Az ivóedények jellemzői

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Advertisements

A Nat és a kerettantervek
Life through the lenses Enikő Bereczki 2RF. Egy kép többet ér ezer szónál Mitől jó egy sajtófotó? Milyen hatással van a közvéleményre? Milyen a sajtófotós.
Neveléselmélet, nevelésfilozófia
Minőségtanúsítás és tájékoztatás a minőségről
A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században május MOOC és e-learning kölcsönhatása Dr.
Világörökség •A világnak már számtalan vidéke, természet és ember alkotta értéke nyerte el a világörökség címet elősegítve ezzel védelmüket és fennmaradásukat.
Hol van az a Nyár ? Ruttkai Éva, Latinovits Zoltán.
Vizuális nevelés tantárgypedagógia Sándor Zsuzsa 11. A tanítás (fizikai) feltételei.
A szociális szolgáltatások tervezése az iskolában Szociálpedagógia WJLF Pedagógia BA.
Rodostói kakukkok.
Megmentett kézművesség
óvodától - szakiskoláig A vidéki tanulóknak az iskola épületében található kollégium ad otthont.
Designelmélet I A geometrikus formák
DESIGNÖKOLÓGIA.
Bizalom, bizalmatlanság, csalás
POSZTEREK KÉSZÍTÉSE.
A tömegkommunikáció hatása a nyelvre és a gondolkodásra
Halmazműveletek.
A kisebbségi (magyar) felsőoktatás kialakulása és perspektívái Szatmárnémetiben Készült a Debreceni Egyetem Nevelés – és Művelődéstudományi Doktori Program.
Új skála – új lehetőségek Egy kis ízelítő. Egységes skála (1)
Change blindness Változás -vakság.
Változások a szakképzés irányítási rendszerében A szakképzés és a Térségi Integrált Szakképző Központok jelentősége Szőke István szakmai igazgató 2008.
A TÖRTÉNELMI VETÉLKEDŐ II. FORDULÓJÁNAK FELADATAI Gratulálunk az első feladatsor megoldásaihoz, ügyesek voltatok! Most is rövid, maximum öt soros válaszokat.
Optikai csalódások.
Biztoskezdet gondolat a falakon túl A gyerekházon túl is élnek.
NÉPMŰVÉSZET ÉS ORVOSI REHABILITÁCIÓ Dr. Pető Zoltán SZTE ÁOK, Neuropsychiátriai Rehabilitációs Osztály S z e g e d.
Talaj összes foszfor tartalmának meghatározása
műelemzés ELJÁRÁSOK, MÓDSZEREK
TÁRGYKULTÚRA tantárgy szemináriumi segédanyag, Sándor Zsuzsa DÍSZÍTETT TÁRGYAK MOTÍVUM – MINTA – DÍSZÍTMÉNY0 Önálló tanuláskor: előbb saját szavaival tegyen.
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
Az üvegfestészet legnagyobb időszaka
Szabályos hasábok Mit tudok róla? (Know) Mit szeretnék tudni? (Wonder) Mit tanultam? (Learn) Oldallapjai kongruensek Minden megsyeretnek tudni ami erdekes.
TÁRGYKULTÚRA A TÁRGYFORMA MŰKÖDIK ÉS BESZÉL
8. Előadás Szervezetek és szervezeti formák
A vályogházakról Mészáros Judit 9.A.
A tanulói jelentés.
A Kárpát-medence a honfoglalás előtt
Világörökség A világnak már számtalan vidéke, természet és ember alkotta értéke nyerte el a világörökség címet elősegítve ezzel védelmüket és fennmaradásukat.
PROJEKT OKTATÁS.
A lakás textíliái Szőttesek, hímzések © Németh György.
A pedagógus helye az iskolai szervezetben
Férfias és nőies formák
Miért viselkedjünk jól a Földön? Mert így jegyet válthatunk a Paradicsomba. Különben a Pokol vár!!! De a mindennapi életben a Paradicsom és a Pokol ugyan.
ASIMO Fejlesztésének története Felépítése, specifikációi
VáltozatokVáltozatok. A Tudós, Művész, Orvos, Tanító, Ezermester, Edző, Építész vezeti a manók városának építési munkáit.
TÁMOP-3.1.4/08/2. Kassai Úti Általános Iskola Szakmai feladatterv.
A Zachor Alapítvány a Társadalmi Emlékezetért személyes történeteket feldolgozó holokauszt- gyűjteménye A Zachor Alapítvány civil oktatási szervezet. Fő.
használati TÁRGY elemzése TÁRGYKULTÚRA tantárgy
BAUHAUS I SZECESSZIÓ DESIGNELMÉLET I KÁDÁR MÁTÉ.
a kubizmus kubus = kocka
ÁLTALÁNOS ISKOLA 5-6. VIZUÁLIS KULTÚRA ISMERETANYAG 45.dia.
Sport és szervezetei január 18.. Személyes tapasztalatok: 3 év tanítási gyakorlat modul rendszerben Oktatás fókuszába, a gyakorlati megvalósíthatóságot.
Iskola és közösség Iskola és közösség I: Iskola és település (oktatásökológiai megközelítés) Iskola és közösség II: Az iskola funkciói (funkcionalista.
TANÍTANI… Kinek?Mit? Hogyan ?. Kinek? Egyes szám, harmadik személy…
JAG statisztika 2014/ félév.
Bemutatkozás Készítette: Godó Diána Mária JZB2V7.
A forma fogalom használatai A forma mint elrendezés – A pythagoreusoknál alakult ki. – Rend, arány(ok), mérték („a szépség a részek világosan meghatározott.
ANDRÁSSY GYULA GIMNÁZIUM ÉS KOLLÉGIUM
A szövegértés változásai a PISA 15 éve alatt
Hangszerek Zongora Gitár.
Balogh Andrea Johanna MKSZ, Siófok április 27.
AZ EURÓPAI UNIÓ TÁMOGATÁSÁVAL, KORSZERŰ, AKADÁLYMENTES ÉPÜLET
Oxford július 4 – július 15. Creative teaching and methodology
Tárgyak a zsidó tradícióban
Ovisok nyílt napon a suliban
VÁLLALKOZÁSI FORMÁK Mi szükséges egy üzleti vállalkozás sikeréhez?
„Az iskola arra való, hogy az ember megtanuljon tanulni, hogy felébredjen tudásvágya, megismerje a jól végzett munka örömét, megízlelje az alkotás izgalmát,
Öltözettípusok jellemzői Vizuális kommunikáció 4. évfolyam
Magyar könyvtárosok egyesülete 50. Vándorgyűlése
Előadás másolata:

Az ivóedények jellemzői 2. évfolyam – Vizuális kultúra Tárgyak régen és ma Az ivóedények jellemzői

Életfás díszű zöldmázas butykoskorsó Nagyszentmiklósi Ivóedény Ivóedények régen: Faragott kulacs Csík, 19. század Életfás díszű zöldmázas butykoskorsó Csíkmadaras, 19. század Karcagi pereckulacs 1970 - 1989 Nagyszentmiklósi Ivóedény

Ivóedények ma: kulacsok termosz bögrék

Forma és funkció - kulacsok 1.) Mi a különbség? 2.) Mire használjuk őket? Melyiket választanád? Miért? 3.) Miben hasonlítanak?

Forma és funkció - ivóedények 1.) Miben különbözik a formájuk? 2.) Miben hasonlítanak? Melyiket választanád? Miért?

Anyag és díszítés - régen 2.) Milyen a mintája? Mit ábrázol? 1.) Milyen anyagból készült? Magaddal tudnád vinni az iskolába?

Milyen anyagból készült? Ezeket már viheted az iskolába!  Anyag és díszítés - ma Milyen a mintája? Mit ábrázol? Milyen anyagból készült? Ezeket már viheted az iskolába! 

(ha óvatosan bánunk vele) (bírja a mindennapi használatot) Összegzés nem törékeny törékeny értékes praktikus színesek a funkciónak megfelelnek tartós (ha óvatosan bánunk vele) tartós (bírja a mindennapi használatot)