ENABLE foglalkozások az iskolánkban

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Nagybajomi Általános Művelődési Központ tagiskolája
Advertisements

TISZTA FEJJEL A Magyar Rendőrség információs kampánya.
Az olvasástanítás módszere:
Bemutatkozik az iskolapszichológus
Az iskolai erőszakkal kapcsolatban előforduló magatartásminták
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
Missziónk A gyerekeket meg kell hallgatni és a felnőtteket segíteni kell abban, hogy erre képesek legyenek. A Kék Vonal minden munkatársa és önkéntese.
„A társadalmi kohéziót erősítő bűnmegelőzési és reintegrációs programok módszertani megalapozása” módszertani megalapozása” kiemelt projekt kiemelt projekt.
Iskolai Közösségi Szolgálat Definíció Cél Folyamat Példák Demokratikus Ifjúságért Alapítvány.
Saját modul megvalósítása DROGPREVENCIÓ as tanévben Készítette : Szegedi Károlyné.
A társadalmi kohéziót erősítő bűnmegelőzési és reintegrációs programok módszertani megalapozása-kiemelt projekt (TÁMOP 5.6.2/10-1),
A társadalmi kohéziót erősítő bűnmegelőzési és reintegrációs programok módszertani megalapozása-kiemelt projekt (TÁMOP 5.6.2/10-1),
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
Mit tehetünk az erőszakmentes iskolákért? A párbeszéd, mint gyógyító stratégia Felházi Anett.
Gyermek és fiatalkori devianciák kialakulása
Workshop A gyermekvédelmi jelzőrendszer működésének
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 MIT KEZDÜNK AZ EU-VAL? Az unió megjelenési formái az oktatási intézményekben.
Dr. Kovács Zsuzsanna, Dr. Scheiber Dóra, Toma Andrea
szerepe a köznevelésben
Az Inklúziós Index hazai adaptációja
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
A 2008/2009-es tanév 6 iskola közösségi életének szervezésével kezdődött.
Migrációról iskolásoknak Iskolai projekt
2005. március 24.Politika és iskola - az Eötvös Károly Intézet konferenciája ISKOLA ÉS POLITIKAI SZOCIALIZÁCIÓ Csákó Mihály ELTE TáTK.
Ki segít a segítőnek?. A segítő „születése” Hogyan válik valaki segítővé? Az ember, mint eredendően társas lény, nembeli lényegeként hordozza a proszociális.
a KFRTKF Gyakorló Általános Iskolája
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
Dr. Schiffer Csilla A család és az iskola kapcsolatának fejlesztése
2007.okt. 4. Biztonságos iskola... konferencia
A tanulók felkutatásának és beiskolázásának folyamata Iskolai, önkormányzati kapcsolati táblázat Névtáblázat (adatbázis) Települési útvonal Tájékozató.
Iskolai közösségi szolgálat
Szociálpedagógus a „SÉF” Szakképző Iskolában „Fontos vagy nekünk” QALL – Végzettséget mindenkinek! Regionális konferencia Székesfehérvár 2013.
Minőségfejlesztés Szülői elégedettség mérés március Készítették: Kemény Viktória, Pástiné Rozinay Ágnes, Tölgyesi Henrietta.
Wichern Alapítvány a magyarországi szociális munkáért és ifjúságvédelemért Szenvedélybetegek Alacsonyküszöbű Ellátása Tranzit Szolgálat.
 Iskolák magatartása  Tanulók motiváltsága  Szülők elhivatottsága  Gyermekjóléti Szolgálatok, családsegítők, gyámok, nevelőszülők véleménye JULI.
„Értsünk szót!” – szülők iskolája 2.
A 2014/2015 iskolai év pszichológusi tevékenységének beszámolója.
 Sajó Képzési és Humán Fejlesztési Központ Alapítvány  Bükk 900 Természetbarát Egyesület Jókai Mór Református Magyar - Angol Két Tanítási Nyelvű Általános.
Gazdaságtudományi Kar Faculty of Economics Vállalati információs napok a duális felsőoktatási képzésekről Miskolc, március 25. Veresné dr. Somosi.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének.
Általános tájékoztatás Körzetünk Feál1-2. évfolyam Darus3-8. évfolyam „Gurulós módszer” Általános osztály (a) - projektoktatás Emelt óraszámú matematika.
Az áldozatok hatékony tájékoztatásának rendőrségi protokollja dr. Veisz Gábor Igazságügyi Hivatal Bátonyterenye, június 9.
Az iskolai zaklatás jelensége alapfogalmai. Az agresszió fogalma pszichológiai háttere Agresszió minden olyan szándékos cselekvés, amelynek indítéka,
1990. február 22-én tette közzé az Európa Tanács a bűncselekmények áldozatainak chartáját, ez a nap azóta is számos országban – óta Magyarországon.
ÁRPÁD SZAKKÉPZŐ ISKOLA ÉS KOLLÉGIUM, SZÉKESFEHÉRVÁR Tóth Ágnes MÉCS vezető.
Járási jelzőrendszeri tanácsadó feladatai és tapasztalatai 2016
DARUS a gyermekekért.
DARUS a gyermekekért.
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
Az ENABLE antibullying program
Diákok a „második” sorból
Regionális konferencia

