Papír prototípus.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A PÁLYAKÖVETÉSI KUTATÁSOK MÓDSZERTANI SAJÁTOSSÁGAI KABAI IMRE ZSIGMOND KIRÁLY FŐISKOLA TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KUTATÓKÖZPONT (ZSKF TKK) DPR Szakmai Nap 2009.
Advertisements

Tutori tevékenység a gyakorlatban
A MINŐSÉG MEGTERVEZÉSE
Összefoglalás Hardver,szoftver,perifériák Memóriák fajtái
Szoftverminőség, 2010 Farkas Péter. SG - Sajátos célok  SG 1. Termék / komponens megoldás kiválasztása  SP 1.1. Alternatívák és kiválasztási kritériumok.
Korunk paradoxona Kattints a követezô dia megjelenítéséhez 
A szoftverek.
Rendszertervezés GIMP.
Prototype Kft. Prototype kft. - Alapítás ban - 8 alkalmazott - A Stratasys Inc. képviselet - MK-Technology GmbH képviselet - GOM GmbH képviselet.
Éttermi rendszer – User Interface vázlat Káposztatérd csoport.
Alprojektek eTanulás rendszer fejlesztése
Rendszerfejlesztés.
Az integrált áramkörök (IC-k) tervezése
Képességszintek.
A partnerközpontú intézmények plusz anyagi forrásai a kompetencia alapú oktatás vonatkozásában Előadó: Danyi Gyula.
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Elektronikus Eszközök Tanszéke A programozás alapjai 1. (VIEEA100) 9. előadás.
Programozás alapjai A programozás azt a folyamatot jelenti, melynek során a feladatot a számítógép számára érthető formában írjuk le. C++, Delphi, Java,
16. Tétel. Adatbázis: Olyan adatgyűjtemény, amely egy adott feladathoz kapcsolódó adatokat szervezett módon tárolja, és biztosítja az adatokhoz való hozzáférést,
MARKETINGKUTATÁS III. Előadás: A megkérdezésről bővebben.
Mérnöki objektumok leírása és elemzése virtuális terekben c. tantárgy Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar Intelligens Mérnöki Rendszerek.
Családi vállalkozás.
Minden levelemet az inboxomból szabályokkal és kézzel millió kis almappába rendezgettem naponta Amikor ez elkészült, mindig úgy éreztem, tényleg készen.
Google earth és a térinformatika kapcsolata
IT outsourcing előkészítése - ahogy egy tanácsadó látja Kontra József Igazgató
Szoftvertechnológia Szoftvergyártás 2..
Szoftvertechnológia Bevezetés.
Konfliktus Dr. Ternovszky Ferenc: Nemzetközi menedzsment európai szemmel BGF - Külkereskedelmi Főiskolai Kar Vállalkozások és Emberi Erőforrás Menedzsment.
| | Tananyagfejlesztések fejlesztői szemmel Wagner Balázs MTA SZTAKI.
Készítette: Hován Adrienn
Ipari középvállalat projektvezetőjének tapasztalatai az integrált vállalatirányítási szoftver bevezetési szakaszában Projektmenedzsment Fórum A kis-
Áramkörök tervezése. Specifikáció Projekt célja: Áramkörök tervezése és modellezése Elemek tárolása: XML adatbázisban Tervező felület: Microsoft Visual.
SZOFTVER.
1 Összefoglalás. 2 A kurzus ? tárgya Szoftver-ergonómia (Bev. -) (Software Ergonomics) Használhatósági módszerek (Bev. -) (Usability Engineering)
Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Főiskolai Kar A Műszaki Tervezés Rendszerei 2000/2001 tanév, I. félév 1. előadás Bevezető a számítógépen.
Bauer András - Berács József:
Prezentáció készítés MS PowerPoint segítségével
Az operációs rendszer Az operációs rendszer a számítógépet működtető szoftver, amely a számítógép indulásakor azonnal betöltődik a számítógép memóriájába:
3.2. A program készítés folyamata Adatelemzés, adatszerkezetek felépítése Típus, változó, konstans fogalma, szerepe, deklarációja.
A változások menedzselése, szervezetfejlesztés
Rendszertervezés Alapfogalmak; Az informatikai rendszer
Informatikai projektmenedzsment Oktató: Dr. Rutkovszky Edéné Tantárgykód: I3782 Előfeltétel: I2401 (Rendszerszervezés) Kredit: 4 Számonkérés: kollokvium.
Bevezetés a Szoftver-ergonómiába 2. Tervezési és vizsgálati módszerek 2.6. A kezelőfelület réteges és fokozatos tervezése.
The-i Language Zone Francia nyelvtanfolyam kiegészítő oktatóanyaga – értékelés Rózsa Gábor 2004.
Szerviz modul Ismertető. Cégismertető Magyarország vezető kárrendezési rendszerének szállítója Tíz éves szakmai tapasztalat Partnerei kapcsolatban állunk.
Exportképes minőségbiztosítási szolgáltatás fejlesztése antivírus rendszerekhez VESZPROG Kft. Projektvezető: Dr. Leitold Ferenc
A Regionális Munkaügyi Tanáccsal szembeni elvárások a munkaadói oldal szemével nézve Készítette: ÉMRMT munkaadói oldal november 12.
INDC - 1st International Diabetes Conference, MedicSphere Zárókonferencia.
Engedelmesség Milgram kutatása A kísérleti személyek 2/ 3-a úgy volt irányítva, hogy azt higgyék sérülést okoznak más emberi lénynek Az eredmények megismétlődtek.
Információs rendszer fejlesztése 4. előadás
Az m70.hu regisztrációs folyamatát követheti végig illusztrálva – klikkeivel. Minden kattintásra változik a kép, beúszik a magyarázó szöveg. Két dia között.
Programozás, programtervezés
Kutatásmódszertani dilemmák
Munkakörelemés és –tervezés röviden
TIOK IKT – összefoglaló Nagy Regina Sulinet Programiroda tartalomfejlesztési szakértő.
Készítette: Derecskei Nikolett
Abonyi-Tóth Andor 1.  Az eszköz egy modellje, amit oktatási, demonstrációs, használhatósági elemzési, promóciós és egyéb célokra is felhasználható. 2.
Nagy Regina Az információkat tartalmazó interaktív eszközökre, mint félkész termékekre kell tekintenünk, amiből a felhasználó saját.
Continuous delivery: cél a működő szoftver
Vizuális programozás Előadó: Csapó Gábor.
Online oktatóanyag Android mobilalkalmazás- fejlesztéshez Nagy József.
Szoftvermenedzsment A szoftver fogalma programmodulok rendszerdokumentáció konfigurációs adatok, és ezeket tároló fájlok felhasználói dokumentáció a szoftver.
Drótváz Gerstweiler Anikó Éva május 3.. Wireframe I. Más néven képernyőterv vagy sematikus oldal Egy vizuális útmutató, amely honlapok felépítését.
Könyvtárstruktúra, felhasználói és rendszerkönyvtárak Fájlkiterjesztések, attribútumok és engedélyek Takács Béla 2016.
Istvan Simon, CEO & Founder
Korunk paradoxona Kattints a követezô dia megjelenítéséhez 
Váratlan utazás – a fájlcserélés elleni küzdelem nem várt hatás
6. Kritikai áttekintés és Vezetői összefoglaló
Üzleti terv bemutatása
Multimédia.
Hogyan ne fulladjunk bele a feladatokba és a jegyzetekbe
Előadás másolata:

