OLVASÓ KÖZÖSSÉG OLVASÓTÁBOR, IFJÚSÁGI OLVASÓKÖRÖK DUNAÚJVÁROSBAN

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A levéltár Országos Tudományos és Felsőoktatási Szakmai Központ tevékenységei.
Advertisements

– A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény – A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény – A nevelési-oktatási intézmények működéséről.
„Döntés a kezedben van: egészség- és környezettudatos szemléletformálás a Magyar Táncművészeti Főiskola Nádasi Ferenc Gimnáziumában” április 22.
Emberformáló folyamatok Dr. Molnár Béla Ph.D. főiskolai docens.
Pécs Megyei Jogú Város Ifjúságpolitikai Koncepciója és Cselekvési Terve „Csellengő fiatalok” - Az ifjúságpolitika komplexitása – 2007.március
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
Nagyrendezvények közlekedésszervezési problémái Munkácsy András – Szele András KTI Közlekedésszervezési és Hálózatfejlesztési Központ Közlekedéstudományi.
MMIK – „a befogadó intézmény” tradicionális múlt tradicionális múlt felkészült szakember gárda (humán erőforrás) felkészült szakember gárda (humán erőforrás)
1. Bethlen Gábor Középiskola, Szakképző Iskola és Kollégium Nyírbátor 2 Iskolai közösségek A tanulók összetétele: A tanulói létszám jelenleg:780 fő –Szakközépiskolai.
A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
Érettségi tájékoztató 2015/ Értékelt vizsga: 290/ 301 Érdemjegy54321 Darabszám
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
A KÖNYVTÁRELLÁTÁSI SZOLGÁLTATÓ RENDSZER HATÉKONY MŰKÖDTETÉSE ÉS A SZOLGÁLTATÁS NÉPSZERŰSÍTÉSE VI. KSZR MŰHELYNAP – ZALAEGERSZEG NOVEMBER 11. A KSZR.
TANÁRLÁZADÁS ÉS ISKOLAPOLITIKA – TÉTEK, REMÉNYTELENSÉGEK ÉS REMÉNYEK NAHALKA ISTVÁN OKTATÁSKUTATÓ, NY. EGY. DOCENS
AZ ELEKTRONIKUS KÉPZÉS MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA INFORMATIKA A FELSŐOKTATÁSBAN DEBRECEN DR. ZÁRDA SAROLTA GÁBOR DÉNES FŐISKOLA.
„ Tágas városom kis lakásra cserélem” Hajléktalanok önálló lakhatásának elősegítése, munkaerő-piaci integrációjának megalapozása TÁMOP /
Than Károly Ökoiskola Jó gyakorlatok. BEFOGADÓ ISKOLA VAGYUNK LEHETŐSÉGET ADUNK ELFOGADUNK EGYÉNI TANULÁSI UTAKAT KERESÜNK.
Oktatói elvárások, oktatói vélemények a hallgatókról Cserné dr. Adermann Gizella egyetemi docens DUE.
1 Helyi szintű egyeztetés a köznevelés terén KEF országos konferencia Budapest, március 06. Simonyi István Emberi Erőforrások Minisztériuma KÖZNEVELÉS-FEJLESZTÉSI.
Bölcsészettudomány › andragógia › anglisztika › germanisztika (néderlandisztika, német) › magyar › néprajz › pedagógia › pszichológia › romanisztika (francia,
1 Számvitel alapjai Gazdálkodás:a társadalmi újratermelési folyamat szakaszainak (termelés, forgalom, elosztás, fogyasztás) megszervezésére, az ahhoz rendelkezésre.
A székesfehérvári fiatalok helyzete
A szakiskolák aktuális problémái
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Lendületben a Pénziránytű Iskolahálózat
Az „első lépés” TÁMOP
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
Projektszellemű tanítási foglalkozások a szakiskola évfolyamán
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
EFOP „Tehetségek Magyarországa” kiemelt projekt
Új továbbképzési lehetőségek tanároknak és oktatóknak
Gondoskodás Gyermekeinkért Közhasznú Alapítvány (Budapest)
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
Hogyan épül az IKSZ az iskola életébe és dokumentumaiba?
Mayer József Budapest február 27.
Miért éri meg a jövő sportolóit támogatnia Önnek?
Működését meghatározó törvények,rendeletek
Kispálné Horváth Mária
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
KRE-AKTÍV motivációs projekt
Mátészalkai Szakképző Iskola
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
Projektmunka Földrajzolok
Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola
„Általunk lesz jobb!” EURÓPAI IFJÚSÁGI HÉT 2008.
Mentés másként Vajdasági Magyar Pedagógusok Egyesülete
Bemutatkozik az iskolapszichológus
Felhasználóképzés a kórházban
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
DARUS.
Família Nagycsaládosok Egyesülete
Új pályainformációs eszközök - filmek
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Programjaink matematikából a es tanévben
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
Táplánszentkereszt közösségi élete
Intézmény minőségirányítási programja
Bemeneti kompetenciamérés 2007/2008 tanév
Érettségi tájékoztató 2019
A es tanév programterve FIZIKÁBÓL
Iskolai szociális segítő
Olvasó közösségek konferencia
Németország BESZÁMOLÓ 2014
Az MKET új stratégiája – Szolgáltató MKET
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
Erdősi Debóra Németh Tímea Közösségi szolgálat.
Előadás másolata:

OLVASÓ KÖZÖSSÉG OLVASÓTÁBOR, IFJÚSÁGI OLVASÓKÖRÖK DUNAÚJVÁROSBAN ELŐADÓ: TÓTH ÉVA, JÓZSEF ATTILA KÖNYVÁR

„SZIVÁRVÁNYORSZÁG” olvasótábor 2015.

„SZIVÁRVÁNYORSZÁG” Cimbora-olvasótábor

„SZIVÁRVÁNYORSZÁG” 1. NAP

„SZIVÁRVÁNYORSZÁG” 2. NAP

„SZIVÁRVÁNYORSZÁG” 3. NAP

„SZIVÁRVÁNYORSZÁG” 4. NAP

„SZIVÁRVÁNYORSZÁG” 5. NAP

Részlet Nyáry Bianka élménybeszámolójából „Rengeteg programon vettünk részt. (…) A Maléna kertjéből még vetélkedőt is rendeztek nekünk, amin a zsűri elnöke a nagyon kedves, kalapos Molnár Krisztina Rita volt! (…) Megnéztük ROHO-val a Duna- parton a Szoborparkot, és még sárkányhajóztunk is! (…) Szerencsénkre még a hatalmas vihar előtt sikerült összepakolnunk, és haza mennünk, bár azt sajnálom, hogy a tábortűz elmaradt. Nagyon örülök, hogy Marcsi néniék megszervezték ezt a tábort, remélem jövőre is lesz majd. Ez volt eddigi életem legjobb tábora!”

IFJÚSÁGI OLVASÓKÖRÖK DUNAÚJVÁROSBAN

KÖZÉPISKOLÁSOK A KÖNYVTÁRBAN Negatív tendenciák A könyvtár beiratkozott olvasói között a középiskolások száma folyamatosan csökken 15-25 év közöttiek 28 %-a NEM OLVAS (IPSOS, 2013.) Nő a száma azoknak, akiknek problémát jelent az olvasás, a szövegértés

ISKOLAI KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT A közösségi szolgálat szociális, környezetvédelmi, a tanuló társadalmi környezetének javát szolgáló, anyagi érdektől független tevékenység, amely egyénileg vagy csoportosan, projekt módszerrel végezhető. 2011. évi CXC. törvény a nemzeti köznevelésről „kulturális és közösségi” területen is végezhető 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet a nevelési-oktatási intézmények működéséről

ISKOLAI KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT CÉL: Könyvtár- és olvasásnépszerűsítés TEVÉKENYSÉG: Ifjúsági olvasóköri munka Könyvajánlók készítése

SZERVEZÉS, ELŐKÉSZÍTÉS

KEZDET

MIT OLVASSUNK?

HOGYAN TÖRTÉNJEN A FELDOLGOZÁS? Feldolgozandó regény kiválasztása Ideális: mindenki elolvassa a regényt Kommunikációs formák Előadás, beszélgetés, vita, érvelés Csoportmunka Játék

LEHETŐSÉGEK, EGYÉB FORMÁK

ÖSSZEGZÉS, EREDMÉNYEK Olvasmányok Csoportok, diákok

DIÁKOK MONDTÁK...

OLVASÓ KÖZÖSSÉG Köszönöm a figyelmet!