Könyvtármenedzsment III. Szolgáltatások szervezése

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Számadás a talentumról
Advertisements

A MATARKA használata a Nyíregyházi Főiskolán Pillanatképek egy tájékoztató könyvtáros életéből. Nyíregyházi Főiskola Központi KönyvtárHatvani István.
könyvtár ismeretek A könyvtár fogalma, típusai
E-SKILLS (DIGITÁLIS ÍRÁSTUDÁS) AZ ÉRDEKKÉPVISELETI MUNKÁBAN A STRATOSZ SZÁMÁRA KIDOLGOZOTT VÁLTOZAT Készült a MAT támogatásával, az FSZH közreműködésével.
Csoport munka.
–– Hétköznapi munka több nyelv és kultúra metszéspontján Papp Annamária Nyelvi és kulturális sokszínűség Bemutatkozik.
Tájékoztatás a gyakorlatban avagy a gyors információtól az irodalom kutatásig Behálózott irodalom Érd, szeptember 24.
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
KÖNYVTÁRAK MINT TUDÁSKÖZPONTOK. Yoneji Masuda, 1988 információ tengelyű gazdaság felosztása.
EISZ nemzeti program 2012 dr. Téglási Ágnes főigazgató-helyettes.
A szolgáltatásmarketing sajátosságai
Könyvtári munkafolyamatok. Főfolyamatok Alfolyamatok Részfolyamatok Támogató folyamatok.
A lokális szint és a könyvtári hálózat összjátéka, kulturális találkozási lehetőségek Németh Márton MKE Baja 2010 július 16. Hálózati Könyvtári Szolgáltatások.
Az iskolai könyvtár állománya
A szolgáltatások minőségének biztosítása és értékelése
Alap és járulékos szolgáltatások A dokumentumok és szolgáltatások rendelkezésre bocsátásának formái és eszközei.
A tanári szerep A kezdő pedagógus (10).
A munka világával kapcsolatos tudás
A könyvtár marketing stratégiája
Könyvtárhasználat.
Az iskolai könyvtár és a gyermek könyvtár együttműködésének lehetőségei.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Teljesítménymérés és értékelés
Zalayné Kovács Éva: Minőség és könyvtár
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
Könyvtári teljesítménymérés
Tévedések és hibák a könyvtárközi kölcsönzésben, a külföldi gyakorlat Dr.Szabóné Balogh Clarissa Semmelweis Egyetem Központi Könyvtár.
Lázár László ÉRTÉKEK ÉS MÉRTÉKEK A vállalati erőforrás-felhasználás leképzése és elemzése hazai üzleti szervezetekben.
BLK Könyvtármenedzsment III. 1. előadás 1 Könyvtármenedzsment III. Szolgáltatások szervezése.
SZOLGÁLTATÁSOK A különféle könyvtár típusok
Soft skills.
Az iskolai könyvtár szolgáltatás típusai
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Felhasználói kérdőíves felmérés a MEK-ben Moldován István OSZK MEK.
R.U.M. Testing KftAGY 5. Szakmai Szeminárium Vállalkozói anyagvizsgálat a szolgáltatói oldalról avagy Megrendelők a Vizsgálólaboratórium szemszögéből.
MCE Konferencia MMM – Hatékony kommunikáció MCE Konferencia Pécs MMM – A controller hatékony kommunikációja Megérteni Meggyőzni.
Bánkeszi Katalin A számítógép és az Internet hatása az olvasáskultúrára (konferencia) Változó olvasói igények – változó könyvtáros világ.
Emberi Erőforrás Menedzsment Teljesítményértékelés
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Szakmai elvárások és elvárt eredmények a szociális szolgáltatásokon belül nyújtott étkeztetéssel kapcsolatban… Nyíregyháza, március 29.
Egyetemi Könyvtárigazgatók Kollégiuma Budapest, december 11. Magyar Képzőművészeti Egyetem.
A team-munka elméleti alapjai
OLVASÓSZOLGÁLAT = A KÖNYVTÁRI SZOLGÁLTATÁSOK FIZIKAI SZÍNTERE
TÉRÍTÉSES INFORMÁCIÓS SZOLGÁLTATÁSOK = TISZ. JÓ TUDNI… 1. Miért működtetjük a TISZ-t? 2. Miért számítunk fel költségeket?
A GYŰJTEMÉNY KVANTITATÍV ELEMZÉSE AZ ELEMZÉS KÉRDÉSE: SZÁMSZERŰEN ÉS ARÁNYAIBAN HOGYAN OSZLIK MEG A GYŰJTEMÉNY?
Teljesítménymérés és értékelés
Mérjük, ne mérjük? Merjük, ne merjük? n Elektronikus források használatának mérése. Európai tapasztalatok és tervek. n Gödöllő, Október 15. n Billédiné.
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
KÖNYVTÁRISMERET.
Kulturális Projekt Ciklus Menedzsment A kultúra gazdaságtana
Oktatási szolgáltatások minőségértékelése
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
Könyvtárak.
Prof. Dr. Neményi Miklós tudományos és külügyi rektorhelyettes A doktori és publikációs adatbázis kialakításának elvei és megvalósítása Nyugat-magyarországi.
KÖNYVTÁRAK MINT TUDÁSKÖZPONTOK. Yoneji Masuda, 1988 információ tengelyű gazdaság felosztása.
A KSZR FORRÁSOK HATÉKONY FELHASZNÁLÁSA ZALA MEGYÉBEN KISS GÁBOR IgazgatóKSZR MŰHELYNAPOK – ZALAEGERSZEG 2015.november 11.
Társadalmi felelősségvállalás a felsőoktatásban Horváth Ágnes.
Didaktika-II. M. Nádasi Mária. Kooperatív és Kollaboratív módszer.
Könyvtártípusok és funkcióik. Könyvtár dokumentumtár információtár.
1 Felelősségvállaló szereplő avagy mit tehet a könyvtár a fogyatékosok érdekében.
„Útban a Minősített Könyvtár cím felé” Gödöllő, 2016.szeptember.28
A könyvtárak állományának tagolódása
Balogh Andrea Johanna MKSZ, Siófok április 27.
Gyűjtemény mint rendszer
A gyakorlati képzés szemléleti hátterének és kereteinek meghatározása
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Erősségek gyengeségek.
MAGYAR IGAZSÁGÜGYI AKADÉMIA JOGI SZAKKÖNYVTÁRA
dr. Geges József Ovidius Co. Ltd.
Előadás másolata:

Könyvtármenedzsment III. Szolgáltatások szervezése BLK Könyvtármenedzsment III. 1. előadás

A modern olvasószolgálat kezdetei XIX. sz. – még enciklopédikus könyvtár Könyvtárak differenciálódása Modern könyvtártípus kialakulása – public library Már nem csak a tárolás, hanem a szétszórás is feladat Kialakult az olvasószolgálat módszertana Ferenczy Zoltán: A könyvtártan alapvonalai (1903) BLK Könyvtármenedzsment III. 1. előadás

BLK Könyvtármenedzsment III. 1. előadás

Az olvasószolgálat jellemzői Az olvasószolgálat a könyvtári „üzem” outputja Egy könyvtárat nem az állománya, hanem a szolgáltatásai határozzák meg Collection vs. Service/customer oriented libraries Az olvasó/használó igényei eljutnak az üzem többi részéhez Jelzés a gyarapításnak Katalógusok hibái Összegzi az olvasói igényeket Felhasználóképzés A könyvtár imázsának alakítói – front emberek BLK Könyvtármenedzsment III. 1. előadás

Olvasószolgálat munkaágai 1. Sallai István-Sebestyén Géza: Könyvtártan (1973) Igénykutatás Igénykeltés Tanácsadás, tájékoztatás Szolgáltatás 60-70-es évek „A könyvtári munka azon ága, amelyen keresztül a könyvtár társadalmi célját,az olvasóvá nevelést és a tájékoztatást megvalósítjuk.” BLK Könyvtármenedzsment III. 1. előadás

Olvasószolgálat munkaágai 2. Információval való ellátás Közművelődési könyvtár közkönyvtár Könyvtárosok kézikönyve szerint A szolgáltatás fogalma magában foglalja mind a könyvtár saját gyűjteményének, valamint a gyűjtemény alapján nyújtható információknak az eljuttatását a felhasználóhoz, mind pedig az egyéb forrásokból nyerhető dokumentumok és információk közvetítését. BLK Könyvtármenedzsment III. 1. előadás

Az olvasószolgálat részterületei Kapcsolatteremtés a felhasználóval Tájékoztatás Dokumentum és információ szolgáltatás BLK Könyvtármenedzsment III. 1. előadás