Papír prototípus

? 2010. november 11. Papír prototípus

Papír prototípus A papír prototípus alapú tesztelés a használhatósági tesztek olyan formája, ahol a szoftver későbbi felhasználóinak egy reprezentatív csoportja realisztikus feladatokat hajt végre azáltal, hogy interakciót folytat a felhasználói felület papíron rögzített verziójával, amelyet egy, a számítógép szerepét játszó valós személy működtet. Lehet nem papír prototípus (mock-up, simulation), de az kicsit más, bár látszólag nem 2010. november 11. Papír prototípus

Példa 2010. november 11. Papír prototípus

Példa http://www.youtube.com/watch?v=AtfWM2jRS2w 2010. november 11. Papír prototípus

Prototípusok Nem működő prototípusokat demonstrációs vagy kreativitást serkentő céllal gyakran használnak a szoftverfejlesztésben. Pl. mock-up A papír prototípus alacsony valósághűséggel rendelkező (low-fidelity) prototípusfajta A papír prototípus lehet kézzel rajzolt vagy bármilyen képszerkesztő vagy rajzolóprogrammal létrehozott és kinyomtatott Tesztelésre akkor használható, ha valós tartalma van és a felhasználó interakciót folytathat vele (egyébként csak bemutatásra szánt képernyőtervek) 2010. november 11. Papír prototípus

Előnyök Technikai: gyors és olcsó A prototípust nem kell leprogramozni, csak megrajzolni A kódolás előtt azonosítja a fő problémákat (technikai jellegűeket is) Pillanatok alatt módosítható, a módosítás helyben kipróbálható A használhatósági tesztet el lehet akkor is kezdeni, ha a fejlesztés késik Nem csak a hibák azonosítására, hanem a designnal kapcsolatos kérdések tisztázására is használható 2010. november 11. Papír prototípus

