Sipos Erika BGE KVIK Turizmus Intézet

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A marketing fejlődése és szerepe
Advertisements

Logisztikai kutatás-fejlesztés és oktatás kölcsönhatása
A VÁSÁRLÁSI FOLYAMAT ÉS A PIAC
A fogyasztói orientáció és a piacok Magyarországon Dr. Sz ente Viktória Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem Tanszék Piacot.
RENDELÉS, VEVŐKISZOLGÁLÁS, E - BUSINESS
A Magyar Nemzeti Vidéki Hálózat tevékenysége Kiss Ágnes mb. igazgatóhelyettes MNVH Hatékonyság, Innováció, Szakmaiság HISZ-ünk benne! Budapest, november.
Koncepció MARKETING Cernat Kati Cernat Kati.
A szabadidő fogalma.
Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
MARKETING.
Az árpolitika (ismétlés) Marketing-mix Ár fogalma Árpolitika
A turizmus rendszer környezete
„LEHETŐSÉGEK, KIHÍVÁSOK” Lakitelek Népfőiskola január 25.
A szolgáltatásmarketing sajátosságai
Kereskedelem Szakmacsoport
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
A piac Szakiskola.
Árpolitika a turizmusban
2001. szeptember 13 LOGI-TECH Déri András 1 az e-kereskedelem után Déri András.
Értékesítési csatornák
A vállalkozások környezete
Minőségmenedzsment 1. előadás
Minőségmenedzsment 2. előadás
Kapun kívüli logisztika A nagy kihívást egyre inkább az jelenti, hogy: -mely csatornákon (beszállítókon) keresztül, milyen költséggel és feltételekkel.
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
Versenyjog és fogyasztóvédelem
Kulturális tőke (Capital cultural). A kulturális tőke halmozódása, a kultúra (magas kultúra) kialakulása már az ókorban elsősorban városi jellegű, erősen.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
III. A logisztika jövője
A TERMÉKSTRATÉGIA LEGFONTOSABB ELEMEI
7. Előadás Termék stratégia
Reklámozás, Public Relations
A marketing kialakulása, fogalma, fejlődése
A marketing alapjai.
A marketing piac tartalma
Városi turizmus. Város A turista szemében a város szabadidős termék, amelyet arra használ fel, hogy élményei, tapasztalatai bővüljenek. Így - marketingszempontú.
Mikro és kisvállalkozások szerepe a rövid ellátási láncban Gyaraky Zoltán főosztályvezető Élelmiszer-feldolgozási Főosztály.
Bauer András - Berács József:
Személyes eladás Személyes eladáson az eladó személyes, aktív közreműködésével kialakuló üzletkötést és az ahhoz kapcsolódó folyamatot értjük. Jelentősége.
Vizsga feladatok (Minta)
Vállalkozásgazdaságtan 3. előadás Marketing
A marketingkörnyezet elemzése
A piacszegmentáció és a célpiaci marketing
Nemzetközi együttműködések „A BAKONYÉRT” Egyesületnél.
A MINŐSÉG ÉRTELMEZÉSÉNEK ÉS MEGVALÓSÍTÁSÁNAK FEJLŐDÉSE
A fogyasztói tudat befolyásolása a közösségi marketing eszközeivel
Termék & Márka Kopcsay László.
Civil Európa – civilek Európában
Mire jók az üzletben díjak? László Géza. Díjak a világban Mi alapján?  Tényalapú díjak  Értékelés alapján kiosztott díjak  Garancia díjak Ki adja?
Marketing alapok Kopcsay László.
1. 2 a gyártók & fogyasztók igényeinek összehangolása a hatékonyság növelése az elérhetőség javítása szakértői szolgáltatás biztosítása vásárlói igények.
Helyi márka kialakítása a Bakonyban  Mi a projekt célja ?  Kik vehetnek részt a projektben?  Mi a projekt haszna ? Miért éri meg, hogy a projektben.
Szegmentáció & pozicionálás.
A marketingkommunikáció szerepe a bio- és reformboltokban Weisz Margit május 17. Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem.
Cégnév Üzleti terv. Célkitűzések A cég hosszú távú céljainak egyértelmű bemutatása –Használjon a cég növekedését alátámasztó kifejezéseket, de legyen.
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
A marketing jelentősége, fontossága Oktatás, szakirányú képzés Munkahelyi teamek, munkatársak Szakirodalom.
Regionális termékek az élelmiszer-kiskereskedelemben Szente Viktória és Szűcs Andrea Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Marketing és Kereskedelem.
LOGISZTIKA ÉS GLOBALIZÁCIÓ. Logisztika és globalizáció A piacok globalizálódásának következménye: - nemzeti piacok szükségletét lényegesen meghaladó termelési.
A piac és a piacgazdaság. A piac fogalma Több értelmezése lehet: I. A piac a javak (termelés, szolgáltatás) realizálásának színtere, a tényleges és a.
Marketing I. VI. előadás Termékpolitika
A külső környezet elemzése
Operatív menedzsment és versenyképesség
Termék-piacfejlesztési stratégiák (Ansoff-mátrix)
Üzleti terv bemutatása
Partnerség és együttműködés
A piac és a piacgazdaság
Prof. Dr. Illés Béla* tanszékvezető egyetemi tanár
L O G I S Z T I K A A L A P J A I Készítette: Gács Nóra
Előadás másolata:

