KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TAMOP B-11/ „A fiatalok családi életre nevelését, a kismamák munkaerő piaci elhelyezését segítő, innovatív családbarát szolgáltatások.
Advertisements

1 Az iskolai közösségi szolgálat bevezetése Simonyi István Emberi Erőforrások Minisztériuma KÖZNEVELÉS-FEJLESZTÉSI FŐOSZTÁLY Oktatási és Nevelési Programok.
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
MMIK – „a befogadó intézmény” tradicionális múlt tradicionális múlt felkészült szakember gárda (humán erőforrás) felkészült szakember gárda (humán erőforrás)
Ady Endre Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola - Berhida Környezeti nevelés.
A családsegítő és gyermekjóléti szolgálatokat érintő változások A család és gyermekjóléti szolgáltatás.
Az iskolavédőnő szerepe az oktatási intézmény egészségnevelési drogstratégia megvalósításában Előadó Pátkai Beáta iskolavédőnő A védőnők szerepe az iskolai.
A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
Intézmények közötti egyéni átvezetést segítő programok.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
Előkészületek az on-line referensz útján történő orvos-biológiai és egészségügyi információszolgáltatásra.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
GYERMEKSZEGÉNYSÉG ELLENI PROGRAM A HEVESI KISTÉRSÉGBEN TÁMOP /
1 Helyi szintű egyeztetés a köznevelés terén KEF országos konferencia Budapest, március 06. Simonyi István Emberi Erőforrások Minisztériuma KÖZNEVELÉS-FEJLESZTÉSI.
„Mocsolád-Civilház” NKFT megalakulás I.Alsómocsolád méretéből (346 fő) és zsákjellegéből adódó intézményi és egyéb háttér hiányosságainak kiküszöbölése:
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Önkéntes segítő gyakorlat a Család- és Gyermekjóléti Központnál
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Lendületben a Pénziránytű Iskolahálózat
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az „első lépés” TÁMOP
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
Az ellátottjogi képviselet 2015-ben
Gondoskodás Gyermekeinkért Közhasznú Alapítvány (Budapest)
Hogyan épül az IKSZ az iskola életébe és dokumentumaiba?
Dél-alföldi Regionális Munkaügyi Központ
Kiskunfélegyháza Város Polgármesteri Hivatal
Az iskolai könyvtár szolgáltatás típusai
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
TOP SO „Foglalkoztatási paktum Barcs és térségében” A Foglalkoztatási stratégia célrendszere tervezett programok BARCS VÁROS.
OLVASÓ KÖZÖSSÉG OLVASÓTÁBOR, IFJÚSÁGI OLVASÓKÖRÖK DUNAÚJVÁROSBAN
Az aktív korúak ellátására való jogosultság megállapítása
A kistérségi gyerekesély programok eredményei
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
1993-as közoktatási törvény
Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola
Kiskunfélegyháza Város Polgármesteri Hivatal
Szociális ellátást igénybevevők szükségletei – és szolgáltatásai
Nemeskocs Község Önkormányzatának Településkép-védelmi Rendelete
Bemutatkozik az iskolapszichológus
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
Alsó-ausztriai alapfokú oktatási intézmények
Az IKSZ tevékenység dokumentálása
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
„ Egy hatékony iskolai egészségnevelési program – az egyik legköltséghatékonyabb beruházás, amit egy nép (állam) csak megtehet annak érdekében, hogy párhuzamosan.
INFOÉRA Zsakó László Informatikai tanárszak problémái ELTE Informatikai Kar Juhász István-Zsakó László: Informatikai.
Família Nagycsaládosok Egyesülete
KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT A DUNAKESZI RADNÓTI MIKLÓS GIMNÁZIUMBAN IKSZ www
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
AZ INTÉZMÉNY NEVELÉSI CÉLJAI
Gyermek- és ifjúságvédelemi feladatok ellátásának támogatása
Programjaink fizikából a es tanévben
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Intézmény minőségirányítási programja
Iskolai szociális segítő
Fehér Gyűrű Közhasznú Egyesület – TÁMOP 5.6.1/C projekt
Energetikai Intézkedési tervek végrehajtása
Az iskolai szervezet és fejlesztése
Az ELTE Fogyatékosügyi Központ bemutatása
Az aktív korúak ellátására való jogosultság megállapítása
Előadás másolata:

KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT

AZ ÚJ KÖZNEVELÉSI TÖRVÉNY ELŐÍRÁSA Azoknak a tanulóknak, akik 2016. január elseje után kezdik meg érettségi vizsgájukat, az érettségi megkezdésének feltétele, hogy 50 óra közösségi szolgálatban eltöltött időt tudjanak igazolni. A sajátos nevelési igényű tanulók esetében a szakértői bizottság ez irányú javaslata alapján a közösségi szolgálat mellőzhető.