ISKOLA ÉS POLITIKAI SZOCIALIZÁCIÓ
Szakiskolai fejlesztési program Mérés-értékelés projekt
Hallássérültek a könyvtárban
DARUS a gyermekekért.
MINŐSÍTETT TEHETSÉGGONDOZÓ MŰHELY PÁLYÁZAT
Tolna Megyei Önkormányzat Hunyadi Mátyás Középiskolája és Szakiskolája
ÁLDOZATOK VILÁGNAPJA Február 22.
ÁLDOZATOK VILÁGNAPJA Február 22.
Bolyai Farkas Szakképző Iskola
„Kutatónak lenni azt is jelenti, hogy te vagy az első, aki megért valamit. Ez egy fantasztikus érzés, amit ha soha nem éreztél, nehéz megérteni.” (Forrás:
Közösen a bántalmazás ellen
Csókay László KPSZTI április 13.
ÁLDOZATOK VILÁGNAPJA Február 22.
Osztályközösségben jelentkező problémák, közösségépítő foglalkozások
Szociális segítő a kollégiumokban
Gyermek- és ifjúságvédelem, vezetői felelősség és támogatás
Előadás másolata:

ENABLE foglalkozások az iskolánkban

Az ENABLE programról Több európai szervezet közös programja Hazánkban az OH koordinálja A program célja: Iskolai bántalmazás (bullying) csökkentése Érzelmi intelligencia, érzelmi-társas készségek fejlesztése Osztálylégkör javítása Segítségkérési és segítségnyújtási attitűd formálása Tanár-diák kapcsolatok erősítése   3

Mi a bullying? Egy/több diák egy másik diáknak durva és kellemetlen dolgokat mond, vagy szándékosan olyat tesz vele, amit ő nem akar. Az a diák, aki a másikat bántja erősebb, mint az, akit bántanak. Számos kedvezőtlen hatása van.

A bullying formái SZÓBELI - megalázó, félelmet keltő dolgokat mondani valakinek FIZIKAI - erőszakos és kéretlen testi kontaktus egyének vagy csoportok között 3) KÖZVETETT - kevésbé nyilvánvaló bántalmazási forma, amit nem feltétlenül látunk vagy hallunk 4

Az ENABLE program Európában

A hazai iskolák részvétele A programot most adaptálták Résztvevő iskolák együtt próbálják ki 19 iskola Budapesten és Pest megyében 4 iskola Székesfehérváron és környékén 6 iskola Salgótarján és környékén 1 éves pilot szakasz Felsős vagy középiskolás, de nem végzős osztályok részvételével 5

Részvétel a programban (Állapotfelmérő kérdőív) Tájékoztató alkalmak (2017 tavaszán) Pedagógus és iskolapszichológusok tréningje Kipróbálás az osztályokban (2017/18-as tanév) – 10 tanóra Visszajelzés a programgazdáknak A program további mérései A hazai ENABLE program végső anyagainak kidolgozása 7

A nevelőtestület hozzájárulása Segíteni a kipróbálók munkáját – közös kiállás a program és annak fő üzenetei mellett (az áldozat aktív védelme, szemlélők felelőssége) Foglalkozások nem hagyományos órakeretben – megértést kérünk Szülők esetleges kérdéseire válaszolni vagy hozzánk küldeni őket Várható egy fokozott érzékenység a témára, több jelzés érkezhet Szívesen vesszük a visszajelzéseket Iskolai eljárásrend szükségessége???? KÖSZÖNJÜK!

Annak a jelei, hogy valaki bántalmazás áldozatává vált Iskolai viselkedés megváltozása Hangulatváltozások, gyakran idegesnek tűnik Testbeszéd – lehajtott fej, nem néz másokra Nincs sok barátja Gyakran kicsúfolják vagy lökdösik, és nem védi meg magát Magányosan üldögél ebédkor vagy szünetekben, vagy eltűnik ebédidőben vagy szünetekben Van egy olyan tulajdonsága, ami másoktól megkülönbözteti Félénk, szégyenlős, visszahúzódó, ideges Alacsony önbizalmú és önbecsülésű, néha nagyon érzékeny Hirtelen elkezd másokat bántalmazni Elkerüli a csoportos helyzeteket, vagy feszült ezekben 9

Segítő szervezetek bullying áldozatai számára (is) Ingyenesen, éjjel-nappal hívható segélyvonalak Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány 116-111 Áldozatsegítő Szolgálat 06-80-225-225 Országos Kríziskezelő és Információs Telefonszolgálat 06-80-20-55-20 Iskolapszichológus Név, elérhetőség