Az ifjúsági közösségek szerepe a helyi kulturális életben

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Olasz Nap Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Március 20. “Olasz Külkereskedelmi Intézet (ICE): Promóciós tevékenység és szolgáltatások.
Advertisements

Szegi község turizmusfejlesztése Kérdőív a fejlesztés koncepciójának összeállításához értékelés.
TAMOP B-11/ „A fiatalok családi életre nevelését, a kismamák munkaerő piaci elhelyezését segítő, innovatív családbarát szolgáltatások.
Emberformáló folyamatok Dr. Molnár Béla Ph.D. főiskolai docens.
„A program megvalósulását az Országos Foglalkoztatási Közalapítvány a Munkaerő-piaci Alapból támogatja” Záró konferencia június „ Új esély:
Gyermekek a leszakadó világban Társadalmi állapotrajzok konferencia MTA Szociológiai Kutatóintézet november 19.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
MMIK – „a befogadó intézmény” tradicionális múlt tradicionális múlt felkészült szakember gárda (humán erőforrás) felkészült szakember gárda (humán erőforrás)
Áttörés a hazai távközlésfejlesztésben A Matáv első évtizede Hogyan nőtt a hitelünk? Az út finanszírozása ( ) Készítette: Kis Péter.
Bevándorlók társadalmi beilleszkedése európai politika – közép európai valóság Kováts András Menedék – Migránsokat Segítő Egyesület.
Az Országos Felnőttképzési Szakmai Központ éves tevékenysége, eredményei Évzáró értekezlet Budapest, december 16.
A családsegítő és gyermekjóléti szolgálatokat érintő változások A család és gyermekjóléti szolgáltatás.
Szakmai hálózatok működésének eredményessége és dilemmái Innováció – megújulás – növekedés VI. Országos Tanácsadási Konferencia, BKIK Budapest, március.
Közösségfejlesztés elmélete és gyakorlata a közösségi terekben Lábod, Molnár Rita.
1 „Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, július.
TÁMOP B-13/ SZAKMAI-MÓDSZERTANI TÁMOGATÁS A KOMPLEX TELEPPROGRAM ÉS AZ ELNÉPTELENEDŐ FALVAK TÁRSADALMI GAZDASÁGI FOLYAMATAINAK MEGFORDÍTÁSÁT.
Dr. Jakab Julianna Budapest, október 29.. A projekt célja, hogy támogassa a nők által tulajdonolt és irányított vállalkozások életlehetőségeinek,
TÁMOP program a Dél-alföldi Régióban Dél-alföldi Regionális Munkaügyi Központ.
A VÁROSRÉGIÓ DEFINIÁLÁSÁNAK LEHETŐSÉGEI Horváth Sarolta Noémi Ph.D. hallgató Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kar Közgazdaságtani és Gazdaságfejlesztési.
A képzett szakemberekért AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOGALMA, LÉNYEGE, SZEREPE A MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 3.2. előadás.
Varga Aranka Inkluzív oktatási rendszer. Iskola funkciói – társadalmi elvárások Funkciók: Tudásszerzés és kompetenciafejlesztés folyamatának terepe Formális.
A Képzési Csoport tevékenysége Budapest Esély Nonprofit Kft
Európai Foglalkoztatási Stratégia június
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
Oktatói elvárások, oktatói vélemények a hallgatókról Cserné dr. Adermann Gizella egyetemi docens DUE.
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
GYERMEKSZEGÉNYSÉG ELLENI PROGRAM A HEVESI KISTÉRSÉGBEN TÁMOP /
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési.
„Mocsolád-Civilház” NKFT megalakulás I.Alsómocsolád méretéből (346 fő) és zsákjellegéből adódó intézményi és egyéb háttér hiányosságainak kiküszöbölése:
Lendületben a Pénziránytű Iskolahálózat
Kőszegi Forrás- Kőszeg
Reflexiók a társadalmi és a nonbusiness marketing fogalmi kérdéseihez
vizuális megismerés – vizuális „nyelv” vizuális kultúra
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
Új utakon Alapon Start mintaprogram Honnan indultunk
Budapest XVI. Kerületi Móra Ferenc Általános Iskola
Kihívások a LEADER program eredményes végrehajtásában
ŐRSÉGI TÖBBCÉLÚ KISTÉRSÉGI TÁRSULÁS
„Csellengő fiatalok” Az ifjúságpolitika komplexitása
Mayer József Budapest február 27.
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
TOP SO „Foglalkoztatási paktum Barcs és térségében” A Foglalkoztatási stratégia célrendszere tervezett programok BARCS VÁROS.
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
A kistérségi gyerekesély programok eredményei
Közösségben ,együtt eredményesebben
A szociális gazdaság jogi háttere Szlovákiában
Városi partnerség a foglalkoztatásért
Life is game! But do not only play with a game!
„Út a munkához” program
Sajátos nevelési igényű tanulók a kompetenciamérésben
„Általunk lesz jobb!” EURÓPAI IFJÚSÁGI HÉT 2008.
Bemutatkozik az iskolapszichológus
A Zala megyei innovatív foglalkoztatási paktum bemutatása pácsonyi imre alelnök Zala Megyei Önkormányzat.
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
főigazgatóhelyettes, NSzFI
Környezeti Kontrolling
Felnőttképzés a közművelődésben
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Köszöntjük kedves vendégeinket!
Lorem ipsum.
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Családi vállalkozások
A foglalkoztatáspolitika kihívásai Magyarországon 2009
Iskolai szociális segítő
A foglalkoztatáspolitika kihívásai Magyarországon 2009
REGIONÁLIS KÉPZÉS REGIONÁLIS KÉPZÉS.
Előadás másolata:

Az ifjúsági közösségek szerepe a helyi kulturális életben

Fiatalok a településeken Gyakran tehernek érzik az ott élők – negatív jellemzőkkel illetik Elvándorlás: a kistelepüléseket, hátrányos helyzetű térségeket elhagyják Nehéz rájuk számítani, az élethelyzetük hamar elviszi őket másfelé Az ifjúsági klubok, szerveződések tagsága gyorsan változik, cserélődik

Közösségfejlesztés Alapelv: közösség és részvétel Közösségfejlesztés célja a közösséghez és társadalomhoz tartozás elősegítése. Mindenki tartozzon valahová. A problémákat, ügyeket közösségi módon tudják kezelni Részvétel: a valahová tartozás jelenti a részvételt. Fontos, hogy részt vegyek annak a közösségnek az életébe, amelyhez tartozom

közösségfejlesztés A közösség általi fejlesztést jelenti! Egyszerre mozgalom és szakma is! Közösségfejlesztés és szervezetfejlesztés nem azonos

Közösségfejlesztés fogalma „A közösségszervezés (community organisation) vagy közösségfejlesztés (community development) felfogásunkban elsősorban települések, térségek, szomszédságok közösségi kezdeményező– és cselekvőképességének fejlesztését jelenti, amelyben kulcsszerepe van a polgároknak, közösségeiknek és azok hálózatainak, valamint a helyi szükségletek mértékében a közösségszervezőknek és fejlesztőknek is, akiknek bátorító–ösztönző, informáló, kapcsolatszervező munkája életre segítheti vagy kiegészítheti, megerősítheti a meglévő közösségi erőforrásokat.” (Varga A. T.-Vercseg, 1998)

Közösségfejlesztés motivál A közösségi cselekvés motivációkat épít a művelődésre, a tanulásra, feltöri a zárt világokat és kitágítja a mozgástereket, új intézményeket és intézmények közötti kapcsolatokat szervez, s segít az állampolgároknak és közösségeiknek abban, hogy használni is tudják az értük létrejött intézményeket. Mindezzel a közösségfejlesztés nagyban hozzájárul változó társadalmaink kultúrateremtő képességének felgyorsulásához.

Közösségfejlesztés célja Az állampolgárok közösségi kezdeményező- és cselekvőképességének fejlesztése Erősítse a társadalmi bevonást, a társadalmi részvételt, aktivizálja az embereket. Inspirálja a helyi cselekvést. Segítse a demokrácia technikáinak elsajátítását. Képessé tegye az embereket az önsegítő programok generálására és lebonyolítására.

Közösségfejlesztés célja 2 Segítsen felismerni az embereknek a szükségleteiket, problémáikat és ezekre megoldásokat is keressenek. A problémák megoldása közösségi módon történjen. Megerősítse a civil társadalmat, a demokrácia intézményrendszerét. Hozzájáruljon a gazdasági aktivitáshoz.

Hogyan aktivizáljam a fiatalokat? a fiatalok megszólítása leültetjük őket egy asztalhoz beszélgetni feltárják és kimondják a problémákat, szükségleteiket megoldásokat keresnek megtervezett programok megvalósítása, vagyis elkezdenek cselekedni fontos a tenni akarás, amely változásokat akar elérni

Szervezett formák Diákönkormányzatok Települési Gyermek- és ifjúsági Önkormányzatok