MIT NEVEZHETÜNK KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLATNAK? A „közösségi szolgálat (…) szociális, környezetvédelmi, a tanuló helyi közösségének javát szolgáló, szervezett keretek között folytatott, anyagi érdektől független, egyéni vagy csoportos tevékenység és annak pedagógiai feldolgozása”.

FONTOSABB FEJLESZTÉSI CÉLOK felelősségvállalás önbizalom növelése felelős döntéshozatal szociális érzékenység együttműködés empátia konfliktuskezelés problémamegoldás

A KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT TERÜLETEI a) egészségügyi b) szociális és jótékonysági c) oktatási d) kulturális és közösségi e) környezet- és természetvédelemi f) katasztrófavédelmi g) óvodás korú, sajátos nevelési igényű gyermekekkel, tanulókkal, idős emberekkel közös sport- és szabadidős területen folytatott tevékenység

FONTOSABB SZABÁLYOK A középiskola a 9–11. évfolyamos tanulói számára lehetőség szerint három tanévre, arányosan elosztva szervezi meg vagy biztosít időkeretet a legalább ötven órás közösségi szolgálat teljesítésére, amelytől azonban indokolt esetben a szülő kérésére el lehet térni.

FONTOSABB SZABÁLYOK Az iskola a fogadó intézménnyel együttműködési megállapodást köt. Fogadó intézményt a tanulók és a szülők is javasolhatnak, ha az eleget tesz a törvényben foglalt meghatározásoknak.

FONTOSABB SZABÁLYOK A közösségi szolgálat helyszínén a szolgálattal érintett személy segítése alkalmanként legkevesebb egy, legfeljebb háromórás időkeretben végezhető.

FONTOSABB SZABÁLYOK A közösségi szolgálat teljesítése körében egy órán hatvan perc közösségi szolgálati idő értendő azzal, hogy a helyszínre utazás és a helyszínről hazautazás ideje nem számítható be a teljesítésbe.

FONTOSABB SZABÁLYOK A közösségi szolgálat a tanulók lakókörnyezetében, legfeljebb 30 kilométeres körzeten belül szervezhető meg.

FONTOSABB SZABÁLYOK A tizenhatodik életévét be nem töltött önkéntes által a közérdekű önkéntes tevékenységre fordítható idő nem haladhatja meg a) tanítási szünet ideje alatt a napi három órát és a heti tizenkét órát b) tanítási időben a heti hat órát és ba) tanítási napon a napi két órát bb) tanítási napon kívül a napi három órát

FONTOSABB SZABÁLYOK A tizennyolcadik életévét be nem töltött önkéntes közérdekű önkéntes tevékenységet 20 óra és 6 óra között nem végezhet.

FONTOSABB SZABÁLYOK A középiskola intézményvezetője jelöli ki az iskolai koordinátort, aki felelős: — a tanulók felkészítéséért — pedagógiai feldolgozásért (mentorálás) — a fogadó helyekkel való kapcsolattartásért — adminisztrálásért, dokumentálásért, igazolásért — a tanulók bevonásáért a folyamat egészébe — a tevékenységek elismeréséért — az együttműködés és kölcsönösség elvének érvényesítéséért

FONTOSABB SZABÁLYOK A közösségi szolgálatot az adott tanuló esetében koordináló pedagógus az ötven órán belül – szükség szerint a mentorral közösen – legfeljebb öt órás felkészítő, majd legfeljebb öt órás záró foglalkozást tart.

FONTOSABB SZABÁLYOK A közösségi szolgálat során a tanuló naplót köteles vezetni, amelyben rögzíti, hogy mikor, hol, milyen időkeretben és milyen tevékenységet folytatott.

FONTOSABB SZABÁLYOK A közösségi szolgálat dokumentálásának kötelező elemeként a) a tanulónak közösségi szolgálati jelentkezési lapot kell kitöltenie, amely tartalmazza a közösségi szolgálatra való jelentkezés tényét a megvalósítás tervezett helyét és idejét valamint a szülő egyetértő nyilatkozatát

FONTOSABB SZABÁLYOK A közösségi szolgálat dokumentálásának kötelező elemeként b) az osztálynaplóban és a törzslapon az osztályfőnöknek dokumentálnia kell a közösségi szolgálat teljesítését

FONTOSABB SZABÁLYOK A közösségi szolgálat dokumentálásának kötelező elemeként c) az iskola a közösségi szolgálat teljesítéséről igazolást állít ki két példányban, amelyből egy példány a tanulónál, egy pedig az intézménynél marad - ez különösen fontos iskolaváltás esetén.

