása blogon és wikin Szent József Katolikus Általános Iskola Kiskunhalas.
3 millió közös ismerős A kormányzati kommunikáció első éve a közösségi médiában Böszörményi Nagy Gergely Kormányzati Kommunikációért Felelős Államtitkárság.
2014. július 6. A hálózati együttműködés az innovációs tevékenység során Bedő Ferenc közoktatási szakértő
eTwinning – Az európai iskolák közössége
Media Smart Digitális Világ 1. MediaSmart Hungary Oktatás Közhasznú Nonprofit Kft.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
Veszelszkiné Huszárik Ildikó Kiskunhalas, Bibó István Gimnázium
NFT I NFT II Hosszú távú cél: az életminőség javítása Általános cél: Az EU átlaghoz viszonyított jövedelmi különbségek mérséklése specifikus.
Sokszínű Digitális Tanítás főszerkesztő-helyettes
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
e-Learning a tanárképzésben
Közösségi portálok használata
Közösségi oldalak Készítette: Tóth Petra Felkészítő tanár:
Közösségi oldalak használata
Kis-Tóth Lajos – Komló Csaba: Az e-portfólió alkalmazása a pedagógusképző felsőoktatási intézményekben TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA.
„A XXI. századi köznevelés”
Media Smart Digitális Világ 1. MediaSmart Hungary Oktatás Közhasznú Nonprofit Kft.
Digitális világ – interaktív táblán
Megújul a Sulinet Könczöl Tamás osztályvezető
VII. Nemzetközi Médiakonferencia „A média hatása a gyermekekre és fiatalokra" szeptember Balatonalmádi Fiatal group leaderek Facebook használati.
Pankász Balázs PTE FEEK Munkapszichológia és Ergonómia Tanszék
eTwinning – európai iskolák közössége
IKT struktúra.
A kompetenciafejlesztés eszközrendszere
GeoGebra A matematikai szabadszoftver tanuláshoz és tanításhoz
A Magyar Nyelv Napja kezdőkép Tarczal-Márta Edit
OK! Tanársegéd Online Könyvek
A Calderoni projekt az OFI szakmai tevékenységében Calderoni Taneszköz-információs és Oktatástechnológiai Központ Kőrösné Mikis Márta Budapest, április.
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
Social Media 2015-ben, üzleti szemmel - avagy merre tart a közösségépítő világ? Kulcsár István Róbert 1.
Miért érdemes egy cégvezetőnek regisztrálni a …………… közösségi oldalra? Hogyan használjuk ki hatékonyan a jelenlétet a világ legnagyobb szakmai hálózatán?
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
Rendezvényszervezés Educatio Gondolkodom, tehát ott vagyok! Educatio Gondolkodom, tehát ott vagyok!
Innovatív felsőoktatási módszerek
Az OFI szerepe és feladatai a pedagógusok szakmai munkájának támogatásában Kerber Zoltán szakmai vezető Budapest, április 8. TÁMOP Nyitókonferencia.
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
 Sajó Képzési és Humán Fejlesztési Központ Alapítvány  Bükk 900 Természetbarát Egyesület Jókai Mór Református Magyar - Angol Két Tanítási Nyelvű Általános.
Felsőoktatás és a közösségi hálózatok
Magánadományozás, a függetlenség kulcsa Nonprofit Információs és Oktató Központ (NIOK) Alapítvány Jacsó Annamária, programvezető november 28.
Virtuális tanulási környezet kialakítása és projektmódszerek alkalmazása Erasmus+ KA1 mobilitás program Disszemináció Százhalombatta, november 24.
Menüpontok szerkesztése.
Online közösségek működése, működtetése Digitális Pedagógus Konferencia – Budapest, május 25.
Web 2.0 Tanárok a Web 2.0 idején Csoma Katalin ELTE PPK Neveléstudomány Doktori Iskola.
FELHŐ ALAPÚ INFORMATIKAI RENDSZEREK VS. LEXIKÁLIS ISMERETEK Networkshop 2016 Konferencia Debrecen Antal Péter, Eszterházy Károly Főiskola,
Tanév előkészítő fórum szeptember Bedőné Fatér Tímea Szakmai blog: Magyartanítást.
Új technológiák alkalmazási lehetőségei a mentori munkában Készítette: Lőrinczné Tasi Zsuzsanna.
A tükrözött vagy fordított osztályterem
Nemzeti Köznevelési Portál
A képek szerepe és felhasználási lehetőségeik a közoktatásban
PhD online közösségi oldal Dr
INFORMATIKA december 3. E1 előadó 2. alkalom
Önkormányzati Fejlesztések Figyelemmel kísérése II.
Tájékoztató a Református Tananyagfejlesztő Csoport munkájáról
Mobilsuli program a Mobkom X Egyesülettel