Sipos Erika BGE KVIK Turizmus Intézet V. Magyar sajtmustra Hangistálló, Nagyegyháza termékdifferenciálás-helyi termék-helyi piacok Sipos Erika BGE KVIK Turizmus Intézet

Mi a marketing? A marketing tárgya: a csere, a kapcsolat A központi eleme: a fogyasztó, az igénybe vevő, a megcélzott közönség A marketingnek ott van értelme és ott válik szükségszerűvé, ahol a cseréket, a kapcsolatokat a választás szabadsága jellemzi „Minőség az, amikor a vevők és nem a termékeink jönnek vissza.” (Siemens)

A legfontosabb általános fogyasztói trendek -2030-ig változik az idő beosztásának módja és ugyanakkor nő az igény az „időoázisok”-(természet) kiemelt helyen szerepel a biztonság idős népesség arányának növekedése (egészségipar) digitalizáció fejlődése, az új interaktív technológiák - a felhasználók által generált tartalmak jelentősége Az etikát, a fenntarthatóságot, környezetvédelmet, esélyegyenlőséget érintő kérdések növekvő szerepet játszanak a fogyasztói döntésekben nő az árérzékenység

„azonnaliság kultúrájában” - azonnali információt és azonnali szolgáltatást várnak el az emberek gazdasági prosperitás és megfizethetőség Elérhetőség Események Kulturális tőke Globalizáció és verseny-azonosságtudat, a helyi értékek szerepe (globális-lokális!!)

Új típusú fogyasztói igények Egyénileg szervezni Heterogén kereslet, erősen differenciálódó termékek, szolgáltatáscsomagok Egyediség, kézművesség számít, minőség, különlegesség, titokzatosság Rugalmas, személyre szabott kínálat Különlegesen differenciált fogyasztói igények, online kommunikáció Erőteljesen differenciált márkák, stratégiák, termékek, szolgáltatások és ezek kombinációi Élmény a fogyasztói döntések központjában, aktív részvétellel

Stratégiai ajánlások: termékpolitika Sokféle fogyasztói életstílus Termék- és szolgáltatás sokféleség is szükséges Nincs tömegstratégia Változó terméktulajdonságok, változó jelentéstartalmak Termékcsomagok változtathatósága fontos A csomagolás attraktív, dekoratív legyen, védjegy

a fogyasztók termékválasztásánál újszemléletű alapelvek a helyi termékek esetén helyi identitás, a helyi termék választása, hosszú távú időtervek, kiszámítható fogyasztói igények, sokféleség, igény a természetesre, együttműködés a termelők és a fogyasztók között, a minőség választása a mennyiség előtt, kis távolságok, a helyi piacról a helyi áru beszerzésének elsősége, tájékozódás és tájékoztatási igény, ökoszociális megfontolások a választásnál. (Rácz, 2013)

A fogyasztók legfontosabb elvárásai és ennek való megfelelés Elvárások Megfelelés Biztonság segíthetjük megerősíteni tisztasággal, pontossággal, megbízhatósággal, személyes barátsággal, minőségi termékekkel, referenciákkal, az előállítás bemutatásával Változatosság széles választék, termékek bemutatása, kóstoltatása, felhasználási javaslatok, receptek, szabadidős tevékenységek lehetőségének ajánlása Önigazolás egyéni kiszolgálás, sok időráfordítás, figyelmesség, dicséret Elismerés fontosságának éreztetése, törzsvásárlók elismerése, figyelmességek, ajándékok, külön kívánságok teljesítése Hasznosság kedvező vásárlási lehetőségek, áru összekészítése, igény szerinti feldolgozása, tanácsadás a felhasználáshoz Forrás: Helyi Termék Kézikönyv, 2009, 30.o., Potterbaum- Bullerdiek: Az őstermelői értékesítés kézikönyve alapján, 2000.

Stratégia: árak képzése Erőteljes árdifferenciálás Ár-paradoxon a posztmodern marketingben: a fogyasztók itt nem a tényleges jobb tulajdonságokért fizetnek többet, hanem a szimbolikus értékekért, ami más emberek számára haszontalannak tűnhet De: az árengedmény-vadászat is jelen van Márkatermék – magasabb ár elfogadása

Stratégia: marketing kommunikáció Szájreklám jelentősége növekszik: megbízható barátok javaslatai A személyes eladás a leghitelesebb és legjobb kommunikációs technika Networking, kapcsolatépítési módszerek még fontosabbak Véleményvezetők szerepe felértékelődik Fogyasztók is bevonhatók a marketing kommunikációba

Stratégia: elosztás Vásárlás a vásárlás öröméért Aktív részvétel a vásárlásban, a kielégülés élményéért Kávézó a könyvesboltban: mindkét tevékenység értéke, élménye fokozódik Fogyasztók, mint aktív értékesítő ügynökök Termelői piacok, vásárcsarnokok (turisták), helyi piacok

KÖSZÖNÖM A MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET! sipos.erika@uni-bge.hu