FONTOSABB SZABÁLYOK A közösségi szolgálatot teljesítő köteles a) a közérdekű önkéntes tevékenységet a vonatkozó jogszabályok, szakmai és etikai előírások, valamint a fogadó szervezet utasításai szerint személyesen végezni,

FONTOSABB SZABÁLYOK A közösségi szolgálatot teljesítő köteles b) a közérdekű önkéntes tevékenység során tudomására jutott személyes adatot, üzleti és egyéb titkot megőrizni.

FONTOSABB SZABÁLYOK A közösségi szolgálatot teljesítő köteles megtagadni az utasítás teljesítését, ha annak végrehajtása más személy életét, testi épségét vagy egészségét közvetlenül veszélyeztetné.

FONTOSABB SZABÁLYOK A közösségi szolgálatban résztvevő nem köteles a fogadó szervezet utasításait teljesíteni, ha annak végrehajtása a) az önkéntes életét, testi épségét vagy egészségét közvetlenül veszélyeztetné, b) jogszabályba vagy az önkéntes szerződésbe ütközik.

Lehetséges feladatok a közösségi szolgálathoz 1. Az idősek napközi otthoni ellátásában való segítségnyújtás feladat a napközi otthonban feladat az otthoni ellátásban egyedül élők segítése

Lehetséges feladatok a közösségi szolgálathoz Az idősek napközi otthoni ellátásában való segítségnyújtás idősekkel való foglalkozás: rendezvények szervezésében, lebonyolításában való segédkezés (farsang, juniális, Idősek világnapja – büfé vitele, műsor szervezés, szereplés); egyéni és kiscsoportos foglalkozás (beszélgetés, felolvasás, társasjátékozás, kézműves foglalkozás szervezése és lebonyolítása, rejtvényfejtés, séta stb.);

Lehetséges feladatok a közösségi szolgálathoz Az idősek napközi otthoni ellátásában való segítségnyújtás a környezet szépítése kerti munkák (kerítés festés, fűnyírás, locsolás, lombgereblyézés, kisebb kertészeti munkák – pl. a „mediterrán kert” építgetése, hólapátolás stb.) az otthon szépítése (a folyosók, lépcsőházak falainak díszítése képekkel, falfestményekkel; nagytakarításban való segédkezés)

Lehetséges feladatok a közösségi szolgálathoz Az idősek napközi otthoni ellátásában való segítségnyújtás az otthon által meghirdetett pályázatokon való részvétel kisfilm, portréfilm az idősekről az otthon szépítésére képek, festmények felajánlása

Lehetséges feladatok a közösségi szolgálathoz Házi segítségnyújtásban: idősekkel való foglalkozás: beszélgetés, felolvasás, bevásárlás,játék (sakkozás, kártyajáték); környezetük gondozása: fűnyírás, locsolás, lombgereblyézés, hólapátolás

Lehetséges feladatok a közösségi szolgálathoz 2. Önkéntesek a családsegítő, gyermekjóléti szolgálatnál: élelmiszer adomány érkezésekor pakolás, csomagok kiosztása családoknál segítés festésben kert összerendezésében nagycsaládosoknál gyermekfelügyelet álláskereső klubban való segítés, például számítógép használatra való megtanítás, önéletrajzírásban való segítés, állásinterjúra való felkészítés

Lehetséges feladatok a közösségi szolgálathoz 2. Önkéntesek a családsegítő, gyermekjóléti szolgálatnál: ruhaadományok, és egyéb adományok felkutatásában való segédkezés, ezek osztása kézműves foglalkozások lebonyolítása családi nap, gyermeknap rendezvényének szervezése, lebonyolítása, pakolás tanulás segítése (korrepetálás) gyermekklub esetén: szervezése, programok, lebonyolítás nyári étkeztetésben való segédkezés

Lehetséges feladatok a közösségi szolgálathoz Önkéntes segítők a városi bölcsődék, gyermekfelügyelet esetén: az udvar szépítése, kerítés festése, játékok rendezése évszaknak megfelelően (télen hólapátolás, ősszel a falevelek összerendezése, nyáron locsolás) rendezvényeken való segédkezés

Lehetséges feladatok a közösségi szolgálathoz 3. Feladat rehabilitációs intézetben segítség kíséretben tolerancia programok előkészítésében és megvalósításában való segítség segítség rendezvények alatti felügyeletben közreműködés sport és kulturális programok megvalósításában

Lehetséges feladatok a közösségi szolgálathoz 4. Egészségügyi szervezetek segítése kórházban beteg gyerekekkel való foglalkozások szakorvosi rendelő betegkísérő leltározás betegek kisgyermekeivel foglalkozás

