Fenntarthatóság – eredmények hasznosulása 6.2. előadás
Önértékelés haszna - Tudatos, megalapozott fejlesztések Az intézmény működésének és eredményeinek teljes körű megismerése Szervezetfejlesztés (team-munka) Folyamatok szabályozása Dokumentáltság Minőségfejlesztési módszerek
A SZÖM haszna Adottságok összefoglaló leírása Eredmények összegzése Indikátorok, indikátorrendszer (hatékonysági mutatók) kialakítása Iskolai dokumentumok és gyakorlat áttekintése Fejlesztések közös elhatározása, megvalósítása Bevonás, belső kommunikáció
Miért jó önértékelést végezni? Összehasonlíthatóság (külső, belső) Benchmarking Trendvizsgálat Belső szervezeti azonosulás az eredmények és a fejlesztések területén Külső értékelések megalapozása Szakmai ellenőrzés Fenntartói értékelések Díj típusú értékelések
Eredmények hasznosítása Stratégia kialakításához Intézményi célok kitűzéséhez Az intézmény bemutatásához Az erősségek, kiemelkedő eredmények prezentálásához Az intézmény értékeléséhez
A fenntarthatóság garanciái 1. A minőségfejlesztés integrálása a tanév munkarendjébe IMIP-ben történő elhelyezés Vezetői elkötelezettség Szervezeti felépítés Megfelelő információáramlás Részvételi mátrix
A fenntarthatóság garanciái 2. A minőségfejlesztés legyen kiemelt intézményi cél Minőségfejlesztés és pedagógus teljesítményértékelés kapcsolata Szabályozás készítése
A vezetés szerepe - Elkötelezett híve a folyamatos fejlesztésnek - Minőségirányítási csoportot működtet - Minőségirányítási vezetőt jelöl ki - Személyesen kéri fel a munkatársakat - Biztosítja az infrastruktúrát - Elismeri, jutalmazza a munkát
A munkatársak bevonása - Képzéseken való részvétel támogatása - Munkaköri leírások személyre szabottak A fejlesztések teamekben történő megvalósítása Szabályozott folyamatok alapján történő működés Folyamatok rendszeres értékelése
Kérdések
Köszönöm a figyelmet!