OLVASÓ KÖZÖSSÉG OLVASÓTÁBOR, IFJÚSÁGI OLVASÓKÖRÖK DUNAÚJVÁROSBAN ELŐADÓ: TÓTH ÉVA, JÓZSEF ATTILA KÖNYVÁR
„SZIVÁRVÁNYORSZÁG” olvasótábor 2015.
„SZIVÁRVÁNYORSZÁG” Cimbora-olvasótábor
„SZIVÁRVÁNYORSZÁG” 1. NAP
„SZIVÁRVÁNYORSZÁG” 2. NAP
„SZIVÁRVÁNYORSZÁG” 3. NAP
„SZIVÁRVÁNYORSZÁG” 4. NAP
„SZIVÁRVÁNYORSZÁG” 5. NAP
Részlet Nyáry Bianka élménybeszámolójából „Rengeteg programon vettünk részt. (…) A Maléna kertjéből még vetélkedőt is rendeztek nekünk, amin a zsűri elnöke a nagyon kedves, kalapos Molnár Krisztina Rita volt! (…) Megnéztük ROHO-val a Duna- parton a Szoborparkot, és még sárkányhajóztunk is! (…) Szerencsénkre még a hatalmas vihar előtt sikerült összepakolnunk, és haza mennünk, bár azt sajnálom, hogy a tábortűz elmaradt. Nagyon örülök, hogy Marcsi néniék megszervezték ezt a tábort, remélem jövőre is lesz majd. Ez volt eddigi életem legjobb tábora!”
IFJÚSÁGI OLVASÓKÖRÖK DUNAÚJVÁROSBAN
KÖZÉPISKOLÁSOK A KÖNYVTÁRBAN Negatív tendenciák A könyvtár beiratkozott olvasói között a középiskolások száma folyamatosan csökken 15-25 év közöttiek 28 %-a NEM OLVAS (IPSOS, 2013.) Nő a száma azoknak, akiknek problémát jelent az olvasás, a szövegértés
ISKOLAI KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT A közösségi szolgálat szociális, környezetvédelmi, a tanuló társadalmi környezetének javát szolgáló, anyagi érdektől független tevékenység, amely egyénileg vagy csoportosan, projekt módszerrel végezhető. 2011. évi CXC. törvény a nemzeti köznevelésről „kulturális és közösségi” területen is végezhető 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet a nevelési-oktatási intézmények működéséről
ISKOLAI KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT CÉL: Könyvtár- és olvasásnépszerűsítés TEVÉKENYSÉG: Ifjúsági olvasóköri munka Könyvajánlók készítése
SZERVEZÉS, ELŐKÉSZÍTÉS
KEZDET
MIT OLVASSUNK?
HOGYAN TÖRTÉNJEN A FELDOLGOZÁS? Feldolgozandó regény kiválasztása Ideális: mindenki elolvassa a regényt Kommunikációs formák Előadás, beszélgetés, vita, érvelés Csoportmunka Játék
LEHETŐSÉGEK, EGYÉB FORMÁK
ÖSSZEGZÉS, EREDMÉNYEK Olvasmányok Csoportok, diákok
DIÁKOK MONDTÁK...
OLVASÓ KÖZÖSSÉG Köszönöm a figyelmet!