Lehetséges feladatok a közösségi szolgálathoz 5. Feladat a volt általános iskolában bekapcsolódás a kulturális munkába, iskolanapok programjaiba Műsorok szervezése, hangosításban való közreműködés Iskolai honlap szerkesztésében való közreműködés Iskolai újság és kiadványok szerkesztése drogprevenciós kortárs segítő program bekapcsolódás az IDÖ munkájába, közösségi programok, öntevékenységi körök

Lehetséges feladatok a közösségi szolgálathoz 5. Feladat a volt általános iskolában bekapcsolódás az iskola sportprogramjainak megvalósításába, síelés, osztályok közötti bajnokság, stb. szabadidős programok támogatása bekapcsolódás az iskola jótékonysági programjaiba, iskolai bálok, gyűjtési akciók, stb.

Lehetséges feladatok a közösségi szolgálathoz 5. Feladat a volt általános iskolában bekapcsolódás tanulószobai munkába (házi feladat írásban való segítségnyújtás) nyári napközis táborokban való segítségnyújtás (játékok szervezése, vezetése, kíséret, stb.) környezetvédelmi programok, szakértelmet nem igénylő felújítási programok.

Lehetséges feladatok a közösségi szolgálathoz 6. Civil szervezetek munkájának segítése Városi könyvtár munkájának segítése Vöröskereszt (véradás, gyűjtési akciók, akciók segítése) a helytörténeti gyűjtemény anyagainak gyűjtésében való közreműködés, bekapcsolódás a múzeum anyagának archiválásába, honlapjának kezelésébe, programok megvalósításába, takarítás idősek szervezeteinek segítése pl. nyugdíjas klub, Internet használatának segítése, bekapcsolódás kulturális és közösségi programok megvalósításába egyházak jótékonysági programjainak, hitéleti tevékenységének segítése

Lehetséges feladatok a közösségi szolgálathoz 7. Saját iskolán belüli programok takarítási, tisztasági és környezetvédelmi programok papírgyűjtés szervezése, lebonyolítása virágok locsolása, gondozása

Lehetséges feladatok a közösségi szolgálathoz 7. Saját iskolán belüli programok segítség a helytörténeti vetélkedőre való felkészülésben gólyatábor szervezésének segítése, bekapcsolódás a programok megvalósításába iskolai újság szerkesztése

Lehetséges feladatok a közösségi szolgálathoz 7. Saját iskolán belüli programok a városi könyvtárral , kultúrházzal és más kulturális szervezetekkel való közreműködés segítése jótékonysági programok, gyűjtési akciók szervezése és támogatása jótékonysági bál élelmiszer, könyv, ruhagyűjtési akciók

Lehetséges feladatok a közösségi szolgálathoz 8. Közreműködés városi rendezvények lebonyolításában információs feladatok ellátása küldöttségek programjainak segítése, kísérete a programiroda munkájának segítése

Lehetséges feladatok a közösségi szolgálathoz 8. Közreműködés városi rendezvények lebonyolításában sportprogramok és kulturális rendezvények lebonyolításának segítése műemlékek környékének rendben tartása a város környezetvédelmi területeinek feltérképezése, az ilyen munkát végző szervezetek munkájának támogatása

Lehetséges feladatok a közösségi szolgálathoz 9. Bekapcsolódás óvodai programok megvalósításába óvodaudvar rendezése egyszerűbb felújítási munkák ünnepségek programjának segítése gyerekek kíséretének segítése játékos programok szervezése, segítése

Közösségi szolgálat a Pápai Katasztrófavédelmi Kirendeltségen Teljesíthető tevékenységi körök: Tűzmegelőzés, tűzvédelem közreműködés az iskola tűzriadó tervének kidolgozásában, tűzvédelmi rendszerének ellenőrzésében, tűzoltósági bemutatók előkészítésében és lebonyolításában részvétel hatósági ellenőrzésen, a tűzoltó laktanya karbantartási tevékenységeiben

Közösségi szolgálat a Pápai Katasztrófavédelmi Kirendeltségen Teljesíthető tevékenységi körök: Polgári védelem részvétel a katasztrófakockázati helyszínek bejárásában, lakosságfelkészítési tevékenységben közreműködés a polgári védelmi gyakorlatok, ifjúsági versenyek előkészítésében, lebonyolításában

Közösségi szolgálat a Pápai Katasztrófavédelmi Kirendeltségen Teljesíthető tevékenységi körök: Iparbiztonság részvétel a veszélyes áruszállítás ellenőrzésében, veszélyes üzem bejárásokon, gyakorlatokon, a kritikus infrastruktúra védelem ellenőrzésében közreműködés statisztikai kimutatások készítésében, a szakterülethez kapcsolódó adminisztratív tevékenységek végrehajtásában