Előadás másolata:

Online közösségek pedagógusoknak Kép forrása: http://poziteam.hu/wp-content/uploads/2013/01/emberek_haloja.jpg Online közösségek pedagógusoknak V. Oktatás - Informatika Konferencia – Budapest - 2013. február 8-9.

Pedagógusok az interneten Különböző szerepek Magánszemély Szakmai – pedagógus A pedagógus munkát segítő közösségek A pedagógusok szakmai közösségei Passzív információszerzés, tájékozódás Aktív részvétel, együttműködés A pedagógusok – saját diákcsoportokkal való együttműködését segítő közösségi helyek Ingyenes: pl. Google dokumentumok, Office 365, stb. Fizetős: pl. web2suli, egyéb megoldások, stb.

Kommunikáció 1. Oktatással foglalkozó híroldalak – Oktatás.hu, Eduline, Modern Iskola, Fővárosi Oktatási Portál, Köznevelés Online, Sulinet Hírmagazin Kép forrása: http://www.mbeem.com/images/big_formations.jpg Hozzászólások szabályai: http://hvg.hu/egyeb/hozzaszolasok_szabalyai

Kommunikáció 2. Oktatással foglalkozó blogok, portálok – Tanárblog, IOT.hu, Interaktív tábla módszertan, Suliháló, KindleVarázs, Tanítani Online, Ollé János blogja, stb. Kép forrása: http://www.ckbg.org/wp-content/themes/wp-clear/scripts/timthumb.php?src=http://www.ckbg.org/wp-content/uploads/2011/12/team.jpg&w=600&h=300&zc=1

Kommunikáció 3. Oktatással foglalkozó nyílt közösségek, tananyagmegosztók hozzászólási lehetőséggel – Sulinet Közösség, Tananyagpiac, eTanárikar, PIL Network, Intel Teach, eTwinning, FB közösségek, stb. Szakmai, de zárt csoportok pl. SZTE Neveléstudományi Doktori Iskola PhD fóruma , stb. Kép forrása: http://www.journyx.com/images/images/group%20communication.JPG

„Kommunikátor” - működtető Oktatáspolitika, érdekvédelem pl. Oktpolcafe FB csoport , PDSZ FB Szakmai egyesületek, szervezetek pl. Osztályfőnök.hu, TeT Halo Profitorientált cégek pl. Tananyagpiac, eTanárikar, Sulivilág Oktatásirányítás pl. Sulinet

Pedagógus az online közösségben Információszerzés: újdonságok, aktualitások Kapcsolatépítés Közösséghez tartozás Együttműködés (pl. projektek) Vélemény-, tapasztalatcsere Lokális keretek átlépése Tananyag letöltése, megosztása Önképzés, szakmai fejlődés Kép forrása: http://2.bp.blogspot.com/-gVAsKquzL6Q/UN0Foi0BK0I/AAAAAAAAVIk/E8F-yoSBz5g/s320/social+networking.png

Pedagógus Online Közösségek Meghatározó tényezők a vizsgálatunkhoz: Csatlakozók száma Aktív tagok száma Funkciók Szakmai kapcsolatépítés Tananyagmegosztás Tananyagletöltés Stb.