Előnyök Pszichológiai Felhasználók Tervezők, fejlesztők Döntéshozók Ha nem tűnik befejezettnek az alkalmazás, a felhasználók kevésbé „fogják vissza” magukat. Használható, nem szőrszálhasogató kritikát kapunk. A műszakilag kevésbé képzetteket sem félemlíti meg. Tervezők, fejlesztők Könnyebb megváltoztatni valamit, amibe kevés erőfeszítést fektettünk. Elkerülhetőek a „hitviták”. Döntéshozók Úgy érzik, van beleszólásuk a termék kialakításába. Kimutatja, ha a koncepcióval van alapvető probléma. Megkönnyíti a kommunikációt. 2010. november 11. Papír prototípus

Megtalált problémák Milyen jellegű problémákat találhatunk meg a segítségével? Rossz alapkoncepció Félrevezető szóhasználat Navigációs problémák Tartalmi kérdések Mit tartalmazzon a súgó Elrendezés a képernyőn Ezek mélységi problémák! 2010. november 11. Papír prototípus

Hátrányok Milyen jellegű problémákat nem találhatunk meg a segítségével? Megjelenítési hibákat: Ha a betűméret nem megfelelő Ha a képekkel gond van Szöveg rendezése, zárása papír prototípuson rosszabbnak látszik Interakciós hibákat: Gördítéssel kapcsolatos hibák nem jelennek meg Hosszú listák kezelése a valóságban nehézkesebb Félrekattintások, billentyűhibák nem jönnek elő Egérkurzor pozicionálásával kapcsolatos nehézségek nincsenek Válaszidő nem realisztikus 2010. november 11. Papír prototípus

Lebonyolítás - résztvevők A résztvevők: Felhasználó „Számítógép” (=a számítógép szerepét játszó személy) A teszt vezetője (facilitátor) Megfigyelők Egyéb: írnok, a szükséges szerepek eljátszói, a technika kezelői 2010. november 11. Papír prototípus

Teszt tervezése Résztvevők meghatározása (pl.: tervező, fejlesztő, grafikus, szoftvererges, marketinges, technikai dokumentáció készítője, stb.) Megválaszolandó kérdések felvetése (pl. Milyen fontos design/üzleti döntéseket kell meghozni? Miben nem vagyunk biztosak?) User profile meghatározása (képzettség, tapasztalatok, munkahely, beosztás, egyéb demográfiai és viselkedéses jellemzők) Az egész kutatás idői beosztásának megtervezése (pl. tesztfordulók száma) A tesztülés idejének megtervezése (általában 1-2 óra) Hány felhasználó vegyen részt a vizsgálatban (papírprototípus-alapú tesztnél 3-4 elég) Felhasználók toborzásának megkezdése 2010. november 11. Papír prototípus

Milyen egy jó tesztfeladat? Reális és jelentőséggel bír a felhasználók számára Nem túl általános és nem túl specifikus (Nem: „Hogyan navigálnak a felhasználók az oldalon?”) Véges számú, meghatározott megoldása van (Ne adjunk olyan feladatot, amit lehetetlen végrehajtani) Felismerhető végpontja van (Nem: „Nézzen körül ezen az oldalon!”) Cselekvésre, nem véleményre vonatkozik (Nem: „Mégis mit gondol erről a weboldalról?”) 5-30 perc alatt megoldható Leírása tartalmazza a feladat előfeltételeit, a megoldás lépéseit, becsült időtartamát, eredményét, a használónak adandó instrukciót 2010. november 11. Papír prototípus

Végrehajtás Különleges szempontok papírprototípus-alapú tesztelésnél: Nagyobb a helyigény, mint számítógépen történő tesztelésnél (mert több az eszköz és a résztvevő) Videó felvétel nem feltétlenül szükséges, mert a tevékenység lassabb, szemmel követhető, a felület pedig tesztről tesztre fejlődhet. Ha nincs elég megfigyelő, vagy messzebb vannak, hasznos a felvétel, de felülről kell felvételt készíteni Eleinte furcsa érzés a felhasználónak, mert szokatlan az interakció A „számítógép” szerepét játszó résztvevőt fel kell készíteni (tudja, mire mit kell reagálnia; ne beszélgessen a felhasználóval; várja meg, mit tesz a felhasználó, és arra reagáljon; ne dúlja szét a berendezést) 2010. november 11. Papír prototípus

Végrehajtás A facilitátornak arra is figyelnie kell, hogy a „számítógép” helyesen reagál-e, és kezelnie kell azokat a helyzeteket, amire nem készültek fel (egy papír prototípus is „lefagyhat”). Ennél a tesztnél tesztülések között, sőt azok közben is meg lehet változtatni a felhasználói felületet (de meg kell nézni, hogy valóban megoldottuk-e a problémát) 2010. november 11. Papír prototípus

Polgár Péter Balázs sirpepe@elte.hu @polgarp Kérdések és vége Polgár Péter Balázs sirpepe@elte.hu @polgarp