1. Kapcsolatteremtés a felhasználóval A könyvtár szolgáltatásaira és használatára vonatkozón felvilágosítás A használók elvárásainak feltérképezése Piac szegmentáció valóságos olvasótábor Potenciális olvasótábor BLK Könyvtármenedzsment III. 1. előadás

Adatszolgáltatás (faktografikus és bibliográfiai adatok) 2. Tájékoztatás Felvilágosítás Adatszolgáltatás (faktografikus és bibliográfiai adatok) irodalomkutatás BLK Könyvtármenedzsment III. 1. előadás

3. Dokumentum és információ szolgáltatás Helybenhasználat – olvasói terek Kölcsönzés Könyvtárközi dokumentum ellátás – „just in case, just in time” Online szolgáltatások fontossága Digitalizált anyagok elérése BLK Könyvtármenedzsment III. 1. előadás

Szolgáltatások minőségének mérése Mivel lehet mérni a szolgáltatásokat? Mit érzékel a használó? Mi fontos neki? Mitől lesz minőségi egy szolgáltatás? Mi az az ügyfélélmény? BLK Könyvtármenedzsment III. 1. előadás

Zeithaml, Parasuraman és Berry szerint a 10 elemű szolgáltatás-minőség paraméterek a következők Hitelesség - megbízhatóság, szavahihetőség, becsületesség, a szolgáltatások „jó híre", a szolgáltatás értékének megfelelő ár. Biztonság - kockázattól való mentesség, fizikai biztonság, korrekt pénzügyek, titoktartás. Hozzáférhetőség - megközelíthetőség, könnyű kapcsolatteremtés, alkalmas hely, alkalmas időpont. Kommunikáció - odafigyelés, a használók folyamatos informálása általuk érthető nyelven. A használó megértése - meghallgatás, egyéni figyelem, a használók és igényeik megismerése, személyre szabott szolgáltatások. Kézzelfogható tényezők - az eszközök, a berendezések és egyéb fizikai körülmények, kommunikációs anyagok, a személyzet megjelenése. Megbízhatóság - a teljesítmény és a teljesítés egységessége, a szolgáltatások megbízható és pontos teljesítése. Reagálási készség - hajlandóság a használó segítésére, a használó problémáinak átérzése, gyors szolgáltatás. Hozzáértés, kompetencia - a szolgáltatás teljesítéséhez szükséges jártasságok és tudás megléte. Előzékenység, udvariasság - megfontoltság, szívélyesség a kapcsolatokban, barátságos viselkedés. BLK Könyvtármenedzsment III. 1. előadás

Parasuraman öt tényezőt emel ki a könyvtári olvasószolgálat megítélésében megbízhatóság - képesség a megígért szolgáltatás pontos és megbízható teljesítésére (32 %) biztonság - a személyzet tudása és előzékenysége és bizalomgerjesztő viselkedése (19 %) kézzelfoghatóság - az eszközök, berendezések, a fizikai környezet, a személyes kommunikáció és az egyéb kommunikációs anyagok (11%) empátia - a törődő, egyéni figyelem a használók irányában (16%) fogékonyság - hajlandóság a segítésre és a használóknak megfelelő szolgáltatások nyújtására (22%) BLK Könyvtármenedzsment III. 1. előadás

Gondolkodjunk együtt (3) – a könyvtári szolgáltatások minőségéről, minősítéséről Könyv, könyvtár, könyvtáros 2009. 11. Szerző: Nagy László, Boda István BLK Könyvtármenedzsment III. 1. előadás

Olvasószolgálati munka értékelése BLK Könyvtármenedzsment III. 1. előadás

Ügyfélélmény Definíciója: Az érintkezési pontokon – az előzetes tapasztalatok alapján – kialakult benyomás, amelyre egyaránt hatnak racionális és emocionális, tudatos és tudatalatti impulzusok.* BLK Könyvtármenedzsment III. 1. előadás

Mi lehet a könyvtárak WOW faktorja? …. BLK Könyvtármenedzsment III. 1. előadás

Mit tanulhatnak a könyvtárak az alábbi dokumentumból? BLK Könyvtármenedzsment III. 1. előadás

Összefoglalás Az olvasószolgálati munka több tevékenységre osztható Gyermek-felnőtt olvasószolgálat; dokumentum típusok szerinti megoszlás Célcsoportok elemzése Minőségi szolgáltatások, WOW faktor Szolgáltatás megosztás BLK Könyvtármenedzsment III. 1. előadás