Sulinet

Kb. 1300 regisztrált közösséghez tartozó felhasználó

Kb. 78 indexelt nyílt közösség

Csoportok

Sulivilág Regisztrált tag 4 387 fő Regisztrált csoport 6 573 db

eTanárikar 5670 regisztrált felhasználó Aktivitás: 1362 feltöltött segédanyag 152 115 összes letöltés, melyből 2013-ban január hónap: 7729 db eTanárikar Forrás: eTanárikar.hu

Projekt profil TestvérTér eTwinning Funkció: európai iskolák, pedagógusok közössége 2005 Cél: IKT alkalmazása Közös, pedagógiai értékű projekt indítása partnerek keresése közös projektekhez EU: 102 488 regisztrált iskola 194 457 regisztrált résztvevő (pedagógus, diák) 26 987 projekt Magyarország: 1 168 regisztrált iskola 1 858 regisztrált résztvevő 2012. 06.01 után 99 projektben résztvevő tanár van. Adatok forrása: etwinning.net Profil Forrás: http://etwinning.skola.edu.mt/wp-content/uploads/2012/10/logo_etwinning_klein.jpg http://o.b5z.net/i/u/10024661/i/profile_icon.png Projekt profil TestvérTér

PIL NETWORK 154 618 regisztrált felhasználó 560 fő magyar 13 027 feltöltött tananyag – kb.400 magyar

http://www.pil-network.com

Interaktív táblás tananyagmegosztók Smart Exchange Mimioconnect Smart exchange 50 405 feltöltött tananyag A nemzetközi oldal helyett saját magyar oldal Tananyagpiac.hu Nincs kommunikációs lehetőség egyelőre, csak a tananyaghoz lehet hozzászólni. 432 feltöltött anyag 155 630 fő regisztrált tag 7430 feltöltött anyag MIMIO Magyarország csoport 88 regisztrált taggal 130 feltöltött magyar anyag Fórum lehetősége Forrás: smartexchange és tananyagpiac Forrás: mimioconnect.com

Prometheanplanet Összes felhasználó: 1 585 888 Összes feltöltött anyag: 69 199 Összes letöltés: 27 510 683 Van fórum, egymással is tudnak kommunikálni a tagok. Magyar felhasználók: 3 525 fő Magyar feltöltések: 217 db Fórumozási lehetőség a tagoknak Forrás: Modern Oktatási Eszközök Kft.

Facebook A kép forrása: http://4.bp.blogspot.com/-A5peohe08kc/Tbed_dTlhKI/AAAAAAAAASw/QF-OAMcy1cU/s1600/facebook-group-icon.jpg

Forrás: http://zaidlearn. blogspot

Csoportok – zárt A jelen és jövő pedagógusai – 1011 fő Bibó Gimnázium Kiskunhalas Diákcsoport – 73 fő Madách Imre: Az ember tragédiája Projektmunka a Bibó István Gimnázium 11. c-s és 11. b-s diákjaival. Projektvezető: Veszelszkiné Huszárik Ildikó; Segítő: Zákányné Frei Erzsébet. Részletek: http://etanarikar.hu/cikk_megj.php?hid=16

Csoportok – nyílt, 100 fő felett Kaposvári Pedagógusok Fóruma 157 fő Oktpolcafé 1462 fő Biztonságos internet 235 fő Ofő online és offline 172 fő

Oldalak – 500 kedvelő felett SuliHáló Média csoport 10297 Tanító 5889 Magyartanárok Egyesülete 3435 Pedagógusok 1562 Sulinet 1307 Interaktív tábla 1232 Történelemtanárok Egylete 871 OFOE 722 Tanárblog Iktaziskolában 625 http://www.facebook.com/pedagogus.forum.7?fref=ts – Pedagógus Fórum - 1053

Aktivitás a Facebookon

Az egyén irányából a tudásépítés… http://programmedevelopment.com/public/uploads/images/stickmen_building_blocks_800_clr.png

IKT Online közösségek pedagógusai 150 000 pedagógus 3,7 % biztosan tagja egy online közösségnek Kép forrása: http://www.strategies-for-managing-change.com/images/communication_strategy.jpg IKT

Köszönjük a figyelmet! Bedő Andrea andreabedo@gmail.com Tóth Klára klara.toth@hotmail.com Kép forrása: http://www.schneiderb.com/wp-content/uploads/2012/11/schneiderb-bloc-facebook-group.jpeg